Olenko minä jollain tavalla outo/epänormaali, kun en ymmärrä, mitä ihmiset saavat instagramista?
Itseäni ei kiinnosta instagramin käyttö ollenkaan. Moni sitä kuitenkin käyttää, lähes kaikillahan siellä on tunnus.
Olenko minä jotenkin outo, tylsä?
Kommentit (61)
En tajua minäkään. Laitetaanko sinne siis vain kuvia ja kehutaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Sinne saa laittaa kuvia vaikka etanoista tai poliitikoista, eikä tarvitse kehua.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaakaan näistä ei ole pakko tehdä, jos ei halua. Sen sijaan voi vaikka seurata muita käyttäjiä, mutta sitäkään ei ole pakko tehdä. Voit vaikka etsiä kuvia pelkillä hashtageilla, eikä tätä varten ole edes pakko rekisteröityä.
Vierailija kirjoitti:
Musta Instagramissa parasta on se, että sillä voi hakea kuvia eri aiheista hashtageilla.
Ei voi, koska hashtageja käytetään väärin. Vrt. kirjastojen luokitus ja asiasanoitus.
Tuntuu olevan oudompaa myöntää pitävänsä somekulttuurista. Enemmän vaikuttaisi olevan salonkikelpoista suureen ääneen halveksua kaikkea somea ja korostaa kuinka itse käyttää sitä vastenmielisesti ja pakon edessä. Ottakaa rennommin. Someilu on tätä päivää monessa muodossaan. Siitä ei tarvitse pitää eikä sinne ole pakko mennä, mutta antakaa niiden jotka siitä pitävät toteuttaa sen kautta itseään kuin tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Sinne saa laittaa kuvia vaikka etanoista tai poliitikoista, eikä tarvitse kehua.
Sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta Instagramissa parasta on se, että sillä voi hakea kuvia eri aiheista hashtageilla.
Ei voi, koska hashtageja käytetään väärin. Vrt. kirjastojen luokitus ja asiasanoitus.
Oke, no kun mä nyt luin tuon sun kommenttisi, mäpä lopetan sen kuvien katselemisen hashtageilla. Harmi, löysin eilenkin tosi kivoja kuvia vintage-ratsastusvaatteista.
Julkkisten ökyilyä on joskus hauska stalkata. Äkkiä ne huvijahdit ja skumppapullot on nähty, sitten voi taas olla tyytyväinen omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt verrataan Facebookiin, niin FB on kovin raskas ja täynnä vihaa ja tappelua. FB on mennyt siihen, että jaetaan omaan maailmankuvaan sopivia linkkejä ja pönkitetään niillä jotain omakuvaa ja luodaan imagoa. Jaellaan linkkejä kommentoimatta niitä juuri ollenkaan. Jos haluan lukea uutisia, osaan lukea ne itsekin. Joskus sielläkin syntyy hyvää keskustelua, mutta pieni määrä se on näiden "höhö kattokaa tätä!"-linkkien seassa. Tai sitten jaetaan raiskaus- ja onnettomuusuutisia, ihan kuin niiltä voisi kukaan normaalisti uutisia seuraava ihminen välttyä muutenkaan. FB oli ennen kiva ja kevyt väline siihen, että pystyi juttelemaan kavereiden kanssa ja katsomaan mitä heille kuuluu. Nykyään FB:ssä tulee lähinnä paha mieli. Nykyään menen mielummin Instagramiin katsomaan, mitä kavereille kuuluu, ja annan FB-läyhääjien vouhottaa keskenään. Insta on kiva, kevyt, eikä siitä tule ikinä paha mieli. Insta on hyvänmielen some ja siks pidän siitä.
Ei mulla ole fb tuollainen, mutta riippuu ilmeisesti niistä kavereista.
Saa olla olematta kiinnostunut somesta yleensä tai pitämättä Instasta, sehän on ihan se ja sama minulle, mutta kannattaa muistaa, että se on ihan arkipäivää meille nuoremmille. Se, että pilkkaatte ja haukkutte täällä Instaa, kun ette selkeästi ole ikinä edes opetelleet käyttämään sitä, osoittaa vain ja ainoastaan teidän omat vajavaisuutenne.
Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta kritiikillä olisi hyvä olla edes jonkinlainen pohja. Ennakkoluuloisuus ja asenneongelmat ("en oo koskaan kokeillu enkä aiokaan!", "en tiedä eikä kiinnosta!") eivät sovi nykymaailmaan, jossa tietoa löytää parilla klikkauksella. Ja jos joku asia ei todella kiinnosta, niin miksi sitä sitten pitää toitottaa täällä? Luuletteko todella, että tietämättömyys tai ymmärtämättömyys on ylpeilyn aihe?
Tämä ei nyt ollut kohdistettu ap:lle, vaan näille, jotka pilkkaavat instaa tissipersekanavaksi ja aivottomaksi selfievirraksi. Sitä se ei ole, jos ei halua sen olevan.
Minä olen tosi kyllästynyt Facebookiin samoista syistä, mitä täällä on jo kirjoitettu. En jaksa nykyään päivittääkään sinne oikein mitään. Instaa sen sijaan seuraan paljonkin. Minun feediin ei siellä ole tullut ainuttakaan pyllyselfietä, koska en seuraa sellaisia ihmisiä. Sen sijaan seuraan paljon käsityö- ja valokuvausaiheisia tilejä ja postailen itsekin kuvia omista käsitöistä ja piirroksista, sekä ihan arkisia tilannekuvia, matkakuvia, tai vaikka jos on lenkillä sattunut hieno auringonlasku tms. Seuraan myös eläinaiheisia tilejä sekä kavereitani, jotka postaavat kuvia omasta arjestaan. Insta on myös minulle sellainen hyvän mielen some, toisin kuin FB, jossa tulee koko ajan vastaan nimenomaan sitä vihaa ja riitelyä. FB:ssä ei jotenkin tee yhtään mieli jakaa mitään henkilökohtaista enää, ja käytänkin sitä nykyään melkein pelkästään viestittelyyn.
Somessa ideana tuntuu monilla olevan lähinnä oman erinomaisuuden esittäminen ja tuotteistaminen. Mitä mitäänsanomattomampaa ja kaikkia miellyttävämpää tyhjäpäisyyttä, sitä enemmän seuraajia ja tykkääjiä. Koskee varsinkin rikkaiden perheiden kersoja, jotka esittävät olevansa jotain vapaita selfmade-taiteilijasieluja. Toinen vaihtoehto olla suosittu somessa on haukkua muita mahdollisimman ilkeästi.
Some lyhyesti: Jos vanhemmillasi ei ole rahaa, rupea kiusaaja-rasistiksi niin saat kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oke, no kun mä nyt luin tuon sun kommenttisi, mäpä lopetan sen kuvien katselemisen hashtageilla. Harmi, löysin eilenkin tosi kivoja kuvia vintage-ratsastusvaatteista.
Tässä sinulle rautalankaa: Siellä käytetään hashtageina esimerkiksi lauseita.
#hiuksetkinloistaataas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#hiuksetkinloistaataas
Niin, mitä sitten? Ei se tarkoita sitä, etteikö sieltä löytäisi hashtagien avulla kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#hiuksetkinloistaataas
Niin, mitä sitten? Ei se tarkoita sitä, etteikö sieltä löytäisi hashtagien avulla kuvia.
Löytyy se yksi kuva "aiheesta" #tippuikohanmultaäskenleivänmurujalattiallenopitäätässäimuroidajoskus
Vierailija kirjoitti:
Arvostan itseäni niin paljon etten laita kuviani nettiin.
Niin, instaanhan ei voi laittaa kun selfieitä. Huoh!
Itse tykkään katsella hienoja matkailu tai luontokuvia ja eläinkuvia. Instassa on paljon paljon muutakin kun kumihuuli selfieitä.
Tykkään myös ottaa valokuvia, ihan harrastusmielessä ja niitä on kiva laittaa jonnekkin esille. Jos joku random tyyppi kuvastani tykkää, niin tulee sellainen onnistumisen tunne.
Myös perheen ja ystävien arkea ja juhlaa on kiva seurata kuvien muodossa.
En ymmärrä minäkään. Vielä vähemmän ymmärrän twitterin käyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#hiuksetkinloistaataas
Löytyy se yksi kuva "aiheesta" #tippuikohanmultaäskenleivänmurujalattiallenopitäätässäimuroidajoskus
Olen pahoillani, jos sua kiinnostaa lattialle pudonneet leivänmurut, etkä löydä niistä kuvia. Mä etsin kuvia esim. eri hevosroduista ja erilaisista arkkitehtuurisuuntauksista, ja kuvia kyllä löytyy.
En mäkään ymmärrä, ja siksi en olekaan instagram-tililläni julkaissut ainoatakaan kuvaa ruoka-annoksesta tai kengästä.