KESÄKERTTUSTEN TIISTAITUPA
Kommentit (35)
Olipa päivälle pino, jota päätin vielä lisätä! Olenkohan viimeinen?Saanpahan ainakin oman aikani kulumaan tänne kirjoittamalla... Olen aivan ypöyksin kotona, no enää noin tunnin ajan.
Mitäs kaikkea sitä kyseltiinkään..? Ainakin ruokailutottumuksista. Mulla ne muuttuivat pakostakin terveellisempään suuntaan alkuraskaudesta. Pahoinvointi, johon liittyi hirvittävä närästys, kesti peräti viikoille 18-19 ja ei maistunut mikään makea, suolainen tai rasvainen. Painoa ei tullut ja neuvolan täti käski herkutella! Noudatin kehoitusta ja yhtäkkiä kaikki kääntyikin päälaelleen. Kaikenlainen syötävä olikin niin hyvää! Ja tietty niitä kilojakin on alkanut tulla. Huomaan jo poskien pyöristyneen!
Neuvoloiden antamat ruokaohjeet taitavat olla aika erilaisia. Ainakin pääkaupunkiseudullakin näyttää olevan suuria eroja mikä on kiellettyä ja mikä ei. Pastöroimattomat juustot on jääneet ruokavaliosta pois, muuta niitä kyllä tekis mieli. Joulu olikin tuskallista ilman mätiä ja graavilohta! Ruisleipää ja kokojyväleipää oon yrittänyt syödä useammin ja aamuisin keitän puuron aina kun ehdin. Voisin syödä paljon terveellisemminkin, jotenkin on alkanut lipsua terveysintoilu.
Miehen, siis avomiehen, pikkuruista sukua kompensoi mun puolen laaja suku. Serkut on läheisiä, vaikkakin toiset vähän enemmän kuin toiset. Kovasti odotan ja toivon et sisko ilmottaisi olevan samassa tilassa, mutta en ole oikein päässyt selville yritetäänkö siellä vielä vai ei. Meidän läheinen serkku on luvannut tarvikkeet ja vaatteet lainalle, joten jos sisko haluaa niistä hyötyä niin kannattaa odottaa hetki! Vaikka oishan se ihanaa olla samaan aikaan raskaana. Kyllä tässä kovasti odotetaan tulokkaalle serkkuja. Mukavaa kun serkun 3,5-vuotias tyttö odottaa jo hirmuisesti tätä mahassa kasvavaa tulevaa pikkuserkkua! Kaveripiirissä on kyl yhtäkkiä puhjennut vauvabuumi.
Mun avomies haluiaisi että omat lapset sitten saisivat nähdä meidän menevän naimisiin. Aluksi olin tyrmistynyt tästä ajatuksesta, mutta onhan sitä tässä vuosien varrella huomannut ettei sillä oo väliä missä järjestyksessä asiat tekee. Tarkoitus on kyllä mennä jossain vaiheessa naimisiin, mutta projekti kerrallaan. Onneksi olkoon kuitenkin uusille rouville/rouvalle!
Jaahas, kotiutuminen tapahtuo aiemmin kuin luulin. Taidanpa lopetella.
Riinuska rv 23+
Tuohon kaalinlehtikeskusteluun haeskelin muutamia juttuja:
http://www.pkshp.fi/syn/imetys,%20rintojen%20hoito.htm
http://www.imetystukilista.net/faq/mastitis.php
http://72.14.207.104/search?q=cache:c2RRoSZyY3wJ:www.frantsilankehakukk…
Eli käytetään sekä kylminä että lämpiminä.
Tanjuzka_82 TERVETULOA! HUOM! Tähän jää koukkuun!
Mä luulen, et oon viiminen..meni meinaan vähän myöhäseksi, kun olin vähän hommissa. Hioin esikoiselle serkun vanhaa sänkyä ja sitten, kun urakka on valmis niin petsaan sen tammen väriseksi :) Harrastan meinaan itseopittua entisöintiä..Ja niin hioinhan mä meidän kynnyksetkin ja petsasin/lakkasin.
Onko muita ' vanhojen tavaroiden' harrastajia??
Niin ja rouva olen (6.8.2005) :D Mutta nyt kaikille hyvää yötä! Huomiseen..
Mä pohdin taas noita painojuttuja, kun joku taas kirjotti ettei oo tullu yhtään painoa lisää..ja olo on kuin valaalla. Mulla taas on tullu painoa, mut olo on hyvä, ei ollenkaan ahdistava! Mut, nyt mä lupaan olla miettimättä tota samaa asiaa koko ajan. Tiistai on lähtenyt hyvin käyntiin ja masussa on taas aamusta asti ollu kauhee meno päällä! Tää on kyl niin vilkas yksilö, et hakea saa toista. Ultrassa ne ei meinannu saada sydänääniä ' nauhoitettua' , kun prinsessa pyöri niin kovasti. Välillä ottaa ihan mahanpohjasta, kun masussa tehdään voltteja. Mut nyt ulos kaikki..siel on ihana ilma!
Taas pitkästä aikaa...
Juhlavaatteista: kannattaa tosiaan katsella ihan normaaleistakin mallistoista. Itse olin esikoista odottaessa viikkoa ennen LA:ta häissä ja päällä oli Mexx:in aletangosta löytynyt mekko, 20 euroa. Oli sellaista tosi joustavaa kangasta muuttei kuitenkaan mikään makkarankuori, vähän sellainen sifonkimainen luomus. Oli numeron tai kaksi normaalia vaatekertaani isompaa ja hyvin meni.
Mua on viime aikoina alkanut vaivata unettomuus. Pelkkää pyörimistä. Asiaa ei helpota suonenveto eikä jo hankalaksi käyvä asennonvaihto, kun pitää kääntyä niin rauhallisesti, ettei vihlaise. Joko tämä nyt alkaa, voi ei... Viime yönä kyllä esikoinen piti huolta, ettei nukuta: heräsi 00.30 ja nukahti 4.00. Ei tullut vaan nedille (1 v 4 kk) uni silmään, tosi kivaa.
Tälläkin on rinnanympärys selvästi kasvanut, mutta ei onneksi muuta kummempaa vielä sillä saralla. Mietiskelin tuossa äsken, kun luin jonkun pinon odotuksen aiheesta miten maidon saisi nousemaan paremmin, että minä tahtoisin tietää, miten sitä maidon nousua voisi hillitä. Ekasta itse synnytyksestä mulle jäi ihan hyvä fiilis, mutta se maidon nousu oli kamalaa. Se kivistys kun ei ole ohi muutamassa tunnissa ja olo oli kaikin puolin tukala pari viikkoa. No, toivotaan, että tällä kertaa menee paremmin - ainakaan en tuputa rintaa vastasyntyneelle vartin välein niin kuin viimeksi hoitajien neuvosta tein!
Katalin rv 24+4
Tässä onkin hyvä alkaa jo valmistautua ruokiksen viettoon.
Nuo ongelmat juhlavaatteiden kanssa on tuttuja. Kahden edellisen raskauden aikana olen ollut saman pulman edessä ja silloin toisiin häihin ostin Seppälästä peruskesämekon ja toisella kerralla tais olla KappAhl kun ostin semmoisen liivimekon mitä huomasin sitten myytävän lastentarvikkeessakin äitiysvaatteena :)
Mulle tuottaa enempi ongelmia tällä hetkellä nämä tissit! Ne kun ei mahdu mihinkään ja tuntuvat vaan paisuvan lisää. Lähimpään liiviliikkeeseen on matkaa 100 km ja ei viitsis ihan vaan lauantai ajelulle lähteä, vaikka toisaalta hyvät liivit on kyllä sen ajelun arvoitset. Näissä paikallisissa puljuissa, kun ei löydy tarpeeksi kokoja. Täytyy vielä kikkailla noilla parilla kappaleella ja pestä niitä ahkeraan.
Minulla ei tuota herumista ole ollut, muuten on jo kyllä aika tankki olo ja täällä töissä minua kauniisti kutsutaankin muumimammaksi.
Masussa käy melkoinen vilske. Taitaa tulla yhtä vilkas poitsu kun samoihin aikoihin syntynyt isosiskonsa. Pikkasen meinaa olla jo turvotustakin niin, otin sormuksetkin viikonloppuna pois. Ei varsinaisesti ois ollut siihen tarvetta, mutta sen verran ovat sormet turvoksissa, että rupesi tuntumaan sormukset inhottavilta. Saa nähdä miten painoa on tullut seuraavassa neuvolassa ens viikolla lisää. Tähän asti on joka kerta tullut se 500g / viikko.
Mukavaa leppoisaa talvipäivää kaikille!
Voikaa hyvin!
-Magpie rv.25+4, tytöt 08/2000 05/2002-
Kävin testaamassa kartan keskustaa, omaan profiiliin vaihtui kun vain vaihtoi paikkakunnan (location), niin muuttui kartan keskustakin. Onnistutko laittamaan mitään paikkakuntaa keskustaksi? Sen voi vaikka myöhemmin muuttaa, mutta nyt ei jostain syystä näy mitään keskustana kartalla..
Toukokuisilla näyttää olevan sama, mikä on perustajan (ensimmäisen liittyneen) paikkakunta..
Posket punasina ja hengästyneenä istahdan koneelle... Käytiin pojan kans vaunuilla kurkkimassa yhtä taloo joka ei vielä virallisesti oo myytävänä ja siihen lisänä vielä pientä lenkkeilyä nii johan tuntuu... Ja poika nukkuu vaunuissa! Piti melkein puolen vuoden tauon ettei nukkunu ja nyt taas...Nytkään ei saa selkänojaa laskee alas mut kumminki...
Mulla herahtelee sillon maitoo ku pelkkä yöpaita päällä touhuilen, tai sit rintsikat pitää niin hyvin etten muullon huomaa. Jollaki muulla oli kans ollu sama et ihan tuskasta maidonnousu synnytyksen jälkeen... Mä nauroin laitoksella et tuntuu et kaks melonia kulkee mukana!!! Jo pelkkä suihkussa käynti oli tuskaa aluks. Parin kuppikoon verran sillon kasvo eikä oo pienentyny sen jälkeen ja nyt taas kasvaa, nyt mennään jo F:ssä..ei kiitos isommaks enää.... :)))
Ja näköjään moni tuskailee vaatteiden kans. Meil on anopin 60v juhlat huhtikuussa... Viikonloppuna pitäs käyttää tilaisuus enemmän ku hyväks ku pääsee suureen maailmaan. Meijän tuppukylässä on tasan yks vaatekauppa, eikä paljo naurata jos jotain pakolla pitää ostaa...
Yöt vaihtelee ihan hirveesti, tänä aamuna oli äly-virkee 7ltä ja vaan oottelin millon poika herää. Tavallisesti jos poika herää eka nii varmaan silmät ristissä puolille päiville kulkee... Ja eilen aamulla olin ihan raato, vasta puuron jälkeen alko elämä maistua...
Mä pähkäilen paljoko kestovaippoja koska aion kyllä yöt ja muualla ku kotona käyttää kertiksiä... Mummut saa neuloo housuja ja alkuun kirppareilta koitan löytää, en rupee ite tekemään(en kyl varmaan osaiskaan) enkä teetä mummuilla... Mut tällä kertaa ainaki aion kokeilla...
Mitähän muuta..... En muista enää mitään mitä äsken luin ;)
Josko heittäytys itelle vaaka-asentoon....
Suhmura ja Napura 24+5
...pirulainen on näköjään iskeny.... ;))))
Jaahas, muillakin juhlapukeutumis ongelmaa, sama täällä, tosin itse tarvitsisin lähinnä nyt bilevaatetta.. :) Mennään viikonlopuksi Ouluun mummulareissulle ja tämä mamma ajatteli hyödyntää mummun ja papan hoitoapuaja lähteä sinkkukaverin seuraksi yökerhoon! Vaikka painoa ei mullakaan ole tullut paljoa, vasta n. 3 kg niin silti tuntuu et olen ISO! Kaikkia kivoja toppeja (nykyään saa ihania tavallisia, tarpeeksi pitkiä, nättejä toppeja) kyllä löytyy mut kun nuo käsivarret ei ole enää entisessä timmissä kunnossa vaan allit heilahtelee niin mielummin laittaisn jotain pitkähihaista, katsellaan! ja Mionalle vinkiksi (olit vissiin Oulusta tai sieltä päin..) et ostin itse viime vuonna esikoista odottaessani Viman poistopisteestä ihan tavallisen mekon pari kokoa normaalia suuremman, istui silti ihan kivasti, ja alennus oli huimat 80 % eli maksoin yli satasen mekosta parikymppiä, eikä siis harmita vaikken enää koskaan mekkoa pitäisi. Niin ja mekkoa pidin rv:lla 32 ja maha oli jo aikasta iso!
Toista lasta siis odotan mutta maidontuotannosta ei tietoakaan. Toivottavasti tämä ei tarkoita etteikö sitä tulis synnytyksen jälkeen.. Esikoista imetin vain 3 kk, maito ei tuntunut riittävän ja poikaa alkoi muu maailma kiinnostaa tuossa 3 kk:n tietämillä niin, että imetys oli aivan mahdotonta. No, " epäonnistuneesta" ekasta kerrasta viisastuneena toisen kanssa onnistuu paremmin!!! :)
Oma (.) Kävin eilen tarkistusultrassa, katsottiin istukan paikka sillä sehän oli vähän kohdunsuun päällä rakenneultrassa. Nyt kuitenkin ihan normaalisti kohdun etuseinässä kuten pitääkin joten kaikki kunnossa. Vauveli kasvaa ihan ajallaan eli vastasi täysin viikkoja, painoarvioksi antoi 750 g. Muutenkin oli tosi ihanaa nähdä pikkuinen kun täällä Vaasassahan ei kaupunki tarjoa kuin sen yhden ilmaisen ultran (rakenneultran) joten esikoistakaan en " nähnyt" rakenneultran jälkeen kuin vasta synnytyksessä :) Sukupuolta yritin kysellä, mutta sain taas sellasen saarnan, että olis varmaan pitänyt jättää kysymättä.. On se vaan kumma, että jossain päin Suomea tuo tieto kerrotaan lähinnä automaattisesti ja täällä sitä sen kertomista pidetään lähinnä epäeettisenä! Höh!
Ulkona todellakin upea ilma, käytiin pojan kanssa pitkällä lenkillä: Otin tänään askelmittarin käyttööni ja lukemat jo nyt näyttäis olevan 5700 askelta joten ei tässä kotona ollessakaan tule näköjään laiskoteltua.. :)
Mukavaa päivänjatkoa kaikille Kertuille!
MiljaMaaria 25 + 2
Suhmurakin tuossa kirjoitteli maidonnoususta sairaalassa. Mulla kans maidonnousu rintoihin aiheutti rintojen aivan käsittämättömän pingotuksen. Normaalisti pienet a/b-kupin rintani olivat sellasta räjähtämäisillään olevan melonin kokoiset.. Suihkussakäynti otti kipeetä ja jopa niskani menivät jumiin kun en ollut tottunut kanniskeleen sellaisia jättitissejä! Kyselinkin hoitajilta vaunuja, joilla olisin voinut tissejäni kärräillä.. :) Ja vaikka nyt naurattaa jo asia ja vähän silloinkin miehen kanssa vitsailtiin niin oikeesti ne oli NIIN kipeät ettei oikein nukkumaankaan pystynyt, kaalinlehdet oli kovassa käytössä!!! Tämä oli yksi sellainen asia, mitä kukaan ei kertonut etukäteen ja olisi ehdottomasti pitänyt kertoa!!!!! ja kerron vielä senkin, että se maidontuotanto tasaantui ainakin mulla parin viikon sisällä ja sen jälkeen tissit oli ihan " normaalit" eli täysinä kyllä isot ja kovat mutta kuitenkin normaalimmat.
MiljaMaaria
Tosi ihana ilma ulkona...On vaan selkä taas niin huonossa jamassa et pitää vaan huilailla tyyny jalkojen välissä :) Tää istuminen vaan on kaikista tuskallisinta....Jotenka koitan kirjotella pian.
Juhlavaatteista...Mä oon ostanu yhdet mustat mammahousut joiden kanssa sit voi laittaa jonkun juhlavan topin ja sitte päälle vaan bleiseri tms. Me mentiin just viikonloppuna NAIMISIIN!!!! Hääpuku oli pakko teettää kun tota vatsaa sen verran jo on ja kerranhan sitä naimisiin vaan mennään (ainakin mä ajattelen näin) että kyllä siihen hiukan rahaakin saa laittaa...Häät oli ihan pienimuotoset mutta tunnelmalliset ja romanttiset. Esikoinen oli sitte yötä pois kotoa ja jo seuraavana päivänä tuli niin kova ikävä että piti ajoissa hakea takas kotiin :)
Masuasukki on varmaan jotenkin kääntynyt kun liikkeet tuntuu paljon kevyimmiltä kun muutama päivä sitte. Muutenkin on aikas rauhallinen tapaus, tosin niin oli esikoinenkin...
Mutta nyt taas huilalilemaan!
queen ja masuasukki rv 25+4
[coor=red]ääh...en sitten päässyt ollenkaan kirjottelemaan kun tuli lähtö kelaan...kun sais siskoni lyhyellä varoitus ajalla kattomaan tyttöjä...kun niitten kanssa ei oikeen huvita lähteä kelaan jonottamaan.
no nyt ollaan taas kotona mutta nyt on sitten ruuan aika...eli en taaskaan kerkeä oikeen tämän enempää kirjoitella...
maidonnousu: ootteko muuten käyttäneet noita pumppuja aiemmissa raskauksissa?
mulla ainakin helpotti tuota tukalaa oloa kun tuntui että rinnat pamahtaa...
ja suosittelenkin esikoista odottavien hommaavan tuon pumpun jo ennen kuin lähtee sairaalaan. mulla kun maito nousi niin pahasti ja vauhdilla että ekana iltana kotona meinasin oikeesti kuolla kun vauva ei juonut maitoa niin paljon että rinnat ois tyhjentyneet
ja ukko sai mennä siis ostoksille
tuun ruuan jälkeen tagaasi :D
krisse rv 23+3
hei! Odotan esikoistani viikolla 24. Miehen sisko suositteli tätä sivua joten päätin tulla tutustumaan.
[color=red]viimeks ei näköjään onnistunut " värit" kun oli niin kiirus
aamulla sain sitten soittaa hammaslääkärille aikaa kun tuo mun ylä viisaudenhammas tuntui tulehtuneen..iltasin aina särki koko poskea...
ja sainkin ajan heti 9.30 no siinä on iiso reikä ja meinasivat että ois voinut ottaa sen heti pois mutta minä kun kammoan koko ajatusta ajattelin että jos yx otetaan niin samalla kertaa otetaan kyllä kaikki tai ei ollenkaan!
eli meen sitten synnytyksen jälkeen nuo poistattamaan
hioivat sitten sitä tuolta posken puolelta kun se oli kuulemma ihan rikki sieltä ja siksi oli poskikin niin julmetun kipeä ja paikkasivatkin samalla sitä vähän.
masuvaavi potkiskelee ihanan paljon :)
eilen ensimmäistä kertaa sain esikoisenkin (janina) kuuntelemaan massua ja kokeilemaan kädellä potkuja...tosin ei potkinut ikinä silloin kun tyttö laittoi käden masun päälle :/
mulla ei oo vielä alkanut tihkumaan maitoa vaikka rinnat onkin ihan valmius kunnossa ;))
joku pohti tuota että rinnoissa ei tunnut vielä mitään muutosta ja että ettei se vaan vaikuta siihen että tuleeko maitoa sitten synnytyksen jälkeen. itekkin pohdin tuota tuossa aiemmilla viikoilla ja neuvolalääkäri käski olla huoleti! kyllä sitä maitoa sitten tulee :)
jotain oli vielä...
ainiin juu täytyy käydä kattomas tuota meidän karttaa vielä...en kyllä ymmärrä mikä siinä on kun jostain sieltä kyllä laitoin tuon vantaan keskipisteeksi...ja se näkyykin siinä kartan yläpuolella (linkkinä)
mutta kartta ns." alkaa" aina tuosta väärästä kohdasta :(
nyt pyykkiä viemään...kahtellaan taas
ja tervetuloa kaikille uusillekkin! ♥ tulkaas tekin kertomaan kuulumisianne :)
krisse rv 23+3
Ihanaa, kun joku menee naimisiin..on se sellanen piste i:n päälle! Me mentiin loppukesästä viime vuonna ja se tuntuu kyllä jotenkin niin oikealta. Tosin mun vanhemmat eivät ole koskaan olleet naimisissa ja ekaks ajattelin, et tarviiko munkaan, mutta mies sai pään käännettyä ja nyt olen itsekkin sitä mieltä, et se oli oikea teko! Onnea vielä!
Niin, mä en olekkaan ottanut kantaa noihin juhlavaate ongelmiin..
Kun odotin esikoista meillä oli yhdet häät, joihin ostin suorat mustat äitiyshousut (vekeillä), vähän pinkin ja lilan sekotuksen värisen glitteritopin, samantyylisen korun ja lyhyen mustan ns. jakun (nuorekkaan sellaisen). Hiukset oli tietty hienosti juhlakampauksella ja meikki viimeistelty. Ja kengät ja kassi sävy sävyyn.. :D Hauskaa oli ja asu oli kuitenkin sellainen missä oli helppo ja rento olla.
Ja kaikista ihanin uutinen tänään on se, että mun isosisko saa kans vauvan! Se kerto tänään. On vko:lla 8 ja laskettuaika on lokakuussa. Se ei pystyny olee kertomatta. Sille myöskin toinen. Me odotettiin viimeksikin samaan aikaan ja se sai myöskin pojan 5kk mun jälkeen. Ja taas sama homma..Ihmeen hauskaa oli kyllä odotus- ja äitiysaika, kun keksittiin kaikkee tekemistä ja lähdettiin joka paikkaan..Ihanaa!
Meidän sukuun tulee tänä vuonna sitten 5 uutta vauvaa! Muutenkin tosi iso suku ja taas lisäännytään urakalla..Syntyy helmikuussa, toukokuussa, kesäkuussa, heinäkuussa ja lokakuussa. Me ollaan aina oltu kaikki jotenkin yhtä suurta perhettä ja kaikki aina auttaa toisiaan. Eilenkin serkku soitti ja sano, et hän antaa mulle sellaset leveät sisarusrattaat..kun hän ei enään tarvitse! Ja vaatteet yleensä kiertää..
Onko muilla paljon sukulaisia?? Ja tuleeko sukuun muita vauvoja??
Mulle ne toi jo sairaalassa kaalinlehtiä yöpöydälle..Ja aloin syömään niitä, kun en tienny, et mitä ??.. Ja ajattelin, et kai ne sit jotenkin vatsantoimintaan auttaa tai jotain?? Ja sit hoitaja tuli ja nauroi päin naamaa :D Ja niin nauroin kyl mäkin.. Mulla oli kans sellaset kovat ja pinkeet tissit ja rintatulehdus oli ainakin 3 kertaa kesällä. Kävin kyl uimassa..Hyvä pumppu on kyllä tärkeä ostos! Niin mieskin sano tisseistä, et ne oli kuulemma ihan ko sellaset kovat silikonitissit. Ja niin ne kyl olikin..Maitoa ei oo vielä herunu pahemmin.
kaalinlehtiä... miksi?mitä?häh? voisiko joku selittää...
Johan oli pino=) Tässä työpäivän jälkeen tuli hetki lueskeltua. Eilistä en jaksanut alkaa lukemaan...
Ensiksi tervetuloa uusille mukaan! Onnea Queen ja Mionalle valtavasti onnea huomiselle matkaan.
Koitetaas sit vastailla mitä muistetaan...
Rouvana on tullut oltua vuoden 98 heinäkuusta eli aika taival.
