Oudoimmat harrastukset, joita tiedätte?
Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, joten kertokaapa erikoisimmista harrastuksista.
Kommentit (501)
Puukiipeily - tree climbing. Lähtöisin Amerikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisma-perheily. Eli Prismaan mennään aina ruokaostoksille koko perheen voimin. Eräät ottaa perheen koirankin mukaan (ainakin autoon), koska sitä ei voi eroahdistuksen takia jättää kotiin.
Tiedän myös erään henkilön, joka ajoi iltavuorosta kotiin hakemaan lapsen ja puolison mukaan ruokaostoksille. Prisma oli huomattavasti lähempänä työpaikkaa, kun koti. Itseasiassa Cittari oli kadun toisella puolella, mutta se ei kelpaa.
Ehkä tämä ihmetyttää itseäni siksi, että mulle ruokaostokset ovat pakollinen paha ja välttelen Prismaa muutenkin.
Totta. Ostoskeskuksissa ajanvietto ja maleskelu on joillekin maailman ihaninta. Innostuksen kiilto silmissä sinne mennään ja hypistellään kaikkea mitä nähdään. Vastaavanlaista outoa harrastusta en ole asumassani maassa vielä ikinä nähnyt. Kerran viikossa käyn itse pakosta jossain marketissa ruoka-ostoksilla, eli välttämätön paha itselle. Yksinkertaisten ihmisten harrastus lienee ajanvietto koko perheen kanssa ostoskeskuksissa.
Ostoskeskus on eri asia kuin Prisma ja ne on rakennettu niin, että ihmiset viihtyisi siellä. Leikkipaikkoja, ravintoloita, jopa elokuvateattereita ja oleskelutiloja. Melko yksinkertainen saa olla, jos ei ymmärrä miksi jotkut ihmiset niissä viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinten hautaaminen. Siis keräilee tienvarsilta kuolleita eläimiä ja kuskaa ne kotipihaansa. Hautailee sinne siisteihin riveihin eri lajit omiinsa.
Minä keräilen/etsin tienvarsilta kuolleita eläimiä, mutta heti hautaamisen sijaan avaan ne, tutkin sisälmyksiä että miltäs täällä näyttää ja otan kallon talteen sekä puhdistan sen. Muun eläimen hautaan asiallisesti maahan, jonkinlaista kunnioitusta edes tätä eläintä kohtaan joka kallonsa minulle luovutti.
Jeffrey Dahmerillahan oli sama harrastus nuorena.
Räsymattojen käyttö istuimena ja perhosten keräily kuivattuna . Eläinten uhraaminen jumalille rukoushuoneella . Lampaan teurastus parvekkeella . Lampaan lihaa saa kaupasta. Pippurin laittaminen juustoon. Raakojen kalojen syöminen outoa. Loiset madot ...käärmeiden pitäminen asunnossa missä ihmisiä. ( Pitää kieltää moinen harrastus).
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä keppihevostelu on aika outo harrastus. Ei siis ollenkaan jos kyse on lapsista jotka leikkivät, mutta kun suht aikuiset nuoret järkkäävät keppihevosilla ratsastuskisoja ja ottavat homman niin tosissaan, se menee minusta jo oudoksi. Esimerkiksi kun ovat että "nyt meni pohkeenväistö vähän pieleen".. Sehän tehdään näissä kisoissa itse omilla jaloilla, kun hevosen ne askeleet pitäisi tehdä! Sitähän se ratsastuksen hienous on, että saa yhteyden hevoseen. Outoa, kerrassaan.
Ei se oikean poniratsastuksen tunti 20€ kuitenkaan ketään konkurssiin vie . Olisi hyvä opettaa lapsille hevosen käsittely ne kun potkii hyppii heittää päätä puree niin siihen täytyy oppia miten niitä käsitellään . Ratsastus kypärä ja suoja saappaat . Samoin kuin juoksu ja hölkkä pitää opetella ei ne suju niin että vaan lähdetään juoksemaan pitää hiukan osata liikennesääntöjä ja tekniikkaa. Myös pelimailojen käytössä on opeteltavaa. Sisäjumpassa tarvitaan sisätennarit . Monella ei ole muka rahaa maksaa poniratsastusta . 20€ tunti.
Toisten ihmisten vaatteiden varastelu pakonomaisesti viittaa kleptomaniaan .
Mä kerään kaikkea mahdollista pääkallokamaa. En sentään oikeita pääkalloja, mutta koko asunto on täynnä pääkkärikynttilänjalkoja, pääkkärikoruja, -paitoja, -huiveja,-kukkaruukkuja siis ihan kaikkea missä on pääkallon kuvia. Meille voi tulla viettämään Halloweenia 365 päivänä vuodessa. Mieheni sanoi joskus että hän tuntee olevansa viisivuotias, joka asuu merirosvolaivassa. :D Mulle on helppo ostaa lahjojakin, tuo vaan jonkun pääkallotavaran niin varmasti osuu maaliinsa.
