**LOKAMASSUTIISTAI**
Empä huomannut, et ois ollut vielä uutta pinoa, joten tässä nyt sellainen..
Täällä aamu lähtenyt käyntiin huomattavasti jouhevammin, ku muutamina viime päivinä. Ei etovaa oloa tms. Väsyttää pikkasen, mut sitä en laske mukaan.
Lienee aurigolla jotain tekemistä tämän piristyneen olon kanssa. Ulos täytyis mennä heti, kuhan esikoinen tuolta heräilee.
Mites muilla päivät käynnistyneet?
Piti muuten vielä pahoitella ja toivotella jaksamisia pudonneille...
Katinka ja höttömönkiäinen 7+1
Kommentit (33)
Tervehdys kaikille!
Minä ilmeisesti kuulun tähän pinoon, kun laskeskelin että lokakuun loppuun taitaa laskettu aika mennä. Olen kirjoitellut tuolla Tammitähtösissä vauvakuumeen puolella. Tein juuri tänään testin, josta plussa tuli näkyviin, ja perään varmuudeksi toisen testin, josta tuloksen kaksi viivaa. Tuntuu etten siltikään usko... Viimeiset menkat alkoi 17.1. joten katsotaankohan mun nyt sitten olevan viidennellä viikolla jo raskaana?
Tampereelta kirjoittelen, ensimmäistä lasta nyt sitten odotetaan ja vajaa kolmekymppisiä ollaan miehen kanssa.
Onnesta ja jännityksestä täristen... Minea
Ajattelin vielä lukaista päivän pinon näin illasta. Tulin tunti sitten spinningistä ja nyt suihku ja sänky kutsuu jo, kovasti väsyttää.
Ekassa raskaudessa päätettiin ettei kerrota kenellekään ennen np-ultraa, mutta eihän mies saanut pidettyä suutaan kiinni ja monet tiesivät jo aika alkuvaiheessa. Nyt olen taas sanonut ettei kerro vielä kenellekään, eikä tietääkseni ole vielä kertonutkaan. Ensi tiistaina mennään alku-ultraan ja luulen, että jos kaikki on ok, niin mies ei pysty olemaan hiljaa ja pian kaikki kaverit ja aika monet sukulaisetkin tietävät raskaudesta. No, jos kaikki on ensi viikolla ok, niin kertokoon sitten :) Jos jokin menee myöhemmin huonosti, niin eihän sille mitään sitten voi.
Nyt suihkuun ja nukkumaan, jotta taas jaksaa huomenna kun hoitotyttö palaa hoitoon ja vielä kaverinkin 10kk vanha muksu tulee muutamaksi tunniksi hoitoon :)
Kati 8+2
Nyt tämä äitykkä teki päätöksen eikä enään pistä noita syöpäkääryleitä suuhunsa...
Kyllä tämä kakkonenkin on ansainnut savuttoman taipaleen vaikka sitten vähän myöhässäkin!
No parempi myöhään kun ei milloinkaan ja kyllä siitä vielä suuresti hyötyä on...
Joku kyseli työ kuvioista en nyt muista nikkiä anteeksi...:(
Minä tosin olen ihan vaan kotosalla tuon 13kk poitsun kanssa tarkotus oli ollakkin siihen asti kun täyttää kolme. Nyt ainakin esikko saa olla kolme vuotiaaksi kotona. Sitten katsotaan uudestaan miten talous antaa myöden.
Nyt voisi pistää pötkölleen tuohon sohvalle ja ruveta seuraamaan tv:n tarjontaa.
Toinenpieni rv 5+3
Tuosta kertomisesta muille unohdin itsekin sanoa:
Me on kerrottu omille isovanhemmillemme ja sisaruksille, lisäksi kaksi ystävääni tietävät, heistä toinen odottaa ja toinen odottaa odotusta. Muille en halua vielä kertoa, sillä en halua informoida sitten mahdollisesta km:stakaan muita kuin näitä.
Ensi viikon varhaisraskauden ultran jälkeen saatetaan kertoa sitten, jos kaikki on ok, mutta lähinnä varmaan miehen sukulaisille, joita tulen tapaamaan kun olen anoppilassa pari viikkoa. Jos maha turpoaa ja/tai tulee pahoinvointia, niin voivat nuo arvatakin tietysti.
Omille muille ystäville ajattelin että ehkä kerrotaan kun alkaa näkyä ja heitä vuorostaan nähdään, tai sitten kollektiivisesti esikoisen 1-vuotissynttäreillä, joita vietetään maaliskuun lopussa (syntymäpäivänä ollaan reissussa). Silloin r-viikkoja on jo vissiin 9 tai 10 koossa.
Coe rv 5+1
Ihan hyvin aamu alkanut! Aikalailla oireettomana elelen edelleen - ainoastaan rintoja aristaa ja himan nipistelee vatsasta silloin tällöin. Kertokaapas minulle mitä kaikkea on mahdollista nähdä ultrassa niinkin aikaisin kuin rv 6+ ? Mulla olis toi alku-ultra ens viikolla ja mietin että mahdankohan olla menossa liian ajoissa sinne... Haluan vain varmistaa, ettei kyseessä ole tuulimuna tai kohdunulkopuolinen raskaus - sen kaiketi pitäisi selvitä jo tuossa vaiheessa?!?!!
Bluewish ~rv 5+5
Hyvä on olla hyvin nukutun yön jälkeen. Ennen kasia jo heräsin vaikka olenkin yksin kotona ja sais nukkua vaikka kuinka myöhään kun on iltavuoro. Kolme lastamme ovat hiihtoloman vietossa mummilla ja vaarilla. Itselläni sentään perjantai-sunnuntai vapaa niin pääsee edes vähän " loman" viettoon.
Viime viikolla siis meillä oli vatsatautia ja sen jälkeen parina päivänä mulla oli niin paha olo että oksat pois. On niin epäsäännölliset työajat mulla että ne kyllä verottaa voimia. Millon on herätys ennen viittä ja sitten taasen iltavuoro. Huomaa kyllä että töissä on kuin zombi, ei oikein jaksa. Sitten illat menee sohvalla torkkuessa ja aikaisin sänkyyn.
En kyllä muista että aiemmissa raskauksissa olisi väsyttänyt näin paljon... Tosin en ole niin nuorikaan enää ;) Ja jo neljäs tulossa.
Ja sitä mietin että millon se seksi alkaa maistumaan??? Ei vois vähempää kiinnostaa... Ja sitä me mietittiin että miten ihmeessä tää pikkunen on saanut alkunsa kun tammikuussa ehkä kaks kertaa harrasteltiin ja sillonki tais jäädä puolitiehen :o Oli tämä raskaus kyllä niin suuri yllätys. Neljä vuotta luomuehkäisyllä pärjättiin ja ihan vilkastakin elämää oli ja nyt kun oli kuivaa niin het natsas!
Mutta ihan hykerryksissä ollaan, heti ruvettiin vaunuja katselemaan ja autokin pitää nyt sitte vaihtaa :)
Mutta millon olis hyvä aika kertoa lapsille? Yhden kerran kysyin, että mitäs jos meille tulis vielä vauva? Vanhin poika 10 v. sanoi että olis kivaa, tyttö 6 v. sanoi että tyhmää ja viisivuotias poika ei sanonut mitään. Hänelle saattaa tulla pieniä vaikeuksia hyväksyä asia. Toivottavasti ei kuitenkaan...
No jopas tuli tekstiä :D
Pahoittelut lokamasuista tippuneille.
Sanna rv7
Tiistaita kaikille lokakuisille :-) !
Bluewish: Olin viime raskaudessa alku-ultrassa, kun viikkoa vähän yli 6. Sydämen syke löytyi ja muistaakseni siköpussi tms. Minullakin oli silloin sama ajatus eli halusin nähdä vauvan olevan oikessa paikassa. Tässä raskaudessa odottelen vielä pari kolme viikkoa ja ehkä sitten.
Omaa oloa. Täällä paleltaa, kuvottaa hieman, mutta kaiken kaikkiaan ihan ok olo. JOku kyseli eilen (anteeksi en muista kuka) miten on jaksanut liikkua alkuraskaudessa. Minä pyrin käymään salilla ja jumpassa kuten ennenkin ,mutta katotaan nyt, miten tämän uhon käy, kun päiviä tulee lisää.
Gallupia: Täällä oli paljon noin vuoden ikäisen lapsen omaavia odottajia ja toki kysymys teille kaikille muillekin . eli Oletteko kotiäitejä, töissä vai opiskeletteko? Minä olen tuon lähes 11kk ikäisen tyttäremme kanssa kotona, mutta palaan töihin huhtikuussa. Olen ihan iloinen tästä, sillä haluan kokea välissä hieman taas bisnesmaailman vauhtia ja tyttärellä on hyvä hoitopaikka (mummi). Sitten taas ihanaa jäädä kotiin syksystä (jos kaikki menee hyvin ,vieläkin olen epäileväinen...) Muistaakseni COe teki ainakin kotona töitä. miten olet yhdistänyt sen äitiyteen? Minullakin olisi mahdollisuus ainakin osittain samaan.
Nyt annan tilaa teille mulle. Aurinkoa ja paljon positiivisia odotussäteitä ja että kaikkien nyytit pysyvät matkassa mukana.
Jolla :-)
Bluewish: Minä kävin neuvolassa eilen ja ultrattiin myös. Kone oli tosi vanha kylläkin, mutta selvisi kuitenkin se tärkein, että siellä tosiaan joku köllii. Sykettä ei mun tapauksessa nähty vielä...
Ekassa raskaudessani kävin yksityisellä ultrassa vk 6+3 ja silloin näkyi jo sykekin, että taitaa olla aika lailla myös laitteesta kiinni...
Kaupassa olen töissä. Kotiin jään ainakin siihen saakka kun vauva on reilun vuoden ikäinen jos sinne asti päästään.
Miten teidän raskaustesteissä näkyi se viiva? Mulla oli tosi himmeä... En silti tehnyt uutta testiä. Neuvolan tädillekin sanoin että ei kai siihen olis tullu viivaa ollenkaan jos ei siellä olis jotain :) Testin tein 4+2.
Mä tein ekan testin edellisenä iltana odotetusta menkkojen alkamispäivästä - tosi haalea viiva tuli. Testailin siinä sitten seuraavina päivinä yhteensä neljä (!) kertaa ja viiva vahvistui päivä päivältä. Kyllä se viiva on oikea viiva, vaikka vaalea olisikin! Aamulla saattaa tulla vahvempi viiva kuin illalla, koska silloin virtsa on yleensä väkevimmillään.
Bluewish
väsymys on täällä aivan tajuton ja pahoinvointi jatkuu..
tuntuu ettei energia riitä mihinkään. Kahvikaan ei enää maistu :( ihme himoja löytyy esim jos mainostetaan jätskiä ni sitä on saatava ym..
perjantaina olis mulla yksityisel se ultra ja pääsee katsomaan masukkia :D
Nyt tuli vasta tissitkin kipeiksi on sivuilta ihan kosketus arat!
T:Hexu ja papu rv 8+0
Meillä on pikkumies hoidossa, mutta itse vielä kotona (työt alkaa ens viikolla). Hirveesti suunnittelin kaikkea tekeväni nyt kun on ihan omaa aikaa mutta netissä tämä näyttää päivä kuluvan...
JOLLA@: Meidän esikoinen on nyt 1v ja kotona olen poitsun kanssa. Parin kuukauden sijaisuuden menen tässä keväällä tekemään, mutta muuten on tarkoitus olla kotosalla, vaikka vakivirkakin on odottamassa. Tosin mulla on sopassa lisänä myös opintoja, joita on tarkoitus hoitaa eteenpäin... Eli taas on monta rautaa tulessa ja varsin sekava tämä tilanne, tyypillistä minulle. Kuitenkin turvaa tuo se, että on kuiteskin virka mihin sitten joskus palata. En kyllä enää edes muista mitä kysyit, mutta kai se jotenkin näihin työkuvioihin liittyi ;) Alkaakohan se raskausdementia jo nyt???
Oma olo on edelleen ihan tavallinen. Hiukan epäilyttää onko koko raskaus edes totta kun olo on näin tavallinen... Ja meilläkin kyllä on ollu tammikuu (ja muutkin kuukaudet) sellasta hiljaiseloa, että yllärinä tuli koko raskaus muutenkin;)
Mutta nyt pitää mennä edes kahvin keittoon ettei mene koko päivä koneella. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Hei,
Eilen tein testin ja se näytti positiivista. La menee tuonne lokakuun loppuun, malttamaton kun olin oli testattava jo :)
Kysyisin, että onko teillä jotain omaa keskustelukanavaa jossakin? Siis muuta kuin tämä, esim. Yahoossa.
Täällä päivä on käynnistynyt ihan kivoissa merkeissä. Ollaan pojan kans jo reippaasti ulkoiltu, käyty apteekissa ja kaupassa. Nyt hän menee päiväunille, joten mulle jää hetki aikaa olla netissä :o) Ja sitten pikaisesti itsekkin nukkumaan..
Väsymystä ja kuvotusta tuntuu taas riittävän.. Luulin jo sen loppuneen, mutta se palasikin eilen oikein rytinällä takaisin. Muuten kyllä kestän, mutta esikoisen kans pitäisi jaksaa leikkiä ja touhuta, mutta välillä vaan tuntuu, että antakaa mun nukkuaaaaaaa..
Bluewish: mä kävin esikoisesta ultrassa 6+4 ja silloin näkyi jo sydämensyke. Sydän alkaa alkiolla mun mielestä lyömään viikolla 6. Taitaa olla paljon laitteesta kiinni, että saadaanko se näkyviin. Mutta siis varmasti nähdään ainakin se, että onko alkio oikeassa paikassa.
Santsu-75: meillä esikoinen on vasta 1v 11 kk, joten hän ei ihan vielä ymmärrä vauva-asiaa. Kerrotaan hänelle vasta, kun masu näkee kunnolla. Voi muutenkin olla pikkuiselle hankalaa käsittää, että äidin masussa kasvaa vauva :o)
Mulla tuli ensin roskishaamu, sitten haamu, sitten selvempi haamu ja lopulta veritesti varmisti raskauden.
Jolla@: mä olen ollut kotona esikoisen syntymän jälkeen. Olin jo hakemassa uudelleen töihin, kun juuri sain tietää, että meille ehkä sittenkin tulee toinenkin lapsi. Nyt olen päättänyt olla kotona ja nauttia vielä esikoisen seurasta. Jotenkin vauva-lapsi aika menee niin nopeasti ja töitä taas ehtii tehdä vielä mooonttaaaa vuotta. Mutta olishan se tietysti kiva saada vähän aivojumppaakin..
Mukavaa tiistaita ja hyvää oloa kaikille!!!
Ja pahoittelut Lokamasuista tippuneille :o(
Goblin rv 6+2
Lokamasujen sivut:
http://groups.yahoo.com/group/lokakuiset-06/
Tosta työssä käymisestä. Mä kävin 1. ja 2.raskauden välissä 3kk töissä ja samalla opiskelin viikonloppuisin. Poika meni tasan 1v. ikäisenä päiväkotiin. Oli ihan kiva käydä muutama kk töissä mutta silti oli kiva taas jäädä kotiin. Nyt olen tuosta lähtien (n. 2v.) ollut kotona eikä ole harmainta aavistustakaan milloin palaan työelämään. Työnanatajalle olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla vielä vuoden mutta kesällä sitten ilmoitan jääväni taas äitiyslomalle. Ja luulenpa etten enää edes kyseiseen työpaikkaan mene. 2.raskauden aikana aloitin opinnot jotka ovat nyt loppusuoralla ja toivottavasti tämän kolmannen äitiysloman jälkeen löydän sitten oman alan töitä. Toisaalta en usko että olen kuitenkaan niin pitkään kotona että tämä tulokas on 3v. Ehkä haluan työelämään jo aikaisemmin. Mutta senpä näkee sitten. Kunhan nyt ensin saisi tämän toukan kasvatettua tuolla masussa. :)
Joku eilen kysyi että alkoiko mun raskausoireet heti kun plussasin. Kyllä, kuvotus ja pahoinvointi alkoi n. rv 4+0 ja paheni sitten n. viikon kuluttua. Ja jatkuu siis edelleen. Edelleenkin toivon että tulossa on vain yksi vauva.
Aah, tänään löysin yhdestä imported products putiikista saksalaista täysjyväleipää ja suomalaista juustoa joten nyt pääsee tämäkin mamma " herkuttelemaan" .
MaryJ ja möykky 7+3
Mulla tänään väsymystä ihan normaalisti, ei siis älyttömästi, mutta jonkin verran kuitenkin. Hoitotyttö vielä sairaana, joten helpommalla siis vielä pääsee ainakin tän päivän ;)
Jolla: Olen pojan 11kk kanssa kotona ja minulla on täällä 1v11kk ikäinen hoitotyttö ollut nyt noin kuukauden ajan. Eli olen yhdistänyt kotiäitiyden ja työn tällä tavalla toistaiseksi. Ensi kuussa tulee vielä toinenkin hoitolapsi, joka tosin (onneksi, nyt kun olenkin raskaana) ei ole kuin noin 5 päivää kuussa hoidossa. Toivottavasti väsymys hellittää jo siihen mennessä, niin jaksaa paremmin lasten (03/05 ja kaksi 03/04) kanssa.
Raskaustestistä: minulla oli vain yhdet kuukautiset edellisen raskauden jälkeen. En epäillyt olevani raskaana, vaan ajattelin että kierto on vain vielä sekaisin. Tein testin kuitenkin kp 40 ja plussaa näytti, tosin tosi himmeä viiva. Testasin uudestaan kahden päivän päästä siitä ja oli tummempi, mutta ei mitään hirveän tumma viiva. Todennäköisesti hedelmöittyminen on siis tapahtunut myöhemmin (kuten ekassakin) ja la siirtyy lähemmäksi kuun puoltaväliä. Tällä hetkellähän se on kuukautisista laskien 1.10.
Täytynee lähteä lepäämään, kun kerta poikakin nukkuu :)
Kati 8+2
Eipä täällä hurjempia, aamulla tosin oli ensimmäisen kerran sellainen olo että pitääkö tästä lähteä halaamaan posliinia...
Tuosta esikoisesta ei kertaakaan tarvinnut oksennella pientä kuvotusta oli mutta ei muuta.
Mulla raskaustesti näytti heti todella vahvan plussan vaikka menkat oli vaan kaksi päivää myöhässä... Hieman ihmettelin että mites se nyt noin voimakkaana tuli näkyviin.
Tiedustelisin että onko täällä muita jotka yrittää päästä tupakasta eroon?
Saa haukkua tiedän ei hyväksi kellekkään...:(
Olen kyllä saanut vähennettyä 3-4tupakaan päivä mutta haluais päästä kokonaan eroon mutta jostain nyt kiikastaa...:(
Esikosta lopetin heti kun sain tietää että olin raskaana eikä edes tehnyt mieli koko raskausaikana.
Nyt on päässä joku ettei vaan saa aikaseksi vaikka kuinka ajattelisi kaikkea kauheuksia.
No enköhän mie vielä saa itteäni niskasta kiinni ainakin toivottavasti!
Tulipas pitkä sepustus aiheesta josta ei tykätä...
No mutta täytyy tästäpainella suihkuun ko poitsu vielä nukkuu päivä unia...
Toinenpieni rv 5+3
On jotenkin niin keväistä, kun täällä paistaa aurinko ihanasti! Ja kummasti se jo lämmittikin, kun käytiin luistelemassa ja mäenlaskussa. Nyt on muksut nukkumassa ja äippä pääsi omaan rauhaan! Tää on kyllä melkein päivän paras hetki.
Mäkin oon yhdistänyt tämän kotiäitiyden työhön ottamalla hoitolapsen. Mulla on siis nuo omat muksut; poika 7/02 ja tyttö 2/04 ja sitten on tuo hoitopoika 2/04. Tuo mun oma tyttö ja tää hoitopoika on ihan parhaat kaverit, niiden touhuja on kyllä hauska seurailla! Meille ois ollut tulossa maaliskuun alusta vielä yksi hoitotyttö, mutta peruin sen, kun aattelin, että tulee liian rankkaa ja sitten ois tullut vähän ongelmaa kulkemisen kanssa, kun kuljetan poikaani kerhossa 2 kertaa viikossa ja matka on kohtuullisen pitkä. Tää uusi hoitolapsi ois ollut vähän reilun vuoden. Olen siis ollut kotona siitä lähtien, kun poika syntyi. Nyt olen menossa kesäksi muutamaksi kuukaudeksi töihin.
Täällä varmaan vaivaa jo se raskausdementia tai joku muu.... Me oltiin eilen lähdössä iltapäivällä koko porukka mummolaan ja lyötiin ovet talosta kiinni ja sitten hoksattiin, että avaimet puuttuu! Meinas vähän iskee paniikki. Kierrettiin jo tossa taloa ympäri, että mikä ikkuna lyödään sisään, mutta sitten onneksi kuitenkin tajuttiin soittaa lukkosepälle, joka tuliki murtamaan oven. Nyt tässä sitten odotellaan jännityksellä laskua, että mitenkä kallis tuo unohdus olikaan.... Muistakaahan muut laittaa vara-avaimet hyvään talteen, nyt on meilläkin!
Mä kans tossa just mietin, että millonkahan noille muksuille kertois tästä vauvasta. Meillä poika on jo viime syksystä asti " tilaillut" äitin masuun uutta vauvaa, kun " hän niin kovasti haluais meillekin vauvan" . Meillä on lähipiiriin syntynyt nyt aika paljon vauvoja ja tämä on auttanut pojan " vauvakuumetta" . Onkohan se sitten enää yhtään kiva juttu, kun se oikeesti on olemassa!?! Tarkoitin siis pojan mielestä....
Nyt muihin puuhiin; nöpö + masuasukki rv 7+1
Kivasti on porukkaa kertynyt jo lokamasuihinkin! Nyt vaan toivotaan parasta, että täällä kaikki roikutaan loppuun asti! =)
Mulla kauhea väsymys seuralaisena, niinkuin kaikissa kolmessa edellisessäkin raskaudessa. Joskus ennen loppuväsymyksen tuloa sitten hetkeksi helpottaa!! Kuvottavaa oloa ja rintojen kiristystä... Niin ja tänään kamala päänsärky ollut koko päivän, mistä lie johtuukaan?!
Testeistä:Ensimmäisen testin tein kp 27/28 Aconilla ja haalea viiva tuli. Nyt sitten viikko sen jälkeen uusi Apteekin omalla testillä ja vahva viiva. Jotenkin tuntuu kummalliselta, kun heti ekassa kuussa tärppäsi! Epäuskoinen olo edelleen! =) Ei olla vielä kerrottu kellekkään ja vähän meinattiin, että annetaan kaikkien sitten huomata itse tämä raskaus. Kiva katsoa milloin kukakin " uskaltaa" asiasta kysyä! (hulluilla on kai halvat huvit!!! ) Lapsille kerrotaan sitten kun maha alkaa vähän näkyä. Pojat ovat kyllä jo jonkun aikaa kyselleet, että tuleeko meille vielä vauvoja. Eiköhän ole heillekin iloinen yllätys.
Tällä hetkellä oleilen kotona " lomilla" vielä kuukauden verran ja sitten töihin äippälomaan asti.
Nyt peittelemään lapsia ja 24:n ääreen.
Illanjatkoja kaikille!!
Neljäs rv 5+3