Kuinka paljon syöt leipää viikossa? Painoindeksisi?
Itse syön 0-1 kertaa viikossa, useimpina viikkoina en syö ollenkaan leipää. BMI on 18,5.
Kommentit (80)
20 palaa päivässä. Bmi 18,5. Syön paljon karkkia myös.
Vaaleaa leipää en syö ollenkaan, ruisleipää satunnaisesti mutta en sitäkään joka viikko. Painoindeksi 32,2.
Syön leipää niin paljon kuin mahdollista, mieluiten korvaan kaikki lämpimät ateriatkin leivällä. Etenkin itse paistettuja sämpylöitä voisin syödä vaikka kuinka paljon. Bmi 22.
Hei, paljonko syöt suklaata viikossa ja painoindeksisi?
Vierailija kirjoitti:
Juon olutta, joten en tarvitse leipää. Olut on viljatuote.
Rakastan vaaleaa leipää... Ja lihon HETI kun katsonkin sellaiseen päin.
En syö leipää laisinkaan, paino 62, BMI 22, ja tässä pysyy vain totaalikieltäytymisellä. Heti jos alan syödä leipää, paino hilautuu lähemmäs 65 kiloa, ja se kaikki ylimääräinen tulee vyötärölle! Lisäksi naamakin kukkii viikon sisällä...
Mutta kun olis niin hyvää :(.
Syön terveelliset 6-8 palaa päivässä. Painoindeksi 42.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon olutta, joten en tarvitse leipää. Olut on viljatuote.
Mutta parasta onkin olut JA ruisleipä.
N siivu per päivä, täysjyvää ja ruista. Sen lisäksi 1 croissant viikossa.
Jotain kahvileipää 2 x viikossa. Vähän perunaa, tummaa riisiä tai makaronia aterioilla. Hiilarit alle 150g päivässä
Bmi 23
Vaihtelee. Saattaa mennä viikkoja, etten syö palaakaan. Sitten taas jos teen esim. keittoa, leipää menee 1-3 palaa per päivä.
BMI 31.
En nyt jaksa laskea paljonko viikossa menee, mutta päivässä syön vaihtelevasti 4-6 palaa vaaleaa leipää. Painoindeksi 16. jotain.
Leipää kuluu n. 3-5 palaa viikossa, jokseenkin kaikki vehnäleipää. Painoindeksi on 19.
Vastausten perusteella ei selvästikään pysty vetämään johtopäätöksiä leivänsyönnin ja painoindeksin korrelaatiosta.
Syön ruisleipää viikonloppuisin aamupalalla. muuten syön sitä keittojen kanssa ehkä 1-2 kertaa viikossa. Joskus satunnaisesti voileipää ihan nälkääni jos en jaksa hakea kaupasta mitään. Mulla siis vaihtelee tosi paljon nuo määrät. En tiedä painoindeksiä, en jaksa nyt laskea. Peilistä katsomalla näen että olen ylipainoinen ehkä n. 10kg. Leivästä ei kyllä johdu mun ylipaino. Olen 48v, on tosi vaikea pysyä nuoruuden mitoissa. Makeaa en ole syönyt koskaan oikeastaan yhtään. Jossain sukujuhlissa on pakko ottaa pala kakkua ettei juhlien järjestäjä hermostu.
Vierailija kirjoitti:
Hei ortorektikko AP, leipä ei ole saatanasta eikä lihota kaikkia, ainakaan kohtuudella nautittuna!
Kyse on siitä, millaista leipää syö ja mitä siihen päälle laittaa. Jos syö vehnäleipää päivittäin ja laittaa marmeladia tai rasvaista juustoa päälle, lihoo taatusti. Itse syön 4 palaa täysjyväruisleipää joka päivä, päällä kevyesti levitettä ja kalkkunaleikkelettä ja vähärasvaista juustoa. Lisäksi päivittäin 2 kpl keitettyä perunaa. Olen pysynyt hoikkana, 164 cm ja 55 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ortorektikko AP, leipä ei ole saatanasta eikä lihota kaikkia, ainakaan kohtuudella nautittuna!
Kyse on siitä, millaista leipää syö ja mitä siihen päälle laittaa. Jos syö vehnäleipää päivittäin ja laittaa marmeladia tai rasvaista juustoa päälle, lihoo taatusti. Itse syön 4 palaa täysjyväruisleipää joka päivä, päällä kevyesti levitettä ja kalkkunaleikkelettä ja vähärasvaista juustoa. Lisäksi päivittäin 2 kpl keitettyä perunaa. Olen pysynyt hoikkana, 164 cm ja 55 kg
Ei taatusti liho, jos sotkee pyörällä 35 km.
En syö nykyään yhtään. En voi ostaa sitä leipäpakettia kotiin, muuten puputtaisin sen siltä istumalta. Aamuisin syön puuroa.
Bmi 27,8 ja olisi kiva olla hoikempi.
ma: en yhtään
ti: en yhtään
ke: kaksi siivua paahtoleipää
to: en yhtään
pe: en yhtään
la: kolme siivua ruisleipää
su: kolme siivua ruisleipää
BMI on reilusti yli 30, en tiedä tarkkaan.
Yhden palan melkein joka aamu, jos ei ole puuroa. Joskus näkkäriä. n. 24. En minä leivällä liho, vaan herkuilla syömällä ruokaa liikaa.