Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko teillä on sähköpolkupyörä?

Vierailija
12.04.2016 |

Pyöräilyyn uutta intoa ja matka taittuu.
Koskaan ei ylämäkeä eikä vastatuulta.

http://www.motiva.fi/liikenne/kavely_ja_pyoraily/sahkopolkupyora

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voi lähteä useammin pyöräileen, vaikka kovallakin tuulella.

Kovalla tuulella suunnitella reitti siten, että vastatuulessa mennään mäkistä ja mutkaista reittiä, myötätuulessa ajetaan suoralla. Ei siihen mitään sähköjä tarvita.

Vierailija
22/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käytän sähköfillariani työmatka-ajoon! On kiva viedä lapset aamulla päiväkotiin pyörän peräkärryn kyydissä ja jatkaa siitä töihin, eikä töihin tullessaan ole tullut yhtään hiki. Muut pyörät on sitten muita reissuja varten, mutta työmatkapyöräily ei oo mulle itselle se hetki kun haluun vetää hiki hatussa.

Kyse ei ole siitä että (lainaus jostain kommentista:) "Näiden käyttäjät tulee niin polleina vastaan, että ilmeisesti oikeasti kuvittelevat ettei huomaa sähköpyörää. On aika noloa esittää olevansa kovakuntoinen tuollaisen selässä". Miksi olisi? Ei kai kukaan aja tavallisellakaan pyörällä sen takia että esittäisi muille olevansa kovakuntoinen?! Mun mielestä toi on jotenkin absurdisti sanottukin! Miksi ihmeessä kukaan toisen kulkuneuvoa arvostelisi tai tekisi jotain johtopäätöksiä toisen ihmisen kunnosta sen pyörän perusteella?

Mun mielestä sähköpyörä on oivallinen korvike toiselle autolle, mun pyörässä on range noin 40 kilometriä yhdellä latauksella joten hoidan lähes kaikki sitä lyhyemmät hommat pyörällä. Kun lapsia on kolme, olis voimat koetuksella näillä pyöräilymäärillä jos ei sähköapua olis.

En oo ikinä ajatellut että joku kuvittelee että "esitän kovakuntoista" painattaessani sähköavusteisella pyörälläni tuolla kaupungissa. :D Se sähköapu ei toimi ellei polje samalla. Mut tiedoksi, mulla on omat syyt välttää autoilua ja tällä tavalla pääsen kulkemaan äärettömän näppärästi. Pahoittelut jos se saa sun olon tuntumaan kurjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, eikä ole hankintalistallakaan. Näiden käyttäjät tulee niin polleina vastaan, että ilmeisesti oikeasti kuvittelevat ettei huomaa sähköpyörää. On aika noloa esittää olevansa kovakuntoinen tuollaisen selässä :D

Ehkä he eivät ole polleita, vaan vain tosiiloisia, että huonokuntoisina pääsevät liikkeelle?

Ei ole minulla sellaista, koska ei ole varaa. Tarvetta olisi, koska ei ole autoa ja korttia, ja olen selkävikainen ja huonokuntoinen.

Vierailija
24/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä idea on pidentää ajomatka ja vähentää autokilometrejä. Sähköpyörä lähtee 10km työmatka on helppo ja nopea, ruuhkassa ei tarvitse seistä ja rahaa säästyy. Mopoon ja skoottereihin nähden etu on verottomuus ja vakuutusmaksujen puuttuminen. Paljon plussia.

10km matkaan tartet oikeesti sähköpyörän, ja väitätte sen kohottavan kuntoa? Huhheijaa.

En seuraa mitään tuulitilanteita. Joskus tuulee matkalla, joskus sataa. Kuuluu asiaan.

Ei tossa väitetty sen kohottavan kuntoa? Itse omistan lukuisia pyöriä harrastukseni takia, ja työmatkapyöräilyyn käytän ehdottomasti sähköpyörää, ettei tarvitse olla hikisenä töissä (meillä ei oo suihkumahdollisuutta). Kunnon kohotus on sit erikseen. :) Takaisintulomatkalla mulla on ylensä sähköt pois päältä, ei haittaa jos vähän tulee lämmin polkiessa kun kotona pääsee suihkuun.

Vierailija
25/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä harmittaa kun jollain on sähköpyörä :D Uusin sähköpyöräni maksoi 3500e, mitä luulette ostaisinko sen vaan siksi etten jaksa polkea tavallisella pyörällä? :D Kyllä useimmilla on ihan muita syitä taustalla, esim. tuo aiemmin mainittu autosta luopuminen. Toki on varmaan kivempi ajatella että sähköpyörällä ajava on tyhmä ja laiska. :)

Vierailija
26/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan sitä autoa käyttää kaikkeen, joo. Tai niinkun joku totesi, skootteria. Mutta jos ihan pienen hetken miettisi sitä miksi joku haluaa välttää yksityisautoilua ja keksiä vaihtoehtoisia kulkumuotoja. :)

Vierailija
27/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta kys. pyörästä, olen harkinnut. Pyöräilen sulan maan aikaan töihin kunnon kohotukseksi. Tutkiessani pyörää kaupassa totesin, että pyörä tuntuu paljon painavammalta kuin normaali polkupyörä, ja moottori avustaa polkemista, kunnes vauhti on 25 km tunnissa. Eli ainakin vauhtini hidastuisi pyörän painon takia ja moottori sitten toimittaisi hommaa koko ajan? Ei siitä ole kunnon kannalta silloin hyötyä.

Minulla on tavallinen kolmevaihtari, ja pääsen nyt aika iloisesti sillä 16-17 km tuntivauhtiin 20 km työmatkallani Tikkurilasta stadin keskustaan. Mäkiä on  lähinnä Helsingin päässä, Malmilla ja Sörnäisissä, ja jälkimmäisen kierrän Sörnäisten rantatietä. Tällä hetkellä polkeminen on talven kävelylenkkien jäljiltä vähän raskasta, varsinkin ylämäkiin, mutta tiedän että kuukauden päästä mennään jo paljon lujempaa ja 20 km taittuu alle tunnissa eikä ne vähät mäetkään enää missään tunnu.

En usko, että sähköpyörä kohottaa ainakaan meikäläisen kuntoa tai antaisi mitään lisäarvoa matkan tekoon.

Vierailija
28/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihän tää maailma on mennossa? Ihmiset ei siis enää voi pyörääkään itse polkea!! ????

😂😂😂😂😂

Vierailija
29/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihän tää maailma on mennossa? Ihmiset ei siis enää voi pyörääkään itse polkea!! ????

😂😂😂😂😂

Kappas, äskeinen kommenttini sopii tähän vastaukseksi: Köyhiä harmittaa kun jollain on sähköpyörä :D Uusin sähköpyöräni maksoi 3500e, mitä luulette ostaisinko sen vaan siksi etten jaksa polkea tavallisella pyörällä? :D Kyllä useimmilla on ihan muita syitä taustalla, esim. tuo aiemmin mainittu autosta luopuminen. Toki on varmaan kivempi ajatella että sähköpyörällä ajava on tyhmä ja laiska. :)

Vierailija
30/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eikä tule. Minä haluankin, että on sekä ylämäkeä että vastatuulta, koska työmatkapyöräily on minulle tärkeä kunnon ylläpitäjä. 

Eikö yhtään kyllästytä tutkia tuulitilannetta ennen (pitempää) pyöräilyä?

Sitä sähköä ei ole pakko käyttöä matkan helpotukseen, vaan siihen että jaksaa polkea pitempään, Eli kohottaa kuntoa enemmän.

Käy kovalla tuulella lyhyemmän lenkin, jos ei jaksa ilman sähkön avustusta polkea.

Kun se mun työpaikka ei vaan muuta lähemmäs, jos sattuu olemaan tuulista.

Kyllä, vanha kunnon vaihdepyörä olisi ihan ehdoton kunnon kohottaja ja ylläpitäjä työmatkaan. MUTTA. Kun on oikeasti paskassa kunnossa, niin ajattelin että tämä on kuitenkin pikkuisen parempi vaihtoehto kuin autolla pörrääminen.

Vierailija
31/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi verrata suksien voiteluun ;-)

Luistamattomilla suksilla kuntoilu on paljon tehokkaampaa, eikä tarvitse kuntoilla kauaa.

Pyöräilyyn saa lisätehoa löysillä renkailla ja laahaavilla jarruilla.

Vierailija
32/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eikä tule. Minä haluankin, että on sekä ylämäkeä että vastatuulta, koska työmatkapyöräily on minulle tärkeä kunnon ylläpitäjä. 

Eikö yhtään kyllästytä tutkia tuulitilannetta ennen (pitempää) pyöräilyä?

Sitä sähköä ei ole pakko käyttöä matkan helpotukseen, vaan siihen että jaksaa polkea pitempään, Eli kohottaa kuntoa enemmän.

Ei kyllästytä, en ole ikinä tutkinut mitään tuulitilanteita. Sellanen purjehtijoiden heiniä... Mun tarvitsee polkea maksimissaan 15 km mikä on työmatka yhteen suuntaan. Se nyt menee vaikka tornadoita väistellen.

Vierailija
33/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂

Kappas, äskeinen kommenttini sopii tähän vastaukseksi: Köyhiä harmittaa kun jollain on sähköpyörä :D Uusin sähköpyöräni maksoi 3500e, mitä luulette ostaisinko sen vaan siksi etten jaksa polkea tavallisella pyörällä? :D Kyllä useimmilla on ihan muita syitä taustalla, esim. tuo aiemmin mainittu autosta luopuminen. Toki on varmaan kivempi ajatella että sähköpyörällä ajava on tyhmä ja laiska. :)

Jos joku on vielä nolompaa tuon sähköpyörän lisäksi niin hinnalla brassailu.

Vierailija
34/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi verrata suksien voiteluun ;-)

Luistamattomilla suksilla kuntoilu on paljon tehokkaampaa, eikä tarvitse kuntoilla kauaa.

Pyöräilyyn saa lisätehoa löysillä renkailla ja laahaavilla jarruilla.

Niillon varmaan käsijarrukin jo noissa kalliimmissa peleissä. Siitä sitä kuntoa syntyy.

Vierailija
35/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin. Ehkä joskus 30v päästä, nyt mä olen 45 ja haluan pitää kunnostani huolta.

Vierailija
36/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂

Itse asiassa sitä pitää polkea. Esim. mulla on työmatka 10 km, paljon mäkiä. Olen harkinnut sähköpyörää kun voisi sitten mennä pyörällä töihin, mutta ei olisi hiestä märkä. Tavallinen pyöräkin löytyy ja ne kuntolenkit on sitten erikseen.

Vierailija
37/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitanko brassailukilpailun: Pyörä maksoi 200 eur. Ja LYIJYakkujen uusinta 100 €ur. Ja akut ostin vielä Biltemasta. Onko minulla oikeutta elää?

Vierailija
38/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta kys. pyörästä, olen harkinnut. Pyöräilen sulan maan aikaan töihin kunnon kohotukseksi. Tutkiessani pyörää kaupassa totesin, että pyörä tuntuu paljon painavammalta kuin normaali polkupyörä, ja moottori avustaa polkemista, kunnes vauhti on 25 km tunnissa. Eli ainakin vauhtini hidastuisi pyörän painon takia ja moottori sitten toimittaisi hommaa koko ajan? Ei siitä ole kunnon kannalta silloin hyötyä.

Minulla on tavallinen kolmevaihtari, ja pääsen nyt aika iloisesti sillä 16-17 km tuntivauhtiin 20 km työmatkallani Tikkurilasta stadin keskustaan. Mäkiä on  lähinnä Helsingin päässä, Malmilla ja Sörnäisissä, ja jälkimmäisen kierrän Sörnäisten rantatietä. Tällä hetkellä polkeminen on talven kävelylenkkien jäljiltä vähän raskasta, varsinkin ylämäkiin, mutta tiedän että kuukauden päästä mennään jo paljon lujempaa ja 20 km taittuu alle tunnissa eikä ne vähät mäetkään enää missään tunnu.

En usko, että sähköpyörä kohottaa ainakaan meikäläisen kuntoa tai antaisi mitään lisäarvoa matkan tekoon.

Ei se nyt niin paljon enemmän voi painaa! Mulla perusmummomankelin perässä polkupyörän peräkärry ja 21kg muksu kyydissä. Ei ole hidastanut kuin ylämäissä. 

Vierailija
39/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂

Jos joku on vielä nolompaa tuon sähköpyörän lisäksi niin hinnalla brassailu.

Halipusut sulle! <3

Jos ei haluu ymmärtää perimmäistä viestiä nii sitä ei haluu ymmärtää. Jatka vaan itsesi selkään taputtelua ja ylemmyydentuntoa siitä että sinä jaksat polkea pyörällä kun muut ei selvästikään jaksa! <3

Vierailija
40/101 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maailman halvin pyörä, sain kaverilta ilmaiseksi, kun se oli vähän rikki. Korjasin sen ja nyt poljen töihin kesät-talvet. Kilometrejä tulee vuodessa 2000 km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän