Oudoimmat harrastukset, joita tiedätte?
Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, joten kertokaapa erikoisimmista harrastuksista.
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Jonkin tyhjänpäiväisen tv-sarjan tiivis seuraaminen.
Tämä on ollut hyvinkin yleistä jo ainakin 80-luvulta asti.
Joku sinusta tyhjänpäiväinen sarja voi olla toiselle valtava elämys. Meitä on moneksi.
Asemalle kävely ja junien seuraaminen.
Isästä on hirveän hienoa, jos näkee pitkän matkan junan.
Jousiammunta.
Kaveri innostui siitä ihan hirveästi, mutta joutui sitten harventamaan käyntejä, kun lihakset jumittivat.
En oikein ymmärtänyt, mikä siinä oli niin hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Miespuoleinen henkilö tulee töistä kotiin ja laittaa sukkahousut jalkaansa. Aika outoa, mutta sateenkaari-ihmisten mielestä tällaisen asian kertominen on varmaankin loukkaavaa.
No eipä se loukkaavaa ole, hölmöä vaan mainita oudot harrastukset-ketjussa.
Naiseksi pukeutuvia miehiä on yllättävän paljon, varmasti sinäkin tunnet jonkun sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Joku nainen halailee Eiffel-tornia.
Ja joku nainen oli mennyt eiffel-tornin kanssa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä bongailen rekkareita. Numerojärjestyksessä. Nyt pitäisi nähdä 50.
Sama. Meillä on lasten kanssa nyt 46 että tullaan vähän jäljessä!
Ai tätä oli muillakin kuin mun isällä.
Ehkä se ei ollutkaan niin outoa kuin luulin.
Vierailija kirjoitti:
Eläinten hautaaminen. Siis keräilee tienvarsilta kuolleita eläimiä ja kuskaa ne kotipihaansa. Hautailee sinne siisteihin riveihin eri lajit omiinsa.
Tämä oli vähän karmiva...
Vierailija kirjoitti:
Jousiammunta.
Kaveri innostui siitä ihan hirveästi, mutta joutui sitten harventamaan käyntejä, kun lihakset jumittivat.
Onko vaikea ymmärtää, miksi taitoa vaativan lajin harrastaminen viehättää?
Et ilmeisesti kykene ymmärtämäön, miksi joku harrastaa jotain, mitä sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinten hautaaminen. Siis keräilee tienvarsilta kuolleita eläimiä ja kuskaa ne kotipihaansa. Hautailee sinne siisteihin riveihin eri lajit omiinsa.
Minä keräilen/etsin tienvarsilta kuolleita eläimiä, mutta heti hautaamisen sijaan avaan ne, tutkin sisälmyksiä että miltäs täällä näyttää ja otan kallon talteen sekä puhdistan sen. Muun eläimen hautaan asiallisesti maahan, jonkinlaista kunnioitusta edes tätä eläintä kohtaan joka kallonsa minulle luovutti.
Ei se sulle ole mitään "luovuttanut", se vain kuoli.
Tämä oli kyllä ketjun oudoin ja häiritsevin. Toivottavasti keräilet vain eläinten, etkä ihmisten kalloja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geokätkeily. En vain ymmärrä ideaa. Rämmitään keskellä ei mitään, etsitään jotain lootaa jossa parhaimmillaan on kahden lauseen pituinen runo. Ilmeisesti tarkoitus olisi piilotella näitä "kätköjä" paikkoihin, jossa muutkin harrastajat toivoisivat ihmisten käyvän.
Muttakun ei mene minulla jakeluun ei. Harrastuksena pitää olla jotakin hauskaa, mutta samalla kehittävää esim. Kuntoilu- tai taidealan harrastus. Geokätkeily = ei jatkoon.
Kehittäähään se kuntoa ja kehonhallintaa, kun liikkuu maastossa? En vain ymmärrä, miksi sitä pitää niin älyttömästi helpottaa GPS-paikannuksella. Luulisi olevan hauskempaa ihan kartalla ja kompassilla?
Kerran bongasin lähiseudun jätinkirkot kartan ja kompassin avulla.
Oli aika palkitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jousiammunta.
Onko vaikea ymmärtää, miksi taitoa vaativan lajin harrastaminen viehättää?
Et ilmeisesti kykene ymmärtämäön, miksi joku harrastaa jotain, mitä sinä et?
