Oletko tehnyt töissäsi jotain ehdottomasti sääntöjen vastaista?
Kommentit (67)
Eikö muka kukaan hoitsu ole pöllinyt lääkkeitä? Vai eikö vain uskalla sanoa sen pelossa, että ip-osoite jäljitetään?
Olen valehdellut lähteväni palaveriin tai käymään jossain virastossa tai esim postissa työasioissa toki, mutta painunut esim shoppailemaan. Näissä virastotaloissa toki ollut ihan hirveät ruuhkat tai jotain järjestelmäongelmia jonka takia kestänyt ikuisuus päästä takaisin.
Myös työaikana juopotellut. Ei ole vaan yhden kerran kun on keräännytty meeting roomiin (siis mikä tän tapaamishuoneen nimi nyt on, en saa päähäni?!) tai jonkun työkaverin työhuoneeseen iltapäivästä pitämään muka palaveria mutta ollaan vaan juoruiltu ja dokattu :D
Polannut joka kuukausi sen verran ettei pankkitililtä tarvinnut ruokarahoja nostaa.
Olen joskus käynyt miesten puolella suihkussa kun naisten puolen olivat valloittaneet työpaikan juoruämmät ja olin melko varma ettei miesten puolelle silloin kukaan tulisi. Eikä tullutkaan, mutta silti tuli huomautusta kunnuo juoruämmät kertoivat pomolle.
Pelannut useita kertoja esim. kahvitaukoni ajan tietokoneella tietokonepelejä tai ollut netistä, vaikka niitä on ehdottomasti kielletty tekemästä ja erityisesti minulta on kielletty käyttämästä tietokonetta MIHINKÄÄN muuhun kuin töihin.
Lähtenyt huomattavasti liian aikaisin ja tehnyt liian lyhyttä päivää.
Työaikaamme ei siis seurata millään, liukuma on 6.30-9.30 ja 14.30-17.30 välillä ja työpäivän pituus on se perus 8 tuntia. Työajan seurantaa (ns. kellokorttisysteemiä) on pyydetty jo vuosia, sillä monella on kymmeniä ylityötunteja joita on vaikea näyttää toteen. Tästä protestina moni lähtee etenkin perjantaisin liian aikaisin eli tulee esim. 8.00 ja lähtee 14.45. Itse huolehdin siis toki aina että työni on tehty, mutta koen turhaksi vaikkapa perjantai-iltapäivällä jäädä tunniksi pyörittelemään peukaloita toimistolle varsinkin kun ketään ei kiinnosta jos lähden aiemmin kotiin.
Varastanut opiskeluaikoina töistä vanhusten vaipan. Siis yhden kappaleen. Kaveri halus kokeilla sellasta :D
Herranjumala miten uuno olo tulee kun miettii tota.. Miksi.
Pikku hiprakassa tullut töissä oltua. Enään tuskin uskaltaisi, eikä muutenkaan mikään miellyttävä kokemus vältellä kontakteja koko päivän.
Olen tehnyt enemmän töitä mitä laki sallii. 36 tunnin työvuoron ja yli 200h ylitöitä kuukaudessa.
Ajanut valtion autolla tuhansia kilometrejä omaa ajoa. Oma esimieheni sanoi, että senkun ajelet ei niitä diesel laskuja kukaan erottele. Eli sääntöjen vastaistahan se on, mutta esimiehen luvalla.
Olen pannut yhtä harjoittelijapoikaa. Täysi-ikäinen oli kyllä enkä ollut millään tavalla hänen ohjaaja tai valvoja. Mutta vähän käytiin ainakin sääntöjen rajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaan työmatkoilta laitan matkalaskuun kaikki mahdolliset kuitit, jos ne siis ovat kielellä jota tarkastaja ei ymmärrä :-)
Tuttu juttu. Hotelilaskusta palkanmaksaja oli viivannut yli vodkan ja vähentänyt summasta, mutta kaikki muut kaljat ja viinat maksoi :) Ei tainnut osata espanjaa.
Olen oman harkintani mukaan joustanut ikärajoissa vaikka niitä pitäisi noudattaa päivälleen.
Olen huonekalukaupan lapsiparkissa töissä.
En ole tehnyt mitään ihan hirveää mutta olen kyllä ottanut töistä kynän omaan käyttööni :/ Ja kerran lähdin puoli tuntia aikaisemmin kotiin kun olin yksin konttorilla. Olen nynny.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus käynyt miesten puolella suihkussa kun naisten puolen olivat valloittaneet työpaikan juoruämmät ja olin melko varma ettei miesten puolelle silloin kukaan tulisi. Eikä tullutkaan, mutta silti tuli huomautusta kunnuo juoruämmät kertoivat pomolle.
Minä olen mennyt joskus vahingossa miesten puolelle ja tullut vielä yllätetyksi siellä. En silti sen miehen onneksi ihan alasti ollut niin vältyttiin oksentelulta.
Minä olin masentunut ja en jaksanut käydä töissä, töihin herääminen oli vaikeaa, kärsin unettomuudesta ja oli vaikeuksia nukkua. En voinut kuitenkaan jäädä töistä pois, sillä rahallinen tilanne oli niin huono. Väärinkäytin siis lääkkeitä ja huumeita, että jaksoin käydä töissä. Sain sen energisen tunteen ja jaksoin vähillä yöunilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen allekirjoittanut dokumentin toisen henkilön allekirojituksella, tosin tämän henkilön omasta käskystä, koska oli itse eri maassa sillä hetkellä ja nimi piti saada paperiin heti.
Sama. Tätä tehdään PALJON.
Pöllinyt kahvia, kyniä, laskimen, vihkoja, päästänyt kavereita toimistolle, lukenut asiakastietoja ja katsellut onko tutuilla maksuhäiriöitä, pannut neukkarissa miestäni joka luvatta toimistolla, käynyt leimaamassa itseni sisälle ja lähtenyt samantien kaupoille.... Antanut tutuille alennusta.... Kaikkea tulee tehtyä. Mistään en ole vielä jäänyt kiinni 😁
Ei tuo ole kiellettyä, virkaan valitaan kokonaisarvioinnin perusteella paras, henkilökohtaiset ominaisuudet ja työtavat saa ja pitääkin ottaa huomioon. Tutustupa lakiin jos kerran virkanimityksiä hoidat!