Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*JOULUKUUN odottajat heinäkuussa*

30.06.2008 |

Koitetaanko nyt näin,kk pino ainakin heinäkuulle?Hiljaista kun ja kaikki varmaan lomilla!

Omaan napaan ei uutta.Hemppa alhaalla ja rautaa"nautin".Väsymys on kova,mutta muuten kaikki hyvin ja mieli iloinen.Masu kasvaa ja liikkeet tuntuu=)

Odotan lämpimiä ilmoja,että päästään rannalle!

Nyt kuitenkin käy kulkumme kylpylään=)

Petite-te ja bebe rv 17+jotain ja 6 muuta kullanmurua

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu tämä kk-pino, kun oltiin tipahdettu jo toiselle sivulle. Että ilman tätä varmaan oltas jossain tooosi kaukana... Tervetuloa joukkoon Karoliima!

Viikonloppu sujui taas juhlien merkeissä, mutta mikäs sen mukavampaa. Masussa kaikki ilmeisesti ihan hyvin ja jos ensisynnyttäjänä olen jotain oikein tulkinnut, tunnen kyllä jo liikkeitä. Ainakin jotain muljahduksia tuolla mahassa on ollut, vaikka olenkin ensisynnyttäjä ja "vasta" viikoilla 16+5.Sitten, kun on vielä vähän aikaa kulunut, osaan ehkä jo paremmin tulkita mitkä on liikkeitä ja mitkä ei.

OLen kärsinyt ennen raskautta pahoista uniongelmista, mutta heti raskauduttuani olen nukkunut kuin tukki. Nyt kuitenkin kaksi yötä on unen tulo kestänyt taas pari tuntia ja nyt pelottaakin, että ongelmat tulivat takaisin.... Haluan vain nukkua nyt täällä töissä! :(

Perjantaina on neuvola ja saan tietää, onko kaikki ok. Eiköhän, jos tosiaan nuo muljahdukset ovat olleet liikkeitä! Kiitos muuten varustevinkeistä. Voi olla, että itse päädyn aluski kuitenkin pelkkiin yhdistelmävaunuihin, rattaat vois jättää sitten myöhemmin hankittavaksi :)

Masu on turbo ja yääh ,paino on noussut noin 3kg lähtöpainosta. Kamalaa! Olen ollut kyllä älyttömän hoikka, että saattaa tietenkin johtua siitäkin tuo painon runsahko nousu. Nyt taidan kuitenkin rajoittaa makeansyömistäni jonkin verran...

Hyvää viikonalkua kaikille, vaikka aurinko ei täällä ainakaan paista :(

Vierailija
2/113 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni kemuttaessa, kun toinen tyttö täytti 4v, ja toinen 6v. vieraita on tänäänkin vielä tulossa, tänään täyttää sitten meidän koiruus 7v.

Täytynee käydä ostamassa oikein mehevä luu sillekkin =)

Nuorin ei vielä oikein ymmärtänyt, miksei hän saa lahjapaketteja, onneksi mummit toivat pikkupaketit myös hänelle, niin ei tullut paha mieli.

Oma olo on ollut ihan mukava, liikkeet tuntuu, ja massu kasvaa, viime yönä heräsin päästämään koiruuden pihalle puoli viisi, sen jälkeen sitten menikin puoli seitsemään , että sain uudestaan unen päästä kiinni.

Minulla on myös alkanut vissiin iskias vaivaamaan ajoittain, sellainen pistävä, vihlova kipu tuolla ylätakapuolessa, joka säteilee tuonne alaselkään.

Iskias on vain arvaus, koska minulla ei ole aiemmin ollut tätä vaivaa.

Täälläkin on aika viileää, ja pilvistä, onneksi nyt ei sada vettä kuitenkaan.

Täytynee mennä taas siivoiluhommiin, kun on vielä niitä vieraita tänään tulossa, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, ja tervehdys myös uudelle joulukuun odottajalle!

mannerto rv 17 + 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellut tosiaan pitkää aikaan, kun tuntuu olevan aikapula! Vaihdoin kesäkuussa uuteen työpaikkaan ja päivät on menny tosi nopeesti, huh. Ja aivot surraa kun yrittävät sisäistää kaiken uuden tiedon. Rankkaa mut mielenkiintoista! Pelkäsin nimittäin että työmotivaatio olisi ihan nolla kun miettii vaan omaa napaa :) onneksi ei.

Mulla masussa kaiketi kaikki ok. Viikkoja nyt tasan 15 (?) Jotain pientä liikehdintää on tuntunut, mutta mulla on kyllä ollut ilmakin kiusana, eli enpä tiedä mikä siellä masussa mylvii :) Vaavi toivottavasti. Nt-ultrassa kaikki oli ok silloin viikolla 12 ja verikokeiden tulokset myös. Hb vielä alhaalla 115, mut kyllä se sitten raudalla nousee. Työhöntulo tarkastuskin oli ja pitäisi kuulemma tarkkailla jatkossa vyötärön ympätysmittaa. Huvitti hieman. Taitaa menä pian yli suositusten;)

Väsymys mulla edelleen mukana kuvioissa, tosin kuopuksen aikaan saamaa. 3-vuotiaamme nukkuu tosi levottomasti. On tosin ollut tapahtumarikkaita/rikkinäisiä päiviäkin. Viikko vielä töitä siten lomalle ja pääsee lepäämään! Ihanaa!

Aurinkoisin terkuin, Karits@ ja rv 15

Vierailija
4/113 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut kuukauteen kirjoitella, kesäkuun alussa kävin nt ultrassa ja niskaturvotusta oli 3.18 mm. Tuli soitto viikonpäästä, että kuulun riskiryhmään. Ei uskallettu kertoa kenellekään. Varasin ajan lapsivesipunktioon 1.7. Viime tiistaina meni sinne ja suhdeluku oli hyvin iso 1:5. Lääkärikin sanoi, että onhan se paljon suurempi kuin keskenmenon mahdollisuus. Kotona olin pitkällään ja muutaman tunnin päästä tuntui housujen vähän kastuvan. Odottelin jonkin ajan peloissaan. Kun toisenkin kerran lorahti, niin soitin sairaalaan ja menimme takas sinne. Ultralla ja testillä katsottiin, että kaikki lapsivedet eivät onneksi olleet mennyt. He otti heti osastolle, eivät antaneet yhtään toivoa, että raskaus voisi jatkua. Hoitaja sanoi, että huomenna käynnistellään. Ei sitä vettä sen jälkeen tullut, viimeisen kerran äitipolilla vähäsen. Osastolla ei kuunneltu sydänääniä, joka minusta oli aika outoa. Sitten kuunneltiin kun itse pyysin parin päivän päästä. Tulehdusarvo oli vähän koholla ja muutamana päivänä laski. Sain kolmenpäivän kuurin antibioottia suoraan suoneen. Perjantaina tulehdusarvo olikin noussut 11 - 13 ja en päässytkään kotiin. Sain vielä päivän antibiootia, lauantaina se oli edelleen 13. Mikä minusta oli inhottavaa, minulle kerrottiin pahimmat vaihtoehdot, jos arvo nousee, voi joutua jopa keskeyttämään tai jos tulehdusarvo menee yli sadan voi olla kohdunpoisto edessä. Kyllä se tuntui pahalta. Onneksi lauantaina pääsin kotiin. Lauantaina huilasin loppu päivän ja sen jälkeen olen ihan normaalisti ollut. En mitään raskasta ole tehnyt, en kantanut kauppakassia. Toivottavasti tää nyt menee hyvin loppuun, vielä jännitetään lapsivesipunktion tuloksia ja sitten saamme tietää, kumpi tää iltatähtemme on. Tänään huomasin vielä, että kutittaa, niin tuli sitten hiiva vielä tän kaiken lisäksi. Koko päivän olen odottanut, että saan sen lääkkeen laitettua, voisi oireetkin helpottua.

Pistelijä74 rv. 16+4

Vierailija
5/113 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rauhallista, kun muu perhe on mökillä :)

Olemme rempanneet kotia ja tänään maalailin portaiden kaiteita parvekkeella.... ööh, öljylakalla! Minusta se ei haissut ollenkaan, joten en sitten laittanut "kaasunaamaria" päälle. Hetken päästä kävin parvekkeella uudestaan ja kyllähän siellä haisi ja pahalle!! Saa ukkokulta jatkaa hommia ;)

Joo, ei tosiaan muuta... nostin ekalle sivulle ;))

-fatmama rv 20-

Vierailija
6/113 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karoliimalle ja muille uusille tervetuloa joukkoon!

Olen ollut kovin allapäin edelleen, tuntuu, ettei mitään saa oikein aikaseksi eikä kiinnosta. Kesälomani vietin viimeviikolla, kokonaiset 6 päivää. Ihana oli kyllä viikko nukkua ukkokullan vieressä, meillä kun on se 750km välimatkaa töiden takia. Sunnuntaina kun lähdin takas pohjoseen ajelemaan, vollotin oikein antaumuksella Vaasaan asti. Hyvä, että tietä erotin kyynelten takaa, seurasin vain edellämenevää autoa.

"uusia" raskausoireita mulle on ilmaantunut mm. liitoskipuja, tai siksi niitä ainakin luulen, sillä häpyluun tienoilla on vihlonut nyt useampana päivänä niin, että kävelen kuin ankka. Perjantaina meinasin pyörtyä kampaajalla, lauantaina kaverin häissä, maanantaina töissä... Liekö vika verensokerissa vai verenpaineessa, kun meinaa heikottaa ja tuntuu, ettei happea saa tarpeeksi, vaan pitää aivan ulos mennä haukkomaan. Supistellutkin on, useimiten kivuttomasti, mutta muutaman kerran kipujen kanssakin. Vuotoa ei onneksi ole ja ihan selkeet potkutkin jo tuntuu, joten ihan hirmuisen huolissani en ole. Tilasin silti aamulla ajan lääkärineuvolaan, mutta sain sen vasta ensviikon keskiviikoksi. Tiistaina onki aika terkkarille. Toiveissa ois saada ainakin viikko saikkua, jotta pääsee lepäämään.

Vatta on turvonnu jo aivan palloksi, tapasin viikonloppuna tuttuni jolla on kuukautta aiemmin LA ja hällä oli paljon pienempi vatsa... Ja jälleen olen saanut huomata, että raskaanaolevan vatsa on yleistä "omaisuutta", eli koskettelijoita on riittänyt! =) No, minua se ei niinkään haittaa, kunhan ihan tuntemattomat ei tuu lääppimään, mutta voin kuvitella, ettei kaikki siitä tykkää. Potkut tuntuu jonkin verran jo vatsan päälekin, niin sitä yrittää kaikki lähimmät päästä tuntemaan.

Itsekään en tunnustaudu kovin innokkaaksi rattailijaksi, joten olen tullut siihen tulokseen, että meille riittää pelkät matkarattaat kiinteällä kopalla varustettuna. Mietinnässä tällä hetkellä Vigour 3 +, ja siihen sopiva turvakaukalo tai Quinny Speedy ja siihen sopiva turvakaukalo. Muut matkikset ei vielä oo läpässeet mun tiukkoja vaatimuksia. ( 3 ISOA rengasta, menee pieneen tilaan, kääntyvä, mutta lukittava eturengas, pysttävä yhistämään tosiaan pikakiinnityksellä kaukaloon ja koppaan...) Jos jollain on noista käytännön kokemusta niin kommentoikaa ihmeessä! Kaikki tieto on plussaa.

Mut nyt petaamaan sänkyjä, veljeni saapui neljän lapsensa kanssa ja osalle on vielä petit tekemättä!

Kantrimaria rv 19 + 1

Vierailija
7/113 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia teille ja pikkuselle Pistelijä74!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka!:)

Tänään itteä vaivannut tosi ikävä alaselkäkipu, kun hieron päivät pitkät kesätyökseni ja työasentoa ei saa mitenkään niin hyväksi ettei selkä kipeytyisi..kurjaa. Huolettaa, että tässä vaiheessa jo on selkävaivoja, kun mahakaan ei ole vielä suuren suuri. Mitähän nää kivut on sitte, ku maha on kaks kertaa nykyisen kokoinen?!Pitää varmaan alkaa vahvistaa selkää tulevaa varten.:)

Mukavaa viikkoa kaikille!:)

Karoliima rv 18+0

Vierailija
8/113 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratasasiaan.Täälläkään ei niin innokas vaunujen työntelijä(tuskaa siitä tekee tämä pitkä häntä muita pieniä jotka mukana=))Mulla oli kuutosella vain peg peregon P3 matkarattaat kokoaikana käytössä.Ovat mukavan topatut ja hyvän kokoiset(tosin aika pienet renkaat),kevyt pehmeä kantokassi mahtui niihin!

Ja plussana että niissähän saa kuomun käännettyä niin että työntäjä näkee vauvan!Suosittelen kyllä kyseistä mallia!

Nyt ostin myös varsin kevyet rattaat vauvalle.Edessä pienet renkaat ja takana isommat.Ja ihan varmasti pärjätään.Ihanaa kun menevät pieneen tilaan!

Tuplat ostan myös matkaratas tyyppisenä.Niillä pääsen sitten kauppa ja keskusta asiat hoitelemaan hyvin!

Jep,aurinko paistaa mutta on kylmä,hrrr!

Mukavaa päivää kaikille!

Petite-te ja bebe rv 18+ ja 6 muuta ihanaista mukulaa

Vierailija
9/113 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille ja mukava kuulla että iiik:lle ja viuhalle kuuluu hyvää. :)

Joku kertoi kärsineensä liitoskivuista. Samaa on täälläkin ollut, kipuilua juuri tuossa hävyn päällä. Samoin selkäkivuistakin olen kärsinyt, vaikka se pahin kipu meni jo ohi tällä erää. Kauhulla odotan loppuraskautta kun nyt jo oon näin kipeänä. Olen yrittänyt alkaa vahvistella selkää varovasti askelkyykyillä eteen, taakse ja sivuille. Eikös pelkkä kävelykin vahvista itsessään selkälihaksia, vai olenko aivan väärässä? Koiran kanssa tulee päivittäin käveltyä, nyt tuon selän takia vain vähemmän. Pitäisi saada otettua itseä niskasta kiinni ja alkaa käydä vielä säännöllisesti uimassakin, niin eiköhän selkä vahvistuisi.

Ratas-keskusteluun: Ostin huutonetistä Emmaljungan Edget. Yhdistelminä myyjä niitä kauppasi vaikka saattavat olla kyllä kuomurattaatkin.. Ovat pehmeällä kantokopalla ja isoilla ilmakumirenkailla. Vaikka eipä sillä väliä onko kuomut vai yhdistelmät kun hinta oli sopiva, kunto hyvä ja väri mieluisa. :) Vähän aikaisessa tuli ostettua, mutta kun käytetyt ajattelin ostaa ja oikeanlaiset ja hyväkuntoiset omalta paikkakunnalta löytyi niin pakkohan ne oli ostaa. :D Viikonloppuna käydään hakemassa rattaat kotiin. Varastossa odottelee myös jo esikoisen ajoilta pienemmät, sateenvarjorattaat joilla voi sitten kaupungissa hurjastella sujuvammin. :)

Muuten tässä onkin ollut hiljaiseloa ja ultran odottelua. Vielä vajaa kolme viikkoa pitäisi malttaa odotella. :)

010308 ja rv 18+5

Vierailija
10/113 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisiko vielä yksi joulukuun odottaja mukaan joukkoon?

Eli olen 36-vuotias esikoisen odottaja Helsingistä, la 02.12. eli viikkoja nyt 19+1.

Olen lukenut ketjuanne jo pidemmän aikaa mutta vasta nyt sain luotua nimimerkin ja otettua osaa, oli jotain teknisiä ongelmia sivuilla aiemmin.

Odotus on tähän mennessä sujunut ihan mukavasti, rakenneultra oli eilen ja siinä kaikki vauvalla kunnossa. :D Selkäsärystä ja rankoista liitoskivuista kärsin tosin ja sairaslomalla olen joutunut olemaan.

On kiva vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa, minulla kun ei lähipiirissä ole tällä hetkellä toista odottajaa. Tämä kun on niin uutta ja ihmeellistä itselle, vauvaa meillä tehtiin pitkään ja hartaasti melkein kaksi vuotta ennen kuin tärppäsi. Nyt sitten nautitaan tästä, kohtahan se on jo raskauden puoliväli käsillä! :D

E + pikkuinen 19+1

Vierailija
11/113 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdinpäs mäkin pari riviä kirjottaa pitkästä aikaa...sairaslomalla ollu pari päivää ja vielä ens tiistaihin asti olen,huomasin että parilla muullakin samoja ongelmia kun mulla,eli liitoskivut niin kovia että pakko oli käydä lääkärissä tai itse asiassa kivut alkoivat kovalla alavatsa kivulla ja säikähdin tietysti hirveesti ja kävin neuvolan terveydenhoitajalla ensin tarkastuksessa,maanantaina sit kivut siirtyivät alapäähän jolloin sit päätin mennä lääkärille ihan varmuuden vuoksi.Kaikki vauvalla ok mutta sanoi että kivut ovat lihas-ja liitoskipuja!!!Onneksi VAAN niitä ettei mitään pahempaa.Outoa on kun ei kolmesta aiemmasta koskaan ollu mitään ongelmia eikä ylimääräsiä kipujakaan niin tässä raskaudessa tuntuu olevan kaikki mahdollinen,toivotaan että päästään onnellisesti silti loppuun asti iltatähtemme kanssa!!!

19+2

Vierailija
12/113 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui sentään Pistelijä, onneksi kaikki kuitenkin mennyt hyvin.

Meillä on uuden asunnon remppa täydellä tohinalla käynnissä. Joten en oo puolta sanaa enempää miehen kanssa vaihtanut aikoihin. Ikävää, mutta kohta pitäisi päästä muuttaman. Ja parasta, että ehditään muuttaa hyvissä ajoin ennen loppuraskauden kremppoja.

Se vaan jännittänyt kovasti, etä mites jos tämä nyt meneekin vielä kesken, kun on vauvan takia jo isompi asuntokin ostettu jne... Ja muutenkin olen edelleen pelännyt. En uskalla tehä oikein mitään. Ja jaksa. Entinen himolenkkeilijä ja nyt pyörryttää jo yhtien portaiden nousu.

Toisen kolmanneksen myötä on olo kuitenkin selkeästi parantunut. Ajatella, ollaan kaikki jo toisella kolmanneksella ja raskauden puoliväli häämöttää!! Huippua!

Tarvikkeista sen verran, että mulla oli esikoisella ainoina rattaina käytössä Graco matkrattaat. Eivät kestäneet vuosikausien kovaa käyttöä, kauheat rempsut! Meillä oli komeat perintövaunut, mtta en jaksanut sellaisia isoja käyttää. Nyt haluan kunnon jousitukset ja kunnon pyörät. Olen innokas kävelijä. Ystäväni osti juuri Gesslein rattaat ja on ollut tyytyväinen. Sellaset haluaisin. En missään nimessä isoja yhdistelmävaunuja voi tänne kapungin keskustaan kerrostaloon ottaa. Siispä pienet kuomurattaat kunnon toiminnoilla. Ainoiksi matkarattaat on kyllä pidemmän päälle huonot: esim loskassa työntäminen tuskaa.

Joo, tavaroita tulee katseltua, mutta en sentään mitään ole hankkinut. Voi kun tekisi mieli tulevaan vauvan huoneeseen laittaa jo seinälle tarraa. Aivan ihania: www.ipanalle.fi . Mutta ehtiihän ne talvellekin, toisi vielä huonoa onnea! Meillä siis niin pieni makkari, että hoitopöytä ja vaatelipasto pitää laittaa alusta asti toiseen huoneeseen.

Canttarelli rv 15+5

Vierailija
13/113 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Täälä jopa aurinko uskalsi pilkistää mustien pilvien takaa, mutta nyt taitaa taas vettä tulla :( Hirvee kesä! Vettä tulee kokoajan taivaan täydeltä ja pitäisi taloakin yrittää saada pystyyn! Kiva kuulla että jollain muullakin on remppa käynnissä Canttarelli :) Meillä sama ongelma, ei nähdä miehen kanssa juuri koskaan!

Tulin just neuvolasta. Painoa oli tullut 350g per vko (huh) ja kohdunpohjan kun täti mittasi niin 18 cm, että niin iso on että vastaa reilusti viikkoja. Rakenneultrasta sit näkee, että minkäs kokonen ja ikänen murunen siellä on.

Oma verenpaine oli ennätyksellisen alhainen 49/104!! Ja miten tuon sais nousemaan. Salmiakkia varmaan pitäs ruoakseen syödä :) Hb oli myös alhainen 112, ja vihdoin voin siis aloittaa rautakuurin. Väsymystä onkin ollut melkoisesti.

Täällä on ollut vaivana iskias-tyyppinen kipu jalkoissa. Käveleminen pelottaa jo melkoisesti, sillä kipu iskee niin yllättäen, että jalkaa tuntuu lähtevän alta :( Eli voin vain kuvitella millaisia nuo teidän liitoskivut ovat. Onneksi teen istumatyötä, eikä iskias vaivaa istuessa.´

Mutta kertokaas kesäkuulumisia! Tervetuloa uudet joukkoon ja toivotaan että Pistelijällä ja muilla ongelmista kärsivillä helpottaisi jo pikkuhiljaa. Ottakaa rauhallisesti ja lepäilkää!

Kivi ja hiekanjyvä 17+2

Vierailija
14/113 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilemään lähdössä ja viikon-kahden nettipimento alkaa=)25.7 on se kauan kauan odotettu ultra,sitten yritän laittaa kuulumisia!

Petite-te ja bebe nro 7 rv 19+1

Vierailija
15/113 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt pitkästä aikaa ajattelin jotakin pientä kirjoitella, kun on jäänyt niin hurjan vähälle :) hengissä ollaan, sekä minä että pieni nappula - näin ainakin kovasti oletan! Pari viikkoa sitten ainakin neuvolassa sydänäänet kuuluvat oikeinkin hyvin ja kivasti! Seuraava neuvola on sitten parin viikon päästä... Sitä odotellessa.

Masu se on alkanut näyttää jo aika pesunkestävältä vauvamahalta, tosin vain alamahan osalta :D Kohtu kun ei oo viä kiivenny niin kauheen korkeelle! Mutta eiköhän se siitä, pikkuhiljaa. Tuntuu, että te kaikki muut ootte mua kovasti paljon edelle, ja niin se toisaalta onkin, kun mulla se laskettu aika on vasta joulukuun loppupuolella.. Mutta kaheksattatoista viikkoa viedään, ja se tuntuu hienolta! Kohtapian on jo puoliväli, ja sitten ei mene enää kauaa, kun pieni on sylissä

Pahoinvointi on täällä hellittänyt kokonaan eikä mitään muita varsinaisia vaivoja oo vielä tullut tilalle - ehkä tää on nyt sit sitä kukoistusaikaa, mistä niin paljon puhutaan :D hihi.

Vaunuista oli vissiin vähän ollu puhetta, mä himoitsen kauheesti Emmaljungan Cerox- tai City Cross -vaunuja... Ne on niin näppärän näkösiä ja tukevia tapauksia, vaikkakin ihan kohtuullisen kevyitä. Etenkin CC kera sen Citykopan. Käytiin tällä viikolla pikkusiskon kanssa vähän testailemassa eri merkkejä ja malleja, ja noi kaks mallia mua houkuttaa eniten. Moni kuitenkin mollaa niitä kauheen kankeiks kaupassa ja kaupungilla, mutta silti... Ulkona mä kai niitä eniten käyttäisin. Emmätiä! :D Kauheen hankalaa! Heh. Ehkä se siitä vielä selviää, kun on ajankohtaisempaakin!

Mutta nyt vaan paljon terveisiä ja jaksuja kaikille! Kuullaan taas!

.:Naranja:. + Nappula 17+1

Vierailija
16/113 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en meinaa päästä kirjautumaan, enkä muutenkaan tälle palstalle ollenkaan. Viestejä ei vaan näy. Nyt pitkästä aikaa taas sain näkyviin, mut kaikki näyttää ihan omituiselle...?

Tänne ei mitään uutta kuulu. Odottelin kovast, että mies piäs loman tässä heinäkuussa, mut eipä nyt sitten pidäkkään. Ilmotti, ettei ole nyt mahollisuutta:( Eipä tuo ole kesälomaa pitäny moneen vuoteen, eli pienikin kesälomareissu jäi taas vaan haaveeksi.

Neuvolassa en ole vieläkää päässy käymään. Yhen kerran olen siellä ihan ajalla käynny.

Äippäpolilla kävin viimeks rv 11+ jotain...eli siitäkin on aikaa. Ahdistaa kun en tiiä yhtään miten tuolla masussa jaksellaan, vai jaksellaanko mitenkään. Oireet on kaikki kädonneet jo viikko sitten. Maha ei ole kasvanu yhtään, eikä oman puntarin mukaan painoakaan ole tullu tippaakaan, sen alun painon tippumisen jälkeen. Jotenkin tuntuu, että kaikki ei ole kunnossa:(

Tuntuu kauheelta odotella tonne elokuun lopulle, et pääsen neuvolaan. Rakenneultraankaan en ole saannu viel aikaa, mut sekin menee tuonne elokuun loppupuolelle että sinne pääsen. Eli täytyy koittaa vaan uskotella itelleen, että kaikki on hyvin.

Eipä tässä siis kummempia, mitään uutta ei ole tapahtunu.

Nyt on jällee kiire pihahommiin, ja sitte lupasin viedä lapset uimaan. itte en uskalla kastautua, sen verran kylmää toi vesi on.

Mutta siinäpä tälläkertaa kuulumiset täältä. Voikaahan mainiosti.

Vierailija
17/113 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa lomaa takana ja kolmatta viikkoa mennään. Kaksi viikkoa enää jäljellä. Uudelle paikkakunnalle ollaan asetuttu ja vuokrarivariin yritetään sopeutua. Onneksi ei ole pitkäaikaista, vaan ensi kuun lopulla on taas muutto tiedossa. Ostettiin omakotitalo ihanasta rauhallisesta kaupunginosasta, joten muuttohommiin kolmatta kertaa jo tänä vuonna.

Maanantaina oli eka neuvola täällä uudella paikkakunnalla. Viikkoja oli 18+3 ja neuvolatäti mittasi kohdunpohjan korkeudeksi 19cm. Ylärajoilla mennään, joten saattaa enteillä taas suurehkoa lasta. Eipä enää tieto säikäytä esikoisen syntymäpainon (4660g) jälkeen.

Kaikki oli hyvin ja sydänäänet kuuluivat (146). Maanantaina menen rakenneultraan. Ehkäpä siellä selviää sukupuoli.. toivottavasti =)

t. Kapa 19+3

Vierailija
18/113 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Soita lilla79 ihmeessä neuvolaan ja pyydä, että kuuntelevat sydänääniä. Niin mäkin oon tehny, kun oikeen mietityttää, että onko kaikki hyvin. Sitten ei tarvi yksikseen kotona hermoilla onko kaikki ok.:) Ainaki omalla paikkakunnalla on neuvolatätit suhtautunut tosi kivasti, kun oon sinne soitellu ja varaillu aikoja.:) Viimeksi perjantaina kävin sydänääniä kuuntelemassa ja kaikki oli hyvin.:)

Jaksamisia sulle.

Karoliima rv 19+6

Vierailija
19/113 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin viikkoon paljon käynyt täällä vauva-palstalla, kun tehty erinäisiä reissuja niin koti- kuin ulkomaillekin. Nyt rauhoitutaan kotioloihin ja loppulomalla heinäkuun lopussa vielä vähän reissataan kotimaassa.

Raskauteen ei muuten uutta kuin että masu tietysti kasvanut ja paino lisääntynyt hirveästi, ehkä noin 7kg lähtöpainosta...Lohdhutukseksi luin jostakin, että varsinkin hoikilla paino saattaa lisääntyä suhteessa enemmän, koska keho tarvitsee rasvaa uuden elämän kasvattamiseen ja myöhemmin imettämiseen. Itse olen normaalipainoinen (57kg/168cm)ja minulla on pieni rasvaprosentti (mittautin sen kerran erään kuntoklubin esittelyssä :), joten siinä mielessä en nyt ole roimasta painonnoususta huolissani. Ainakin edellisissä raskauksissa raskauskilot ovat karisseet imettämisen myötä pois, vaikka kiloja ei kyllä ihan näin paljon suhteessa silloin tullut.

Minullakin ollut välillä liitoskipuja ja eilen alkoi vihlomaan lonkkaa ihan hirveästi. Äitini mukaan se olisi iskias-kipua, joka säteilee lonkkaan. Todennäköisesti tullut liiasta istumisesta autossa, junassa, lentokoneessa....Nyt pitää vain venytellä ja kävellä jne.

Vauvan liikkeitä olen tuntenut hennosti pari-kolme viikkoa, joten toivottavasti kaikki on hyvin masussa. Edellinen neuvolakäynti oli lääkärineuvola kesäkuun alussa ja seuraava neuvola elokuun alussa.

Nyt täytyy lopetella...Hyviä vointeja kaikille joulumasuille!!

t. Menninkäinen rv. 18+2

Vierailija
20/113 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

En ole kirjoitellut, kun ei kuulu mitään niin ihmeellistä. Maha kasvaa pikkuhiljaa ja liikkeet ovat tuntuneet muutaman viikon, nyt tällä viikolla aika useinkin (nyt taitaa olla 17+5). Liikkeet tuntuu ihan kuin joku tökkisi varovasti sisältä päin. Minäkään en koe niitä "perhosen siiviksi". Maha on vielä aika pieni, ei sitä huomaa ulkopuoliset jos pitää löysiä vaatteita. Lääkäri sanoi, että kohtu on taakse kallellaan ja siksi maha ei näy kovin aikaisin.

Rattaista sen verran, että minä en ymmärrä mitään niistä kun niitä ei ole ennen joutunut hommaamaan. Muutamalta kaverilta olen vinkkejä kysellyt. Silloin kun sain kuulla olevani raskaana, ajattelin että harmi kun lähipiirissä ei ole juurikaan muita odottajia / pikkulasten vanhempia. Nyt niitä on kuitenkin alkanut kummasti löytymään vähän kauempaakin. Varsinkin odottajia riittää tutuissa ja puolitutuissa.

Muista tarvikkeista en ole vielä alkanut myöskään ottaa pehemmin selvää. Vähän olen vilkuillut huuto.netistä ja kirppiksiltä, mutta mies toppuuttelee ostoaikeita. Voi olla että ostetaan sitten marraskuussa kaikki hirveällä kiireellä viime tipassa:) Tietenkin olisi järkevää alkaa jo haalia kaikkea niin saisi kivompaa ehkä käytettynäkin. Muutenkin ajateltiin ostaa mahdollisimman vähän uutta. Pari vaatetta ollaan jo saatu. Meinasitteko muuten ottaa äitiyspakkausta? Onko se kannattanut ekalle vauvalle ketkä ovat sen ottaneet? En nimittäin ollut hirveän innoissani niistä vaatteista mitä siinä näytti kelan sivuilla olevan ja siksi mietin etten sitä ottaisi. Itse tykkäisin vähän räväkämmistä väreistä... Toisaalta olihan siinä paljon kaikkea.

Mukavaa heinäkuun jatkoa kaikille! Toivotaan että kesäpäiviä vielä riittää.