Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita tapahtuu vain elokuvissa - kerrotaan ärsyttäviä elokuvakliseitä

Vierailija
17.04.2016 |

Tiedetään, että näitä keskusteluja on paljon mutta aina löytyy jotain uutta :)

Kommentit (6827)

Vierailija
6821/6827 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanttisissa komedioissa päähenkilöillä on aina joku paras ystävä, jolle päähenkilö kertoo kaiken romanttisista suhteistaan, deittailukokemuksistaan jne. (Yleensä tosiaan vain päähenkilön asioista, sen parhaan ystävän elämästä harvemmin kuullaan mitään.) Ja nämä keskustelut käydään aina julkisilla paikoilla tai paikoissa, joissa on muutakin yleisöä läheisyydessä, usein muun tekemisen lomassa (esim. kaupat ja kuntosalit ovat suosittuja keskustelupaikkoja). En tiedä amerikkalaisista, ehkä he tosiaan tekevät näin, mutta tätä kliseetä olen nähnyt siirrettävän myös suomalaisiin elokuviin. 

Kahvilan pienessä pöydässä, etukenossa otsat vastakkain.

Vierailija
6822/6827 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut War of the Worlds-sarjaa ja se alkaa käydä jatkuvasti ärsyttävämmäksi kun hahmot on niin id iootteja. Keskellä päivää keekoillaan keskellä katuja ja sitten yllätytään kun jostain katolta napsahtaa nappi otsaan. Vihollinen yritti tap paa päähenkilömiehen jolla pistooli, painivat hetken lattialla ja päähenkilö pääsi niskan päälle. Sitten se vaan jättää pistoolin siihen lattialle ja juoksee pois? Vihu ottaa tietenkin sen pistoolin ja juoksee perään. Sitten eräässä tilanteessa porukalla pakenivat vihollisia ja ainakin puolet oli aseettomia, juoksivat vain vihollisraatojen ohi joilta olisi voinut poimia aseen itselleen tai vähintäänkin vaihtaa rupuisen pistoolin tehokkaampaan rynnäkkökivääriin. Sitten eräässä kohdassa aikuinen mies yllätti hentoisen pojan puukon kanssa joka sitten pisti tätä kerran kylkeen. Sen sijaan että mies olisi poistanut pojalta puukon paiskasi vaan sen lattialle ja alkoi kuristamaan, no poika tietenkin puu kotti tätä 100 kertaa niin että mieheltä henki lähti. Huhhuh aivan liikaa pällijuttuja tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6823/6827 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvissa puhallus-paineluelvytyksessä saadaan pysähtynyt sydän sykkimään uudestaan. Todellisuudessa sihen tarvitaan defibrillaattori.

Mielestäni jopa vastuuton, että tuollaista esitetään.

Ei pidä paikkaansa. Ihminen voi virota paineluelvytyksestäkin. 

Vierailija
6824/6827 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina ärsyttänyt se, kun ihmiset heräävät painajaisistaan suoraan huutoon henkeään haukkoen ja istualleen. Joo voi noin joskus kaiketi tapahtua, mutta aika harvinaista. Oikeasti herääminen on yleensä todella tylsä toiminta, lähinnä silmien aukaisu vaikka olisi ollut minkälainen uni. Ei ihmisen keho ole noin hereillä syvän unen jälkeen.

Unia ei edes nähdä syvissä unissa. Oma kokemuksesi voi olla tylsä herääminen, mutta mäpäs oon lähtenyt juoksemaan, kun oon nähnyt pakokauhuisia unia. Jos mulla on näin aggressiivisia heräämisiä niin ihan mahdollista on elokuvien kaltaiset heräämiset.

Pointti oli se, että painajaisista herätään joka ikinen kerta tuolla tavalla --> epäuskottavaa. Kyllä niistä painajaisistakin yleensä tylsästi herätään.

Vierailija
6825/6827 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahis osoittaa pistoolilla filmin sankaria (jolla ei sillä hetkellä ole asetta) ja sitten sankari alkaa esittää järkensä menettänyttä tai höpöttää muka-filosofiaa samalla vähitellen hivuttautuen lähemmäksi pahista ja pahis ei silti tee sankarille edes uutta tuuletusaukkoa maihinnousukenkään.

Vierailija
6826/6827 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6827/6827 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kun pitää esitellä jonkun hahmon eeppisiä ampumataitoja, niin laitetaan tuo ampumaan esim. kilometrin tai parin päästä kaukaa talon katolta joku vihollinen tai maalihenkilö, vaikka paljon lähempänäkin olisi ollut taloja joiden katoilta tai asunnosita olisi voinut ampua paljon helpomman laukauksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi