Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy papilta, olen hetken paikalla.

Vierailija
14.04.2016 |

Hei, voit kysyä nyt hetken ajan papilta mitä vain. Vastaan kuitenkin vain asiallisiin kysymyksiin. :) Kiitos ja siunausta!

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö agnostikot taivaaseen jos kuitenkin rukoilevat, välttävät syntiä, ovat nimellisesti kristittyjä ja lukevat välillä raamattuakin?

Epäilevä Tuomaskin pelastuu, jos uskoo. Jeesus kuitenkin opetti, että mauton suola ei lisää makua tai puu joka ei tee hedelmää voidaan kaataa pois. Yksin uskosta me olemme hänen rakkautensa vuoksi pelastetut.

T. Ei ap eikä pappi, vaan yksi vastauksia odotellut.

Vierailija
42/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa kysyä nuorelta papin puolisolta jotakin, niin voin vastailla kysymyksiin. Mieheni on ev.lut. pappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö agnostikot taivaaseen jos kuitenkin rukoilevat, välttävät syntiä, ovat nimellisesti kristittyjä ja lukevat välillä raamattuakin?

Yksin uskosta me olemme hänen rakkautensa vuoksi pelastetut.

Miksi se uskominen on niin tärkeää? Haiskahtaa käännösvirheeltä. Englanninkielinen versio "faith" ja kreikan πίστις on enempi luottamista kuin uskomista. Ehkä teidänkin toitottamisenne menisi jollekin paremmin tolkkuun kun käskettäisiin luottamaan eikä uskomaan, merkitys on aivan eri.

Vierailija
44/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa kysyä nuorelta papin puolisolta jotakin, niin voin vastailla kysymyksiin. Mieheni on ev.lut. pappi.

Pääsetkö taivaaseen?

Vierailija
45/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö taivaaseen?

En tiedä vastausta. En tiedä, olenko tarpeeksi hyvä ihminen tms. päästäkseni sinne.

Ja itseasissa en tiedä onko taivasta edes olemassa. Aivot ja järki sanoo ettei ole. Jos kuitenkin on, niin kaipa voisin sinne mennä. Jos se olisi siis paikka, jossa olisi hyvä olla rakkaiden kanssa.

- papin vaimoke

Vierailija
46/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö taivaaseen?

En tiedä vastausta. En tiedä, olenko tarpeeksi hyvä ihminen tms. päästäkseni sinne.

Ja itseasissa en tiedä onko taivasta edes olemassa. Aivot ja järki sanoo ettei ole. Jos kuitenkin on, niin kaipa voisin sinne mennä. Jos se olisi siis paikka, jossa olisi hyvä olla rakkaiden kanssa.

- papin vaimoke

Jos olet kristitty, ei sinun uskossasi hyvyyden pitäisi liittyä taivaaseen menemiseen. Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.

Jeesus on tie taivaaseen.

Vierailija
47/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu taitaa kuvata sen paikkana jossa kaikki muuttuvat täydellisiksi eikä ole surua, erimielisyyksiä, yksinäisyyttä tai mitään muutakaan ikävää. En oikein tiedä olisiko se ihan niin hienoa pidemmän päälle (todella pitkän, ikuisesti). Kuulostaa vähän joltain psykoosilta tai päälle jääneeltä tripiltä tms. 

Vierailija
48/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän semmoinen toimii taivaassa, että rakas puoliso on kuollut, on löytynyt uusi vähintään yhtä rakas puoliso. Sitten kuollaan. Kuka saa kenet?

Vierailija
49/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän semmoinen toimii taivaassa, että rakas puoliso on kuollut, on löytynyt uusi vähintään yhtä rakas puoliso. Sitten kuollaan. Kuka saa kenet?

Itse itselleni vastaten:

Näköjään raamatussa on vastaus kaikkeen. Siellä sanotaan näin:

27  Jeesuksen luo tuli sitten muutamia saddukeuksia*, niitä, jotka kieltävät ylösnousemuksen. He esittivät hänelle kysymyksen: 28 "Opettaja, Mooses on säätänyt näin: 'Jos miehen veli kuolee ja tältä jää vaimo mutta ei lasta, miehen tulee ottaa veljensä vaimo ja hankkia jälkeläinen veljelleen.' 29 Oli seitsemän veljestä. Vanhin heistä otti vaimon ja kuoli lapsettomana. 30 Silloin toinen otti hänet, 31 sitten kolmas, ja vuorollaan kaikki seitsemän. Kaikki he kuolivat jättämättä jälkeensä lapsia. 32 Lopuksi nainenkin kuoli. 33 Kenen vaimo tämä nainen on oleva ylösnousemuksessa? Hänhän on ollut kaikkien seitsemän vaimona."

34 Jeesus vastasi heille: "Tässä maailmassa otetaan vaimo ja mennään vaimoksi. 35 Mutta tulevassa maailmassa ne, jotka on katsottu ylösnousemuksen arvoisiksi, eivät enää mene naimisiin. 36 He eivät enää voi kuolla, sillä he ovat enkelien kaltaisia. He ovat Jumalan lapsia, ylösnousemuksesta osallisia. 37 Ja sen, että kuolleet nousevat ylös, on Mooseskin osoittanut kertomuksessa palavasta pensaasta. Hänhän sanoo, että Herra on Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala. 38 Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä."

39 Jotkut lainopettajista sanoivat tähän: "Hyvin vastasit, opettaja." 40 Silloin ei enää kenelläkään ollut rohkeutta kysyä häneltä mitään.

Vähän repeilytti tuo loppu nyt.

Vierailija
50/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

Onko totta, että pappi ei juurikaan vietä paljon aikaa kotona samaan aikaan perheensä kanssa? Mitä sinä teet työksesi ja miten arjen sumpliminen onnistuu?

Vierailija
51/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit Prismasta kympillä filmin jossa on elämäsi joikainen masturbaatio-orgasmi aikajärjestyksessä, niin ostaisitko?

Vierailija
52/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

Onko totta, että pappi ei juurikaan vietä paljon aikaa kotona samaan aikaan perheensä kanssa? Mitä sinä teet työksesi ja miten arjen sumpliminen onnistuu?

Olen 25-vuotias ja mieheni myös alle 30. 

On totta, että miestä ei välillä ilta-aikaan tai viikonloppuisin näy. Riippuu hieman vuoroista ja kierrosta, miten iltahommat seurakunnassa jaetaan. Mieheni tekee paljon lapsi- ja nuorisotyötä, joten hän on paljon iltaisin poissa ja usein leirillä. Tänään hän meni töihin yhdeksäksi, tuli kotiin yhden maissa, kävi toimistolla pikaisesti kolmen jälkeen ja lähti kuudeksi nuorteniltaan, josta hänen pitäisi tulla ennen yhtätoista takaisin kotiin.

Minä opiskelen vielä (suht viimeisiä opintoja viedään, opettajaksi) niin olen paljon kotona, eikä meillä ole lapsia, joten arki menee aika sujuvasti.

Jos saamme perhettä, niin sopeutuminen ja pärjääminen epäsäännöllisen työn kanssa on varmasti vaikeaa ja haasteellista. Esimerkiksi melkein kaikki juhlapyhät mies on töissä ja minä yksin :/ 

Vierailija
53/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon suhde Raamattuun on aika ongelmallinen. Se on virallisesti pyhä kirja, mutta siitä on oikeasti käytössä lähinnä vain neljä evankeliumia ja yksi psalmi. Pitäisikö kirkon jo virallisesti irtisanoutua vaikka Mooseksen kirjoista ja Paavalin kirjeestä?

Vierailija
54/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tuon kirjoitti siis minä, papin vaimoke :)

Vierailija
55/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse itselleni vastaten:

Näköjään raamatussa on vastaus kaikkeen. Siellä sanotaan näin:

27  Jeesuksen luo tuli sitten muutamia saddukeuksia*, niitä, jotka kieltävät ylösnousemuksen. He esittivät hänelle kysymyksen: 28 "Opettaja, Mooses on säätänyt näin: 'Jos miehen veli kuolee ja tältä jää vaimo mutta ei lasta, miehen tulee ottaa veljensä vaimo ja hankkia jälkeläinen veljelleen.' 29 Oli seitsemän veljestä. Vanhin heistä otti vaimon ja kuoli lapsettomana. 30 Silloin toinen otti hänet, 31 sitten kolmas, ja vuorollaan kaikki seitsemän. Kaikki he kuolivat jättämättä jälkeensä lapsia. 32 Lopuksi nainenkin kuoli. 33 Kenen vaimo tämä nainen on oleva ylösnousemuksessa? Hänhän on ollut kaikkien seitsemän vaimona."

34 Jeesus vastasi heille: "Tässä maailmassa otetaan vaimo ja mennään vaimoksi. 35 Mutta tulevassa maailmassa ne, jotka on katsottu ylösnousemuksen arvoisiksi, eivät enää mene naimisiin. 36 He eivät enää voi kuolla, sillä he ovat enkelien kaltaisia. He ovat Jumalan lapsia, ylösnousemuksesta osallisia. 37 Ja sen, että kuolleet nousevat ylös, on Mooseskin osoittanut kertomuksessa palavasta pensaasta. Hänhän sanoo, että Herra on Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala. 38 Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä."

39 Jotkut lainopettajista sanoivat tähän: "Hyvin vastasit, opettaja." 40 Silloin ei enää kenelläkään ollut rohkeutta kysyä häneltä mitään.

Vähän repeilytti tuo loppu nyt.

Itse itselleni vastaan vielä uudestaan koska tästä samasta kohtauksesta on Markuksella oma versionsa:

18  Sitten Jeesuksen luo tuli saddukeuksia*, jotka kieltävät ylösnousemuksen. He esittivät hänelle kysymyksen:... jnejnejne

24 Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. 25 Kun noustaan kuolleista, ei oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa. 26 Ja kun nyt puhumme kuolleiden herättämisestä -- ettekö ole Mooseksen kirjasta lukeneet kertomusta palavasta pensaasta? Siinä Jumala puhuu Moosekselle ja sanoo: 'Minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala.' 27 Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Te olette pahasti eksyksissä."

Eli turha odotella niitä puolisoita ainakaan siellä taivaassa sitten tapaavansa. Ihmettelen tuota loppua hieman.

Vierailija
56/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

On totta, että miestä ei välillä ilta-aikaan tai viikonloppuisin näy. Riippuu hieman vuoroista ja kierrosta, miten iltahommat seurakunnassa jaetaan. Mieheni tekee paljon lapsi- ja nuorisotyötä, joten hän on paljon iltaisin poissa ja usein leirillä. Tänään hän meni töihin yhdeksäksi, tuli kotiin yhden maissa, kävi toimistolla pikaisesti kolmen jälkeen ja lähti kuudeksi nuorteniltaan, josta hänen pitäisi tulla ennen yhtätoista takaisin kotiin.

Minä opiskelen vielä (suht viimeisiä opintoja viedään, opettajaksi) niin olen paljon kotona, eikä meillä ole lapsia, joten arki menee aika sujuvasti.

Jos saamme perhettä, niin sopeutuminen ja pärjääminen epäsäännöllisen työn kanssa on varmasti vaikeaa ja haasteellista. Esimerkiksi melkein kaikki juhlapyhät mies on töissä ja minä yksin :/ 

Eikö kuitenkin nuo juhlapyhien vuorot kierrä työntekijöiden kesken?

Vierailija
57/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se valepappi?

Vierailija
58/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos valaisevista vastauksistasi, pappi!

Vierailija
59/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

Eikö kuitenkin nuo juhlapyhien vuorot kierrä työntekijöiden kesken?

Kiertää, mutta usein nuori pappi laitetaan tekemään kaikki mahdolliset pyhät töitä, että vanhemmat pääsevät vapaille. Lisäksi se kierto voi olla tosi pitkä seurakunnasta riippuen. Mies arvelee, ettei hän varmaan tule olemaan esim. joulua vapaalla muutamaan vuoteen.

- papin vaimoke

Vierailija
60/73 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä olivat jumalan vanhempia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi