Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Aasiaan vain muuttaa? Onko siellä töitä länsimaalaiselle?

Vierailija
17.04.2016 |

Olen koko ikäni jo nuoresta asti haaveillut asuvani ulkomailla. Olen kuitenkin niin arka ja ujo ihminen ollut, etten opiskelivuosianikaan käyttänyt, että olisin kätevästi voinut hakea ulkomaille vaihtoon. Nyt kolmekymppisenä kuitenkin tekisi mieli kokeilla. Haluaisin jonnekin lämpimään kohteeseen Aasian suuntaan. Ei kiinnosta mitkään perus Kiinat, Japanit vaan enemmänkin Vietnam, Indonesia yms. Toisaalta mietin, että onko siellä sitten mitään työtä, jota kieltä osaamaton länsimaalainen voisi tehdä. Kieltä olisi toki tarkoitus oppia puolessa vuodessa suht sujuvasti puhumaan. Onko mitään järkeä? Valitettavasti Eurooppa, Australia sun muut perinteiset suomalaista kiinnostavat maat eivät ole enää nuoruuden jälkeen kiinnostaneet minua. Etsin jotain eksoottista ja kiinnostaisi opetella joku täysin erilainen kieli vaihteeksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehehe, kai sä olet tietoinen, miten nykyään tää maahanmuutto hoituu...

Ei mulla ole antaa muuta asiallista vastausta, mutta työksesi voisit olla vaikka jossain turistikohteessa tai muussa länsimaalaisten käyttämässä paikassa, rahanvaihtopiste tms. Tai jos työsi on sellaista, että sitä voi tehdä etänä, esim. jos olet IT-alalla, kielenkääntäjä, tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdet töihin paikallisella sopimuksella, on palkkasi niin pieni ettet saa edes lentolippua takaisin Suomeen. Eri asia jos pääsisit komennukselle, silloin saisit suomalaista palkkaa.

Vierailija
4/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aasia" on aika laaja käsite. Mutta monissa Aasian maissa on niin halpaa, että ei töitä tarvitse tehdä. Suomen työttömyyskorvauksella tulee todella hyvin toimeen.

Vierailija
5/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka varmasti superpieni, jos paikallisesta firmasta saat. Hoida paremminkin itsesi töihin, jota voi tehdä etänä Suomesta tai Euroopasta. Silloin riittää pienempikin palkka.

Indonesia kuulostaa aika vaaralliselta, ehkä itse lähtisin perus Thaimaahan tai Vietnamiin. Mut kyllä niissäkin osataan kusettaa länkkäriä. Ole varovainen.

Vierailija
6/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, ei Indonesia ole vaarallinen, mutta joissain osissa siellä infra on niin huono ( huonot tiet, ei edes pankkiautomaatteja, ei puhuta englantia), että elo ei välttämättä ole mukavaa. Indonesiassa Bali ja Gili-saaret ovat mukavia, eikä siellä bungalow paljon kustanna. Usein vaan expatit kyllästyvät toimettomuuteen ja ryhtyvät tekemään vaikka hyväntekeväisyyshommia.

Jos ei ole siteitä tai velvollisuuksia täällä, Kaakkois-Aasiaan voisi ihan hyvin lähteä joka vuosi talvella viideksi kuukaudeksi vain kiertelemään, asuminen ja matkustaminen on niin halpaa, ja juurikin Vietnamissa ja Indonesiassa euro venyy pitkälle. Itse olen lapseton kohta viiskymppinen nainen, joka on suunnitellut tällaista jo pitkään. Sadekuukausien aikana voisi pongahtaa Australiaan tai Uuteen-Seelantiin. Pitää olla tarkka milloin sataa missäkin.

-4-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä