Luontonimi tytölle!
Joku raikas luontonimi olisi kiva syksyllä syntyvälle tytölle, ja siksi esim. Ruska on pyörinyt listallani jo jonkun aikaa, mutta toisaalta oon miettinyt onko se vähän liian blääh.. Tsekkasin tän sivuston http://www.etunimet.net/luontonimet/ ja aloin miettimään että onko tässä kaikki vaihtoehdot? Siellä on sekä tyttöjen että poikien nimiä sekaisin, ja kaikista noista en ole edes varma mikä on tytön nimi.. (Sitä paitsi suurin osa noista on ihan kamalia, kuka antaa lapselleen esim. nimen Lukki???? Kuinka sekopäitä vanhemmat oikein on?? Tosin tarkistin väestörekisteristä ja tuota nimeä on annettu oikeasti ihan vaan muutama, 1900-luvun taitteessa ja uudestaan 1980-luvulla. Mutta silti.)
Oisko esim. jotain ulkomaisia luontonimiä mitkä sopis suomalaiseen suuhun? Ei mielellään mitään kukkien nimiä, ne on vähän liian jotenkin.. imeliä.
Kommentit (112)
Itse tykkään Pinjasta ja Pihlasta, mutta taitavat olla aika yleisiä.
Kaisla on ihana! Lumi myös, jos talvella syntyy...
Lilja
Hilla
Pihla on myös kiva, mutta hirveän yleinen.
Pinja on sellainen pirtsakka nimi! Jos tyttö näyttää vilkkaalta, niin silloin se :)
Riippuu vähän sukunimestäkin. Kaisla toimisi parhaiten e ja i- kirjaimia sisältävän sukunimen kanssa, ettei tule pelkää aata.
Lilja kiva nimi, mutta tyttöni päiväkotiryhmässä kolme Liljaa. Ehkä sitten Kaisla. Ainakin harvinaisempi!
Kaisla
Pinja
Pihla
Pilvi
Lumi
Kirsikka
Vilja
Marja
Hilla
Meri
Kukka
Tuuli
Lilja
Kielo
Kanerva
Varpu
Kaisla ois muuten tosi nätti, mutta tunnen valitettavasti yhden Kaisa-nimisen ihmisen, joka aiheuttaa mussa vaan negatiivisia tunteita.
Pinja ja Pihla on myös hirmu nättejä, eikä se nyt välttämättä haittaa että ovat niin yleisiä. Ja Hilla ja Varpu on kans kauniita!
Meri ja Lilja on ehkä liian "tavallisia" ja Lumi, Taimi ja Vilja taas liian "erikoisia", ei sovi mun suuhun.
Kiitos ehdotuksista! :)
AP
Ihme nimiä tuolla linkissä. Kuka antaa lapselle nimeksi Hai..?
.