Olen iloinen, että en ole teini tänä päivänä.
Olen oikeasti huolissani tästä selfie-buumista ja siitä, että kaikki kuvat käsitellään. Monella teinillä on hiustenpidennyksiä jne. Itse olen nyt 35 v. Silloin sai kyllä olla rauhassa enkä muista, että ulkonäköön olisi paljon kiinnitetty huomiota
Kommentit (32)
Mä taas haluaisin olla teini. Olis kaikki instat, snapit ja periscopet... omassa nuoruudessa oli vain galtsu johon lisättiin rumia pussikaljakuvia ilman mitään filttereitä. Nykyään kaikki näyttää paljon vauhdikkaammalta ja paremmalta. Voin kuvitella kuinka paljon snapista irtois iloa 14v minälle. Nyt siis 26v akka.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas haluaisin olla teini. Olis kaikki instat, snapit ja periscopet... omassa nuoruudessa oli vain galtsu johon lisättiin rumia pussikaljakuvia ilman mitään filttereitä. Nykyään kaikki näyttää paljon vauhdikkaammalta ja paremmalta. Voin kuvitella kuinka paljon snapista irtois iloa 14v minälle. Nyt siis 26v akka.
Sähä oot nuor joten voisit ihan hyvin tehdä instan.
Silloin ois kyllä pidetty idioottina, jos olisi kuvannut itseään. Ja tuo, että kaikki ois voitu kuvata ja ottaa videota kännyköille. Apua.. Muistaakseni kukaan ei halunnut edes valokuviin mielellään.
Voi kyllä minäkin! -90 luvun alussa sai olla sellainen kun on. Jos halusi olla sopuli, siis muodikas, riitti, että laittoi jalkaan Levikset, sujautti jalkaan purkkarit. Farkkutakki taisi olla myös in.
Vierailija kirjoitti:
Silloin ois kyllä pidetty idioottina, jos olisi kuvannut itseään. Ja tuo, että kaikki ois voitu kuvata ja ottaa videota kännyköille. Apua.. Muistaakseni kukaan ei halunnut edes valokuviin mielellään.
Joo! Muistan, kun ylä-asteella oli joku erikoistapahtumapäivä ja meillä oli kaverin kanssa kamerat, joilla meillä oli tehtävän kuvata päivän tapahtumia. Aika harvassa oli ne, jotka halusivat poseerata kameran edessä!
Mun nuoruudessa ei ollut edes kännyköitä. Kun kotoa lähti, vanhemmilla ei ollut mitään mahdollisuutta tarkistella, missä menee. Toisaalta, jos joku soitti, se soitti perheen lankapuhelimeen, ja koko perhe kuuli, mitä puhuttiin. Ja jos odotti jonkun soittoa, ei voinut lähteä kotoa mihinkään:)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yli 40v ja mulla on Insta ja Snappi.
Nykynuoret on valmiimpia myös niitä käyttämään kuin mitä me oltais oltu samassa iässä. Ne syntyi some-maailmaan ja saa siihen opetusta koulussakin.
Enemmän somessa mokaa aikuiset.
Ja se on totta, että teinit ei enää dokaa samalla tavalla kuin me samassa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Mun nuoruudessa ei ollut edes kännyköitä. Kun kotoa lähti, vanhemmilla ei ollut mitään mahdollisuutta tarkistella, missä menee. Toisaalta, jos joku soitti, se soitti perheen lankapuhelimeen, ja koko perhe kuuli, mitä puhuttiin. Ja jos odotti jonkun soittoa, ei voinut lähteä kotoa mihinkään:)
Mä olen perheen nuorin. Olin aina viimeisenä nokkimisjärjestyksessä siihen talon ainoaan lankapuhelimeen. Ja vessaan ja kylpyhuoneeseen ja ihan joka paikkaan. Kyllä v---tti, kun oli 13-vuotiaana oli sopinut ihastuksen kanssa että se soittaa klo 18 niin eikö p--le ensin puhelimessa juorua äiti jonkun sukulaisen kanssa, sitten on parin minsan tauko, jonka aikana ihastus ei tietenkään soita ja sen jälkeen tulee 15-v sisko joka noin vaan istuu puhelimen viereen tuolille ja alkaa odottaa omaa puheluaan, hänkin oli sopinut soitosta jonkun pojan kanssa. Sit puhelin soi, ja sisko vastaa ja sanoo: "Ei oo kotona" ja lyö luurin kiinni ja alkaa hakata mua kirjalla päähän teemalla "vittuun siitä pentu, kun mä juttelen mun poikafrendin kanssa". Kello tulee 19, kun sisko viimein lopettaa ja mä hyökkään luuriin kiinni toiveikkaana, että ihastus ehkä saattaisi olla vielä yrittämässä soittaa omassa kodissaan. En kerkiä mitään kun 17-veli vetää luurin mun kädestä tuosta vaan ja ilmottaa, että "sä häivyt nyt siitä kyyläämästä". Turha kai sanookaan, että kun puhelin lopulta vapautuu about klo 20, ihastus ei enää soita. Ja näitä esimerkkejä riitti.
Terv. vm 1971
Toi on kyllä totta, että nykyään nuoret juo paljon fiksummin. Naurattaa tuo kameralla kuvan metsästys kun kaikki pakoili. T ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yli 40v ja mulla on Insta ja Snappi.
Nykynuoret on valmiimpia myös niitä käyttämään kuin mitä me oltais oltu samassa iässä. Ne syntyi some-maailmaan ja saa siihen opetusta koulussakin.
Enemmän somessa mokaa aikuiset.Ja se on totta, että teinit ei enää dokaa samalla tavalla kuin me samassa iässä.
tämäkin on varmasti totta, että nykynuoret käyttää fiksummin. Siitähän oli tutkimuskin, että eniten huonosti uusien kanavien kanssa käyttäytyy aikuiset. Pelkään ehkä omien lasteni puolesta, et tuo ulkonäkökeskeisyys on mennyt liian pitkälle. Ja just tuo levis ja purkkarityyli riitti:). Vähän hiuslakkaa ja siinäpä se.
No juu, en minäkään haluaisi. Teiniajat tuli vietettyä 90-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa. Oli lopulta aika viatonta aikaa verrattuna tähän päivään.
Nykyteinit ovat nössöjä. Eivät edes osaa tehdä kiljua kotitalonsa autotallissa.
Minusta olisi mukavaa olla teini-ikäinen tyttö kolmekymppisen miehen älyllä ja tiedoilla. Voisi olla kaikkien kunnioittama ihan vain olemalla olemassa ja siihen kun vielä päälle osaisi myös mielistellä ja sanoa miehiä ja poikia miellyttäviä asioita, niin suosio olisi aivan valtava.
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin!
Mieti sitäkin, että kaikki teinihölmöilyt olisivat nyt netissä. Jokainen näkisi kuinka naapurin Marjatta on ollut kännissä puskapissalla ja ties mitä.
Nykyajan nuoriso ei onneksi välitä niin paljon kännäämisestä, on kaikkea muuta.
Niin, kun kaikenlaisia ihmeellisiä kokeellisia kemikaaleja saa helposti tilattua netistä.
Vierailija kirjoitti:
No mikä sinua estää laittamasta Instagrammiin tissi- ja perseenvenytyskuvia? Onhan siellä iäkkäämmilläkin ihmisillä kuvia.
Maailma on pienentynyt ja suurentunut samaan aikaan. Kaikki (varsinkin naiset) tekee enemmän työtä huomatuksi tulemisen eteen. Ennen ajateltiin "kuinka monta tunnet", nykyään se on enemmänkin "ketkä tunnet".
Tämä tietysti tarkoittaa, että julkisivusta huolehtiminen on kärkijuttu. Jos et ole kiinnostava, niin kuka sinuun haluaa tutustua. Tämä ei ole itsessään huono asia, mutta seksuaalisenä eläimenä se ulkonäkö on niin kiinnostava piirre, että siihen panostetaan, ja se huomataan ensin.
Joo mä olen kans kiitollinen että olen syntynyt '83... Ja mulla oli ihan tarpeeksi itsetunto-ongelmia jo silloin 90-luvulla nuoruudessani, en oikeesti edes osaa kuvitella millaista nykykakaroiden elämä kauheine menestys- ja ulkonäköpaineineen varmaan on :(
En myöskään taida ikinä lasta tulla hankkimaan koska maailma on jotenkin niin hirveä paikka nykyään, en kestäis nähdä omaa lasta kärsimässä esim. ahdistuneisuus- tai syömishäiriöistä mitä nykyään vähän kaikilla tuntuu olevan just siksi miten "kova" ja pinnallinen paikka tää maailma on.
Mua harmittaa se, että nyt en ole enää nuori ja kaunis kuten teinivuosinani. Ei tuu hyviä selfieitä :D
Niin mäkin!
Mieti sitäkin, että kaikki teinihölmöilyt olisivat nyt netissä. Jokainen näkisi kuinka naapurin Marjatta on ollut kännissä puskapissalla ja ties mitä.
Nykyajan nuoriso ei onneksi välitä niin paljon kännäämisestä, on kaikkea muuta.