Some-sukupolven äidit
Olen viime päivinä käynyt muutaman kerran kävelyllä kotini ympäristössä, jossa on myös muutama leikkipuisto. Kahdteen kertaan olen nähnyt, kuinka ehkä noin puolivuotiaan lapsen äiti pysähtyy keskelle kävelytietä, kaivaa kännykän esiin ja kumartuu lapsensa viereen ottamaan selfietä. Näistä lapsista toinen oli selvästi ollut tilanteessa aiemminkin, koska hän selvästi osasi katsoa päin kameraa. Äiti siinä hetken mallaili selfietään hymyillen, jonka jälkeen nousi seisomaan, jatkoi naputtamistaan ja vasta sen jälkeen matkaa.
Tänään taas näin, kuinka äiti oli leikkipuistossa lapsensa kanssa, ja ilmeisesti äidin kaveri oli makuulla tämän leikkipuiston hiekalla kamera kourassa. Siinä sitten mallailtiin kuvakulmia lasten odotellessa keinun päällä, että koska leikki alkaa. Kun kamera oli kohdillaan sai lapsikin vauhtia.
Mikä ihme näitä nykyäitejä vaivaa, kun ei lastensa kanssa voi ulkoilla ilman selfieitä ja todistusaineistoa?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kiva ikuistaa hetkiä. Kyllähän siinä vielä keinua kerkeää. Ite otan kyllä kuvia kesken lasten leikkien.
Oletko lapseltasi kysynyt, että käyttääkö mieluummin osan ajasta poseeraamiseen vai leikkimiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva ikuistaa hetkiä. Kyllähän siinä vielä keinua kerkeää. Ite otan kyllä kuvia kesken lasten leikkien.
Oletko lapseltasi kysynyt, että käyttääkö mieluummin osan ajasta poseeraamiseen vai leikkimiseen?
Niin, otan kuvia kesken lasten leikkien. Tarkoitin, että lapset leikkii ja minä nappaan kuvan samalla. Eli vielä selvemmin sanottuna: Lapset ei keskeytä leikkejään kuvan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, otan kuvia kesken lasten leikkien. Tarkoitin, että lapset leikkii ja minä nappaan kuvan samalla. Eli vielä selvemmin sanottuna: Lapset ei keskeytä leikkejään kuvan takia.
Ok, se onkin vähän eri asia. Tämä tapaus josta minä puhuin, oli sellainen, että lasta pidettiin paikallaan keinussa kunnes kuvaaja oli valmis. Äiti seisoi siinä lapsen vieressä ja puhui kuvaajan kanssa.
Ja tuon perusteella lapsi kärsii?? Tervetuloa tähän päivään! Luulen, että tuossa keinutilanteessa on otettu ihan kunnon kuvia järkkärillä? Ja meillä ainakin pojat rakastaa selfieitä, jos pitää tehdä joku asia voi antaa pojalle puhelimen kouraan niin nappailee itse selfieitä. Ja voihan tuo selfiekuvaus puolivuotiaan kanssa olla ihan vaan hauska kuva iskälle töihin?
Enemmän mua karmii ne puistossa huutavat mammat, jotka ei ole ottaneet, ulkonäkönsä perusteella, koskaan selfieitä..