Voi helevatun kevät, exähän oli näppärä!
Minä ja lapsi oltu kovassa kuumeessa kolme päivää, ruoka-apua pyysin luonnollisesti lapsen isältä (asuu 2km päässä meistä, työssäkäyvä). Olo heikko edelleen, lääkärissä käytin lasta viruksen aiheuttamaa ei vielä huolta.
Pyysin exää tuomaan ruokaa korvausta vastaan. Pyysin pizzaa tai hamppareita, maksan 10e hakuja. Siksi noita että lapsi söisi edes jotain... Mitä tekee ex??? Arvatkaa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, nyt. Sinä jaksoit käyttää lasta lääkärissä. Mitäpä, jos jättäisit hetkeksi muksun kotiin, hyppäät autoon ja käyt kaupassa ihan itse.
Tai pyydät naapurin istumaan kotiinne siksi aikaa.
Omissa kaapeissasikin varmasti on värkit johonkin. Tee vaikka puuroa tai lettuja, jos ei muuta ole kuin jauhoja ja munia.
Ei sillä, eksäsi kuulostaa puupäältä, minä ainakin auttaisin paitsi naapureita, myös kavereita ja tuttuja ja jopa eksää tuollaisessa tilanteessa. Ihan ilmaiseksi.
Kiitos, ruokaa on jo tulossa 😊. Ja on mulla täällä ruokaa muttei sellaista mitä lapsi nyt haluaisi.
Ap
;-)
Hyvä. Pyydä työkaveria istumaan teillä sen puoli tuntia, kun käväiset pitsan saatuasi vielä kaupassa, niin on huomiseksikin sitten muonaa.
Laita sille työkaverille kauppalista, että tuo teille koko viikoksi ruokaa.
Ap, tuo päätelmä sinun olisi pitänyt tehdä heti. Sinä olet nyt omillasi, ja sinun tehtävä ei ole olla yhteyksissä exään, muuta kuin sen verran mitä lasten asioiden hoitaminen vaatii. Tuo oli sinun omien asioiden hoitoa kun käytit häntä ruokakaupassa. Exältä ei pyydetä: kaupassa käyntiä, autokyytejä, renkaan vaihtoa, lumitöitä, sulakkeen vaihtoa, lainaa, jne. jne.
Jos et pärjää tuolla ilman että olet exästä riippuvainen, niin sinun pitäisikin muuttaa sinne missä on sinun elämä ja turvaverkot. Sinun pitää päästää siitä exästä irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas paikkakunta, jossa et saa pizzaa tahi vastaavaa kotiin 10 eur kotiinkuljetusmaksulla?
Äkäslompolo
Kotiinkuljetuksesta en tiedä, mutta eiköhän täältä olisi saanut jotain murua rinnanalle haettua kotiin. =)
Jo on taas kummaa kommentointia... Ap, ymmärrän sinua. Ymmärrän mikset jaksanut käydä kaupassa, miksi ajattelit lapsen isän voivan auttaa ja miksi olet ärsyyntynyt siitä, ettei terve isä jaksa hankkia jotain vähän mielikuvituksekkaampaa ruokaa sairaalle lapselle.
Eikös se ap:n exä asunut siinä parin kilsan päässä ap:sta? Mistä se exä ne pizzat olis hakenut kuin siitä lähipizzeriasta? (Josta näinollen olisi ap:kin pizzansa joko itse hakemalla tai kotiinkuljetuksella)
Vierailija kirjoitti:
Mikset sä tilaa Pizzaonlinesta itse, tulisi halvemmaksikin kun ei tuu toimituskuluja? Sun eksänä olisin laittanut sulle Pizzaonlinen nettiosoitteen vastauksena viestiisi.
eihä tuo edes toimi kaikilla paikkakunnilla koska ei ole yrityksiä joissa ois kotiinkuljetus
No
Vierailija kirjoitti:
Ap, tuo päätelmä sinun olisi pitänyt tehdä heti. Sinä olet nyt omillasi, ja sinun tehtävä ei ole olla yhteyksissä exään, muuta kuin sen verran mitä lasten asioiden hoitaminen vaatii. Tuo oli sinun omien asioiden hoitoa kun käytit häntä ruokakaupassa. Exältä ei pyydetä: kaupassa käyntiä, autokyytejä, renkaan vaihtoa, lumitöitä, sulakkeen vaihtoa, lainaa, jne. jne.
Jos et pärjää tuolla ilman että olet exästä riippuvainen, niin sinun pitäisikin muuttaa sinne missä on sinun elämä ja turvaverkot. Sinun pitää päästää siitä exästä irti.
No iliman muuta sinne missä on turvaverkot. Hakekoon isä lasta tapaamisiin vaikka toiselta puolelta maata, kunhan ei rasitu tuodessaan sairaalle lapselleen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ap:n exä asunut siinä parin kilsan päässä ap:sta? Mistä se exä ne pizzat olis hakenut kuin siitä lähipizzeriasta? (Josta näinollen olisi ap:kin pizzansa joko itse hakemalla tai kotiinkuljetuksella)
40 kilsaa kympillä ajaa hyvinkin.
Ihanko oikeasti täällä on porukkaa jonka mielestä äidin työkaveri on enemmän velvollinen kuin lapsen isä? Huhhuh. Toivon että nämä kommentoijat ovat lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti täällä on porukkaa jonka mielestä äidin työkaveri on enemmän velvollinen kuin lapsen isä? Huhhuh. Toivon että nämä kommentoijat ovat lapsettomia.
Eiköhän nämä ole niitä, jotka haluavat lähettää vihaviestejä eronneille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Kerropas paikkakunta, jossa et saa pizzaa tahi vastaavaa kotiin 10 eur kotiinkuljetusmaksulla?
Sysmä esim. Ranua, Posio........ varmaan löytyy enemmän paikkakuntia joihin EI SAA TILATTUA kuin niitä joihin saa.
Vierailija kirjoitti:
No en nyt niinkään, mutta ihmettelen vaan tuota ap:n toimintaa että terveyskeskukseen on kyllä päästy mutta kauppaan ei ja nyt syytetään eksää siitä että ei tuo ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kahta asiaa - miksi jos kävi lääkärissä, ei poikennut vaikka Siwassa kotimatkalla, siinä ei kauaa paria einestä osta. Ei varmaan kahta minuuttia.
Toista en ymmärrä, jos tarvii apua niin miksi soittaa exälle. Onko nyt niin että on joku marttyyriäiti, joka haluaa päästä ruikuttamaan sille exälle, ja tekemään lapsen sairastamisesta jotain syyllistysnumeroa, en mitään muuta syytä ymmärrä miksi pitää olla tekemisissä muuta kuin on pakko.
Tietenkin olen marttyyriäiti joka tekee vain kiusaa exälleen! Meni vähän väärin kuitenkin. Olen tänne hemmetin tuppukylään muuttanut exäni vuoksi, silloin kun oltiin rakastuneita u know.
Tämän episodin jälkeen mua ei kyllä enää pidättele täällä mikään. Jos omaa lastansa noin paljon arvostaa niin kyllä me muutetaan sinne missä on ihmiset jotka välittää.
Selvähän se, että jos ex ei edes pitsaa saa tuoduksi, niin muutettava on. Se on siinä.
Ap
Aloittaja on niin kamalan kiireinen päivystämään av-palstalla ja mollaamaan eksäänsä, että ei itse saa soitettua pizza-taksia tai poikkeamaan kahden minuutin kauppapiipahdusta terveyskeskusreissullaan.
Asiat tärkeysjärjestykseen! AV-palsta ensin miesvihoineen, sitten vasta sairas lapsi ja sen hoitaminen ja ruokkiminen!
olisit pyytänyt isää viemään lapsen sinne lääkäriin ni olisit itte hakenu niitä ruokia sinne talouteesi silläaikaa.
Olisit saanut mitä halusit syödä ja lapsi olis päässyt huoltajansa kanssa lääkäriin. Ei olis tarttenu täällä itkeä, että eksä ei täytä jääkaappia enää :D
Eikä se ole eksän juttu hakea kipeälle lapselleen ruokaa jos taloudessa on kyllä ruokaa, mutta äiti tahtoo syöttää pullamussulleen vaan hampparia, mutta ei jaksa hakea niitä itse.
Ei tulis mieleenkään soittaa eksälle, että " Moikkelismoi ollaan oltu täällä kipeenä ja meillä on kyllä ruokaa, kun oon kaupassa käyny ja tolleen, mutta mä haluisin tänään syödä lapsen kanssa hamppareita, et käyppäs mäkissä ku oot kuitenki tän lapsen siittäny..." :D
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on niin kamalan kiireinen päivystämään av-palstalla ja mollaamaan eksäänsä, että ei itse saa soitettua pizza-taksia tai poikkeamaan kahden minuutin kauppapiipahdusta terveyskeskusreissullaan.
Asiat tärkeysjärjestykseen! AV-palsta ensin miesvihoineen, sitten vasta sairas lapsi ja sen hoitaminen ja ruokkiminen!
Siis olihan siellä ruokaa ja olis voinu kaupasta hakea lisää, mutta kun kyse oli siitä, että äiti halusi lapselle lapsen lempiruokaa ja sitä sai vaan mäkkäristä! Ja mäkkäriin ei jaksanu enää mennä (koska oli kauempana) eikä siellä ole kotiinkuljetusta.
Olisinpa se eksä. "Markku, Markkuuuu! Tuo meille tänään hesee, ku timo-petteri ei halua syödä mun tekemää karjalanpaistia kun sillä on ollu ny nuhaa ja kurkku kipee" Olis ihana saada joka päivä tämmösiä puheluita äidin hoitoviikolla.
Huomaa kyllä että kehäkolmosessa on menossa idioluutio 😂
Terveellä miehellä on lihaa pakkanen täynnä (itse ammuttua) ja kossua vähintään laatikollinen sängyn alla. (tappaa pöpöjä sairaana)
Muutenhan sitä nukkuu yönsäkin huonosti, kun on hätä.
Eksäsi on luuseri. Tiedät jo sen, siksihän erositte, eikö niin? Pidä mielessä, että mies ei muutu. Oli kuspää, kun olitte yhdessä ja tasan sama homma jatkuu. Eli on kuspää ihan hautaan saakka. Hyväksy se. Ota etäisyyttä häneen, älä koskaan pyydä apua ja ole muutenkin mahdollisimman vähän tekemisissä. Se helpottaa. Ja kiitä itseäsi aina iltaisin, pääsit hänestä eroon ja olet vapaa. Ja jatkossa sitten tarkempaa valintaa :-)