**LOKAMASSUTIISTAI**
Empä huomannut, et ois ollut vielä uutta pinoa, joten tässä nyt sellainen..
Täällä aamu lähtenyt käyntiin huomattavasti jouhevammin, ku muutamina viime päivinä. Ei etovaa oloa tms. Väsyttää pikkasen, mut sitä en laske mukaan.
Lienee aurigolla jotain tekemistä tämän piristyneen olon kanssa. Ulos täytyis mennä heti, kuhan esikoinen tuolta heräilee.
Mites muilla päivät käynnistyneet?
Piti muuten vielä pahoitella ja toivotella jaksamisia pudonneille...
Katinka ja höttömönkiäinen 7+1
Kommentit (33)
Jollalle, meillä on 10kk ikäinen ja olen ilmoittanut töihin, että tulen syyskuussa takaisin. Tarkoitus oli olla siihen asti hoitovapaalla. Olen tosin käynyt n. päivän/viikko töissä ja tarkoitus on sitä jatkaa syksyyn asti. Mutta en siis mene syyskuussa töihin, vaan jäänkin sitten äitiyslomalle.
Tilasin myös alkuraskauden ultraan ajan, menen ensi viikolla. Raskausviikkoja on silloin mielestäni 6+3. Olin samaan aikaan viime raskaudessakin ja silloin näkyi jo syke. Tarkoituksena on nähdä, että ei olisi kohdun ulkoinen tai tuulimuna, koska olemme seuraavalla viikolla lähdössä ulkomaille ja ei olisi kiva sitten siellä, jos jotain tapahtuisi. Voihan silti tapahtua, mutta olisi ainakin em. asiat poissuljettu.
Olo edelleen hyvä, nälkäkin ehkä hieman rauhoittunut. En ole uskaltanut vaa' alla käydä. Kiloja on senverran, että joudun varmastikin sokerirasitustestiin. Viimeksi en joutunut. Jotenkin on valmiiksi kammo testiä kohtaan.
Neuvolaan ajattelin soitella vasta ultran jälkeen, eka kerta oli viimeksikin vasta 10 raskausviikolla.
Imetystä olen myös lopetellut. Olin jo ennen plussatestiä miettinyt, että lähiaikoina pitäisi moiseen ryhtyä, kun meillä asustaa sapelihammastiikeri, joka ei ota ymmärtääkseen, että rinnasta EI purra.
Tulipas omaa napaa, en ehtinyt vielä lukea koko pinoa, kun poika päikkäreillä ja herää näillä minuuteilla.
Mukavaa tiistain jatkoa kaikille ja pahoittelut poistippuneille.
K&pikku-pippuri LA 20.10
Heissan,
täällä ollaan edelleen lähes oireitta. Väsymys iskee aikaisemmin illalla - jo iltayhdeksältä oon valmis menemään nukkumaan ja nukun kuin tukki esikoisen yöherätysten välillä. Hieman öllö olo iskee välillä, harvemmin. Aamulla aamupala on saatava heti. Ja illalla paleltaa ihan vietävästi!
Oon opiskelija, joten työelämässä olemisesta ei voi varsinaisesti puhua. Jatkoin opintoja syksyllä 05, nyt tyttö on viikkoa vaille 11 kk (meillä taitaa olla melkein samanikäiset lapset, Jolla?) ja opiskelen muutaman tunnin viikossa kotiäitiyden lomassa. Laskettu aika on vasta lokakuun lopussa, ja ajattelin opiskella niin pitkään kuin mahdollista. Esikoista odotellessa kävin vielä rv 35-36 luennolla, sitten iski stoppi ja aloitin äitiysloman. Tyttö menee näillä näkymin päiväkotiin alkusyksystä, saa nähdä.
Sanna pohti auton vaihtoa, meillekin se taitaa tulla ajankohtaiseksi vaikka tämä on ollut meillä vasta 1½ vuotta. Kumpikin vanhempi on pitkänhuiskea ja takapenkille voi olla mahdotonta sovittaa esikoisen istuinta (selkä menosuuntaan, nyt keskipaikalla) ja kaukaloa. Viimeistään kun tarvitaan kaksi isompaa istuinta niin loppuu tila meidän autosta kesken. Tuplarattaat kyllä mahtuvat, farmari kun on.
Santsu-75 kyseli r-testin viivoista. Mulla on näkynyt todella himmeät viivat useassa testissä sekä esikoisen kanssa että nyt jo ennen menkkojen myöhästymistä. Tämän raskauden kohdalla testasin jo kp 26/28.
Pesukarhulle onnittelut plussasta!
KYSYMYS:
Oletteko jo kertoneet sukulaisille ja ystäville raskaudesta? Milloin ajattelitte kertoa?
Lipsautin jo uutisen miehen veljen vaimolle, hänen miehensäkin varmaan tietää tässä vaiheessa. Oma ukkoni raivostuisi jos saisi tietää... =) Emme aio pitää asiaa salassa enää kauaa, sillä saatan tarvita hoitoapua jos tulee huono olo.
En muutenkaan näe syytä salailla asiaa kauaa, enkä edes pystyisi siihen! Jos tulee keskenmeno niin tulee, tietävätpähän sitten senkin. Pahempiakin asioita on koettu kummankin suvussa (mitenkään keskenmenoa kuitenkaan vähättelemättä). Varsinkin kun on jo toinen lapsi kyseessä niin jännitystä on vähemmän. Ystäville kertomista varmaan vielä pantataan, sillä sen jälkeen tieto leviää jo kymmenille. =D
Hyviä vointeja Lokamammoille!
MM rv 4+4
Täällä alkaa pikkuhiljaa odotus muuttua todeksi etovan olon ja huiman väsymyksen myötä.
Meilläpäin pääsee ekaan ultraan vkolla 12 ja ajattelin rauhassa odottaa sinne asti.
Joku kyseli alkuraskauden ultranäkymiä: Itse kävin viimeksi vkolla 6+1 ja kohdussa näkyi pienenpieni papu & sydämensyke -eli ne tärkeimmät.
Onko kellään jo nyt poika- tai tyttöolo?
Itse en ole asiaa sen kummemmin ajatellut, mutta laitoin leikkimielellä ennustajaellille sähköpostia ja hänen mukaansa saan tytön 10.10. Sitten yllättin alkoikin tuntua heti, että ois ihan kiva, jos tulis tyttö, niin ois kaikki vaatteet jms valmiina ja kun meillä 2 nuorinta on tyttöjä (kohta 3v ja juuri 1v täyttänyt) niin tulis siihen samaan sarjaan. Poika (6v) kyllä sanoi, että pitää seuraavan olla poika tai muuten tulee liikaa tyttöjä. No, kuitenkin asia on aivan yhdentekevä minulle, mutta jos nyt pitäs veikata, niin luulen että tyttö tulee :)
No, ei tässä sen kummepia tällä kertaa.
T. Juveliks 5+3
Tervetuloa uusille mukaan, onnea plussista!
Toinenpieni: Kovasti tsemppiä, itse olen lopettanut nyt kahdesti. Kun plussasin esikoisesta, heitin heti tupakat roskiin, samoin tein nyt kun plussasin tästä toisesta. Tiedän että ei ole helppoa, sisua nainen!
Mahtavaa että olet saanut vähennettyä, se on jo todella jotain ja paljon, paljon parempi kuin ei mitään.
Minä en aivan ehtinyt valmistua merkonomiksi kun jäin äitiyslomalle ekaa kertaa. Minulla ei siis ole tutkintoa, enkä ole koskaan ollut töissä. Käyn nyt iltalukiota huvikseni (pitäähän naisella harrastus olla), tulevaisuus on avoinna työn ja koulutuksen suhteen. Merkonomiksi en aio enää opiskella vaikka oli tosiaan hilkkua vaille valmis tutkinto. Valmistuneet luokkakaverini työskentelevät paikallisen Prisman kassoina, ei kiitos minulle! ;D Pitäishän sitä kassaksi päästä ilman kolmen vuoden koulutustakin.
Kertomisesta: Meillä päin on eka ultra viikolla 14, kerromme sen jälkeen kaikille jos asiat on kunnossa.
Minäkin olen ylipainoinen (edellisen raskauden kilot edelleen visusti pyrstössä) eli sokerirasitus, here I come!
lupicaia 8+4
Tervehdys lokamassut!
Täällä vasta totutellaan ajatukseen raskaudesta -sen verran yllättäen se meille tuli :) Erittäin toivottuna yllätyksenä kuitenkin! Plustestin tein viikko sitten kp 31/27 ja ihan mukava viiva siihen piirtyi vaikka illalla testasinkin. Alkuraskauden ultran minäkin varasin rv 6+4, koska hermot ei vaan yksinkertaisesti kestä sen pidemmälle. Meille on esikoispoika 12/04, mutta sitä ennen 2 alkuraskauden km:a, joten tämä alku vähän hermostuttaa. Onneksi ultraan enää viikko, niin sitten tiedetään missä mennään. Omien laskujen mukaan la olisi 19.10., mutta sehän voi heitellä suuntaan tai toiseen vielä.
Taustoista vielä sen verran, että hoitovapaalla minäkin olen tällä hetkellä ja töihin oli alunperin tarkoitus palata syksyllä. Mukavaa, että suunnitelmat muuttuivat :)
Siss-74, rv 5+5
ps. Heippa Goblin! Muistatko vielä? Ollaan näköjään eksytty samaan pinoon taas... ;)
En vielä voi ilmoittautua tähän porukkaan, kun ei ole vielä testi näyttänyt positiivista. Ensimmäistä lasta on nyt yritetty 7 kuukautta ja nyt menkat viikon myöhässä kp 34/41, odotus on huipussaan. Toivotaan, että saan kohta liittyä odottajien joukkoon
Olipa ihana yllätys :o)
Meillä poika täyttää pian jo 2 vuotta! 1 v 10 kk meni tämän ihmeen alkuun saamiseksi. Saman verran meni muuten pojastakin :o)
Meillä on ultra tasan viikon päästä. Vähän kauhulla odotan ja pelkään myös jostain syystä tosissaan km:a. Mulla tuli vuotoa eka viikko, joten senkin takia olen hermona.
Mutta paljon tsemiä raskauteen ja kasvatellaan masuja yhdessä :o)
Goblin
eilen oltiin ekassa ultrassa ja pieni sydänhän siellä sykki...liikuttava tilanne ! nyt hyvillä mielin etiäppäin kun tietää masussa jonkun olevan :)
pahoinvointi senkun jatkuu ja sairasloma myös. eilen ei pysynyt mikään sisällä tänään sentään jotain...
mutta " nautin" tästä pahoinvoinnista...vaavilla ainakin sillo kaik hyvin ja kyllähän tämäkin olotila sit palkitaan syksyllä !!
ihanaa odotusta kaikille !
Hanna ja masuasukki 7+4
Tänään alku-ultra ja kaikki hyvin. Sydän sykki, oikean kokoinen viikkoihin nähden ja yksi oli kohdussa. Olisi voinut olla kaksi tai kolme, kun lapsettomuushoidolla saatu tämä toukka aikaiseksi. Aamulla vielä jännitti kamalasti, että onko kaikki ok, mutta nyt voi hengähtää ja nauttia raskaudesta. Esikoiselle kerrotaan vasta myöhemmin, kun masu kasvaa. Likka 3v 6kk nyt.
Tein itse kaksi raskaustestiä, kun eka oli haalee ja ei uskonut todeksi ja piti varmistella vielä. Tosiella kerralla kunnon viiva pamahti ruutuun.
Eilen iltapahoinvointia ja helpotti, kun oksensi. Ei kiva olo tila..ei.
Mukavaa iltaa kaikille!
Sefi
11kk esikoinen heräsi yöllä klo 3:20 ja klo 5:20 asti heittelehti sängyssä eikä saanut unta. Minä nukahdin sitten vasta vähän ennen kuutta :( Ai miten niin väsynyt...
Nukuin onneksi aamulla vielä sitten 2,5 h kun mies vahti tyttöä, mutta nyt jo oon kauhean väsynyt. Taitoluistelua meinaan katsoa illalla! :)
PAHAA OLOA ei vielä, aamupäivällä oli sellainen olo että voisi tulla mutta eipä onneksi tullut. Saa nähdä joko se pian alkaa, esikoisesta alkoi 5+5 eli ihan lähipäivinä voisi tulla.
TÖISTÄ JA OPINNOISTA: Musta tuntuu, että olen sekä kotiäiti, opiskelija että työssäkäyvä... :) Mulla siis on oma yritys kuten Jolla muistikin, jonka kautta isännöin noin 15-henkistä työryhmää. En kuitenkaan saa siitä palkkaa, ei siis ole rahaa maksaa sellaisia ylellisyyksiä. Opiskeluja teen kuitenkin päätoimisesti, eli gradu on kesken ja joitakin teoriakursseja on vielä työn alla, yhden iltapäivän/illan viikosta olen yliopistolla luennoilla. Ja kuitenkin olen suurimman osan päivästä tuon esikoisen kotiäitinä, enkä tee kouluhommia enkä töitä! Niin että take your pick :)
RASKAUSTESTISTÄ: Kohtalaisen viivan sain Apteekin omalla rv 3+6, sitä ennen himmeän viivan Acon 10:lla rv 3+4. Sen jälkeen en ole testiä tehnyt, kun ei ole tullut vuotoa. Kaipa sitä raskaana on :)
TYTTÖ-/POIKAOLOSTA: Mulla on jostain syystä ollut jo heti sellainen olo, että tästä solumöykystä kasvaa poika. En tiedä miksi. Esikoisen aikaan toivoin kovasti poikaa (edelleen, en tiedä miksi :) mutta olin aika varhain jo " varma" , että tyttö tulee ja tuli. Nyt taas toivoisin tyttöä tuon ensimmäisen kaveriksi, mutta poika on varmasti myös jännä kokemus :) Ei sillä väliksi, kunhan pysyy kyydissä loppuun asti.
Coe rv 5+1
Hei vaan,
Nyt hiihtolomaviikolla ei ehdikään niin vain kirjoitella, kun on tuo esikoinenkin lomalla koulusta. Tänään oltiin esikoisen kanssa pitkällä hiihtolenkillä, nuorimmainen (11k tyttö) oli sillä aikaa mummilla hoidossa. Kyllä piristi kummasti.
Raskaustestistä: Minulla ehti Kati05:n tavoin olla vain yhdet kuukautiset synnytyksen jälkeen. Ensimmäisen raskaustestin tein kp32, ja se näytti negaa. Viikon päästä testailin uudestaan ja himmeä viiva tuli. Vielä tein kolmannenkin testin kp42 ja silloin tuli jo vahva testiviiva. Laskettu aika on laskurin mukaan 7.10, mutta siirtynee myöhemmäksi.
Olen tällä hetkellä hoitovapaalla päätyöstäni, hoitovapaa loppuu elokuun lopussa. Siitä jäänkin sitten suoraan äitiyslomalle, jos vaan kaikki menee hyvin. Sivutyönä teen mieheni yrityksen kirjanpidon, ja siitä en mitään äitiysvapaa/hoitovapaajaksoja ole pitänytkään. Vielä nyt olen saanut sen sujumaan esikoisen ollessa koulussa/nuorimmaisen päiväunilla tai sitten iltamyöhällä. Toisinaan teettää kuitenkin paljon työtä, ja nyt mietityttääkin selviääkö niistä töistä masuasukin synnyttyä.
Iris73 rv 7+ 4
Eka kertaa nyt sitten tänne lokamasuihin kirjoittelen.En oikeen uskalla
antaa valtaa tälle raskaushuumalle,jos kuitenkin käy köplästi.
Elikkä mulla ennestään kaksi lasta ja viime syksynä keskenmeno
rv 12. Nyt mulla menossa jotain 7+. Pari päivää vielä piinaa ja sitte
ultraan kattomaan onko siellä ketään?! Päivät menee hitaasti kun takaraivossa kummittelee.mutta onhan tämä nyt jotain kun uskalsin tänne liittyä.
Aika vähän on oireita ollu.Väsyttää aivan valtavasti ja pikkuhiljaa rinnatki alkaa kipeytymään.Edellisissä raskauksissa rintojen kipeytyminen on ollu eka merkki raskaudesta.
Joku puhui tupakanpolton lopettamisesta. Minäkin täällä kamppailen.
Kohta kaksi viikkoa täysin savuttomana,alkaa kyllä pahin helpottaan.
Tsemppiä myös sulle että pystyisit jättämään sen vähänkin pois. Ihan itteski takia,ettei tarvi raskausaikaa kärsiä omantunnon tuskista.Parin viikon jälkeen se alkaa helpottaa,eikä oo mielessä päälimmäisenä.
Toivottavasti saan kulkea tämän ainutlaatuisen matkan yhdessä teidän kanssa,sinne lokakuulle asti!!
Tänään ei tullut ökä, mutta kuvotus on jatkunut pitkin päivää. Hiukan pelottaa nuo aikaiset aamut, miten jaksan eteenpäin niinä aamuina kun ökäily on kovaa... Pitäisi vielä nuo kaksi kullannuppua saada hoitoon vietyä kunnialla.
Me ajateltiin kertoa lapsille sitten, kun ollaan ainakin se alku-ultra käyty (rv 8+1), ellei vielä viivytetä pari viikkoa siitä. Esikolla olisi maaliskuun puolivälissä synttärit, jos pienen synttäriyllätyksen sitten kertoisi... Mutta katsotaan nyt onko siellä masussa ketään.
Aurinkoista tiistaita kaikille!
himppu rv 6+2