Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen iloinen, että en ole teini tänä päivänä.

Vierailija
15.04.2016 |

Olen oikeasti huolissani tästä selfie-buumista ja siitä, että kaikki kuvat käsitellään. Monella teinillä on hiustenpidennyksiä jne. Itse olen nyt 35 v. Silloin sai kyllä olla rauhassa enkä muista, että ulkonäköön olisi paljon kiinnitetty huomiota

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas haluaisin olla teini. Olis kaikki instat, snapit ja periscopet... omassa nuoruudessa oli vain galtsu johon lisättiin rumia pussikaljakuvia ilman mitään filttereitä. Nykyään kaikki näyttää paljon vauhdikkaammalta ja paremmalta. Voin kuvitella kuinka paljon snapista irtois iloa 14v minälle. Nyt siis 26v akka.

tiedän yhen 40v eukon jolla on insta :D Kai lähinnä sen takia et pystyy kyyläämään penikoitansa.. kyllä kerkeet vielä elää "nuoruutta" samoin kuin nää teinit :D

Vierailija
22/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin AP, lapsuus loppuu kun menee ala-asteelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa vielä teini :/

N22

Vierailija
24/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas haluaisin olla teini. Olis kaikki instat, snapit ja periscopet... omassa nuoruudessa oli vain galtsu johon lisättiin rumia pussikaljakuvia ilman mitään filttereitä. Nykyään kaikki näyttää paljon vauhdikkaammalta ja paremmalta. Voin kuvitella kuinka paljon snapista irtois iloa 14v minälle. Nyt siis 26v akka.

tiedän yhen 40v eukon jolla on insta :D Kai lähinnä sen takia et pystyy kyyläämään penikoitansa.. kyllä kerkeet vielä elää "nuoruutta" samoin kuin nää teinit :D

No onpa hauskaa:D 40-vuotiaalla on insta:D

No niin on mullakin ja ystävilläni, jaetaan harrastukseen liittyviä kuvia. Ollaan n. 55-vuotiaita.

Ja niitä penskojaan pystyy kyylään, vaikkei itse instassa olisikaan. Että varo vaan;)

Vierailija
25/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit on huulentörötyskuvat ja tukka pitää vetää silleen olkapään yli tuohon eteen. Ja sit tosiaan pehmennystä ja laihennusta. Munki puhelimella saa"kapeammat kasvot". Ja sit joutuu vertaamaan itseään muihin.. Ja entäs tuo takalisto. Ennen riitti et verhosi sen jollain reikäneuleella:)

Vierailija
26/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te 70-90-luvuilla syntyneet ette uskokaan, kuinka onnekkaita olette! Itse olen 2010-luvun teini ja ei tämä kovin hohdokasta ole. Some pilaa kaiken. Ihmisistä on tullut tyhmiä ja itsekeskeisiä. Haluan 90-luvulle bilettämään ja sosialisoimaan.

t. 14v

Vierailija
27/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aika kullannut muistot monilta tai sitten olen itse vain elänyt erilaista 90-luvun teinielämää.

Ihan samalla lailla oli ulkonäköpaineita minun teiniaikoinani. Pojat haukkui laudaksi ja tytöt läskiksi, vaikket edes ollut kumpaakaan. Meikkaamisen aloitin vitosluokalla ja tupakoinnin kutosella, muuten olisin ollut hylkiö ja jäänyt ulos porukoista. Ja kyllä silloinkin oli merkitystä sillä, keitä tunsi, ei vain tuttujen lukumäärällä. Silloinkin vertailtiin esim. luokkakuvista, kuka oli millainen keneenkin nähden, eikä takaliston verhoaminen reikäneuleella oikein auttanut kun kuka tahansa saattoi tulla nostamaan neuletta ainakin meidän yläasteella. Se on tosin totta, ettei ysärillä ollut juuri keinoja kohennella itseään, mutta sehän vain tarkoitti sitä että ruma lapsi oli paljon enemmän pulassa kuin nykypäivänä, koska teinit eivät todellakaan olleet sen armeliaampia.

Ja sille, joka sanoi että nykymaailma on paha paikka lasten syntyä, niin muistuttaisin esim. huutolaisista tai uuninpankkopojista tai muusta vastaavasta elämästä - ihanko totta NYKYPÄIVÄNÄ lapset kärsivät jotenkin erityisen paljon verrattuna entiseen? Eihän nykypäivän länsimaalaista lasta vaivaa mikään pula tai hätä, muu kuin valtava kilpailu omanikäistensä keskuudessa, ja se taas on ollut aika lailla samanlaista jo monta vuosikymmentä.

Mielestäni se, että ryyppäämisen ja röökaamisen tilalle on tullut joku insta (joka muuten minullakin melkein nelikymppisellä on...), ei ole ainakaan huono juttu. Syömishäiriöitä oli jo minun nuoruudessani, silloin syytettiin mainontaa ja nykyään syytetään sitten näemmä instaa. Itse asiassa kehoihanne on mielestäni terveempi nyt kuin ysärillä, enää ei saa liian laiha vaan pitää olla urheilullinen.

Tekotukat yms on tyhmän näköisiä, mutta noh, aika harmittomia.

Vierailija
28/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te 70-90-luvuilla syntyneet ette uskokaan, kuinka onnekkaita olette! Itse olen 2010-luvun teini ja ei tämä kovin hohdokasta ole. Some pilaa kaiken. Ihmisistä on tullut tyhmiä ja itsekeskeisiä. Haluan 90-luvulle bilettämään ja sosialisoimaan.

t. 14v

Kerrankin joku kadehtii 90-luvulla syntyneitä :D Jee!! 

On kyllä totta, että ihmiset ovat hirveän itsekeskeisiä ja tyhmiä nykyisin. Somen varjopuoli on se, että typerykset pääsevät näyttämään kaikille, kuinka tyhmiä ovat. (feissarimokat esimerkiksi täynnä näitä). Aiemmin sentään jonkun typeryys oli melko pienen piirin tiedossa.

Vierailija
29/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä vanhojen aikojen romantisointia täällä. Teinit ovat aina olleet tyhmiä ja ilkeitä. Entisaikaan oli (suhteessa) ihan yhtä kovat ulkonäköpaineet. Kavereita kuvattiin filmikameroilla ihan samalla periaatteella kuin nykyään, ja sepäs se jotain olikin kun kaikilla ei ollut siihen kameraan rahaa (tai filmikuvien kehittämiseen).

Vierailija
30/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hienoa olla teini (tällä hetkellä 26) koska olisi kaiken maailman pelit ja vehkeet kommunikointiin, tutustuisi ihmisiin muuallakin kuin koulun pihalla ja maailma olisi huomattavasti avoimempi ja mahdollisuuksia olisi huomattavasti enemmän. Nettikauppojen myötä saisi halvalla sitä sun tätä tavaraa eikä tarvitsisi marssia lähimpään Seppälään tai Henkkamaukkaan ja tyytymään niihin rytkyihin. 

Mutta sitten taas hirvittäisi ajatella miten sattuisi teinityhmyyksissään laittamaan jotain sopimatonta nettiin ja se olisi siellä ikuisesti. Tai joutuisi netissä kiusatuksi. Teinit tänäpäivänä ovat surutta omalla nimellään ja naamallaan sosiaalisessa mediassa ja kertovat asioistaan liiankin avoimesti kaikkien nähden. Oman teini-ikäni aikana somea ei oikeastaan ollut ja ihmiset käyttivät nimimerkkejä ja varoivat paljastamasta itsestään liikaa tietoa tuntemattomille. Typerät tempaukset ja vaaralliset ideologiat leviävät nykynetissä helposti somen kautta, ja 14-vuotias nuori tarttuu helposti ääripääajatteluun. 

Tuota kerskakulttuuriakin kyllä karsastan, älytöntä että yläasteikäisille pitää ostaa 700 euron puhelin "koska kavereillakin on" kun omassa nuoruudessani ne kalliit toiveet olivat korkeintaan satasen verran. Ja 600 euron järjestelmäkamera johon 400 euron objektiivi päälle vain, että voi ottaa ostoskuvia nettiin. 

Vierailija
31/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin teini 80-luvulla, ja muistan että minä ainakin koin ulkonäköpaineita, vaikka selfieitä ei ollutkaan. Oma teinini ei puolestaan tunnu olevan yhtään huolestunut tai kiinnostunut ulkonäöstään. Eivät kaikki nuoret nykyään koe paineita, vaikka jotkut tietysti kokevatkin.

Vierailija
32/32 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan teinit on tosi paljon valmiimpia globaaliin maailmaan kuin me ikinä ollaan.