Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat harrastukset, joita tiedätte?

Vierailija
09.04.2016 |

Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, joten kertokaapa erikoisimmista harrastuksista.

Kommentit (501)

Vierailija
201/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni japanin kieltä harrastuksena opiskellut on kuvaillut täällä sitä oudoksi?

Neljä ystävääni opiskelee myös japania vain harrastuksenaan ja kaksi lisäksi yliopistolla ja vain yhdelle heistä se on harrastuneisuutta juuri populaarikulttuurin takia, viidelle ei.

En näe muutenkaan minkään kielen opiskelua outona harrastuksen :)

Niin no. Pitävät japanin kieltä erikoisempana kuin muita kieliä. Pyh. Kaikki kielet mielenkiintoisia!

Vierailija
202/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni japanin kieltä harrastuksena opiskellut on kuvaillut täällä sitä oudoksi?

Neljä ystävääni opiskelee myös japania vain harrastuksenaan ja kaksi lisäksi yliopistolla ja vain yhdelle heistä se on harrastuneisuutta juuri populaarikulttuurin takia, viidelle ei.

En näe muutenkaan minkään kielen opiskelua outona harrastuksen :)

No ei kai täällä sitä oudoksuttu, mutta jonkun kieliharrastuksen irrallisuutta manga/anime-fanituksesta olivat muut oudoksuneet.

Useinkin laumasieluiset ihmiset niputtavat asioita yhteen.

Jos otat yhden, on otettava 5 muutakin.

Jos metsästät, sinun on oltava keskustalainen tai persu ja vihattava kaikkea luonnonsuojelua.

Jos olet kiinnostunut luonnonsuojelusta, sinun on oltava kiinnostunut uushenkisyydestä ja vastustettava metsästystä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarja raskaudet

Vierailija
204/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeepo kirjoitti:

Bukkake on hieno laji

Parasta

Vierailija
205/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40 ja kerään edelleen tarroja. Matkabudjetista osa on varattu aina tarroille. Tilaan tarroja myös ulkomaisista verkkokaupoista ja iloitsen aina, kun saan tarroja jostain maasta, josta minulla ei vielä tarroja ole. Nyt joulun alla on ihanaa kiertää kauppoja ja bongailla sekä ostaa ihania joulutarroja.

Olen muuttamassa ulkomaille ja joudun luopumaan suurimmasta osaa tavaroistani. Tarrakokoelmastani, jota olen kartuttanut 30 vuotta, en kuitenkaan aio luopua.

Kuten pääkallokeräilijä, myös minulle on helppo ostaa lahjoja; tarroja!

Vierailija
206/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Larppaaminen on outoa, mutta haluaisin varmaan siksi juuri sitä harrastamaan.

Kerran menin larppaamaan ihastuksen piiriin kun halusin tehdä vaikutuksen. Oli mielenkiintoinen kokemus :)

Vierailija
207/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisma-perheily. Eli Prismaan mennään aina ruokaostoksille koko perheen voimin. Eräät ottaa perheen koirankin mukaan (ainakin autoon), koska sitä ei voi eroahdistuksen takia jättää kotiin.

Tiedän myös erään henkilön, joka ajoi iltavuorosta kotiin hakemaan lapsen ja puolison mukaan ruokaostoksille. Prisma oli huomattavasti lähempänä työpaikkaa, kun koti. Itseasiassa Cittari oli kadun toisella puolella, mutta se ei kelpaa. 

Ehkä tämä ihmetyttää itseäni siksi, että mulle ruokaostokset ovat pakollinen paha ja  välttelen Prismaa muutenkin.

Ei tuo minusta niin ihmeellistä ole. Minusta lapsi on hyvä ottaa mukaan kauppaan, tai ainakin ennen koronaa oli. Oppiihan siinäkin, kun yhdessä katsotaan eri tuotteita, verrataan hintoja, tutustutaan kilohinnan käsitteeseen ynnä muuta.

Minusta oli huippua käydä mummon kanssa kaupassa (silloin kun hän eli). Pyöräiltiin sinne ja ostettiin kaikkea ja katsottiin, mitä kaupassa yleensä on. Tuttujakin tuli nähtyä. Saatettiin samalla reissulla käydä kahvilassakin.

Vierailija
208/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään erilaisia postikortteja. Ostan niitä myös ulkomailla. Suunnittelen että lähetän niitä tutuille mutta kauneimpia en raaski koskaan lähettää. Minulla on niitä noin kolme kenkälaatikollista, perijät varmaan tulevat kiittämään... tai sitten ei.

Vierailija
209/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keräilen tavaroita taloon ja pihaan vaikka en niitä tarvitse esim autoja, polkupyöriä ja muita ajoneuvoja. Paketiautoja tällä hetkellä 6kpl kaikki Transiteja ja ne on täynnä vanhoja kodinkoneita, radioita ym elektroniikkaa jota olen kirppiksiltä ym haalinut kasaan pian 50vuotta. Naapureita ei haittaa kun vain yksi talo naapurissa ja se on ollut yli 30vuotta tyhjillään. Vaimo on joka ei enää tästä välitä ja lapset aikuisia eli aikaa on hyvin kerätä kamaa ja varastoida. On tässä muutama romuäijä käynyt kysymässä saisko romuraudaksi autot pihasta mutta toistaseks en oo antanut viedä kun osa on vielä entisöintikelpoisia. Autoja siis 23kpl kokonaista ja yks puolikas.

Onko teidän talo jossain Tampereen eteläpuolella junaradan varressa? Sain slaagin kun näin ikkunasta yhden järkyttävän romupihan. Ajatuksena ihan kiva, mutta käytännössä ihan kamala sotku.

Vierailija
210/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisma-perheily. Eli Prismaan mennään aina ruokaostoksille koko perheen voimin. Eräät ottaa perheen koirankin mukaan (ainakin autoon), koska sitä ei voi eroahdistuksen takia jättää kotiin.

Tiedän myös erään henkilön, joka ajoi iltavuorosta kotiin hakemaan lapsen ja puolison mukaan ruokaostoksille. Prisma oli huomattavasti lähempänä työpaikkaa, kun koti. Itseasiassa Cittari oli kadun toisella puolella, mutta se ei kelpaa. 

Ehkä tämä ihmetyttää itseäni siksi, että mulle ruokaostokset ovat pakollinen paha ja  välttelen Prismaa muutenkin.

Ei tuo minusta niin ihmeellistä ole. Minusta lapsi on hyvä ottaa mukaan kauppaan, tai ainakin ennen koronaa oli. Oppiihan siinäkin, kun yhdessä katsotaan eri tuotteita, verrataan hintoja, tutustutaan kilohinnan käsitteeseen ynnä muuta.

Minusta oli huippua käydä mummon kanssa kaupassa (silloin kun hän eli). Pyöräiltiin sinne ja ostettiin kaikkea ja katsottiin, mitä kaupassa yleensä on. Tuttujakin tuli nähtyä. Saatettiin samalla reissulla käydä kahvilassakin.

Jos tällaiset arkiset vähän tylsät asiat tekee koko perheen kanssa, ovat ne ehkä kivempia. Puoliso ja lapset ovat myös hyvä pakkaus- ja kantoapu.

Vierailija
211/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailija

Vierailija
212/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaadan puita ja teen niistä polttopuita, se on minun kuntoiluani. Joku ehkä miettii, ettei tässä ole mitään kummallista, tätähän tekee moni. Mutta kun minulla ei ole omaa metsää eikä yhtään uunia.

Kenen puita, luvalla vai luvatta, mihin laitat polttopuut?

Ihan luvan kanssa puuhastelen ja puut jätän talolle. Olen siis tavallaan ilmainen renki eräälle eläkeläisvaarille, eläkeläisvaari tosin olen itsekin.

Vierailija
213/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs mielenterveysongelmista kärsinyt sukulainen kulki eri puolella Suomea hautausmailla ja aina kun hän näki, että johonkin hautaan oli haudattu lapsi, niin hän kirjoitti tämän nimen, syntymäajan ja kuolinajan vihkoon. Kun hän itse kuoli, niin yksi vihko oli täynnä ja toinenkin melko täynnä. Lisäksi hänen kotoaan löytyi sanomalehdistä irti leikattuja lasten kuolinilmoituksia

Olikohan häneltä kuollut esim. joku sisarus lapsena? Ja koki sitten katarttisena, että muitakin lapsia kuolee pienenä. 

Vierailija
214/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten moottoripyöräily. Siis aikuiset miehet lähtevät ajelemaan yksin tai isommalla porukalla moottoripyörällä huvikseen?? Siis mitä helv-..?? Kyllä tuota tehtiin jonkin aikaa 15-kesäisenä mopolla, mutta että aikuiset?

Vierailija
215/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukit.

Vierailija
216/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABJD-nuket ja niiden keräily/tuunaaminen. Eli siis aasialaiset pallonivelnuket, joita pääasiassa aikuiset ihmiset keräilee, meikkaa ja pukee eri näköisiksi. https://www.flickriver.com/photos/95239692@N05/29390531656/ tässä yksi esimerkki. Ovat siis todella kalliita, yksi nukke voi maksaa useamman sata euroa, eli mistään lasten harrastuksesta ei ole kyse.

Rakastuin itse lapsena/teininä noihin ja vannoin, että vanhempana alan keräilemään niitä, mutta kuinka ollakaan, nyt kun olisi mahdollisuus niin käytän ne rahat kyllä mieluummin johonkin muuhun... Vaikka on ne silti tosi kauniita ja jos olisi sellaiset tulot, joissa tuollainen ei tunnu missään, niin varmaan aloittaisinkin nukkeharrastuksen.

Vierailija
217/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme kiipeämässä kivikauden aikaisten siiryolohkareiden ja erilaisten tarinakivien päällä. Samoin vierailemme hiidenkirnuilla. Otamme valokuvan ja laitamme albumiin johon kirjoitetaaan myös tiedot. Monet kivet ovat hankalissa paikoissa, ja niitä on ympäri Suomen.

Vierailija
218/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmisruokapakkausten (ja muidenkin ruokapakkausten) tarjoiluehdotus-kuvien keräily. Siis oikeasti wtf.

No mutta täähän on hauska harrastus. Ne tarjoiluehdotukset on joskus niin käsittämättömän huvittavia. Hitto, kun en ole itse aiemmin keksinyt tätä. :-D

Tästä semmoinen moderni versio olisi ottaa kuva niistä ja vertailun vuoksi siitä todellisesta ruoka-annoksesta ja tehdä kuvagalleria niistä. Ei tarvis säilöä roskaa kotona 😅

http://tarjoiluehdotus.blogspot.com/

Vierailija
219/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko outoa, mutta opiskelen nytkin erästä kieltä vain kieliopin vuoksi. En aio käyttää kieltä missään tai ole kiinnostunut maista, joissa kieltä puhutaan. Haluan vain opiskella kielen rakenteita. Pidän sääntöjen opettelusta. Olen opiskellut huvikseni latinaa yliopistossa.

Vierailija
220/501 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pissatuslenkit tunnin välein vaikkei koiralla olisikaan hätä, mut pakko mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi