Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaunis nainen ei voi olla ujo

10.04.2016 |

Heti vauvaiästä lähtien kaunis tyttö saa parempaa kohtelua kuin vähemmän kaunis siskonsa vaikkapa. Vanhemmat eivät tätä ehkä halua myöntää tai eivät välttämättä edes tunnista sellaista käyttäytymistä itsessään, mutta luonto kyllä ohjaa heidät suojaamaan parempaa perimää tehokkaammin. Myös muu suku kiinnostunut enemmän kauniimman lapsen asioista.

Kauniin tytön parempi kohtelu jatkuu läpi elämän ja hänellä on kaikissa sosiaalisissa tilanteissa jotenkin helppoa ja kivaa. Kauniista tytöstä kehittyy itsevarma, sosiaalinen ja iloinen nainen poikkeuksetta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti todella kaunis, mutta 12 vuotta jatkuneen kiusaamisen takia olen muuttunut ujoksi ja sisäänpäin kääntyneeksi. Olin myös vaikeasti masentunut monta vuotta ja vuosi sitten sain terveen paperit.

N25

Vierailija
22/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 cm kirjoitti:

Heti vauvaiästä lähtien kaunis tyttö saa parempaa kohtelua kuin vähemmän kaunis siskonsa vaikkapa. Vanhemmat eivät tätä ehkä halua myöntää tai eivät välttämättä edes tunnista sellaista käyttäytymistä itsessään, mutta luonto kyllä ohjaa heidät suojaamaan parempaa perimää tehokkaammin. Myös muu suku kiinnostunut enemmän kauniimman lapsen asioista.

Kauniin tytön parempi kohtelu jatkuu läpi elämän ja hänellä on kaikissa sosiaalisissa tilanteissa jotenkin helppoa ja kivaa. Kauniista tytöstä kehittyy itsevarma, sosiaalinen ja iloinen nainen poikkeuksetta.

Olisikin noin. Kauneus on kuitenkin katsojan silmässä.

Jos tytär tulee isänsä sukuun ja lisäksi isän suku sen kautta yrittää väheksyä äitiä ja äidin omaa kauneutta, tai äidistä tuntuu siltä, äiti saattaa väheksyä tyttärensä kauneutta. Äiti voi myös puhtaasti olla huomaamatta tyttärensä kauneutta joko em. syystä tai siitä, että tyttären kauneus on samaa tuttua, eli tavallista  mihin äiti on peilissä tottunut eikä äidin silmissä mitenkään erityistä.

Sama voi päteä isäänkin, jos ei ole irtaantunut omasta äidistään: Jos tytäs muistuttaa äitiään, voi anoppi kateuksissaan väheksyä ovelasti tyttären eli äidin kauneutta ja se vaikuttaa sekä isän kauneuskäsityksiin, että tyttären itsensä käsityksiin itsestään! Tilannetta pahentaa, jos sisko on tullut anoppiin (ainakin anopin itsensä mielestä ;)).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikos komea mies sinusta olla ujo?

Toki, koska ulkonäkö ei määrittele miehen elämää aivan yhtä vahvasti. Kyllä se kuitenkin vaikuttaa, joten rumalle miehelle kasaantuu helpommin epähaluttuja henkisiä ominaisuuksia.

Vierailija
24/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA VOI TIETÄÄ, KETÄ VOI SANOA KAUNIIKSI???

Eihän missikisojenkaan ehdokkaat miellytä kaikkia, eikä lopputuloskaan koskaan. Miehiäkään. Tämä on ätysin absurdi koko puheenaihe juuri siitä syystä.

Sen sijaan jonkinlainen suloisuus ja rohkea käytös jo lapsena saattaa viehättää aikuisia niin paljon, että saa hyvää palautetta kaiken aikaa. Mutta se suloisuus, jokin valloittavuus, ei ole sidottu virallisiin käsityksiin kauneudesta. Ja aina löytyy joku, joka ei ole samaa mieltä. Ehkä vain oma perhe ja suku näkee sen.

Päiväkodin tädeissäkin voi olla ihmisiä, jotka eivät tykkää tyypistä. Tai jopa kadehtivat, koska tyyppi on jotain niin valloittavaa, suoisttua, kaunista tai muuten erinomaista, mitä omat lapset eivät koskaan tule olemaan: ei näe oikeutusta antaa hyvää huomiota, mistä voi alkaa lapsen itsetunnon alamäki.

Vierailija
25/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ole ottanut huomioon sitä, että vauvana ja taaperona kauniit eivät ole kauniita aikuisena ja toiste päin.

Esim vauvalla jolla on iso nenä, niin sama nenä vanhempana näyttää oikean kokoiselta tai jopa pieneltä.

Lisäksi sen kauniin lapsen jatkuva hehkuttaminen tekee tämän itsekeskeiseksi ja vittumaiseksi ihmiseksi, joka taas tekee ihmisestä ku ihmisestä ruman. Kukaan ei jaksa kuunnella kusipäätä.

En sitte tiiä, itse kasvoin kahden veljen kanssa, niin automaattisestihan mun pitäs olla se kaunein :D

Vierailija
26/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 cm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten ap selität ne rumat,  mutta hyväitsetuntoiset?

