Siis tietääkö päiväkodin lastenhoitajat ja lastentarhanopettajat
kuinka paljon mikäkin perhe siitä päivähoidosta maksaa? Että noi Kallen vanhemmat maksaa enimmäismaksua ja Hannun äiti maksaa 60€/kk?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan halua, että mun lapsen päiväkodintädit miettii, että tuossa toikin pikkurouva tepsuttelee tonnikäteenpalkallaan ja pukee pentuaan rodiniin, ku ukkonsa tienaa kuussa saman ku se lastenhoitaja puolessa vuodessa. Siksi toimitimme suoraan kaupungin varhaiakasvatustoimistoon tulotositteet.
Miksi toimititte? Teidän tuloilla tulee automaattisesti suurin maksu. Yleensä ihmiset jotka tienaavat kuten väität teidän tienaavan eivät toimita tulotositteita, ottavat heti kättelyssä suurimman maksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan halua, että mun lapsen päiväkodintädit miettii, että tuossa toikin pikkurouva tepsuttelee tonnikäteenpalkallaan ja pukee pentuaan rodiniin, ku ukkonsa tienaa kuussa saman ku se lastenhoitaja puolessa vuodessa. Siksi toimitimme suoraan kaupungin varhaiakasvatustoimistoon tulotositteet.
Miksi toimititte? Teidän tuloilla tulee automaattisesti suurin maksu. Yleensä ihmiset jotka tienaavat kuten väität teidän tienaavan eivät toimita tulotositteita, ottavat heti kättelyssä suurimman maksun.
Joo, taas yksi näistä kenellä on päiväunia rikkausista. Ei tosiaankaan mitään tulotositteita toimiteta jos olla sillä tasolla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, taas yksi näistä kenellä on päiväunia rikkausista. Ei tosiaankaan mitään tulotositteita toimiteta jos olla sillä tasolla :D
Toimitettiin kun pyydettiin toimittamaan, ei esitetty mitään vaihtoehtoa että "jos ette toimita niin perimme automaattisesti korkeinta maksua".
Yksityisessä päiväkodissa ollaan ja suoraan sinne hoitajille / omistajille vietiin lappu johon ruksittiin, että emme toimita tulotositteita vaan maksamme sen mitä maksaa.
Täällä kauhistellaan sitä, kun joku antaa tulotietojaan lastentathanopettajille, eikä johtajille auoraan. Miksi? Se lastentarhanopettajahan huolehtii teille tärkeimmästä ja kalleimmasta, mitä väliä sillä on tietääkö se teidän tuloja vai ei?
Niissä perheissä, jossa aikuiset ovat kunnan töissä tai vaikka verovirastossa, pankissa, autokaupassa yms, ne perheet tietää teistä vähän kaiken. Ei ne ihmisten asiat nyt niin ihmeellisiä ole . Meillä saman alueen päiväkodissa tiedetään tasarahan tarkkaan kaikkien ammatit, kodit, kesäasunnot,tulot , velat ja isovanhemienkin asiat. Ja täällä asuvat lääkärit tietää paljon muutakin. Ei kannata ihan satuja itsestään puhua, kun Suomi on muutenkin aika pieni maa. He, jotka ovat päiväkodissa työssä rakastavat ihan hulluna juuri niitä vähän ressukoita.
Meillä kans vaan rastitettiin kohta että otetaan kallein maksu, eikä siihen mitään tuloselvityksiä sitten tarvittu. Se lappu jätettiin kyllä lapsen lokeroon eli kai ne hoitajat nyt sit tietää että meillä korkein maksu. Mutta eiks se tuloraja 2 työssäkäyvän vanhemman perheessä ylity aika suurella osalla, en muista tarkkaan mikä se oli - jotain 4 tonnia brutto -luokkaa Espoossa? Muistaako joku? Ei se vielä mitään rikasta perhettä tee.
Eivät tiedä. Ennen tiesivät kun hakemus vietiin päiväkotiin ja niitä hakemuksia käsittelivät jopa kaikki. Nykyään on eri instanssi joka hoitaa maksut ja laskee ne. Opet ja hoitajat voivat toki päätellä paljonko joku maksaa maksuja mutta enpä ole kuullut koskaan että siitä olisi keskusteltu. Ei kiinnosta ketään.