Siis tietääkö päiväkodin lastenhoitajat ja lastentarhanopettajat
kuinka paljon mikäkin perhe siitä päivähoidosta maksaa? Että noi Kallen vanhemmat maksaa enimmäismaksua ja Hannun äiti maksaa 60€/kk?
Kommentit (28)
No ei kai nyt sentään kaikki maksa enimmäismaksua.
Tietää, ja heillä on ohjeistus jakaa ruoka ensimmäiseksi enimmäismaksaneille ja kela-avusteisille sitten jämät.
Mistäs ne moisen tietäis, kuitenkin tulotiedot viedän ihan eri paikkaan kun mitä lapsi on hoidossa
Tuloselvityslappu jätetään päiväkotiin. Jos et lähetä sitä itse kunnalle,
Kuka sen laskun tekee? Päiväkodin johtaja vai kaupungin joku henkilö?
Ei tiedä, mutta lasten varusteista sekä vanhempien ulkoisesta olemuksesta ja työpaikoista voi päätellä paljon. Lapset myös kertovat paljon asioita kotioloistaan.. mutta en oikeasti usko, että kukaan kenenkään hoitomaksuja tai tulotasoja juurikaan jaksaa miettiä!
Tottakai tietää. Nollamaksuluokan lapsille vähiten ruokaa ja huonoa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä se piti toimittaa päivähoitotoimistoon.
Ja mitä väliä sillä on? Kyllähän ne näkee jo kaikesta muustakin. Jos monilapsisella perheellä jokaiselle on ostettu uudet vaatteet jne. Kengissä ja haalareissakin samanlaatuisia myydään eri nimillä, mutta hinnat voivat vaihdella todella paljon. Vasta viimeisen kahden kohdalla ymmärsi mitkä vaatteet oikeasti kestää... Ja usein ne kestävät merkit alkavat tekemään siinä vaiheessa vain tulosta, kun niitä aletaan kuvitella paremmiksi.
Eivät tiedä. Lto:t ja lh:t hoitavat lapsia, maksuyksiköt hoitavat päivähoitomaksuasiat :)
Aikamoinen Sherlock saa olla, jos tietää kuka maksaa mitä.
Tulotiedot lähetin taloushallinnon ihmiselle, joka istuu jossain toimistossa. Lapsen vaatteet ja varusteet ovat aina uusia ja hyvälaatuisia, joten eipä siitäkään voi päätellä, että maksu on hyvin kohtuullinen, jopa halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä se piti toimittaa päivähoitotoimistoon.
Ja mitä väliä sillä on? Kyllähän ne näkee jo kaikesta muustakin. Jos monilapsisella perheellä jokaiselle on ostettu uudet vaatteet jne. Kengissä ja haalareissakin samanlaatuisia myydään eri nimillä, mutta hinnat voivat vaihdella todella paljon. Vasta viimeisen kahden kohdalla ymmärsi mitkä vaatteet oikeasti kestää... Ja usein ne kestävät merkit alkavat tekemään siinä vaiheessa vain tulosta, kun niitä aletaan kuvitella paremmiksi.
Ensimmäistä kertaa piti toimittaa toimistoon. Nyt lappu tuli pk:sta ja sai palauttaa sen takaisin pk:n
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuloselvityslappu jätetään
Ensimmäistä kertaa piti toimittaa toimistoon. Nyt lappu tuli pk:sta ja sai palauttaa sen takaisin pk:n
Ilmoitustaululleko pistit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hoitajalle antoi joka vei sen pk johtajan huoneeseen.
En mä ainakaan halua, että mun lapsen päiväkodintädit miettii, että tuossa toikin pikkurouva tepsuttelee tonnikäteenpalkallaan ja pukee pentuaan rodiniin, ku ukkonsa tienaa kuussa saman ku se lastenhoitaja puolessa vuodessa. Siksi toimitimme suoraan kaupungin varhaiakasvatustoimistoon tulotositteet.
Mitä haittaa siitä on, vaikka tietäisivätkin. Jos lapsi on siisti ja mukava, samoin kuin vanhemmat, niin kohtelu on aivan varmasti sen mukaista. Me ei makseta mitään (minä opiskelija, miehen tulot pienet). Silti meidän lasta on aina kohdeltu hyvin ja näyttää olevan koko henkilökunnan lellikki ainakin pienten ryhmässä. Teettää varmasti silti ryhmän pienimpänä paljon työtä.
Heh, mun ja kaverin lapsilla sama päiväkoti. Niillä aina uudehkot laadukasta (ja kallista) merkkiä olevat vaatteet ja mun muksulla taas isommilta sisaruksilta perittyä hm/lindex-kampetta, jotka kyllä puhtaat ja ehjät, mutta tosiaan halpaa merkkiä ja osa kuluneitakin.
Meidän perheen tulot on varmaan kolminkertaiset kaverin perheen tuloihin nähden. Ja mun kaveri on tosi hyvin ja tyylikkäästi pukeutunut aina, mä vähän sellainen rentoreiska, siis ehjät ja puhtaat mutta välillä varmaan aika luovia (ja halpoja)ratkaisuja.
Heillä ei mene päivähoitomaksuja ollenkaan, me maksetaan ylintä maksua. Että ei kai sitä tulotasoa oikeasti lapsesta tai vanhemmista nää. Ja ei kai ketään päiväkodissa kiinnostakaan sellainen? Me kyllä palautettiin joku tulokysely sinne päiväkotiin, mutta en mä usko että ne niitä papereita ehtii lueskelemaan, hallintoonhan ne menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hoitajalle antoi joka vei sen pk johtajan huoneeseen.
Ok. Erikoiselta kuulostaa. Täällä (Vantaalla) voi asioida suoraan johtajan kanssa. En todellakaan antaisi hoitajalle tietojani.
Meille tuli pari vuotta sitten postissa toisen perheen tuloselvityslappu, ja pyydettiin toimittamaan liitteet siihen. Lappu oli siis lapsen, joka oli samassa ryhmässä oman lapseni kanssa, mutta aakkosissa seuraavana. Postittajalla oli selvästi mennyt rivit sekaisin. Me maksetaan ylintä maksua, eikä olla toimitettu siksi mitään liitteitä. No tässä tapahtui sitten aika kyseenalainen tietoturvamoka. Meille postitetusta lapusta näkyi, että kyseisessä perheessä on vain yh-äiti, joka saa perhe-eläkettä (=toinen huoltaja kuollut) + kaikki muut perheen saamat tuet. Olen niin hirveä stalkkeri, että googletin tietojen perusteella jopa miehen kuolinilmoituksen, ja nyyhkin monta päivää perheen kohtaloa. Pienet lapset, iso vasta rakennettu talo, huh.
No eiköhän nyt melkein kaikki sen enimmäismaksun maksa? Se on tosi alhainen se raja.