Kaalinlehtiä mun äitin äiti suositti keitettynä ja lämpöisinä, kun rintatulehdus alkoi ilmoitella tai maito ei meinannut nousta. Sinne vaan rintojen ympärille ja hyvä tulee. Täytyy sanoa, että toimi esikoisen kanssa älyttömän hyvin. Maito riitti eikä tulehduksia ollut.
Tässä odotuksessa on maitoa tullut jo liki kuukauden, joten liivin suojat on käytössä. Ei oo töissä kiva läpi paitaansa kastella :-) Tytön synnyttyä maito nousi kohisten ja minä olin juuri elätellyt toiveita mahallaan nukkumisesta. Heh heh, turha toivo tissit oli kuin meloonit ja kivistivät ja puristivat... No se siitä mahallaan olosta. Rintapumpun hankintaa suosittelen minäkin. Oli korvaamaton apu ja helpotus. Maitoa vaan pakkaseen ja sieltä sit sulatellen pienelle. Eläköön hetkellinen vapaus ja iskän hoitovuorot=)
Syömisistä olen vältellyt niitä listeria mörköjä - en ehkä ihan niin tunnollisesti kuin esikon aikana, mut suurimmat kyllä. Sit maksaa en ole syönyt ollenkaan. Ei vaan ole pystynyt, muuten pidän siitä siis. Muuten olenkin syönyt nyt olon parannuttua kuin pieni eläin tai siis ihan mahottomasti painoa tullut se 700g koko aikana lisää.
Sit jaan tän iloisen sydärin, jonka sain tänään vaatekaupassa...
Oli kevyt toppapuvut tarjouksessa ja aattelin sellasen tota kevät talvea varten ostaa. Joo ku ois ollu sopivaa. Mainittakoon, et mun talvitakki on koko 40 ja siinä on vielä runsaasti tilaa. No aloin sit kokeilee ja otin isomman ja isomman ja isomman ja sitä jo ihmettelin. Tässä hormooni myrskyssä sit melkein itkua väänsin, kun ei koko 46 ollu hyvä juuri meni vetskari kiinni ja housut jalkaan. Kiukuspäissäni vein sit tankoon takasin ja haaa!! Siinähän se lukee kissankokosin kirjaimin - huomioikaa virheelliset kokomerkinnät katsokaa oikea koko oheisesta taulukosta... Tätä lappua en siis ollutkaan huomannut. Olin sit yrittänyt tunkea kokoa 36 päälleni ja saannut sen vetskarin juuri ja juuri kiinni... Piti myyjä mua varmaan sekopäisenä, kun yksin sitten hihittelin hyllyn välissä ja lopulta silmiä pyyhkien lähdin... Olihan hauskaa, kyl mä oon virallisesti jättäny ne aivot narikkaan ja taitanu jo hukata sen narikkalapunkin.
Juhlavaatteita ei ole tarvis ennen 20.6. on anopin 50 v. juhlat. Ans kattoo ollaanko yhes koos vai kahas vai juuri pukaamassa. Miten tuon sitte kiertäis. Mul on pari reilumpaa kietasuhametta, joissa on molemmissa kauniit kuosit. Jonku juhlavamman paidan sit hankin.
Suvussa ei vauvoja tiedossa ainakaan nyt juuri. Tavaroita ollaan mekin kierrätetty ja lahjoiteltu tarpeen mukaan. Kaveri ja tuttava piirissä sen sijaan odottajia on enemmänkin. Esim. mun luokkakavereita odottaa nyt 10 kpl eli meitä mammoja löytyy syksyyn mennessä monta...
Johan oli romaani. Alkaa tää töissäkäynti loman jälkeen taas sujua, josko ei kauheesti kiinnostakaan. Huomenna sovin virallisesti lomista. Katsotaan nyt mihin tää päätyy. Jos jään pois vapusta menetän 3 vuosilomapäivää. Pitäis tulla 6 työpäivää toukokuulle ni sais täyden loman. Voi saakura! Tätä pohdin sitten illan...
Lytte ja Masukki potkutellen 23+3