Mitä vikaa on ulkomaalaisten naisten ja suomalaisten miesten välisissä suhteissa?
Kun niitä käsittelevät ketjut poistetaan täältä heti? Sitten tuollaiset 'Panin vaimoni (kantasuomalaista) siskoa' -ketjut saavat hillua vapaasti. Onko se jotain yleistä muukalaisvihaa vai mistä on kyse?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuntuu aiheuttavan ihme kränää. Minun pojallani on irakilainen tyttöystävä ja jos siitä joskus mainitsen jossakin niin siitä syntyy mieletöntä jupinaa muidenkin kuin "mamu-kriittisten" keskuudessa.
Onko se likka maannut poikasi kanssa?
No en ole kysynyt mutta eiköhän ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, jos naista kunnioitetaan ja kohdellaan hyvin.
No kunnioittavatko ja kohtelevatko hyvin suomalaisnaiset sitten ulkomaalaisia miehiään? Yhtä lailla niitä suhteita voitaisiin vahdata ja kauhistella ja sitten puolustautua sillä että "emme ole rasisteja mutta olemme vain huolissamme kohteleeko suomalaisnainen hyvin miestänsä".
Tosiasiassa tuo vielä hyvin usein tapahtuu. Jos suomalaisnaisen ja ulkomaalaisen miehen liitto päättyy eroon, niin kyllä tuo suomalaisnainen käyttää ihan sumeilematta hyväkseen vastapuolen heikompaa asemaa esim. kielitaidon ja suomalaisen oikeusjärjestelmän tuntemisen suhteen saadakseen huoltajuusasiat ja muut itselleen mieluisiksi. Mutta se ei tunnu silloin olevan suomalaisnaisten mielestä ongelma. Vain suomalaismiesten ja ulkomaalaisten naisten suhteissa on se ongelma että suomalaisosapuoli väärinkäyttää kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Melko usein suomalaisen miehen ulkomaalainen puoliso on köyhästä maasta kotoisin ja tullut miehen perässä Suomeen paremman elintason vuoksi. Usein mies on tällaisissa suhteissa huomattavasti vaimoaan vanhempi. Thaimaalaisten naisten suomalaiset miehet on yleensä myös kouluttamattomia juntteja ja vaimo on entinen seksityöläinen.
Sitten on joukko miehiä, joista moni on korkeassakin asemassa ja hyvässä työssä. Heillä on yleensä ollut ongelmia löytää suomalainen vaimo koska eivät ole komeita ja sosiaaliset taidot on huonot. Mutta ulkomailta vaimo löytyy helposti ja heidänkin kohdalla vaimo on yleensä reilusti nuorempi.
Sen sijaan esimerkiksi japanilaistråen ja länsimaiden vaimojen kohdalla puolisoiden ikä ja koulutus yleensä vastaa toisiaan.
Facebookista löytyy paljon mm. suomlainen mies - afrikkalainen nainen-pariskuntia ja kyllä ne epäsuhtaiset kuvat kertovat karua kieltä siitä että nainen käyttää miestä vain hyväkseen.
eihän tuo periaatttessa eroa siitä, että monella suomalaisella naisella on jostain köyhästä afrikan maasta hankittu lemmikki.
Itse olen jo pidemmän aikaa seurustellut afrikkalaisen miehen kanssa. Ja minua hirveästi ärsyttää kaikki nämä olettamukset meidän parisuhteesta. "No eihän se "Irja" olis komeaa suomalaista saanut, niin otti sitten mustan miehen." "No mustillahan on tunnetusti iso muna, heh heh." "Mies seurustelee "Irjan" kanssa vaan, jotta voi olla Suomessa". Ja ynnä muuta paskaa.
Totuus on, että itselleni sillä rodulla ei ole yhtään mitään väliä. Ihan samalla lailla olen ihastunut aiemmin suomalaisiinkin miehiin. Sattui vaan käymään niin, että jopa muunkin värisellä ihmisellä voi olla upea luonne (johon ensimmäisenä kiinnitän huomiota) ja kaupan päälle hyvännäköinenkin on. Itse kyllä ihmettelin, miksi se minuun haksahti, koska ulkonäkö ei ole hääppöinen. Mutta molemmat rakastuttiin toistemme persooniin. Ja ei, en minä munankaan perässä ollut. Itse asiassa pelkään miehiä, joten ei iso muna ainakaan ollut ihastumisen syy. (Ja ihan normaalin kokoinen se on, luojan kiitos ei ole mikään HK:n sininen.) Eikä se mies minkään viisumin perässä ole. Hoiti ihan itse opiskelut ja itsensä elättämisen Suomessa (ei ole saanut valtiolta penniäkään rahaa) ja nyt valmistuttuaan käy tavallisten kansalaisten tapaan töissä. Eli ei tarvitse roikkua kenenkään naisen helmoissa viisumin toivossa.
En nyt tiedä, miksi lähdin tätä kirjoittamaan. Mutta ehkä siksi, että ei aina sen parisuhteen takana ole tarkoitus pelkästään hyötyä toisesta. Joskus siellä on ihan oikeastikin sitä rakkautta. Siksipä en oletakkaan mitään kummempia, jos näen pariskunnan olevan eri maista kotoisin.
Melko usein suomalaisen miehen ulkomaalainen puoliso on köyhästä maasta kotoisin ja tullut miehen perässä Suomeen paremman elintason vuoksi. Usein mies on tällaisissa suhteissa huomattavasti vaimoaan vanhempi. Thaimaalaisten naisten suomalaiset miehet on yleensä myös kouluttamattomia juntteja ja vaimo on entinen seksityöläinen.
Sitten on joukko miehiä, joista moni on korkeassakin asemassa ja hyvässä työssä. Heillä on yleensä ollut ongelmia löytää suomalainen vaimo koska eivät ole komeita ja sosiaaliset taidot on huonot. Mutta ulkomailta vaimo löytyy helposti ja heidänkin kohdalla vaimo on yleensä reilusti nuorempi.
Sen sijaan esimerkiksi japanilaistråen ja länsimaiden vaimojen kohdalla puolisoiden ikä ja koulutus yleensä vastaa toisiaan.
Facebookista löytyy paljon mm. suomlainen mies - afrikkalainen nainen-pariskuntia ja kyllä ne epäsuhtaiset kuvat kertovat karua kieltä siitä että nainen käyttää miestä vain hyväkseen.