Kaverini siis hehkutti sitä facessa lähes joka päivä.
Mulle ei silti auennut se elämys, mitä hän sai siitä. Taitojen kehittäminen on toki aina kehittävää, oli ne sitten mitä vain.
Varmaan itsekunkin harrastukset ovat toisen mielestä vähemmän jännittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastukseni on kaiketi oudohko, ainakin luonnosta vieraantuneen urbaanin sapiensin näkövinkkelistä: kerään linnunsulkia.
Ulosantisi on ainoa outo juttu tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä keräilen tavaroita taloon ja pihaan vaikka en niitä tarvitse esim autoja, polkupyöriä ja muita ajoneuvoja. Paketiautoja tällä hetkellä 6kpl kaikki Transiteja ja ne on täynnä vanhoja kodinkoneita, radioita ym elektroniikkaa jota olen kirppiksiltä ym haalinut kasaan pian 50vuotta. Naapureita ei haittaa kun vain yksi talo naapurissa ja se on ollut yli 30vuotta tyhjillään. Vaimo on joka ei enää tästä välitä ja lapset aikuisia eli aikaa on hyvin kerätä kamaa ja varastoida. On tässä muutama romuäijä käynyt kysymässä saisko romuraudaksi autot pihasta mutta toistaseks en oo antanut viedä kun osa on vielä entisöintikelpoisia. Autoja siis 23kpl kokonaista ja yks puolikas.
Apua!! Mun isä teki tätä myös. Oli autoja ja kodinkoneita ja värkkejä talo ja tila täynnä. Mitään ei saanut hävittää, koska hän rakentaisi niistä vielä jotain. No, ei rakentanut. Kiva oli perillisten ne vuosi sitten hävittää. Ihan saakelinmoinen homma!! Ja kalliiksikin tuli. Että suosittelisin sun alkamaan kuskaamaan sitä rojukamaa jo pihasta poispäin, niin lapses kiittävät vielä.
Vierailija kirjoitti:
lentomatkustelu ulkomaille raskaana tai pienten lasten kanssa.
En tiennytkään, että raskaana olevan pitäisi olla sidottuna kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä keräilen tavaroita taloon ja pihaan vaikka en niitä tarvitse esim autoja, polkupyöriä ja muita ajoneuvoja. Paketiautoja tällä hetkellä 6kpl kaikki Transiteja ja ne on täynnä vanhoja kodinkoneita, radioita ym elektroniikkaa jota olen kirppiksiltä ym haalinut kasaan pian 50vuotta. Naapureita ei haittaa kun vain yksi talo naapurissa ja se on ollut yli 30vuotta tyhjillään. Vaimo on joka ei enää tästä välitä ja lapset aikuisia eli aikaa on hyvin kerätä kamaa ja varastoida. On tässä muutama romuäijä käynyt kysymässä saisko romuraudaksi autot pihasta mutta toistaseks en oo antanut viedä kun osa on vielä entisöintikelpoisia. Autoja siis 23kpl kokonaista ja yks puolikas.
Apua!! Mun isä teki tätä myös. Oli autoja ja kodinkoneita ja värkkejä talo ja tila täynnä. Mitään ei saanut hävittää, koska hän rakentaisi niistä vielä jotain. No, ei rakentanut. Kiva oli perillisten ne vuosi sitten hävittää. Ihan saakelinmoinen homma!! Ja kalliiksikin tuli. Että suosittelisin sun alkamaan kuskaamaan sitä rojukamaa jo pihasta poispäin, niin lapses kiittävät vielä.
Tuommoinen on hoardaamista ja epätervettä, eikä mikään harrastus.
Nimenomaan se ajatus, että teen näistä vielä jotain, mutta ei koskaan tee, kerää vain lisää krääsää.
Joillakin pulavuosien kasvateilla on se asenne, että mitään ei saa heittää pois. Joku brittinainen oli kerännyt yhteen laatikkoon "lankoja, jotka ovat liian lyhyitä käytettäväksi". Niitä ei kuitenkaan voinut heittää pois, koska tuhlaus oli siihen aikaan synti, kun oli kaikesta pulaa.
Isäni harrastaa ajaessaan sitä, että etsii yhä isompia numeroita rekisterikilvistä.
Eli aloitti jostain 001:stä ja joskus selitti että nyt silmä kovana, pitäis löytää 516...
Se pitää hänet terässä pitkiä matkoja ajaessa.