Taas Citymarketin kuitissa eri hinnat kuin tuotteiden kohdalla
Siku autojen piti olla 2.50 e, kuitissa euro enemmän, kiiltotuotteista oli hyvä tarjous mut nekin veloitettiin monta euroa kalliimmalla. Soitin johonkin kalliiseen nuneroon niin ei pahoittelua eikä halunnut kuulla mitkä kaikki väärin (jotta olisivat korjanneet heti tuotteiden kohdalle). Pyysi vaan tulemaan niin hyvittävät mutta eipä tee mieli mennä, aina sama homma. Jostain syystä unohdin nyt tarkistaa kuitin, normaalisti menen suoraan hakemaan hyvitykset. Että harmittaa taas! Matkaakin sinne monta kymmentä kilometriä. Onko muilla samoja kokemuksia? Eniten harmittaa ettei halua korjata hintoja kaupassa. Nytkin seuraava asiakas maksaa väärän hinnan. Jouduin erikseen pyytämään että soittavat osastoille korjamaan hinnat.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa luulen hintavirheiden johtuvan pitkälti siitä, että tuotevalikoima on niin laaja ja luultavasti gonahtanut osastovastaava -> ei jaksa tulostaa uusia hintaetikettejä aina sitä mukaan, kun tuotteiden hinnat muuttuvat.
T. KSM-täti
Sit pitää varmaan hankkia lisää työvoimaa, koska lain mukaan hinnan tulee olla selkeästi näkyvillä. Ja ihan se oikea hinta.
Juurikin perjantaina taas nauroin Turun Citymarketissa, että miten ihmeessä onnistuin jo toistamiseen kuukauden sisään löytämään vanhentuneen tarjouksen kaupasta. Ensin pääsiäisen aikoihin, silloin huomasin vasta useamman päivän jälkeen maksaneeni normaalihinnan ruokatarvikkeesta hyllyssä olleen tarjouslappuhinnan sijaan. Yhteys sähköpostilla, ja vahinko myönnettiin, oli jäänyt vanha lappu+ korvattiin seuraavalla ostoskerralla. kahvikuponkikin mieltä parantamaan. noh, perjantaina löysin alekengät, tarkkaan katsoin lapusta, että on sama merkki ja mainittu väri, mutta en etsinyt lapusta mitään päiviä tms. Ja kassalla olikin normaalihinta. Jumitin tyylikkäästi koko jonon kun kassa alkoi soittelemaan hinnan perään. Kenkien normaalihinta oli kuitenkin tarjoushinnasta +30e, niin huomasin heti. Kesti ja kesti. Ja kappas, se onkin vanha tarjous, mutta sain sillä hinnalla. Ja mammat tuhisee jonossa kiukkusina että MIKÄ KESTÄÄ :P
Miksi mun peukutustoiminto ei toimi. En voi enää laittaa ylä- tai alapeukkua. Käytän iPadia. Tää alkoi n viikko sitten. Mistähän johtu?
Cittaristapa minunkin hintanärästykseni ovat pääasiassa kertyneet. Tosiaankin ne vanhentuneet tarjousplakaatit hyllyissä, ja kassoilla väärät hinnat.
Ja pahimpana kaikista se huijausmeininki, että tarjouskyltin alla on saman tuotteen ei-tarjouksessa olevaa variaatiota. Ihan aina. Eroa ei koskaan todellakaan ole merkitty kuin pikkuriikkisellä pipellyksellä kyltin alalaidassa.
Tai sitten nämä "ota kolme, maksa kaksi" -tarjoukset, joissa on lueteltu mitä kaikkia kyltin alla olevia tuotteita tämä tarjous koskee. Eikä koskaan vahingossakaan mainita, että pitää olla kolme tismalleen samaa tuotetta - esim. dödöissä sama haju - muuten lähtee taas täysi hinta.
Olen äänestänyt jaloillani, en asioi enää.
Tosi harvoin tuollaista sattuu, mutta juuri vähän aika sitten mulle kävi myös sittarissa noin! Iso Omenan citymarketissa, jonka kauppias Suomen rikkaimpia. Jotain se on tehnyt oikein... En muuten edes jaksanut/ehtinyt mennä valittamaan, kun oli kauhea kiire ja kyse jostain päälle eurosta... Ärsytti silti.
Jännästi on alkanut olla mun ostoksissa hintavirhe pakasteiden kohdalla tai jos ei hintavirhe, niin joku pakaste on veloitettu kahteen kertaan. Kiva näin kesän tullen. Ennen ne virheet oli muissa tuotteissa, huomautin aina. Joskus (muussa kaupassa) oli jännästi lastentarvikkeissa (ruuat, vaipat) niitä virheitä. Valitin silti, vaikka lapset mukana ja piti jonottaa valitustiskille. Jännä kun niitä virheitä on niissä tuotteissa, mistä vois kuvitella ettei niiden takia viittisi jonotella valitustiskille.
Vierailija kirjoitti:
Monesti käy niin, että esim. pari päivää voimassa ollut tarjous loppuu ja kassajärjestelmässä se on kyllä oikein eli taas normaalihinnalla tajouspäivien jälkeen, mutta se TARJOUS- kyltti on vielä siellä tuotteen vieressä erehdyttämässä asiakasta.
Sen takia laskenkin aina ostosten loppusummaa mielessäni sitä mukaa kun lapioin tuotteita sinne koriin. Sitten kassalla sitä miettii, että sanookohan se kassaneiti samat luvut mitä mulla on mielessä. Jos ei, niin samantien info-pisteeseen hakemaan hyvitystä...
Kai jokainen osaa plus-laskua sen verran..?
Oletko tosissasi?
Joo, no minäpä lähden lasten kanssa kauppaan, kasaan tavaroita kärryyn 150 euron edestä, varsinkin kun mies lappaa samaan aikaan eri tavaroita. Piece of cake laskea vähän plus-laskua siinä ohessa, eipä minulla muuta ajateltavaa ollutkaan...
Eikö teillä ole muuta kauppaa? Äänestäkää jaloilla.
Miksei kukaan tee tästä isompaa juttua. Onhan noita toimittajia/kuluttajalautakunta olemassa. Kerätkää kuitit ja tarjoukset talteen. Luulisi olevan helppoa, kun sitä teidän mukaan tapahtuu koko ajan.
Kjäh kjäh, mähän teen näillä miljoonatilin vuositasolla. Miksi en tekisi? Vain yksi sadasta hiffaa. t. kauppias
Niin että kiltisti kassalta asiakaspalveluun. Aha. Tehkääpä te tuota kierrosta, minä teen toisin.
Täällä oli aiemminkin aiheesta ketju. Tosiaan, Lidlin tarjoukset on aina oikein, samoin useimmin käyttämässäni pienemmässä k-kaupassa, mutta turhan monta kertaa on cittarin hinnat tulleet väärin. Etenkin ne 3 kpl 5 euroa tyyppiset. En myös ymmärrä miten tuo jatkuvasti toistuu. Harmittaa koska prisma ei ole mulle vaihtoehto.
Mielestäni on tyhmää kirjoittaa vain "Citymarketissa" kun Suomessa on varmaan satoja Citymarketteja eikä heillä ole yhteisiä hintajärjestelmiä. Tämänkin ketjun perusteella kaikki ovat voineet käydä samassa Citymarketissa (ei tietenkään ole, mutta näin voisi olla), missä ei hinnoittelu toimi ja samalla mustamaalataan kaikki muutkin kaupat. Itse olen kiertänyt eri kaupoissa töissä kassalla, ja siinä on suuri ero kuinka paljon enemmän toisessa kaupassa joutuu korjaamaan kuitteja kuin toisessa. Mutta aina kannattaa valittaa, mikäli huomaa paljon virheitä! Joissain kaupoissa on osastoilla töissä ihmisiä, joita ei vain kiinnosta hoitaa työtänsä ja ehkä sellaisista päästäisiin sitten eroon. :)
Hei, olettehan tutkinut kuitin tarkasti. Kuitissa on ensin normaalihinnat ja kaikkein alinpana on ne tarjousvähennykset.
Vierailija kirjoitti:
Cittaristapa minunkin hintanärästykseni ovat pääasiassa kertyneet. Tosiaankin ne vanhentuneet tarjousplakaatit hyllyissä, ja kassoilla väärät hinnat.
Ja pahimpana kaikista se huijausmeininki, että tarjouskyltin alla on saman tuotteen ei-tarjouksessa olevaa variaatiota. Ihan aina. Eroa ei koskaan todellakaan ole merkitty kuin pikkuriikkisellä pipellyksellä kyltin alalaidassa.
Tai sitten nämä "ota kolme, maksa kaksi" -tarjoukset, joissa on lueteltu mitä kaikkia kyltin alla olevia tuotteita tämä tarjous koskee. Eikä koskaan vahingossakaan mainita, että pitää olla kolme tismalleen samaa tuotetta - esim. dödöissä sama haju - muuten lähtee taas täysi hinta.
Olen äänestänyt jaloillani, en asioi enää.
Tämä on niiiin raivostuttavaa! Tässäkin kyllä kauppakohtaisia eroja, Lielahden Cittarissa en ole törmännyt tuohon, mutta Nokian ja Ylöjärven Cittareissa olen. Kerran todella harmitti, kun juttelin kahvihyllyllä jonkun vanhan sedän kanssa ja suosittelin hänelle tummapaahtoista kahvia, kun Pirkka Costa Ricat oli tarjouksessa ja tumma- ja vaaleapaahtoiset olivat samassa hyllynpäädyssä sen ison tarjousplakaatin alla. Kassan jälkeen huomasin kahvien menneen normaalihinnalla ja oletin, että tuo tarjous onkin koskenut vain vaaleapaahtoista ja että tuotteet oli vaan taas kerran aseteltu hämäävästi. Harmitti, kun se setäkään ei sitten saanut tarjouskahvia ja se oli mun vika :(
Taitaa olla Cittareiden yleinen ongelma tämä. Itse kypsyin kanssa siihen, että hinnat olivat isossa tarjouskyltissä eri kuin kassalla. Sitten alkoi löytyä selitystä, miksi "tarjous" on nornaalihinnalla. Olisi pitänyt lukea joku kotiin tullut mainos, jossa pienellä präntillä on sanottu jotais :o.
Panin C:n boikotiin kolmeksi kuukaudeksi ja lupasin palaavani tarkastamaan sitten josko toimii... No kolmen kuukauden kuluttua palasin ja taas jonotin asiakaspalveluun valittamaan....
No, vaikka Cittari on lähikauppani, pääosin teen ostokset muualla. Jotain pientä käyn ostamassa sieltä, jotain, jonka hintavirheen huomaan heti kassalla. Onko oikeasti kannattavaa toimintaa tällainen ksetus?
ko. Cittari on Helsingissä.
Pitko kirjoitti:
Taitaa olla Cittareiden yleinen ongelma tämä. Itse kypsyin kanssa siihen, että hinnat olivat isossa tarjouskyltissä eri kuin kassalla. Sitten alkoi löytyä selitystä, miksi "tarjous" on nornaalihinnalla. Olisi pitänyt lukea joku kotiin tullut mainos, jossa pienellä präntillä on sanottu jotais :o.
Panin C:n boikotiin kolmeksi kuukaudeksi ja lupasin palaavani tarkastamaan sitten josko toimii... No kolmen kuukauden kuluttua palasin ja taas jonotin asiakaspalveluun valittamaan....
No, vaikka Cittari on lähikauppani, pääosin teen ostokset muualla. Jotain pientä käyn ostamassa sieltä, jotain, jonka hintavirheen huomaan heti kassalla. Onko oikeasti kannattavaa toimintaa tällainen ksetus?
ko. Cittari on Helsingissä.
Mikähän syy on alapeukutukseen? Ikävä tosin, että asiakkaiden palaute joudutaan antamaan näin. Ikävä se on asiakkaaallekin seisottaa jonoa ja kokea itsensä "idiootiksi" kaiken kansan edessä. Ei montaa kertaa viitsi tehdä sitä, eli asiakkaan aliarvioimista. Kehittämiskohde Cittareille?!
Monesti kyse on ihan vain siitä, ettei asiakkaat osaa lukea niitä tarjouslappuja. Tullaan kassalle ja kun hinta ei täsmää, niin valitetaan ja hoetaan, että "Siellä oli että -30%!!" "Piti olla 2e!!" "Nää oli kaks yhden hinnalla!" Yleensä siinä lapussa lukee ihan selvästi, että tarjous koskee vain tuotetta/väriä/makua/mallia/merkkiä x. Asiakkailla vain on taipumus katsoa että "Haa, tarjouslappu!!" ja napata ensimmäinen lapun vieressä oleva tuote katsomatta yhtään tarkemmin, mistä siinä tarjouksessa on kyse. Yleensä pahoittelen asiakkaalle vähän harhaanjohtavaa merkintää tai tuotteiden sijoittelua, vaikka oikeasti mielessäni ajattelen, että ihan selkeästi ne kyllä siellä on mutta et vain osaa lukea.
Joo mutta kun niissä hemmetin plakaateissa lukee vain esim. kaikki Barilla pastat 1,59€. Jos tuon tarkempaa infoa ei pysty lappuun laittamaan, niin onko se asiakkaan vika jos ei tajua, että ei kuitenkaan koske kaikkia pastoja. Tai kassalla sanotaan, että joku on plussatarjous, vaikka siinä lapussa ei niin lue. Mua ainakin harmittaisi olla sittarin kassa ja jatkuvasti setviä noita tarjouksia asiakkaiden kanssa.
Cittarissa luulen hintavirheiden johtuvan pitkälti siitä, että tuotevalikoima on niin laaja ja luultavasti gonahtanut osastovastaava -> ei jaksa tulostaa uusia hintaetikettejä aina sitä mukaan, kun tuotteiden hinnat muuttuvat.
T. KSM-täti