Toinen oudohko harrastukseni on paperinkeräyslaatikoiden penkominen. Onnesta soikeana tulen kotiin kassi täynnä vanhoja Helsingin sanomia. Luen ne tietysti myös.
Mulla on eläviä hevosia, niin mäkään en ymmärrä, jos aikuinen ihminen laukkaa keppihevonen haarojen välissä. Menee yli mun ymmärrykseni että kolahtaa. Tai se sellainen mikä lie harrastus, jossa pukeudutaan karvaisiin eläinpukuihin.
Vierailija kirjoitti:
Suunnistaminen. Mennään metsään etsimään jotakin ja kun se löytyy, lähdetään pois, eikä edes oteta sitä mukaan.
Mitä omituista tässä muka on?
Pitääkö aina saada jotain mukaan?
Piilotetaan digipariston kokoisia esineitä erilaisiin paikkoihin ja kun joku saa puhelinen tekstiviestillä tiedon, että siellä on piilotettu esine, niin se ottaa mukaansa jopa kymmenen kaveria ja ne kaikki menee jopa keskiyöllä etsimään sitä esinettä, eli ne siis harrastaa geokätköilyä.
Piiskaaminen eli tykkäät piiskata tai olla piiskattavana tai kenties molempia. Piiskailuun käy mikä vaan joka mosahtaa mukavasti;)
Pienenä jo tykkäsin leikellä saksilla kaikkea mahdollista, kokeilla miltä erilaiset materiaalit tuntuu kun ne leikkaa. Vuosien mittaan harrastus on ottanut eri muotoja, nykyisin leikkelen kuvia ja lauseita aikakausilehdistä. Mulla on useammat erilaiset teräväkärkiset sakset joilla leikkaan pikkutarkimmatkin kuvat, apuna tarvittaessa myös pieni askarteluveits ✂️ Käytän leikkeitä bullet journalissa ja korttien tekemiseen, mutta rehellisesti tykkään siitä etsimisestä, leikkaamisesta, lajittelemisesta ja keräämisestä. Surisin jos kokoelmalle kävisi jotain. Mulla on esim. erikseen lauseita jotka päättyy kysymysmerkkiin, sieltä pussista on hauska summassa ottaa joku kysymys ja puoliso yrittää vastata 😄
En usko että muut kun läheisimmät ihmiset jotka on mun nähneet tätä tekevän, arvaisi että mulla on tällainen harrastus. Olen ihan tavallinen, sosiaalinen ja aktiivinen ihminen ja meillä on siisti koti. En tunne ketään toista joka tätä harrastaisi, mutta en varmasti ole ainoa.
Yhtiökokouksissa syöminen ja juominen. Ennenaikaan oli porukkaa jotka omistivat tyylin yrityksistä yhden osakkeen ja kiertelivät kutsuttuina osakkeenomistajina yritysten yhtiökokouksissa herkuttelemassa.
Golf. Aikuiset ihmiset kävelee pallon perässä.
Voisin harrastaa useampia täällä mainituista asioista, olen varmaan outo. Tosin perustelut ovat mielestäni aika huonoja useimmissa tapauksissa.
Moni japanin kieltä harrastuksena opiskellut on kuvaillut täällä sitä oudoksi?
Neljä ystävääni opiskelee myös japania vain harrastuksenaan ja kaksi lisäksi yliopistolla ja vain yhdelle heistä se on harrastuneisuutta juuri populaarikulttuurin takia, viidelle ei.
En näe muutenkaan minkään kielen opiskelua outona harrastuksen :)
Ystäväni keräilee kadulta kuolleita hiiriä, rottia ja lintuja. Pakastaa ne ja täyttää sitten myöhemmin. Harrastaa tätä vain, ei opiskele alas. Mielenkiintoista että näitä löytyi myös muiden lähipiiristä!
Harrastan ryhmäseksibileitä. Varmaan monien mielestä outo harrastus, enkä tosiaan ole kertonut siitä kuin yhdelle kaverille. Aina en tiedä niistä ihmisistä edes etunimeä, mutta kivaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinten hautaaminen. Siis keräilee tienvarsilta kuolleita eläimiä ja kuskaa ne kotipihaansa. Hautailee sinne siisteihin riveihin eri lajit omiinsa.
Mä tein tätä pienenä. Ajattelin että nekin ansaitsevat hautajaiset. Keksin niille myös nimet. Hautasin myös "ruokia" eli jos meille oli ostettu kokonainen lohi tai kana.
Tämä on lapsille aika tyypillistä käytöstä. Tavallaan opetellaan kuoleman käsitettä käytännössä. Itsekin monet pikkulintujen ja oravien hautajaiset ja hautaamiset lapsena suorittanut. :D
Noista tulee lähinnä mieleen, että onpa fiksuja nuoria! Sukututkimus on mielenkiintoista ja olisi oikeasti hauskaa oppia monia kieliä. Siinäpä esimerkkiä muille, joilla ei ole tekemistä.