Olenko minä jollain tavalla outo/epänormaali, kun en ymmärrä, mitä ihmiset saavat instagramista?
Itseäni ei kiinnosta instagramin käyttö ollenkaan. Moni sitä kuitenkin käyttää, lähes kaikillahan siellä on tunnus.
Olenko minä jotenkin outo, tylsä?
Kommentit (61)
Minä pidän siitä visuaalisuuden takia. Feedissäni on luontokuvia, käsitöitä ja muotia. Varmaan jokainen voi rakentaa siitä sellaisen kuin itse haluaa.
Kiva jakaa ja katsella pyllyn kuvia.
Taidat olla.
Minusta se on ollut varsin kiva alusta asti. Koska harrastan valokuvausta muutenkin, on ollut kiva laittaa sinne kuvia aina kun on sattunut vähän parempi kuva tulemaan. Ja toisten samanhenkisten kanssa me kuvistamme tykkäilemme. Kiva harrastus kertakaikkiaan.
Seuraan siellä joitain semijulkkiksia, mutta en laita mitään itsestäni sinne. Syy on se, että blogeja ei enää juurikaan ole. Bloggaajat ovat instassa nykyään.
No mitä nyt väki saa siitä somesta yleensä. Huomio ja peukutukset varmaankin koukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on laajahko kaveripiiri ympäri suomen ja pari ulkomaillakin. Suurin osa on jo perheellisiä ja asettuneet aloilleen, eli nähdään tosi harvoin aikataulujen takia. Instagram on tähän "näkemiseen" ihan loistava väline: on hauskaa päästä seuraamaan toisten arkea, näkee lapsien kasvavan ja saa olla mukana heidän nimipäiväjuhlillaan, vaikka ei fyysisesti paikalle päästäkään. Instaan saa kuitenkin helpolla "sekunnin päivästä" esim. lapsen kaatuneen maitolasin ja äidin viesti "tälläinen päivä meillä tänään, mites muilla". Itselläni -ja suurimmalla osalla kavereistani- on yksityinen profiili eli kuka tahansa ei pääse tiliä seuraamaan.
En todellakaan ymmärrä miksi tuollainen maitolasin kaatuminen ja sen jakaminen kertomalla muille että tämmöinen päivä meillä, mites muilla on jotenkin tarpeellista?
Vierailija kirjoitti:
No mitä nyt väki saa siitä somesta yleensä. Huomio ja peukutukset varmaankin koukuttaa.
Mulla on 0 seuraajaa, 0 seurattavaa ja 0 julkaisua. Katson Instagramissa mm. hauskoja koiravideoita ja elämäni olisi kyllä huomattavasti ankeampaa ilman niitä. Kummallisia ennakkoluuloja täällä tuon sovelluksen käytöstä..
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se on kun pitää esitellä omaa elämäänsä ja varsinkin kalliita autoja, moottoripyöriä, veneitä, lomamatkoja ym. Ja sitten ollaan onnesta ymmyrkäisinä kun joku kommentoi kuinka upeita juttuja ja kuvia.
No mitä siitä pitäisi mielestäsi saada? Minä katson kuvia omaksi ilokseni, ei sen kummempaa.
Mulla on tili vaan mun aikuisille lapsille, muita en ole hyväksynyt.
Muutoin olen siellä saamassa jumppa- ja ruokavinkkejä sekä hauskuuttamassa itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tylsä, sulla ei vaan ole mitään tiettyä agendaa, minkä vuoksi tarvitsisit instaa. Haluatko kerätä itsestäsi mahdollisimman paljastavia selfieitä, jotta joku varakas mies kiinnostuisi sinusta? Etkö? Ok. Haluatko kerskua tuttavapiirillesi perheesi upeista lomakohteista? Etkö? Ok. Haluatko kertoa potentiaalisille työnantajille, kuinka aktiivinen ja aikaasi seuraava tyyppi olet? Etkö? Ok. Oletko julkkis ja managerisi edellyttää sinua päivittämään kuvia säännöllisesti, jotta et muutu epäkiinnostavaksi? Etkö? Ok.
Sitten sulla ei ole mitään syytä käyttää instaa :)
Mihin noista kategorioista minä menen? Luen paljon kirjoja ja postaan ajatuksiani lukemistani kirjoista. Ei yhtään selfietä tai taka-ajatuksia. Olen siellä, koska tykkään keskustella kirjallisuudesta muiden lukijoiden kanssa. Mun instassa ei edes näy muuta kuin kirjallisuusaiheita, kun selaan instan explore-sivua, koska insta ehdottaa algoritmini mukaista materiaalia nähtäväkseni.
Vierailija kirjoitti:
En tajua minäkään. Laitetaanko sinne siis vain kuvia ja kehutaan?
Laitetaan kuvia, mutta ei tarvitse kehua.
Mä selailen hauskoja reelsejä kun työviikon päätteeksi perjantai-iltana polttelen pilveä sängyssä. Rentouttavaa ja hauskaa.
Instagramissa ylistetään lihavuuden ihanuutta. Kukaan ei käske laihduttamaan, eikä siirtymään muutenkaan terveellisempiin elintapoihin.
Sama itku oli silloin suurimmalla osalla, jotka ei olleet käyttäneet somea koskaan, kun some tuli. Käytä niin tajuat?
Jos et halua sellaista viestien vaihtoa tai esilläoloa kuin Insta tarjoaa, niin se ei ole sinun paikkasi. Hyvännäköiset ja sosiaaliset ihmiset suosii instaa. Kaikki ei ole!
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa ylistetään lihavuuden ihanuutta. Kukaan ei käske laihduttamaan, eikä siirtymään muutenkaan terveellisempiin elintapoihin.
No ei kai kukaan normielämässäkään käske tuttavaansa laihduttamaan?
Voisin laittaa kuvan jossa juon kahvia. Story of my life. Herutuskuvaa tiukoissa pyöräilyshortseissa en viitsi julkasta sillä se voisi saada fanaattisemmat intoilijat liikkeelle ja ahdistuisin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin laittaa kuvan jossa juon kahvia. Story of my life. Herutuskuvaa tiukoissa pyöräilyshortseissa en viitsi julkasta sillä se voisi saada fanaattisemmat intoilijat liikkeelle ja ahdistuisin.
Ei siellä tarvitse julkaista kuvia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä tarvitse julkaista kuvia ollenkaan.
Ai ei vai? No prkl.
Mikko känsälä on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia