Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimitaanko muiden parisuhteissa näin

Mites muut?
13.04.2016 |

Tämä on jotenkin jännä ja uusi kuvio minulle. En aiemmassa pitkässä suhteessani törmännyt vastaavaan. Ilmeisesti nykyiselle miehelleni kuitenkin tämä on ollut normaali kuvio toimia ainakin loppuvuosina edellisessä liitossa. Olen ymmärtänyt, että hänen ex-vaimoaan ei niin paljon kiinnostanut miehen menot, että olisi tarvinnut infota.

Olen siis tottunut siihen,että menoista sovitaan yhdessä. Ei tarkoita sitä, että parisuhteessa pitäisi saada "lupa" kaikkeen toiselta vaan ihan sitä, että kerrotaan suunnitelmasta. Minä esimerkiksi viime sunnuntaina olin koko päivän oman lapseni pelejä seuraamassa niin etukäteen sanoin miehelle asiasta. Kerroin päivän ja sanoin,että suunnittelin meneväni sinne, jos ei mitään muuta ole. Näin olen tottunut toimimaan.

Nyt mies on pitkään jo puhunut, että hänen pitäisi viedä keskimmäinen lapsensa ulkomaille viikonloppulomalle. Joku palkinto minkä luvannut ja minä vanhin lapsi on jo joskus vuosi aiemmin saanut myös. Edellisellä viikolla sanoi saunassa, että "sekin tarttis hoitaa tässä tai se jää taas". Ei muuta. Eilen, kun tulin töistä niin sanoi varanneensa matkan ensi viikonloppuun. Siis puolentoistaviikon päähän. Että hän lähtee perjantaina ja tulee sunnuntaina.

Olin hiukan puulla päähän lyöty. Sanoinkin, että niin varasit sitten vaan matkan puhumatta mitään. No hän oli puhunut mielestään, kun oli sanonut saunassa, että se täytyisi nyt tehdä. Itse kuvittelen, että tuossa kohtaa vielä kerrottaisiin, että olen ajatellut mennä sinne x-viikonloppuna - ethän ole suunnitellut siihen mitään.

Vai teenkö minä tästä jotenkin vaikeaa nyt?

Kommentit (180)

Vierailija
161/180 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ja miehen kakarat. Niin nähty!!

Vierailija
162/180 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varasi matkan. Hänellä oli sillä hetkellä se käsitys, että matka-ajankohtana teillä ei olisi mitään erityistä tekemistä. Matka oli tulossa pian, joten oli epätodennäköistä, että sille viikonlopulle tulisikaan mitään merkittävää. Jos olitkin miettinyt jotain tuolle viikonlopulle yhdessä miehen kanssa, sitä pitää nyt siirtää. Ja eihän sinulla tainnut ollakaan mitään erityistä tuolle matkaviikonlopulle, joten mitään ongelmaa ei ole olemassa, jollet tee ongelmaa siitä, että mies oli omatoiminen. En oikein käsitä sitä, että jos ollaan parisuhteessa, kaikki pitäisi kysyä puolisolta. Kyllähän parisuhteessa pitää olla joustavuutta ja kompromisseja. Tietty vapausaste täytyy säilyä, muuten tulee tukala olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/180 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainoa, joka ymmärtää ap:tä?

Kyllä mäkin olen monesti sanonut, että haluan käydä Japanissa, mutta silti en varaisi matkaa ja kertoisi vasta 1,5 viikkoa ennen matkaa miehelleni, että nyt mä muuten sitten lähden sinne.

Vierailija
164/180 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies varasi matkan. Hänellä oli sillä hetkellä se käsitys, että matka-ajankohtana teillä ei olisi mitään erityistä tekemistä. Matka oli tulossa pian, joten oli epätodennäköistä, että sille viikonlopulle tulisikaan mitään merkittävää. Jos olitkin miettinyt jotain tuolle viikonlopulle yhdessä miehen kanssa, sitä pitää nyt siirtää. Ja eihän sinulla tainnut ollakaan mitään erityistä tuolle matkaviikonlopulle, joten mitään ongelmaa ei ole olemassa, jollet tee ongelmaa siitä, että mies oli omatoiminen. En oikein käsitä sitä, että jos ollaan parisuhteessa, kaikki pitäisi kysyä puolisolta. Kyllähän parisuhteessa pitää olla joustavuutta ja kompromisseja. Tietty vapausaste täytyy säilyä, muuten tulee tukala olo. 

Mun mielestä se kysyminen ei rajoita vapautta, koska kyse ei sinänsä ole luvasta, vaan kohteliaisuudesta. Se on enemmän muodollisuus ja osoitus sille toiselle, että se on tärkeä. Vaikka tämä kuulostaakin varmaan muista huvittavalta.

Vierailija
165/180 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittanut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla säkin teit.

Ilmoitit että lapsellasi on pelejä ja sä menet katsomaan.

Mies ilmoitti että on matka tulossa oman lapsensa kanssa.

Kaikki ok.

Minä sanoin, että lapsella on peli ja tahtoisin mennä katsomaan ellei ole muuta. Sovin siis asiasta. En vain sanonut, että menen ja thats it. 

Tahtoisin mennä?? Kysytkö sinä lupaa mennä oman lapsesi peliin? Te olette aikuisia, joten kuinka tarkat aikataulut täytyy teillä olla? Tarvitseeko jokainen minuutti sopia yhdessä? Ap:n tekstiä lukiessa huomaa, että ap kysyy lupaa mennä. Ap:n mies ei kysy lupaa, mutta kertoo asiasta, kuten kumppanin kuuluukin. Ap, et sinä tarvitse lupaa mennä pojan peliin ja miehesi ei tarvitse sinun lupaasi mennä pojan kanssa ulkomaille. Kaikkia ei tarvitse sopia yhdessä.

Vierailija
166/180 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on vain vkl loma niin miksi tehdä asiasta numero?

Vierailija
167/180 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vattu kuinta tyhmiä vastauksia ap on saanut!!! Hirvittää ajatellakkin että millaisia liittoja vastaajilla onkaan???

Parisuhde EI ole mikään minä minä - temmellyskenttä vaan siinä PITÄÄ ottaa toinen huomioon, oli sitten kyse matkasta tai vaan vaikka mitä syödään päivälliseksi.

Ihan NORMAALIA on kertoa, että ajattelin tuona viikonloppuna tehdä sen reissun mistä koko talven olen puhunut eikä vaan varata ja ILMOITTAA että tuolloin mennään... Varsinkin jos toinen on jahkaillut ja jahkaillut KOKO talven sitä reissua.

Ja ihan taatusti talven aikana on puoliso kysynyt tarkemmin että milloin menet ja jos toinen on vaan vastannut että "kahtellaan nyt, en vielä tiedä, kunhan tässä nyt ehtii" niin ei ihme, että apta kyrsii toisen toiminta.

Ettekö te apn haukkujat YHTÄÄN omissa suhteissanne puhu menoistanne? Onko KAIKKI vain ilmoitusasioita välittämättä siitä mitä mieltä puoliso ajattelee??

Jos noin on niin ei kuulosta kovinkaan terveeltä PARIsuhteelta.... Säälittäviä olette!

Miettikää millaisen esimerkin annatte lapsille? Että toisesta EI tarvitse välittää eikä hälle kannata kertoa YHTÄÄN mitään mistään...

Onnea vaan valitsemallanne tiellä!

Meillä on uusperhe ja kellekkään ei tulisi edes mieleen kertoa että mä nyt lähden sinne ja tonne kysymättä toisen mielipidettä asiaan.

Ja aphan on toki jo sanonut puolisolleen että kivaa menkää vain, eli EI ole kieltänyt matkaa.

Kyllä taas tää ketju on niiin taattua AV laatua että: ap on aina ja ikuisesti syyllinen kaikkeen... Jopa ilman todisteita...

Vierailija
168/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen kanssa samaa.

Me siis ns. ydinperheessä. Ja aina puhutaan, että mä olisin menossa sinne silloin ja silloin, sopiihan se. Ja aina toisen menot sopivat toiselle, ellei nyt ole jotain ihan ihmeellistä. Mutta kun perhe ollaan, on hyvä varmistaa, ettei toinen nyt samalle ajankohdalle ole sopimassa jotain.

Vierailija
169/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen kanssa samaa.

Me siis ns. ydinperheessä. Ja aina puhutaan, että mä olisin menossa sinne silloin ja silloin, sopiihan se. Ja aina toisen menot sopivat toiselle, ellei nyt ole jotain ihan ihmeellistä. Mutta kun perhe ollaan, on hyvä varmistaa, ettei toinen nyt samalle ajankohdalle ole sopimassa jotain.

Mitä aloittajan nyt siis pitäisi mielestäsi tehdä? Tai miehen (huom. miehen toimintaan emme voi edes yrittää vaikuttaa, koska hän tuskin lukee tätä keskustelua, sen sijaan aloittajalle voimme antaa vinkkejä)? Minusta aloittaja voisi todeta miehelle pahoittaneensa mielensä siitä, ettei tämä kysynyt ennen matkan varaamista sopiiko ajankohta varmasti hänelle ja esittää toivomus, että jatkossa mies edes muodon vuoksi tekee niin.

Jos aloittajaa oikeasti sieppaakin ihan muut syyt kuin se, ettei mies varmistanut sopiiko kyseinen vkl, niin ne kannattaisi ottaa avoimesti puheeksi eikä piilottaa tällaisiin kiukunpuuskiin mitättömistä asioista. Herraisä, kyse on pe-su matkasta oman lapsen kanssa ja siitä on ilmoitettu puolitoista viikkoa aikaisemmin! Tätä keskustelua on kohta käyty kauemmin kuin mitä se matka tulee kestämään!

Vierailija
170/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vattu kuinta tyhmiä vastauksia ap on saanut!!! Hirvittää ajatellakkin että millaisia liittoja vastaajilla onkaan???

Parisuhde EI ole mikään minä minä - temmellyskenttä vaan siinä PITÄÄ ottaa toinen huomioon, oli sitten kyse matkasta tai vaan vaikka mitä syödään päivälliseksi.

Ihan NORMAALIA on kertoa, että ajattelin tuona viikonloppuna tehdä sen reissun mistä koko talven olen puhunut eikä vaan varata ja ILMOITTAA että tuolloin mennään... Varsinkin jos toinen on jahkaillut ja jahkaillut KOKO talven sitä reissua.

Ja ihan taatusti talven aikana on puoliso kysynyt tarkemmin että milloin menet ja jos toinen on vaan vastannut että "kahtellaan nyt, en vielä tiedä, kunhan tässä nyt ehtii" niin ei ihme, että apta kyrsii toisen toiminta.

Ettekö te apn haukkujat YHTÄÄN omissa suhteissanne puhu menoistanne? Onko KAIKKI vain ilmoitusasioita välittämättä siitä mitä mieltä puoliso ajattelee??

Jos noin on niin ei kuulosta kovinkaan terveeltä PARIsuhteelta.... Säälittäviä olette!

Miettikää millaisen esimerkin annatte lapsille? Että toisesta EI tarvitse välittää eikä hälle kannata kertoa YHTÄÄN mitään mistään...

Onnea vaan valitsemallanne tiellä!

Meillä on uusperhe ja kellekkään ei tulisi edes mieleen kertoa että mä nyt lähden sinne ja tonne kysymättä toisen mielipidettä asiaan.

Ja aphan on toki jo sanonut puolisolleen että kivaa menkää vain, eli EI ole kieltänyt matkaa.

Kyllä taas tää ketju on niiin taattua AV laatua että: ap on aina ja ikuisesti syyllinen kaikkeen... Jopa ilman todisteita...

Ap:n mies ei kertonut hänelle matkasuunnitelmistaan? Ei ollut kertonut koskaan ikinä milloinkaan? Ei ollut antanut tilaisuutta esittää mielipidettä?

Vierailija
171/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa, joka ymmärtää ap:tä?

Kyllä mäkin olen monesti sanonut, että haluan käydä Japanissa, mutta silti en varaisi matkaa ja kertoisi vasta 1,5 viikkoa ennen matkaa miehelleni, että nyt mä muuten sitten lähden sinne.

No "haluan lähteä" ja ap:n miehen saunapuhe: "pitäis hoitaa se tytölle luvattu matka, vois hoitaa sen nyt tässä huhtikuun aikana." ovat vähän eriasioita.

Vierailija
172/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sai aikaiseksi - mieleni pahoitin.

Vierailija
173/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap siltä että sinun pitäisi saada suutasi enemmän auki ja sanoa ääneen mitä ajattelet.

Mies on saunassa pohtinut että nyt se matka pitäisi hoitaa ja huhtikuun aikana voisi olla hyvä. Vastasitko tuohon mitään vai olitko vaan hiljaa? Jos et kommentoinut mitään/kysynyt tarkempaa ajankohtaa niin mies luultavasti tulkitsi, ettei sinua kiinnosta matka pätkääkään ja mies suunnitelkoon matkansa itse. Keskutelu vaatii useamman osapuolen, joten sun täytyis osata kysyä jatkokysymtksiä.

Sama tapettiostoksilla: yhtä ainoaa tapettia kommentoit ja lopun aikaa kävit pääsi sisällä pohdintaa muistakin vaihtoehdoista. Mies tulkisi asian niin että sinä valitsit suosikkisi ja muista vaitoehdoista on turha edes keskustella.

Vierailija
174/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Mulle nimittäin kelpais hyvin tommonen mies joka:

-pitää lupauksistaan kiinni (on luvannut vielä ulkomaille)

-on kiinnostunut lapsistaan

-on oma-alotteinen (varasi matkan ulkomaille ja oletan että maksaakin, ainakin osan!)

-tykkää matkustella (ettei ole mikään tupajumi)

-ei juokse itse "työmatkoilla" panemassa vieraita vaan ottaa perheen mukaan sinne ulkomaille

-kertoo suunnitelmistaan (edes 1,5 viikkoa ennakkoon)

Vierailija
175/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä minä olen sellainen, joka ilmoittaa samantien, jos kuukauden kuluttua on luvassa joku ylityö. kerron päivämäärän ja kellonajan, jolloin oletan pääseväni kotiin. mieheni taas saattaa ilmoittaa aamulla, että aikoo lähteä koko päiväksi/viikonlopuksi aikuisen tyttärensä luokse, koska heillä on jotain yhteistä menoa. 

tokihan noi tulee välillä yllärinä, mutta toisaalta, koska minä ilmoitan menot - sekä omat että yhteiseksi suunnittelemani - ajoissa, mies on tietoinen niistä viikonlopuista, jolloin hän on ikäänkuin vapaa lähtemään, eikä mulla tosiaankaan ole koskaan ollut mitään erityistä suunniteltuna noille kerroille. 

erilaiset kommunikaatiotavat vaativat totuttelua, mutta pikkuhiljaa niistä tulee oman perheen normaali tapa toimia. ei siinä sen ihmeempää. 

Vierailija
176/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseen vielä lisäisin, että jos lapsellani olisi jokin ottelu/teatteriesitys/kuorokonsertti, en kysyisi mieheltäni, josko meillä on jotain tärkeämpää. ilmoittaisin vain päivän, jolloin olen menossa katsomaan lapsen esitystä tai peliä. saattaisin kysyä, josko mies lähtee matkaan, mutta en kyselisi pitäisikö minun olla jossain muualla hänen kanssaan silloin. lapsen menot on melkolailla aina tärkeämpiä, kuin miehen suunnittelemat viikonloppumenot. 

Vierailija
177/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet vaikeaa. Kuulostat hankalalta ihmiseltä. Anna asian olla. Eihän se reissu edes ole mikään 2vk thaimaan reissu vaan joku yks lyhyt vkl..?!

Nimenomaan. Kysymys on lyhyestä reissusta, josta on ilmoitettu ihan hyvissä ajoin. Asiasta on myös ollut  jo aiemmin puhetta eli ei tule täysin yllättäen. Mikäli kommunikaatiotapojen erot aiheuttavat ristiriitoja parisuhteessa, niistä kannattaa toki keskustella, mutta tästä kyseisestä tilanteesta ei varmaankaan kannata turhaan kehittää ongelmaa.

Vierailija
178/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, saattaa olla vaikka yllätyssynttärit tai vastaavat juhlat joista eisaa tietenkään kertoa etukäteen jos toinen on pälpättäjä ja kertoo kaiken heti facebookissa, että juhlat ens viikolla WIIIIIIIIIIIIII, silloin pitää olla luova ja keksiä joku toinen tilalle ettei paljastu

kyllä nainen on tässä tilanteessa oikeessa että olis vaikka kahdestaan varannut sen matkan, mutta vaan mies lähtenyt lapsensa kanssa, näin ainakin meillä pyritään toimimaan, meillä kysytään jopa että mitä syödään päivittäin (yleensä jauheliha :D), joskus tehdään taas omia mössöjä ettei kyllästy

voi jatkossakin olettaa että tämä mies tekee omia juttuja varoittamatta joka eiole hyvä asia, jossain vaiheessa se iskee nilkkaan että on päällekkäin juttuja

Vierailija
179/180 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitää outoa. Kyseessä on vain viikonloppu ja puolentoista viikon päähän. Ihan sopivaa minusta.

Vierailija
180/180 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaa tarvitse kysellä lupia eikä "sopia menoista yhdessä". Meillä on kaksi aikuista ihmistä, jotka saavat ja osaavat tehdä omat päätöksensä ja sopia menonsa. Yhteiset menot tietää kyllä, koska ne sovitaan yhdessä. Jos mitään ei ole sovittu, voi sopia omia menoja. Onhan se ihan järjetöntä estää toista tai valittaa menoista sillä perusteella että meillä saattaisi olla jotain yhteistä. Kai se puoliso nyt tietää, jos on jotain yhteistä! Tuntuu suorastaan alistavalta toista kohtaan tällaisesta suuttua!! Etenkin kun mies on menossa lapsensa kanssa eikä mihinkään strippiluolaan miesten kesken - joka sekin pitäisi olla ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi