Oudoimmat harrastukset, joita tiedätte?
Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, joten kertokaapa erikoisimmista harrastuksista.
Kommentit (501)
Reborn-nuket. Keräilen itsekin vähän kalliimpia turhakenukkeja, aikuisen näköisiä, mutta noista ruttuisista vauvoista nousee itsellä niskakarvat pystyyn.
En nyt tiedä oliko harrastus, mutta kuitenkin: teininä oli torstaisin (muistaakseni) kiire kaverin kanssa koulusta paikalliselle rautatieasemalle laskemaan montako vaunua on tietyssä tavarajunassa. Hämärä mielikuva, että ennätysmäärä olis 46 vaunua, mutta epäilen että voiko pitää paikkansa??!! Parasta oli se kun joskus juna meni 1. tai 2. raidetta ja sai heiluttaa veturikuskille😂 ja ne heilutti meille, huippua!! yleensä tuo juna meni kauempana "uloimmilla" raiteilla.
Valmisruokapakkausten (ja muidenkin ruokapakkausten) tarjoiluehdotus-kuvien keräily. Siis oikeasti wtf.
Jääkiekko: Peli missä joukkueet hakkaavat toisiaan ja yrittävät saada kumipalasen metallikehikon sisään toisen joukkueen alueelle. Voiko mielisairaampaa touhua olla.
Vierailija kirjoitti:
Veganismi, eivät voi olla kymmentä sekunttia kaumpaa kehumatta, olevansa vegaaneja.
Tämä on niin totta.
Pahempaa kuin kiihkouskovaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käynyt rekkarit läpi 1-999, kymmenen vuotta meni. Tavasta oli vaikea päästä eroon 😁
Enpä oo ennen kuullut moisesta harrasteesta, mutta ilmeisesti hyvin yleinen, ainakin tän mammapalstan mukaan
Vaimon kanssa aloitimme hetken mielijohteesta nähdessämme ykkösen. Siitä se hulluus sitten lähti ja viitisen vuotta meni ennenkuin 999 oli bongattu. Ja voi sitä tyhjyyden tunnetta kun ei enää ole mitä bongata.
Vähän samaan tapaan kuin Härski Hartikaisen kurjuuten maksimointi, eli kun täytellinen kurjuus on saavutettu, ei ole enää mitään mitä tavoitella.
En ollut itsekään tästä kuullut, mutta aloitin tänään palstan innoittamana :D
Vierailija kirjoitti:
Jääkiekko: Peli missä joukkueet hakkaavat toisiaan ja yrittävät saada kumipalasen metallikehikon sisään toisen joukkueen alueelle. Voiko mielisairaampaa touhua olla.
Jalkapallo, koripallo, lentopallo, tennis, shakki, lenkkeily...
Vierailija kirjoitti:
Valmisruokapakkausten (ja muidenkin ruokapakkausten) tarjoiluehdotus-kuvien keräily. Siis oikeasti wtf.
No mutta täähän on hauska harrastus. Ne tarjoiluehdotukset on joskus niin käsittämättömän huvittavia. Hitto, kun en ole itse aiemmin keksinyt tätä. :-D
Vierailija kirjoitti:
Geokätkeily. En vain ymmärrä ideaa. Rämmitään keskellä ei mitään, etsitään jotain lootaa jossa parhaimmillaan on kahden lauseen pituinen runo. Ilmeisesti tarkoitus olisi piilotella näitä "kätköjä" paikkoihin, jossa muutkin harrastajat toivoisivat ihmisten käyvän.
Muttakun ei mene minulla jakeluun ei. Harrastuksena pitää olla jotakin hauskaa, mutta samalla kehittävää esim. Kuntoilu- tai taidealan harrastus. Geokätkeily = ei jatkoon.
Siinähän saa liikuntaa ja tulee ulkoiltua? Sopiva liikuntamuoto niille, jotka liikkuu mieluummin jos on joku konkreettinen päämäärä tai syy siihen.
Osittain eläminen eri aikakaudessa kuin nykyinen. Esim 50, 60 80, 90 luku tai 1800-luku pukeutumalla ja sisustamalla yms.
No ei siinä mitään, itsekin retroharrastaja (80')
Vierailija kirjoitti:
Eläinten hautaaminen. Siis keräilee tienvarsilta kuolleita eläimiä ja kuskaa ne kotipihaansa. Hautailee sinne siisteihin riveihin eri lajit omiinsa.
Mä tein tätä pienenä. Ajattelin että nekin ansaitsevat hautajaiset. Keksin niille myös nimet. Hautasin myös "ruokia" eli jos meille oli ostettu kokonainen lohi tai kana.
Eräs mielenterveysongelmista kärsinyt sukulainen kulki eri puolella Suomea hautausmailla ja aina kun hän näki, että johonkin hautaan oli haudattu lapsi, niin hän kirjoitti tämän nimen, syntymäajan ja kuolinajan vihkoon. Kun hän itse kuoli, niin yksi vihko oli täynnä ja toinenkin melko täynnä. Lisäksi hänen kotoaan löytyi sanomalehdistä irti leikattuja lasten kuolinilmoituksia
Nyrkkeily.yritetään päähän lyömällä saada toiselle aivovamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta täähän on hauska harrastus. Ne tarjoiluehdotukset on joskus niin käsittämättömän huvittavia. Hitto, kun en ole itse aiemmin keksinyt tätä. :-D
Tästä semmoinen moderni versio olisi ottaa kuva niistä ja vertailun vuoksi siitä todellisesta ruoka-annoksesta ja tehdä kuvagalleria niistä. Ei tarvis säilöä roskaa kotona 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geokätkeily. En vain ymmärrä ideaa. Rämmitään keskellä ei mitään, etsitään jotain lootaa jossa parhaimmillaan on kahden lauseen pituinen runo. Ilmeisesti tarkoitus olisi piilotella näitä "kätköjä" paikkoihin, jossa muutkin harrastajat toivoisivat ihmisten käyvän.
Muttakun ei mene minulla jakeluun ei. Harrastuksena pitää olla jotakin hauskaa, mutta samalla kehittävää esim. Kuntoilu- tai taidealan harrastus. Geokätkeily = ei jatkoon.
Siinähän saa liikuntaa ja tulee ulkoiltua? Sopiva liikuntamuoto niille, jotka liikkuu mieluummin jos on joku konkreettinen päämäärä tai syy siihen.
Sama homma Pokemon go- pelin kanssa.
Ihmettelen, mitä puolisoni siinä näkee, mutta paljon liikuntaa hän siinä saa.
Pillukarvojen keräily Oli kova panomies ja pyysi naisilta karvatupsun Säilytti työmaalla pienissä pusseissa Esitteli sitten voitonmerkkejään kateellisille työkavereille Värikirjo oli laaja
Vierailija kirjoitti:
Euron seteleiden sarjanumeroiden kirjaaminen nettipalveluiun ja bongaaminen, mihin asti ovat vaeltaneet...
-Hiukan outoa, mutta ohuelti näen homman viehätyksenkin...
Tämä on ihan hauskaa, olen kokeillut.
Eurobilltracking.com
Eikä maksa mitään jos käyttää välillä käteistä.
Täytyykin kirjata taas muutama seteli sivustolle lähipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs vanhempi rouva osti joka päivä yhden bebe leivoksen. Hän ei syönyt niitä vaan länttäsi seinälleen.
Olen nähnyt tämän seinän ja rouvan. Seinä oli n. 2m*2m ja aivan täynnä näitä leivoksia. Haju oli kammottava. Rouva vaihtoi päivittäin yhden vanhimmista leivoksista uuteen. Leivoksia oli kymmeniä.
En usko. Aina täällä joku kokeilee omia mielikuvitusjuttuja, uskooko niitä muut. Joka uskoo, se peukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Prisma-perheily. Eli Prismaan mennään aina ruokaostoksille koko perheen voimin. Eräät ottaa perheen koirankin mukaan (ainakin autoon), koska sitä ei voi eroahdistuksen takia jättää kotiin.
Tiedän myös erään henkilön, joka ajoi iltavuorosta kotiin hakemaan lapsen ja puolison mukaan ruokaostoksille. Prisma oli huomattavasti lähempänä työpaikkaa, kun koti. Itseasiassa Cittari oli kadun toisella puolella, mutta se ei kelpaa.
Ehkä tämä ihmetyttää itseäni siksi, että mulle ruokaostokset ovat pakollinen paha ja välttelen Prismaa muutenkin.
Totta. Ostoskeskuksissa ajanvietto ja maleskelu on joillekin maailman ihaninta. Innostuksen kiilto silmissä sinne mennään ja hypistellään kaikkea mitä nähdään. Vastaavanlaista outoa harrastusta en ole asumassani maassa vielä ikinä nähnyt. Kerran viikossa käyn itse pakosta jossain marketissa ruoka-ostoksilla, eli välttämätön paha itselle. Yksinkertaisten ihmisten harrastus lienee ajanvietto koko perheen kanssa ostoskeskuksissa.
Suomenhevosen kasvatus niin että kasvatit on todella vahvasti sukusiitettyjä.
En ymmärrä mikä logiikka?