Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetin kuustoista, onko IHAN pakko näprätä puhelinta ajaessa?

Vierailija
15.04.2016 |

Tulin tänään vauvan kanssa neuvolasta kotiin, ja vastaantulevista autoilijoista varmaan kymmenellä oli huomio puhelimessa! Oikeesti tekis mieli aina painaa torvea että kato tollo tielle äläkä luuriin. Mulle on aivan sama jos joku ajaa ulos siksi että on luuri kädessä, mutta kun liikenteessä on muitakin ihmisiä jotka saattaa vaikka joutua tollasen tollon kolaroimaksi. Ärsyttää kun on itellä pieni lapsi kyydissä ja vastaantulijoista osa on ihan välinpitämättömiä liikennesääntöjä kohtaan. Varmaan katkeroituisin ikiajoiksi jos joku ajais mun päälle siks että kattoo liikenteen sijaan puhelinta. 😡 Ite aina pysähdyn vastaamaan/kirjottamaan viestiä, eikä ole koskaan tullut mieleenkään ottaa selfietä kesken ajamisen. Oikeesti ihmiset järki käteen ja antakaa muille turvallinen liikenne, kiitos.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita kolareita vielä tulee, minkä aiheuttaja on kännykkä. Ihan oikein, jos luonnollinen poistuma korjaa ajajat, mutta ikävää jos joku muu kuolee sen vuoksi. Pitää olla erityisen tarkka ajaessa , että ehtii vaikka väistää jos joku ajaa väärälle kaistalle. Ajajan vakuutuksista ne on pois jos osuu. Kannattaa ottaa heti kuvat ja muut, että voi todistaa tarvittaessa.

Vierailija
22/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskin stadissa pari viikkoa sitten yhden risteyksen. Siinä siis ruuhkaa ja hidasta.10 autoa, joista kuudessa!! kuski räpläsi kännykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki oli se junaturma, työntekijä räpläsi puhelinta työaikana, jolloin oli vastuussa hengistä, kyllä jos kirjoittaa jotain, on pakko katsoa sitä mitä kirjoittaa vai kirjoitatteko sokkona, että öö, mikähän kirjain tuo oli , ei tarvitse kun sekunnin murto osa että katse muualla niin auto lähtee radalta.

Jos osuu huono paikka, kaarre tai vesiliirto sateessa, niin se voi sitten olla kohtalokasta. Itse olen nähnyt tapahtuvan, että kun huomio on muualla, auto ei ole enää kuljettajan hallinassa. Kyllä näillekin saisi jonku ratsian järjestää ja sakottaa puhelimen käytöstä ajaessa.

Vierailija
24/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

varo kurrea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla roikkui juuri kehä kolmosella joku urpo aivan auton perseessä kiinni, vaikka edessä oli kaista tukossa, eikä nopeampaa vaan päässyt. Vaihdoin oikealle kaistalle siksi aikaa, että tuo roikkuja pääsi ohi, niin eikös näkynyt, että tämä on naama kiinni kännykässä. Noissa nopeuksissa ja tuollaisella "turvavälillä" joku sadasosasekunnin huomion herpaantuminen saa aikaan jo todella rumaa jälkeä. Suututtaa, että porukka tieten tahtoen vaarantaa toistenkin turvallisuuden, kun kuvittelevat olevansa jotain jumalasta seuraavia.

Nykäse käsijarrusta, ei syty katsos jarruvalot, ja sano ukolle, että höperrähhäs kouraas, kun se keuhkoaa, että jarrutit.

Tietysti voi sanoa, että se oli refleksinomainen jarrutus, kun orava hyppäsi tielle..

Ongelma noissa räplääjissä on juuri se, että jos edellä ajava hidastaa hiukankin, ollaan saman tien perseessä. Tuossakin tilanteessa olisi syntynyt todella ruma ketjukolari, jos kännykän räpeltäjän edellä ajava olisi hidastanut esimerkiksi nopeusrajoituksen muuttumisen vuoksi tai mistä tahansa muusta syystä. Eikä tosiaan tarvitse perustella mitenkään, miksi jarruttaa liikeenteessä. Ainahan edessä voi olla jotain, minkä vuoksi pitää hiljentää. Siksi peräänajaminen on lähes poikkeuksetta peräänajajan syytä.

Vierailija
25/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niiltähä ne korjausrahat menee, jos ei vakuutuksia, siinähä maksaa ku on vara laittaa peltiä kasaan. Kerrankin edessä oleva auto alko peruuttaa yhtäkkiä tiellä jossa mennään eteenpäin, ei kattonu yhtään taakse ja niin siinä kävi, että ajaja joutui maksumieheksi.

Vierailija
26/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hiekkaa vitussa?

narsk-narsk!

Vierailija
27/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nuoret pystyy käsittelemään puhelinta ja autoa samaan aikaan ihan hyvin :D ite rävellän kännykkää aina ajaessa koska esim osaan kirjottaa ilman että katon puhelinta ja tietenkin risteyksissä ja suojateillä oon tarkempana.

Se on vähän vanhuksien ongelma että puhelin tekee rammaksi.

Juu, ja varmasti monet pystyy käsittelemään autoa samaan aikaan kuin ovat valvoveet tai kännissä/krapulassa tai ajavat reipasta ylinopeutta tai hyssyttelevät itkevää lasta ym. keskittymiseen vaikuttavia tekijöitä, koska itselle ei ole sattunut onnettomuuksia - Se ei silti tarkoita, että ko.asiat ovat yleisesti ottaen turvallisia tai edes laillisia. Kirjoittaminen vie huomiotasi, vaikket edes katso laitetta. Ja liikenteessä on muitakin kuin sinä. Eikö autokoulussa jo opetettu tutkimuksia ja tilastoja aiheesta, kun tällaiselle vanhalle kääkällekin opetettiin??

Ajaessa keskitytään ajamiseen, ei muuhun. Oli nuori tai vanha.

Vierailija
28/28 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ollut pitkän matkan bussissa jossa kuski tekstasi ja hölisi kännykkään 100 alueella. Pelotti kyllä sillä hetkellä melkoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi