Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikokset ja tuomiot, lieventämisen perusteet?

Vierailija
11.04.2016 |

Ei puututa tässä itse rikokseen ja sen tekijöihin, vaan käräjäoikeuden päätökseen lieventää tuomiota somen ja julkisuuden takia! Ei nimittäin mene mun oikeustajuun ollenkaan, miten tällaiset asiat voivat mitenkään vaikuttaa tuomion ankaruuteen?!
"Some lievensi

Syyttäjä oli vaatinut viisikolle rangaistusta törkeästä raiskauksesta. Helsingin käräjäoikeus kuitenkin katsoi, että kyse oli vain tavanomaisesta raiskauksesta, koska uhria ei riisuttu, eikä sormin tunkeutuminen ollut yhtä moitittavaa kuin sukuelimillä tunkeutuminen. Seksuaalisen itsemääräämisoikeuden loukkaus kesti vain vähän aikaa ja väkivaltaa käytettiin ainoastaan kiinnipitämiseen, oikeus perusteli.

Sen mukaan oikeudenmukainen rangaistus teosta olisi ollut vuosi ja kahdeksan kuukautta vankeutta. Alaikäisten osalta tätä alennettiin vuoteen ja kolmeen kuukauteen. Tapauksen saama julkisuus alensi nuorimpien tuomiota vielä kolmella kuukaudella, täysi-ikäisen tuomiota alennettiin neljä kuukautta.

Lopulta kaksi nuorinta sai vuoden ehdollista ja täysi-ikäinen mies vuoden ja neljä kuukautta ehdollista. Lievää tuomiota oikeus perusteli sillä, että vastaajiin oli kohdistunut vihaa ja uhkauksia sosiaalisessa mediassa. "
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016041121398602_uu.shtml

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällainen ihan yleistä? Tätähän kannattaa rikollisena käyttää hyväkseen!

Vierailija
2/6 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä jo keskusteltu ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, eikö tää herätä mitään sättäilyä?

Vierailija
4/6 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua on ihmetyttänyt kovasti. Eihän se, miten rikokseen reagoidaan julkisesti jälkeenpäin voi mitenkään olla syynä rangaistuksen kovenemiseen/lieventämiseen! Sehän on itse teosta ihan irrallinen juttu. Mutta tässä ko. tapauksessa suurimpana syypäänä onkin ilmeisesti rasistit, jotka leimaavat koko kansanrymhän yms. blaa blaa paskaa.

Vierailija
5/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrallinen, jep. Todella ystävällinen viesti lähtee uhrillekin tämmösessä. Vielä jos on tunnistettavissa niin eikö sen somen ja julkisuuden pitäisi lisätä tuomiota? No, ei pitäisi, koska eihän sellaisella pidä oikeesti olla väliä. Mut ennemmin lisätä ku vähentää!

Vierailija
6/6 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raiskaajamurhaajapedofiili Hussein vapautuu elinkautisesta, koska on päihteetön ja vankilan ulkopuolella odottaa sosiaalinen verkosto.