En ole tavannut sellaista, aivan kuten en ole tavannut kaunista ja ujoakaan. Ruma nainen voi olla kyllä ulospäinsuuntautunut, mutta se on sellaista itselleen ja muille todistelua, että pärjää, mutta siellä alla on epävarma ihminen. Rumat naiset ovat usein hauskempia kuin kauniit. Huumori on mitä stereotyyppisin selviytymiskeino.

Häh? En tajua. Miten ihmiset voi jakaa rumiin ja kauniisiin? Jokaisesta voi tehdä kauniin, jokainen voi tulla rumaksi. Lisäksi jokaisella on siitä vieläpä erilainen mielipide, milloin joku on ruma tai kaunis.

Kaunis voi lihoa tai saada finnejä ja muuttua yleisesti ymmärrettynä rumaksi, ruma voi laihtua tai muuttaa kampaustaan ja muuttua yleisesti ymmärrettynä kauniiksi. Kauniiksi lapsesta asti kehuttu voi muuttua neuroottiseksi sen suhteen pysyykö kauniina ja onko oikeasti arvokas, jos ei pysyisi kauniina. Rumana nähty voi tuntea itsensä rakastetuksi ja hyväksytyksi, koska se ei ole millään tavalla ehdollista ja johonkin ulkoiseen ominaisuuteen liittyvää.

Vierailija
27/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ja minä olemme saaneet kuulla sukulaisilta ja perheenjäseniltä 30 vuotta, miten kaunis siskoni on ja miten pahasti jään hänen varjoonsa. Silti minusta, rumasta siskosta, on kehittynyt ekstrovertti persoona ja minun on helppo päästä mukaan mihin tahansa yhteisöön. Siskoni on epävarma, introvertti ja hänen on erittäin vaikea ystävystyä. Ehkä meihin on lapsuudesta asti vaikuttanut kummankin oman kaveripiirin suhtautuminen, sillä minua ei ole koskaan kadehtinut kukaan, siskoani on monikin. Kuulostaa kliseeltä, että kaunis ulkonäkö voi olla myös kirous, mutta kyllä se voi.

Vierailija
28/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 cm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

172 cm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua nuo ulkonäkökommentit lähinnä ahdistaa. Uskon siis olevani ainakin joidenkin mielestä kaunis, kun ulkonäköä välillä kehutaan, mutta ei se kyllä ole itsetuntoa kasvattanut.

Sama täällä. En ole edes ikinä seurustellut (nyt 23v), ja välillä tutut ja vähemmän tutut ihmettelevät miten on mahdollista, kun olen "niin kauniskin" -.- Ihanko totta ihmiset luulevat että pelkällä ulkonäöllä löytää kumppanin?

Löytää kyllä. Olet vaan kesällä enemmän ulkona. Vaikkapa yksin luet kirjaa jossain puistossa, missä on paljon ihmisiä. Samalla turvallinen paikka ja paljon miehiä lähistöllä.

Mutta vaikka joku tulisikin juttelemaan jossain puistossa (en kyllä usko), niin viimeistään siihen se kaatusi, että olen niin ujo etten osaisi keskustella mistään.

Ei sinun tarvitse osata, jos olet kaunis. Kyllä sosiaalinen mies jaksaa silloin kehittää tikusta asiaa.

Ja tämä siis tarkoittaa, ettei kyseinen nainen ole ujo? Miten sinä määrittelet ujouden?

Vierailija
29/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä kuuleekin

Vierailija
30/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan todella kyllästyä näihin "provoihin." Ketä nämä edes suututtavat? Ei ketään normaalia ihmistä ainakaan.

Vierailija
31/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on kehuttu nätiksi. En tiedä onko se sama asia kuin kaunis, mutta omasta mielestäni olen paljon rumempi kuin muut ihmiset. Vaikka en käytä meikkiä minua luullaan nuoremmaksi kuin oikeasti olen. Tajusin itsekkin sen aika vasta, kun viimeaikoina tullut puheenaiheeksi niin miehiltä kuin naisilta, minkä ikäiseltä näytän. Parhaillaan luultu alaikäiseksi, eli reilusti 5 vuotta nuoremmalta. Luonteeltani olen kiltti, mutta en onneksi niin kiltti kuin ennen. Minua on koulukiusattu, ulkonäköäni haukuttu, ettei kukaan mies minua huolisi. Nyt kun olen uskaltautunut ihmisten ilmoille alkaa mies ehokkaita näkymään vaikken niitä edes etsikkään.

Vierailija
32/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on! Mutta niin että ei ymmärretä että se kaunis nainenkin voi olla ujo, tai ei saisi olla. Mitättömän näköinen nainen voi olla hissukka ja kaikki on ihan ok asian kanssa ja ystävällisiä tälle naiselle. "Se nyt on vaan sellainen hiljainen". Mutta auta armias jos kaunis nainen on samanlainen. "Onpas se ylimielinen ja ei kiinnosta meidän rumempien seura". Näin on nähty ja kuultu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä