Olipas yllättävää, Tuntemattoman näyttelijät julkaistu
Kukas sieltä löytyykään. Hirviniemi ja Vatanen.
Kommentit (74)
Holma lähtee Löndööseen, se on liian kylttyrelli maailmankansalainen meidän junttien tuntemattomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä voi ihan hyvä elokuva tulla. Eero Ahoa ensin oudoksuin noin lupsakkaan rooliin, koska olen nähnyt hänet usein häiriintynenn k-pään roolissa. Olisi enemmän sopinut olemaan Lammio, se koppava kapiainen.
Itse asiassa Rokka ei ole kovinkaan lupsakas hahmo. Mutta Rokka on noin kolmekymppinen, ja Aho taas on joku viisikymppinen (?). Lammioksikin Aho on aivan liian vanha, Lammio kun on kirjan alussa myös lähempänä kaksi- kuin kolmekymppistä.
Nyt kun tähän ruvetaan, niin voisi sitten tehdä kerralla kunnollista. Eli nuo kolmekymppiset putoustähdet kantapeikkojen ja nostomiesten rooleihin.
Vierailija kirjoitti:
Hirviniemi on Hietanen, lempihahmoni :( Todella ärsyttävää!
Ihmetyttää myös, miksi aina valitaan noin vanhoja näyttelijöitä. Toki Tuntemattomassa on eri-ikäisiä hahmoja, mutta esim. Rokka on romaanissa vähän päälle kolmekymppinen. Häntä näyttelee viisikymppinen Eero Aho! Myös Hietanen on "nuorukainen", minkä ymmärtäisin olevan max. 25, Hirviniemikin on jo reilusti päälle kolmekymppinen.
Erittäin tylsät näyttelijävalinnat noiden päähahmojen osalta siis, olisi ollut kiva nähdä vähän tuoreempaa verta.
Kyllä ovat nämä näyttelijät liian iäkkäitä kyseisiin rooleihin.
Ovat kyllä hyviä näyttelijöitä, ei siinä mitään, mutta aika haastavaa se on moniosaajallekkin "näyttele nuorempaa"-pyyntö?
Miten nämä vanhat näyttelijät edes suostuivat moiseen.
Olisi ollut nyt erinomainen sauma ohjaajalle/tuottajalle antaa nuorille tulokkaille nyt tietä ja tilaa näyttää osaamisensa. Mutta ei. Miksei?
Jotenkin noloa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Antti Holmaa?
Tais jäädä tän produktion castingista ulos ja siksi suuttui ja "muutti" pois. Ymmärtäähän sen, kun koko muu Putous-kaarti sai roolit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko muuten huomannu, että tää koko leffa on aika rasistinen: tuskinpa tulee olemaan yhtään mustaa tai muuta rikastavan kulttuurin edustajaa näyttelijäkaartissa!
Mitä sä sössötät, taas lääkkeet jääny vetämättä?
Sarkasmi on vaikea laji
Ihan hyvä casting itse asiassa. Hirviniemi sopisi ehkä Honkajoeksi vielä paremmin, mutta onhan Hietanenkin aika humoristinen hahmo. Olisi kyllä virkistävää, jos uusi versio toisi Linnan kirjan huumoria paremmin esille.
Ensimmäien Tuntematon oli loistava, toinen vähän floppas, kuinkahan tämä kolmas...
Olisi kiinnostanut kenestä tulee Lammio. Eiköhän sekin tule olemaan joku riku nieminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä voi ihan hyvä elokuva tulla. Eero Ahoa ensin oudoksuin noin lupsakkaan rooliin, koska olen nähnyt hänet usein häiriintynenn k-pään roolissa. Olisi enemmän sopinut olemaan Lammio, se koppava kapiainen.
Itse asiassa Rokka ei ole kovinkaan lupsakas hahmo. Mutta Rokka on noin kolmekymppinen, ja Aho taas on joku viisikymppinen (?). Lammioksikin Aho on aivan liian vanha, Lammio kun on kirjan alussa myös lähempänä kaksi- kuin kolmekymppistä.
Nyt kun tähän ruvetaan, niin voisi sitten tehdä kerralla kunnollista. Eli nuo kolmekymppiset putoustähdet kantapeikkojen ja nostomiesten rooleihin.
Juuri näin.
Tai sitten aivan sama vaikka tekisivät tuon musikaali-operettina tai vastaavana saman tein.
Mitään uutta tai kiinnostavaa klassikko-elokuvaan ei voi tuoda muutoin kuin tuoreilla tulkinnoilla tuorein kasvoin.
Olisko toi Holma ollut ainoa jolla itsekritiikkiä kieltäytyä nuorukaisten roolista , uskoisin että on pyydetty.
Hirviniemi pitäisi jo blokata kaikista tuotannoista muutamaksi vuodeksi. Köyhän miehen Vesku Loiri eli Jussi Vatanen samoin. Kumpikaan ei ole edes mitään huippunäyttelijöitä, melko keskinkertaisia sanoisin.
Ei tule kyllä mieleenkään miespuolisista nuoremmista ketään todella hyviä näyttelijöitä tällä hetkellä. Samuli Edelmann taitaa olla viimeisiä tosi hyviä näyttelijöitä pitkiin aikoihin eikä hän enää ole nuori.
Naisista löytyy kyllä esim. Krista Kosonen ja muitakin hyviä.
Ei Holmaa olisi voinut valita, ettekö edes lukenut artikkelia? Rooleihin pitää olla ruipelo, ei 40-luvulla kukaan ollut tollainen bodari kun Holma. Miten hän nyt menettäisi lihaksensa hetkessä? 40-luvulla miehet painoi keskimäärin 67kiloa ja joka kolmas alle 60, kuten artikkelissa kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei Holmaa olisi voinut valita, ettekö edes lukenut artikkelia? Rooleihin pitää olla ruipelo, ei 40-luvulla kukaan ollut tollainen bodari kun Holma. Miten hän nyt menettäisi lihaksensa hetkessä? 40-luvulla miehet painoi keskimäärin 67kiloa ja joka kolmas alle 60, kuten artikkelissa kerrotaan.
Ne on vähän eri kaliiberin lihaksia jotka on kovalla työllä hommattu kun nuo Holman show-lihakset.
Ketkähän näyttelevät Veraa ja Raili Kotilaista? Varmaan leffaan tulee monta kivaa lotta Kotilaisen seksikohtausta, ja ehkä Hietanenkin pääsee Veran kanssa pidemmälle kuin pieneen hipaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Onko Antti Holmaa?
No Antti Holma itse asiassa kyllä näyttelijän taidoiltaan olisi ihan ok, en nyt tiedä juuri mihin rooliin sopisi.
Ärsyttävää Hirviniemen ja Vatasen suosiminen jälleen kerran.
Ja ei kai vain taas sössöttävää Mikko Leppilampea jossain roolissa? Näyttelijä joka ei osaa edes puhua ymmärrettävästi.
Eero Aho on hyvä näyttelijä mutta ihan liian vanha melkein jokaiseen rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Antti Holmaa?
No Antti Holma itse asiassa kyllä näyttelijän taidoiltaan olisi ihan ok, en nyt tiedä juuri mihin rooliin sopisi.
Ärsyttävää Hirviniemen ja Vatasen suosiminen jälleen kerran.
Ja ei kai vain taas sössöttävää Mikko Leppilampea jossain roolissa? Näyttelijä joka ei osaa edes puhua ymmärrettävästi.
Eero Aho on hyvä näyttelijä mutta ihan liian vanha melkein jokaiseen rooliin.
Eero Aho saattaisi sopia Kaarnaksi.
Jos Laura Birn ei näyttele lottaa niin ihmettelen. Se taitaa olla sen vakiorooli suomalaisissa sotaelokuvissa.
Mä en jotenkin pysty kuvitella että Hirviniemi esittäis mitään tuollaista vakavaa roolia... Sen naamasta tulee niin vahvasti mieleen ne kaikki alapäähuumorijutut