Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mitä sulle kuuluu?" "Miten sinulla menee?" Mitä vastaat?

Vierailija
09.04.2016 |

Mie oon todella epäsosiaalinen enkä utele muitten ihmisten kuulumisia enkä mielellään puhu puolituttujen tai etenkään tuntemattomien kanssa omasta elämästäni tai kuulumisista.

Tää on vissiin tyhmää, mutta minua ahistaa noi "Mitä sulle kuuluu?" "Miten sinulla menee?" Mitä ihmettä muut oikein vastaa niihin?
Itte yleensä vain kommentoin että "Ihan normaalisti" tai "Samalla tavalla kuin aina". Heitteleekö normaaleilla ihmisillä nuo kuulumiset jotenkin? Pitäisikö minun huonona päivänä sanoa että "Todella huonosti" ja hyvänä päivänä "Todella super hyvin!!".

Vai pitäisikö sitä alkaa kertomaan koko päivän tapahtumat vai mitä ihmettä? Tavallaan koen että olen aika tylsä kun en kerro mitään enempää, mutta toisaalta ei mulla ole mitään enempää kerrottavaa.

:D Tää nyt ei ole mikään suuri ongelma minulle, mutta ois kiva kuulla että mitä muut oikeasti vastaavat noihin. Siis jos joku puolituttu kysyy. Läheisille kavereille tietty tulee kerrottua kaikkea maan ja taivaan välillä.

Samaten on jotenkin kiusallista kun kai tuossa pitäis sitten heittää vastakysymys "Entäs miten sulla menee?". Koska oikeasti yleensä minua ei vois vähempää kiinnostaa miten jollain menee...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastataan että menee ihan kivasti.

Vierailija
2/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei moittimista".

Vain todella läheisille kerron tarkemmin, jos syytä moiseen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin menee, mutta menkööt vastaan ja hyvää kuuluu, niinhän lapsiakin opetetaan vastaamaan kun kysytään mitä kuuluu- hyvää kuuluu. ei sen kummempaa. en usko, että se kysyjäkään odottaa sen enempää

Vierailija
4/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kai kun sanoo että ihan mukavasti menee, mites sulla. Jos kysyjä on joku läheisempi, esim. kaveri, niin sitten jos on elämässä meneillään jotain pientä tai isompaa uutta, silloin kerron siitä asiasta ihan vaan lyhyellä lausahduksella ensin.

Vierailija
5/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma kuin ap:llä. En vielä nyt 56-vuotiaanakaan osaa vastata tuohon kysymykseen. Kun tykkäisin kertoa totuuden, mutta olen ymmärtänyt, etä niin ei kuulukaan tehdä.

Vierailija
6/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun vastaus riippuu ihan kysyjästä.

Jos tuota kysyy mun läheinen, vastaan totuudenmukaisesti eli kerron MITEN mulla menee.

Jos kysyjä on joku satunnainen tuttava, saatan vastata jotain ympäripyöreää.

Ja jos kysyjä on joku, jonka tiedän tosi uteliaaksi ja "juoruilijaksi" (muutama mun entinen työkamu), vastaan jotain TODELLA ympäripyöreää ja vaihdan nopeasti puheenaihetta

Vierailija
7/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että ihan hyvää kuuluu ja mahdollisesti jatkan jotenkin vastausta. Minusta tuo kysymys on sellainen, että siihen voi vastata juuri siten miten haluaa. Utelemista se ei ole enkä ainakaan itse tarkoita tuolla kysymyksellä sitä, että siihen pitäisi vastata hirveän yksityiskohtaisesti että miten juuri nyt menee.. vaan vastaaja voi itse valita mitä haluaa kertoa tai kuittaako kysymyksen vain sillä että hyvin menee.

Vierailija
8/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka kysyy. Kysyjä ei edes välttämättä halua tietää miten sinulla oikeasti menee, jos on ns. puolituttu, kunhan yrittää vain kohtelias. Silloin riittää ympäripyöreä vastaus, että "kiitos kysymästä, ihan hyvin menee". Hyvän ystävän esittämänä kertoisin puolestaan oikeasti, mitä kuuluu ja miten menee, oli se sitten hyvää tai huonoa.

Vierailija
9/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä ja kysyjästä, puolitutulle sen perinteisen eipä kummempia tms ja tutummille voin vastata et paskaaks tässä kun koossa pysyy.

Vierailija
10/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitäs tässä, entä itelläs?"

Vierailija
11/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kysyjästä. Yleensä vastaan "mitäs tässä, sitä samaa. Mitäs sulle?", "ihan jees" tai vaikka "ihan hyvin, varattiin just talvilomamatka". Jos kysyjä on läheinen ja esimerkiksi tietää sairaudestani, voin kertoa, miten oikeasti menee.

Peruskysyjille en ala avautua tilanteestani. Kysymyshän on peruskohteliasta small talkia, eikä kukaan odota, että vastaus olisi perusteellinen tai välttämättä edes täysin totuudenmukainen.

Vierailija
12/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitäs tässä, kotona oon ja semmosta"

jos kaveri kysyy niin kerron tarkemmin vaikka viime päivien pottaharjoitteluista tms.

Vierailija
13/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ihanaa kuulla etten sitten olekkaan kovinkaan outo (tässä asiassa siis)

Itteäni vain ärsyttää että miksi ihmiset sitten kyselevät. Itte kysyn kuulumisia vain jos oikeasti haluan tietää, jos jollain kaverilla menee huonosti tai muuta. Puolitutuilta en kysele (paitsi jos on raskaana/ollu kipeänä tms, ja haluan oikeasti vastauksen siihen). Onko se vain joku kohteliaisuussääntö sitten?

Sama on terkkujen lähettämisellä. Siis mitä hittoa? En tajua miksi minun tutut haluavat lähettää terkkuja minun toisille tutuille jotka ei siis tunne toisiaan ollenkaan.

Joskus jotkut vanhemmat ihmiset sanovat "kerro äitilles terkkuja", ja itte vain oon kysymysmerkkinä että ookkei, tunteekohan noi toisensa mitenkään. Välillä kerron (ja äiti on kans kysymysmerkkinä "Kiitti... Kai?"), mutta yleensä en.

Joskus oon kans saanu noottia kun itte en koskaan pyydä ketään kertomaan terkkuja. V*tun terkut, miksi niitä pitää lähettää joka puolelle, en tajua.

Vierailija
14/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kysyjästä. Korrekti vastaus on että ihan hyvää, rehellinen vastaus ihan hyvästä ihan paskaan. Useimmiten normaalia =)

Vierailija
15/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ihan hyvää" "tässähän tää" hyville ystäville sitten kerron tarkemmin jos on jotain kerrottavaa

Vierailija
16/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kiitos! Mitäs itsellesi?

Vierailija
17/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä mitään ihmeempiä

Vierailija
18/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeh - homma skulaa! Kuis panee?

Vierailija
19/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu, kuka kysyy.

Töissä jos joku, niin vastaan, että "paskaaks tässä ja sitä varsinkin."

Jos muuten vaan joku tuttu tai puolituttu, niin mulle kuuluu korrektisti ihan jees/ihan hyvää/tässähän tämä...

Joku läheinen, niin kerron oikeasti, mitä mulle kuuluu.

Vierailija
20/31 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastaan, että hyvin menee tai ihan hyvin tai tässähän tämä. Lyhyesti jos ei pahemmin kiinnosta jäädä juttelemaan. Jos tapaan puolitutun bussissa ja istumme vierekkäin (eli pitäisi joku 20 min puhua small talkia) saatan jatkaa lausetta jotenkin, esim. nyt saattaisin sanoa "hyvää kuuluu, ihanaa kun on tullut lunta kun pääsee hiihtämään" tai "hyvää kuuluu, paitsi töissä on hieman kiirettä". Säästä puhuminen on todella turvallista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi