Luontonimi tytölle!
Joku raikas luontonimi olisi kiva syksyllä syntyvälle tytölle, ja siksi esim. Ruska on pyörinyt listallani jo jonkun aikaa, mutta toisaalta oon miettinyt onko se vähän liian blääh.. Tsekkasin tän sivuston http://www.etunimet.net/luontonimet/ ja aloin miettimään että onko tässä kaikki vaihtoehdot? Siellä on sekä tyttöjen että poikien nimiä sekaisin, ja kaikista noista en ole edes varma mikä on tytön nimi.. (Sitä paitsi suurin osa noista on ihan kamalia, kuka antaa lapselleen esim. nimen Lukki???? Kuinka sekopäitä vanhemmat oikein on?? Tosin tarkistin väestörekisteristä ja tuota nimeä on annettu oikeasti ihan vaan muutama, 1900-luvun taitteessa ja uudestaan 1980-luvulla. Mutta silti.)
Oisko esim. jotain ulkomaisia luontonimiä mitkä sopis suomalaiseen suuhun? Ei mielellään mitään kukkien nimiä, ne on vähän liian jotenkin.. imeliä.
Kommentit (112)
Miten ois Vellamo (vedenneito)? Tai Wellamo, vähän erikoisempi :)
Kirsikka
Kanerva
Malva
Urpu
Iiris, Iris
Linnea
Kielo
Aura
Aurora
Varpu
Usva
Hilla
Inarista mulle tulee mieleen vaan miehen nimi Ilari.. Mutta toi Vellamo on hurjan nätti, soljuu mukavasti :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Inarista mulle tulee mieleen vaan miehen nimi Ilari.. Mutta toi Vellamo on hurjan nätti, soljuu mukavasti :)
Ap
Älä tee sitä lapselle! Tulee mieleen vellova oksennusmaha!
Jäin pohtimaan tuota Vellamo-nimeä.. olisiko Pihla Vellamo [+ yleinen sukunimi, tyyliin jokinen] liian tekemällä tehdyn kuuloinen vai just sopiva?
^^ siis ap kyselee tuota Pihla Vellamo yhdistelmää.
Lilja
Iiris tai Mimosa (kukkia tai kasveja?)
Meri
Kaisla
Lumi
Säde
Sade
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä tee sitä lapselle! Tulee mieleen vellova oksennusmaha!
No just kerkesin pohtia että oisko Pihla Vellamo hyvä nimi, mulle ei tullu vellovat oksennusmahat mieleenkään :D Mutta joo, kaipa oot ihan oikeassa...
Toiseksi nimeksi tuo Vellamo on oikein hyvä! :) ja Pihla Vellamo nätti yhdistelmä!
Ja Veikko Vennamokin tulee mieleen Vellamosta.
Ahma