Mies aikoo heittää minut ulos, voitteko auttaa?
Mieheni on alkoholisti ja humalassa nytkin. Sanoo (eli huutaa) että kerää tavarasi ja mene pois.
Meillä ei ole lapsia, mutta pieni koira kylläkin. En tiedä oikeasti mitä tehdä, nytkin olen parvekkeella ja olo on vaan sitä, että kunpa tästä uskaltaisin hypätä. :/
Kommentit (58)
Voimme auttaa. Kerro missä olet, niin joku meistä tulee hakemaan sinut pois sieltä.
Voi hemmetti kun olette kivoja!
Mies siis sanoi, että tämän aamun aikana kaikki mun omaisuus täältä pois. Olen sitten ihan tyhjän päällä - koditon. Pelottaa ja ahdistaa.
Äitini hiihtää omissa menossa, en hänen luo voi mennä. Enkä kai mihinkään.
MN kirjoitti:
Mies siis sanoi, että tämän aamun aikana kaikki mun omaisuus täältä pois. Olen sitten ihan tyhjän päällä - koditon. Pelottaa ja ahdistaa.
Oletko siellä kirjoilla? Jos olet niin tuollainen "heti ulos" ei ole laillista ja tarvittaessa jos hän lähtee voimallisesti tavaroitasi rappukäytävään kantamaan niin poliisit voivat tulla keskeyttämään tämän. Eli jos olet kirjoilla, noi ei voi sinulle tehdä.
Älytön ajattelutapa. Elämä ei ole ohi ennen viimeistä hengenvetoa. Itse kolmekymppinen ja vasta nyt oikeasti onnellinen. Muuta asennettasi äkkiä ja heivaa se ukko!
Anteeksi siis menoissaan. Äitini on menestynyt yrittäjä, minä en mitään.
Ja sitten vielä tämä kun pelottaa olla kotona ja lopulta vielä potkitaan ulos.
Ei oikein osaa muuta ku luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kumman nimissä kämppä on, vai onko kummankin? Ei sinua noin vain voi pihalle heittää, jos asunto on sinunkin. Tai etenkään, jos vain sinun.
Ei tällä ole mitään merkitystä. Jos on asuttu samassa osoitteessa pitkiä aikoja, niin asunnon katsotaan kuuluvan molemmille.
Ei ketään voi kotoaan pihalle viskata. Ajatteleppa jos ulkona olisi -30 pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
MN kirjoitti:
Oletko siellä kirjoilla? Jos olet niin tuollainen "heti ulos" ei ole laillista ja tarvittaessa jos hän lähtee voimallisesti tavaroitasi rappukäytävään kantamaan niin poliisit voivat tulla keskeyttämään tämän. Eli jos olet kirjoilla, noi ei voi sinulle tehdä.
On normaali vuokrasopimus. Kauanko se voi antaa mulle armonaikaa? En kyllä tietenkään haluaisi täällä olla täällä enää hetkeäkään.
Jaaha, olet niitä lössöjä, joita alkaa heti ahistaan kun joutuu selkä seinää vasten. Ei tuollaisella asenteella elämässä pärjää. Ehkä sinun olisi parempi jäädä toisten pompoteltavaksi jos et voi juosta takaisin äidin helmoihin.
Nyt tuli parvekkeelle, huusi ja läpsi naamaan nauraen.
Heippa vaan kaikki, itsepä kai tähän oon itteni ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, olet niitä lössöjä, joita alkaa heti ahistaan kun joutuu selkä seinää vasten. Ei tuollaisella asenteella elämässä pärjää. Ehkä sinun olisi parempi jäädä toisten pompoteltavaksi jos et voi juosta takaisin äidin helmoihin.
Niin taidan olla. Oliskin edes ne äiti helmat joihin juosta. Kiitti tästä, vahvisti päätöstäni.
MN kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MN kirjoitti:
On normaali vuokrasopimus. Kauanko se voi antaa mulle armonaikaa? En kyllä tietenkään haluaisi täällä olla täällä enää hetkeäkään.
Siis teillä on keskenänne vuokrasopimus? Silloin irtisanomisaika on 3kk ja jos oot asunu yli vuoden ni 6kk.
MN kirjoitti:
Anteeksi siis menoissaan. Äitini on menestynyt yrittäjä, minä en mitään.
Ja sitten vielä tämä kun pelottaa olla kotona ja lopulta vielä potkitaan ulos.
Ei oikein osaa muuta ku luovuttaa.
En usko ettei äitisi auttaisi jos vaan otat häneen yhteyttä ja kerrot tilanteesi.
On tää kyllä aika huono. Joskus aikaisemminkin lukenu vastaavaa.
Nyt keräät vain välttämättömimmät tavarasi, otat koiran mukaan ja kävelet ovesta ulos. Sitten otat yhteyttä kuntasi sosiaali- ja kriisipäivystykseen, josta sinut varmasti osataan ohjata eteenpäin niin että saat katon pään päälle siihen asti että asiat selviävät. Loput tavarat voidaan kotoasi hakea vaikka sitten viranomaisten avustamana.
Ottaahan se luonnon päälle palata häntä koipien välissä äidin luokse. Mutta hei, ei me äiditkään aina niin vahvoja olla kuin mitä haluamme lastemme kuvittelevan. On ihan mahdollista, että välit äitiisi jopa lämpenevät, jos kerrot rehellisesti äidillesi tilanteen, johon olet ajautunut, ja pyydät apua.
t. Äiti, yrittäjä ja nuoruudessaan häntä koipien välissä kotiin palannut
Olisko kuitenkin provo, kuulostaa sellaiselta. JOs, niin tooosi tylsää, nuo provoilijat ei jätä palstaa rauhaan, todella paskaa.
"Mies aikoo heittää minut ulos, voitteko auttaa?"
Autan miestäsi mielelläni.
Älä hyppää, lähde pois ovesta. Elämä järjestyy aivan varmasti, kun pääset miehestä eroon ja alat keskittyä hyvällä tavalla itseesi.
Onko sinulla paikkaa minne mennä vai oletko asunut tuossa osoitteessa? Jos ei ole mitään muuta turvapaikkaa, niin mene vaikka sinne äidillesi ja heti huomenna järjestämään itsellesi omaa asuntoa. Ja pysy erossa tuosta rökäleestä!