Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, kenellä ei ole KOSKAAN ollut virtsatieinfektiota?

Vierailija
13.04.2016 |

Välillä tuntuu, että enkö vain tajua että on tulehdus, kun ei ole ikinä ollut, vai voiko olla ettei vaan ole osunut kohdille? Mikä tähän voi olla syynä? Tai mikä teillä yleensä laukaisee vti:n?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt hieman alle 4-kymppisenä alkanut noita olla noin kerran vuoteen. Ennen ei ollut yhtäkään. Hygieniasta huolehdin ja mitään satunnaisia suhteita ei ole. Aktiivinen seksielämä kyllä ollut jo parikymmentä vuotta saman kumppanin kanssa.

Lääkäri sanoi, että se on tyypillistä, että alkavat vasta vanhempana. Ei tokikaan kaikilla.

Vierailija
42/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertaakaan. 69 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kolmekymmentä mittarissa ja ei ikinä myöskään hiivaa. Olen ajatellut, että alapään posliinina pitäminen ja ahkera vesipesu (en voi käyttää paperia herkän ihotyyppini takia) on edesauttanut asiaa.

Vierailija
44/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia, oikeasti. Kunnon paha virtsis on jotain aivan hirveää.

Vierailija
45/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekakertaa ja heti kierre 40-vuotiaana.

Olin aina ollut tarkka, etten istu kylmällä kivellä yms. Mutta tuolloin vahingossa istuin. Kallio tuntui käteen lämpimältä, mutta noustessani, olikin suoraan altani hyvin kylmä. Näköjään se ei ollut kovin syvälle varastoinut lämpöä tuolla kertaa, vaan ihan pintaan vain vasta.

Juu, sitten sain 3 virtsistä peräjälkeen. Piti tauon. Tuli taas jne. Nyt olen 38 ja puolen vuoden estoantibiootti takana ja jatkuu, mutta flunssa alensi vastustuskykyä ja tuli estosta huolimatta tulehdus.

Vierailija
46/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40 v eikä mulla ole koskaan ollut.

Vierailija
47/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"65-vuoden ikään tulleista naisista noin puolella on jo ollut vähintään yksi tulehdus."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Et ole ap ainoa.

Vierailija
48/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v tuli eka virtsatiekivien seurauksena. Mitään vti-oireita ei ollut. Seuraava kivien takia tullut levisi munuaisiin, ei taaskaan oireita (ennen munuaisia siis, sitten tulikin kunnon oireet).

Vierailija
49/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut virtsistä eikä emätintulehdusta ollut 20 ikävuoteen mennessä. Seksissä olin käyttänyt kondomia ja hygienia aina hyvä. Sitten aloitin e-pillerit ja iski ensimmäiset vaivat. Sukupuolitaudeista ei ole ollut kyse, enkä edes harrastanut paljon seksiä kumppanini kanssa. Sen jälkeen on kuitenkin tullut useita tulehduksia (ainakin yksi vuodessa), vaikka pillerit on lopetettu aikoja sitten.

Olen katkera :(

Vierailija
50/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole koskaan ollut, ikää 44. Äidillä ainakin ennen oli usein.

Lapsillanikaan ei ole koskaan ollut.

18 v. tytärkin sairasti vähän aikaa sitten elämänsä ensimmäisen mahataudin.

Vierailija
51/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo ollut, eikä hiivatulehdustakaan. Paitsi oliskohan ehkä pikkulapsena voinut olla virtsatietulehdus, mutta en vaa muista sitä...? Nojaa, olen joskus itsekin ihmetellyt, kuinka monilla on hiivaa lähes säännöllisesti ja jonkun tilastonkin mukaan kaikilla naisilla on se jossain vaiheessa elämää(?). Itse siis 24v. Toki pidän hygieniasta huolta, elintapani on muutenkin terveelliset ja randomseksissä pidän huolen kortsun käytöstä. Ei ole mitään lääkityksiäkään. Näillä varmaan jotain merkitystä. Eihän ne tulehdukset nyt ihan tyhjästä vaan ilmaannu?

Luuletko että hiiva tai vti tarttuu sukupuoliteitse? Voivat tulla tietenkin seksin jälkeen mutta ei siihen mikään kondomi auta.

Kyllä ne tulehdukset voi ilmaantua "vain tyhjästä" vaikka hygieniastaan ja itsestään pitäisi huolta. Vti:ssä anatomia on tärkeässä roolissa, sitä ei paljon omilla elintavoilla muuteta.

Vierailija
52/52 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole ollut. Ei myöskään hiivatulehdusta. Olen 37.

En tiedä liittyykö asiaan, mutta mulla on yleensä myös todella lievät oireet flunssasta ja en saa koskaan kuumetta, siis edes kun koko perheellä oli angiina niin mulla ei ollut kuumetta vaikka miehellä ja lapsilla oli.