Ruikutusta työasioista
Minua ärsyttää ihan helvetisti!!!
Olen töissä pienehkössä yrityksessä, jossa henkilömäärä on 5. Olen yrityksen "koulutetuin" ja osaan monia juttuja ja olenkin sellaisen joka paikan höylän -asemassa. Minulla on ne omat työkuvioni, mutta auttelen myös aika usein muita.
Työpäivän aikana saattaa käydä näin:
Mulla on se oma työ, mihin toimeen tartun. Hetken kuluttua puhelin soi, hoidan ohella jonkun pikkuasian, tai menen hetkiseksi auttelemaan jotakuta toista. Palaan oman työni pariin ja kohta taas puhelin soi. Menen taas jonkun toisen töitä auttelemaan, tai teen jonkun vaikkapa paperihomman, liittyen toisten hommiin. Mulle tulee tekstiviesti työkaverilta, johon siinä ohella vastaan heti, johon tämä työkaveri sitten kommentoi, kun en saisi näplätä kännykkää samalla, mutta kuitenkin se toinen työkaveri koko ajan odottaa vastausta.
Työpäivä alkaa loppua ja mulla on se oma työ jäänyt keskeneräiseksi, mikä on ihan tavallista, koska juoksen hoitelemassa toisten asioita.
No tätä auttelua ei pidetä minään, vaan mulle ruvetaan aukoon päätä, että en osaa tehdä töitäni oikein ja siitä viestiin/puheluun vastaamisestakin motkotetaan, että "roikun fb:ssa kesken työhommien", vaikka näin ei todellakaan ole.
Vituttaa olla tällainen paskaläjä, mitä ei pidetä lainkaan arvossa. Mutta siitä vasta huudot tuleekin, jos joudun sanomaan "ei!" avunpyyntöön. :(
Nukun huonosti, kun stressaan jatkuvasti noista töistä. Varsinkin kun omat työaikataulut venyy ja paukkuu, hoitamattomien työasioitten vuoksi.