Onko iso moka jos lähetin työhakemuksen vahingossa vapaa ajan sähköpostiosoitteellani?
Siinä on nimestäni joku lempinimen kaltainen nimenä :D huoh tajusin vasta kun painoin lähetä nappulaa. Ansioluettelossa on asiallinen työsähköpostiosoitteeni. Uutta ei voi enään lähettää kun hakemusaika umpeutunut.
Kommentit (14)
Mulle kävi samoin :/ virhe paljastui vasta, kun kävin läpi koulusähköpostia, että milloinkohan sen työhakemuksen lähetin ja huomasin, että se onkin lähetetty omasta vapaa-ajan sähköpostista, lempinimellä, kyllä! Vakituinen paikka kyseessä ja tein mielestäni nasevan hakemuksen mutta harmi, jos tsäänssit meni tuossa "väärässä" sähköpostissa..
Moka on joo, mutta ei nyt mikään jättimäinen. Todennäköisesti joku hr-henkilö tai assari printtaa CVn tulevan esimiehen nähtäväksi ja mikäli asioissa edetään niin kommunikointi varmaan pääasiassa hoidetaan puhelimitse.
Parempihan se on käyttää privaattipostia, jos se osoite ei ole ihan höntti.
Ei sillä ole mitään väliä, tuskin ne edes huomaa. Joku assari sen tosiaan printtaa ja vie managerille ja sillähän on koko ajan kiire.
Jos käsittelijä on mies, se vaan innostuu sun kuumakissa80@jotain osoitteestasi :D
No se oli viaton mielestäni, ei sentään mitään sexybejbe tai muuta samankaltaista :D nimestäni siis vähän pidennetty muoto mitä joku kaveri voisi käyttää ei kuitenkaan sellainen jota voisi nähdä oikeana nimenä.
Kerran tuli hakemus sähköpostiosoitteesta tyyliin mahtisonni@jotain. Se jo pikkaisen hymyilytti.
Minä lähetän aina kaikki tällaiset privaattiosoitteestani, en koskaan työsähköpostista. Työsähköpostia käytän vain ja ainoastaan työhön liittyviin asioihin. Mutta privaattisähköpostini onkin ihan asiallinen, ei mikään lempinimi eikä Hotmail-osoite.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähetän aina kaikki tällaiset privaattiosoitteestani, en koskaan työsähköpostista. Työsähköpostia käytän vain ja ainoastaan työhön liittyviin asioihin. Mutta privaattisähköpostini onkin ihan asiallinen, ei mikään lempinimi eikä Hotmail-osoite.
En minäkään käyttäisi työsähköpostia työnhakuun. Ainakaan jos haen töitä kilpailijalta tai muuten olen jättämässä nykyisen työnantajan. Eri asia tietysti jos hakee paikkaa firman sisällä.
Minäkin käytän privaattisähköpostia henkilökohtaisiin asioihin ja työsähköpostia työasioihin. Toki henk.koht. sähköpostiosoitteena on minun oma nimi - luonnollisesti.
Sähköpostia nyt tarvitsee aika moniin virallisiin yhteyksiin, joten näissä ei voi edes työ-/ opiskelusähköpostia käyttää, koska sillion eri paikkoihin jää yhteystiedot, jotka vanhenee, kun työpaikka vaihtuu tai opiskelu päättyy.
Kannattaisiko laatia ihan asiallinen privasähköpostiosoite. Minulla on kaksi, toinen on mainossälälle, jota tulee kun netistä tilaa jotain, ja toinen ihan asiallisille asioille (wilma-viestit, sukulaisten viestit ym).
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on hotmail-osoitteessa? Mikä osoite on parempi?
Mitä pahaa on Samantha93 sähköpostiosoitteessa?:D mullakin on yksi sähkäri vaan etunimellä ja synttäripäivällä..
No jos se on joku tyyliin Samantha95 tai MrHotHot, niin kyllä hävettäisi.