Olen sossupummi ja pärjäisin vähemmällä rahalla
Valmistuin työttömäksi ja olen ollut nyt 4kk sossupummi. Hävettää ja yritän etsiä töitä koko ajan.
Mielestäni sossupummeilta voisi kuitenkin leikata heidän saamaansa elatusapua. Jos ei heti niin vaikkapa vuoden sossupummailun jälkeen, jos on täysin työkykyinen. Ja alkoholisteilta ja muilta leikattaisiin myös.
Pystyn ihan hyvin käymään 3 kertaa viikossa ulkona juhlimassa, toki juon halpisoluita jne mutta kuitenkin. En pysty ostamaan uusia vaatteita, mutta ei kai mun nyt tarviikkaan koska sossupummeilun pitäisi olla vain väliaikainen tilanne. Ja todella hyvin raha riittää myös spurguilla dokaamiseen joka päivä.
Eli kyllä sosiaalitukia pitäisi alentaa. Lapsiperheiden kohdalla asia erikseen, mutta toisaalta raskauden alkuvaiheessa voisi valkoroskaa houkutella kohti aborttia ja kertoa siitä, mikä taakka he ovat yhteiskunnalle.
Mietteitä. Kärjistin asiaa tahallani, mutta tätä mieltä olen.
Kommentit (3)
Suomessa työttömyyskorvaukset on niin matalat, että siksi sossusta on rahaa saatavakin. Laitetaan ne sitten suoraan peruspäivärahan korkeampaan tasoon, niin ei tarvi sossusta hakea. Suomi on saanut oecd:lta huomautuksen alhaisista korvauksista.
On se joillain ihmeellinen tahto laittaa ihmiset käsimään siten, että työttömällä ei olisi muuhun varaa, kuin ruokaan ja kattoon pään päälle. Mitä enemmän ihmisten päitä hajotetaan kurjistamalla, sitä epätodennäköisemmin he koskaan kykenevät hankkiutumaan mihinkään töihin. Se vasta kalliiksi tulee.
Kyllä sillä pärjää, jos ei ole pitkäaikaista, jos ei sairastu ja jos ei ole lapsia.
No jaah. Ehkä joissain tapauksissa sitä rahaa tulee liikaa, mutta itse kyllä olin kiitollinen että kun työttömyys jatkuikin pidempään mitä oletin, ei tarvinnut luopua esimerkiksi harrastuksista ja lemmikeistä (joillakin se raha kai sitten menee dokaamiseen). Päähän siinä pahasti hajoaisi jos olisi vasten tahtoaan pitkäaikaistyötön eikä varaa olisi mihinkään muuhun kuin peruselintarvikkeisiin ja -laskuihin.
myös asuinalueen vuokrataso vaikuttaa enemmän kuin mitä aluekohtaisesti huomioidaan.