Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokouluun lähes 50-vuotiaana?

Vierailija
15.04.2016 |

Mies jätti. Olin hänen kanssaan 20-vuotiaasta asti, eikä ollut tarvetta autolle, koska työpaikka lähellä ja bussit kulki.
Nyt kuitenkin koen rajoituksena sen, etten pääse esim. maalle tai sukuloimaan kauemmaksi, koska ei ole sitä korttia.

Mitä sanotte? Jos olen ihan terve, normaaliälyinen ja fiksu nainen niin onko ajokortin saaminen helppoa tai kohtuullista? Tässä mietin myös omien vanhempieni vanhenemista ja voisin autolla käydä helposti aina auttamassa ja kylässä ilman riippuvuutta toisista tai busseista?

Kertokaa kokemuksia itsestänne tai tutuista?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, etten ole koskaan tutustunut autoihin. En siis tiedä kumpi on kaasu ja kumpi jarru jne. :D ap.

Vierailija
2/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin koettaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jarru ja kaasu sieltä löytyvät. Tsemppiä :)

Vierailija
4/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 35v. Kun uskaltauduin autokouluun. En ollut koskaan edes kuskin paikalla istunut.

Hyvin se meni. Mulla oli pieni autokoulu missä oli super mukavat opet.

Vierailija
5/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne jarru ja kaasu sieltä löytyvät. Tsemppiä :)

Kiitos! Erokriisi jo tässä vaiheessa, että tulee näitä ajatuksia. Uskon, että pärjäisin, jos tuolla liikenteessä on vanhuksiakin ja teinejä ja kaikenlaisia. Autoksi haaveilisin jotain aika pientä, vaikka Pösöä?

Jos jollain on suositella ensiautoa tämän ikäiselle niin tehkää se?

Auton hinta ei kuitenkaan saisi olla kuin joku alle 3 tonnia eli käytetty ja hyvä pitäisi olla.  Olen siis köyhäkin. ap.

Vierailija
6/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 35v. Kun uskaltauduin autokouluun. En ollut koskaan edes kuskin paikalla istunut.

Hyvin se meni. Mulla oli pieni autokoulu missä oli super mukavat opet.

Tosi  kiva kuulla. Ja ei kai siinä mitään edes häviä, koska elossa olevat vanhempani ovat luvanneet maksaa koko lystin, jos menisin - varmaan juuri siksi, että voitaisiin nähdä useammin. ap.

Vierailija
7/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, opit kyllä! Kannattaa.

Kälyni meni autokouluun 65-vuotiaana, kun veljeni kuoli. Olisi muuten jäänyt mökkimatkat käymättä. Nyt pääsee yksin mökille ja kaikkialle muuallekin autolla.

Vierailija
8/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan, opit kyllä! Kannattaa.

Kälyni meni autokouluun 65-vuotiaana, kun veljeni kuoli. Olisi muuten jäänyt mökkimatkat käymättä. Nyt pääsee yksin mökille ja kaikkialle muuallekin autolla.

Kiitos! ihana kuulla. Jos 65-vuotias saa kortin niin enköhän mäkin. Mun teinit vaan naljailleet, etteivät ikinä tulis mun kyytiin ja kaikkee hassua. mutta en kyllä tiedä yhtään miks. Kai se on vaan sitä teinien tyyliä? :D ap.

Vierailija
9/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki menee hyvin! Mitään ei opi, jos ei opettele 😊 ja joka päivä oppii jotain uutta!

Vierailija
10/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudu heti, älä mieti!

Tuli iloinen olo jotenkin! Aattele, sulle avautuu ihan uusi mahdollisuus oppia uutta!

T. Viisikymppinen pösönomistaja.

Vierailija
11/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kai se on. Olis kyllä hirmu vapauttavaa, kun osais ajaa autoa ja olis se kortti. Niin ja kai sitä osamaksulla vois ottaa jonkun kunnollisemmankin auton, kun tuonne laitoin, että 3 tonnia olis se raja. Käteisellä olis joo, mutta ehkä sitten haluaisikin jonkun  vähän paremman, ettei tarttis  heti korjauttaa tms? ap.

Vierailija
12/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmottaudu heti, älä mieti!

Tuli iloinen olo jotenkin! Aattele, sulle avautuu ihan uusi mahdollisuus oppia uutta!

