Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten osaa erottaa lapsiveden ja vetisen valkovuodon?

10.07.2008 |

siinäpä se kysymys olikin.. osaako kukaan sanoa? ja jos on valkovuotoa,voiko sitä tulla kuinka paljon päivän mittaan? itsellä nyt jo koko tämän viikon itseasiassa hulahdellut joka päivä useampaan otteeseen jotain märkää,kirkasta,ei virtsaa,mutta tarkistamassa en ole käynyt.. valkovuoto on ollut vetistä ja yhden kerran olen jo sen takia tarkistuttanutkin asian ja silloin se tosiaan oli valkovuotoa.. nyt iski pieni pelko,jos se onkin ollut lapsivettä,niin kuinka herkästi se tulehdus sitten iskee ja mistäs sen tunnistaa? kellään kokemusta?

iloisena otan vinkit vastaan :) ihan turhaan kun en jaksaisi lähteä tarkistuttamaan tilannetta..

-annu 41+2-

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä se olikin.

Vierailija
2/4 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivettä jos tulee pitäisi sitä tulla kokoajan, valkovuoto tulee yleensä esim. makuultanousun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla alko tihkumaan kakkoselta lapsivettä (oli reikä ylhäällä kalvoissa), nii sitä liruutteli silleen, että jos vaikka kävin pissalla ja sen jälkeen jännitin lihaksia/rakkoa, nii tihkuminen vaan jatku eikä loppunut. Mulla se lapsivesi EI maistunut miltään, EI haissut miltään ja oli sellasta vaaleenkeltasta eli aivan pissan väristä. Otin nestettä talteen ja siinä näkyi sellasia vaaleita hiutaleita. Menin purkin kans välittömästi neuvolaan tikuttamaan sen ja lähin sieltä sitten laitokselle, koska oli lapsivettä.

Ja eikös se tulehdus vaadi sellasen, että kaikki vedet menee..?! En osaa sanoa. Tsemppiä matkaan :)

AJ kera Ellin 33+

Vierailija
4/4 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kokemuksesta...minulla alkoi lapsivettä tihkumaan ensimmäisessä raskaudessa. Kohdun suulta se ei tullut kun sairaalaan menin. Se miten se ilmeni oli, että heräsin yöllä vessaan. Kun palasin sänkyyn niin jotain holahti housuihin. Kiiruhdin takas vessaan pissalle. No eihän sieltä mitään tullut joten takasin sänkyyn ja taas holahti. Sitten kävin laittamassa siteen ja menin nukkumaan. Nyt ei enään holahtanut. Mutta aamulla sitte taas alkoi. Ja sitä kesti koko päivän. Minulla olikin sitten kyllä kipeitä supistuksia kokoajan. Illalla sitten supistuksetkin oli sitä luokkaa että lähdettiin synnyttämään. Siellä todettiin, että lapsivettä se on mikä tihkuu. Vauva syntyi seuravaanava päivänä ja hänen tulehdusarvojaan seurattiin koko sairaalassa oloajan, koska lapsiveden tihkumisesta syntymiseen oli kulunut yli 37 tuntia.