Tehdäänkö pitkästä aikaa taas HP ketju? :)
Miksi Bellatrix vaan säilyi Volden suosiossa vaikka mokaili ihan siinä missä Luciuskin? Ja myös se Bellan mies oli outo juttu... Kuoliko se jossaan vaiheessa niin et mult on menny ohi vai katosko se vaan kun tuhka tuleen?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti tehdään!
Uskon että Bellatrix oli Volden suosiossa koska oli niin omistautunut ja Volde tiesi tämän.
Ja itse haluaisin kuulua ehdottomasti Rohkelikkoon. Myös Korpinkynsi kävisi. Seuraavaksi Puuskupuh. Voisin mä Luihuiseenkin mennä jos sillä tonne maailmaan pääsisi :'D
Ketkä on teidän suosikkihahmoja perusteluineen? :)
Mä kuuluisin varmaan Puuskupuhiin. Näin oon aina aatellut ja kerran pottermoressa tein sen testinkin niin sekin lajitteli mut puuskupuhiin :D
Mun mielestä ihan paras hahmo on Molly Weasly!!! "Not my daughter you bicth!!" <3 Sitten kans Sirius, Neville ja McGarmiva :)
-ap
HP ikuisuuskysymys:
MITEN Hagridin isä (ihminen) pystyi lisääntymään Hagridin äidin (jätti) kanssa? Siinä vasta patonki messuhallissa.
Vierailija kirjoitti:
HP ikuisuuskysymys:
MITEN Hagridin isä (ihminen) pystyi lisääntymään Hagridin äidin (jätti) kanssa? Siinä vasta patonki messuhallissa.
Hahahaaaaa!!! Tää on tosiaan ikuisuuskysymys :D Tähän toivoisin vastausta itseltään Rowlingilta.. Ehkä sitten jättiläisten mittasuhteet ei oo samat kun ihmisillä.. Eli ehkä niillä on kokoonsa nähden todella pienet vehkeet.. Voisko olla näin? Mut silti... Luulis olevan hankalaa jo ihan kokoeron takia.. Jos mies on suunnilleen saman pitunen kun naisen etusormi :D
Oon miettinyt tota ihan samaa, että miten Hagrid on saanut alkunsa! Sit mietin kans sitä, et kuka huolehti Torasta kun Hagrid oli jättiläisten luona Olympen kanssa. En siis muista että mainittiinko siitä mitään kirjassa.
Nostan jos vaikka irtoais vielä keskustelua :)
Mulla on hp:n läppäri ja tulostin.
Mun mielestä Ginnyn äkillinen muuttuminen lapsekkaasta teiniksi johtui Harryn näkökulman muuttumisesta. Vielä vitoskirjassa Harry näkee Ginnyn lähinnä Ronin pikkusiskona, joten Ginny on myös kirjoitettu siten. Kutoskirjassa Harry alkaa näkemään Ginnyn taas potentiaalina seurustelukumppanina, joten hahmo on siksi "yhtäkkiä" muuttunut.
Miks Harry Potter -leffoissa mainitaan Dobby ihan vaan muutamissa kohtauksissa, vaikka kirjoissa se on tosi isossa osassa? Eikä Hermionen SYLKYä taideta mainita ollenkaan.:(
Vierailija kirjoitti:
Miks Harry Potter -leffoissa mainitaan Dobby ihan vaan muutamissa kohtauksissa, vaikka kirjoissa se on tosi isossa osassa? Eikä Hermionen SYLKYä taideta mainita ollenkaan.:(
Nojoo tää on kyllä harmi :/ Leffoista on jätetty myös tosi monta muutakin juttua pois, kuten Winky, Riesu, Helena Korpinkynnen ja Verisen Paronin yhteys, Barty Kyyry jr:n pako azkabanista, Remuksen ja Doran romanssi (tai tää on ihan lyhyesti, ohimennen mainittu), Oljon tarina jne... Mä tykkäsin Dobbysta hahmona tosi paljon ja Hermionen SYLKY-juttu kosketti mun sisäistä kettutyttöä :D Harmi että ne jäi leffoista pois. Toisaalta niistä olis tullut ihan liian pitkiä jos kaikki olisi otettu niihin :/
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua muuten kiinnostais kans Riesu. Sehän ei ollut aave vaan räyhähenki... Mikä se on? Sillähän oli kyky esim tarttua esineisiin mutta toisaalta myös kulkea seinien läpi. Eli se oli vähän aineellisempi kuin muut kummitukset mutta kuitenkin aineeton. Mutta miten sellaiseksi tullaan? Tai onko Riesu koskaan ollut ihminen? Siis onko se joku kuollut tyyppi josta ei tullutkaan kummitusta vaan räyhähenki vai onko se aina ollut sellanen?
Ja toinen kiinnostava on edelleen veelojen lisääntyminen. Fleurhan on 1/4 veela eli sen isoäiti oli "täys-veela". Mutta jos kerran veelat on aina naisia niin miten puoliveelaksi sitten tullaan? Miksei Fleurin äiti ollut veela?
Fleurin isoäiti on saanut lapsen ihmisen kanssa, eli Fleurin äiti on puoliksi veela.
No mitäs Fleurin isoäidin vanhemmat sitten on? Tai siis hänen isä? Kun Veelat on aina naisia? Ei ole olemassa miespuolista veelaa..
Olen jotenkin olettanut, että velat pystyisivät lisääntymään ilman miehiä tjsp, ja että Fleurin isoäiti olisi tehnyt vähän poikkeavan ratkaisun pariutuessaan ihmisen kanssa.
Itse mietin sitä, että miksi totuuslientä ei juurikaan käytetä. Siitähän sanottiin, että sitä käytetään hyvin valvotusti, eli ymmärrän miksei sitä Tylypahkassa käytetä (paitsi Pimento...), mutta esim viidennessä kirjassa kun Harrylla oli se kuulustelu, olisi ollut järkevää antaa Harrylle lientä niin kaikki olisi uskonut että Pikku Whiningissä oli ankeuttajia. Sillä olisi myös voitu selvittää onko Voldemort oikeasti palannut ja mitä tapahtui hautausmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin sitä, että miksi totuuslientä ei juurikaan käytetä. Siitähän sanottiin, että sitä käytetään hyvin valvotusti, eli ymmärrän miksei sitä Tylypahkassa käytetä (paitsi Pimento...), mutta esim viidennessä kirjassa kun Harrylla oli se kuulustelu, olisi ollut järkevää antaa Harrylle lientä niin kaikki olisi uskonut että Pikku Whiningissä oli ankeuttajia. Sillä olisi myös voitu selvittää onko Voldemort oikeasti palannut ja mitä tapahtui hautausmaalla.
Varmaanhan ne jossain mielessä uskoikin Harrya, mutta eivät halunneet uskoa. Totuusliemi olis tarkottanut että niiden olis ollut pakko myöntää erehtyneensä. Ehkä he ei siksi halunneet käyttää sitä. Ja ehkä se on jotenkin lakien vastaistakin... Eihän meilläkään saa esim kiduttaa kuulusteltavaa vaikka sillä tavoin voiskin saada "totuuden".. Ja veikkaisin että totuuslientäkin pystyy jotenkin "huijaamaan" tai sitä vastaan voi taistella siinä missä kommennuskiroustakin
-ap
Toki kaikki mukaan keskustelemaan :)
-ap