T. Viisikymppinen pösönomistaja.

Kiitos! Mullekin tuli, kun luin noin iloisen viestin:) Ehkä mä vaan sitten uskaltaudun ihan oikeesti, enkä voi katua mitään varmaan, jos en yritä!

Kaikkee kivaa sulle, sait mut hymyileen oikeen leveästi kun sulla vielä Pösökin:) ap.

Vierailija
13/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, etten ole koskaan tutustunut autoihin. En siis tiedä kumpi on kaasu ja kumpi jarru jne. :D ap.

En tiennyt mäkään mutta kortin sain ja vielä normiajassa! Kerralla läpi. Hyvin menee sullakin, oma motivaatio on tärkein. Ei oo mitään rakettitiedettä. Mene ihmeessä!!! Mä sain kortin 50v tasan.

Vierailija
14/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt mäkään mutta kortin sain ja vielä normiajassa! Kerralla läpi. Hyvin menee sullakin, oma motivaatio on tärkein. Ei oo mitään rakettitiedettä. Mene ihmeessä!!! Mä sain kortin 50v tasan.

Mahtava kuulla tämäkin! Eli ei kun vaan ilmoittaudun sitten autokouluun! Äitini ja isäni varmasti ovat toivoneet sitä ja niin mäkin. Tuntuu jo etukäteen, että saisin jonkun ihmeellisen vapauden, joka on aina puuttunut..tiiättekö?

ap.

Vierailija
15/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Halvallakin saa toimivan auton, kun katselee ja kysyy tutuilta apua.

Vierailija
16/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös emeritus pääministeri paavo Lipponenkin mennyt autokouluun vasta joskusyli 60 -vuotiaana, kun ei enää voinutkaan istua ministeri mersun takapenkillä ja jollain oli vietävä lapsiakin. - Eikä Päivi äiti "yllättäen" kerennyt heitä viemään...  - Ja näin siis Helsingissä, jossa taitaa olla Suomen parhaimmin järjestetty julkinen liikenne. - Toinen syy miksi susoisttelen autokouluun menoa ajoi tulevaisuudessa autoa miten paljon tai vähän tahansa on se, että ratin takaa oppinee havainnoimaan liikennettä ihan toisella tavalla kuin rauhassa kävellessä. - Kun joitain pyöräilijöitäkin kun seuraa, niin joskus tuntuu, että he eivät oikeasti tajua liikenteessä olevan muitakin kuin he kuvittelemalla, että he voivat ajaa niin autotiellä kuin kävelytiellä ja mitkään yksiuuntaiset eivät tietenkään koske heitä. - Toki ei huonoliikenne käyttäytyminen koske "vain" pyöräilijöitä. - Jopa me usein vain kävelijät, kuten minä ajatuksissani kävellessäni saatan aiheuttaa tahtomattani liikenteessä vaaratilanteita. - Joten ennen lähtöäni yritän kerrata itselleni joka kerta, että muistan liikenteen olevan aina "joukkue laji " e. muistutan, itseäni siitä, että liikenteessä on muitakin ja kaikkien liikkuminen sujuu kitkattomimmin kun osaamme liikkua itse ja annamme muidenkin liikkua ja osaamme ennakoida, kuinka liikumme ja kuinka muut mahd. tulevat liikkumaan.   

Vierailija
17/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä rohkesti autokouluun. Minäkin uskaltauduin vasta 43-vuotiaana, ja mikä ihana vapaus koittikaan, kun ei tarvitse aina ruinata miestä kuskaamaan tai käyttää julkisia!

Kävin koulun manuaalivaihteisella autolla mutta ostin itse automaattivaihteisen, koska kytkin ja vaihdekeppi eivät vaan olleet mun juttu :)

Vierailija
18/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan! Mun kanssa samalla kurssilla oli suunnilleen ikäisesi nainen ja eiköhän se kortin saanut niinkuin me nuoremmatkin :) kannattaa varmaan panostaa autoon sen minkä pystyy, jotta turvallisuusasiat yms. (ABS-jarrut, ohjaustehostin...) olisi sitten kunnossa, ja auto luotettava. Vähentää varmasti tuoreen kuskin stressiä.

Vierailija
19/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokouluun aikailematta ja kortin saatuasi rohkeasti liikenteeseen. Ihana vapaus liikkua odottaa sua!

Vierailija
20/43 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rajoitteet löytyy vain omasta päästä. Mielestäni ihmiset tarvitsee erilaisia haasteita että säilyy se ns. Elämän maku :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi