Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet nyt oikeesti, mikä velojen elämässä ahdistaa

Vierailija
09.04.2016 |

Annetaan kaikkien kukkain kukkia vaan.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se, että velat kuvittelevat tietävänsä, mitä lapsiperhe-elämä on. Kuitenkin ainoastaan lapsiperheillä on kokemus sekä dinkku- että lapsiperhe-elämästä. Velojen julistus dinkkuelämän autuudesta on vähän niin kuin joku neitsyt julistaisi, että seksitön elämä on parempaa ja seksistä vouhkataan ihan turhaan.

Sinun mielestäsi seksitön elämä ei sitten ole parempaa sellaiselle, joka inhoaa seksiä? Kerro lisää.

Monen seksiä harrastavankin mielestä seksistä vouhkataan liikaa.

Vierailija
42/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat tulevat usein tosi kivasti toimeen yli 18-vuotiaiden kanssa. Miten nämä sen ikäiset putkahtivat (heidän) maailmaansa... tyhjästäkö? Minusta velojen asenteissa ei ole mitään järkevää logiikkaa, vaan esim. "kyllä mä tykkään tosi paljon teini-ikäisistä tai sen ylittäneitä"-mielide aiheuttaa minussa naurunpyrskähdyksiä. En vaan voi käsittää moista lapsellisuutta. Ei se ahdista mutta on minulle ihan käsittämätöntä aikuisilta, ihan normaalisti ajattelevilta ja jopa älykkäiltä ihmisiltä. Vihasivatko he lapsia myös lapsina ollessaan.... ;D Ei, tämä on liian typerä aihe keskusteltavaksi. Eikä todellakaan ahdista, mutta typeryydessään huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei saa uutta perheenjäsentä jakamaan arkea.

- Ei saa seurata oman jälkeläisen kasvua ja kehitystä.

- Ei saa opettaa omia elämänarvojaan ja tietojaan seuraavalle sukupolvelle.

- Ei pääse liittymään sukupolvien ketjuun.

- Ei pääse kokemaan lapsiperhe-elämää aikuisen näkökulmasta.

- Ei pääse kokemaan vanhemman rakkautta lastaan kohtaan.

Nuo asiat siis "ahdistavat" vapaaehtoisessa lapsettomuudessa sen verran, etten halua itse velaksi jäädä. Muut voivat tehdä, niin kuin tykkäävät.

Vierailija
44/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole täysi idiootti, niin osaan päätellä, etten pidä lapsiperhe-elämästä, vaikken sitä olekaan omakohtaisesti kokenut. Tämä ainakin tuntuu ahdistavan.

Kai se on se, että joku valitsee toisin ja että eri valinnat ovatkin eri ihmisille oikeita. Ahdistaahan uskovia kaikki vääräuskoisetkin.

Me olemme miehen kanssa kai sitten, tai kuulemma ainakin, ns. unelmapariskunta, näin siis muilta kuultuna ja ehkä siksi on tullut paljon kuittailua lasten teosta. Mentiin nopealla aikataululla kihloihin, naimisiin ja talokin tuli hankittua samaan syssyyn, joten lapset kai olisivat olleet luonnollinen jatkumo ja ehkä siksi ne ovat tulleet puheeksi niin usein. Itse vältän aihetta viimeiseen saakka kun ei omaa kantaansa vain voi aina kertoa niin, ettei joku kokisi siinä jonkinlaista uhkaa tai ahdistavaa. Kyllä me tulemme niin monta kertaa vielä löytämään edestämme ties mitä tämän takia (ainakin ne yksinäiset ja surkeat vanhuudenpäivät ovat sitten täynnä actionia ja sitä edestä löytämistä jos ei muuta), me eroamme kun kyllästymme toisiimme kun eihän ihmiset olisi yhdessä ollenkaan jos ei olisi pakko lasten takia, elämämme menee hukkaan ja olemme pettäneet ovat vanhempamme. Etenkin minun vanhempani, joista ei välttämättä koskaan tule isovanhempia, mutta se on eniten minun syyni kun olen nainen, veljieni valinnat ovat pienempi paha kun miehethän eivät muutenkaan halua lapsia vaan mukautuvat vain vauvakuumeisten naistensa tahtoihin ja elävät sitten lasten takia yhdessä onnellisena loppuikänsä.

Ja oikeasti ihmettelevät mikä meitä ahdistaa ajatuksessa lapsiperhe-elämästä. Ilmeisesti kääntäen se kaikki, jota heitä velojen elämässä.

Vierailija
45/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan velat eivät ahdista, mutta ihmetyttää kyllä se määrittelemänsä ihmisten tarkka ikähaitari, jonka sisällä pitää olla, että He sietävät heitä lähellään.

Vierailija
46/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää se ku velat tulee tänne VAUVA.FIN sivulle selittää miten ihanaa on olla ilman lapsia :D oma on heidän valinta mut en ymmärrä miksi sitä pitää tulla vauva sivustolle hehkuttaa. Tuntuu että monet velat haluaa saada äidit tuntemaan pahaa mieltä siitä että on lapsia

Vierailija
47/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat tulevat usein tosi kivasti toimeen yli 18-vuotiaiden kanssa. Miten nämä sen ikäiset putkahtivat (heidän) maailmaansa... tyhjästäkö? Minusta velojen asenteissa ei ole mitään järkevää logiikkaa, vaan esim. "kyllä mä tykkään tosi paljon teini-ikäisistä tai sen ylittäneitä"-mielide aiheuttaa minussa naurunpyrskähdyksiä.

Mitä ihmettä?

Itse opetan lukiolaisia, ja tykkään heidän seurastaan valtavasti. Fiksuja, omaa paikkaansa etsiviä, täynnä elämän nälkää ja suuria unelmia. Minusta on mahtavaa antaa heille taitoja ja tietoja, joiden avulla he pärjäävät tulevissa opinnoissaan ja elämässään.

Haluaisinko työpäivän jälkeen mennä kotiin, jossa minua odottaisi oma teini? En missään nimessä.

Haluaisinko kasvattaa itse lapsen pienestä pitäen? En todellakaan.

Viihdynkö esimerkiksi eskari- tai alakouluikäisten seurassa? En oikeastaan.

Pidänkö vauvoja muina kuin kurttuisina ja mielenkiinnottomina perunoina? En pidä.

Vierailija
48/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mikä on vela ?

T Mummo

Vierailija
49/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää se ku velat tulee tänne VAUVA.FIN sivulle selittää miten ihanaa on olla ilman lapsia :D oma on heidän valinta mut en ymmärrä miksi sitä pitää tulla vauva sivustolle hehkuttaa. Tuntuu että monet velat haluaa saada äidit tuntemaan pahaa mieltä siitä että on lapsia

Aihe vapaa on Suomen suurin vapaaehtisesti lapsettomien palsta. Mitä itse teet täällä? Sinun pitäisi mennä tuonne Vauvat ja taaperot -foorumille, jos haluat keskustella pienistä lapsistasi, tai Äidit ja isät -foorumille puhumaan vanhemmuudesta.

Vierailija
50/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mitä mieltä kukakin on. Noteeraan kyllä sitten kun kyseessä on vela joka on jo viisissä kymmenissä ja kokee olevansa onnellinen valitsemallaan tiellä. Kaikki ennen sitä on kasvukipuilua ja suunnan hakemista tavalla tai toisella. Sitten kun ei enää alkaa minuakin kiinnostaa mistä on kyse. Puhtaasta itsekkyydestä, keskeneräisyydestä vai mistä. Niitä keskusteluja odotellessa.

Minun kanssani voit keskustella! Puolisoni on vähän päälle nelikymppinen (hän on siis nainen), minä vähän nuorempi, mutta minulta on kohtu poistettu, ja olemme aina olleet vapaaehtoiseen lapsettomuuteen tyytyväisiä.

Ei tuo ole vapaaehtoista lapsettomuutta vaan lapsettomuutta. Sinä et pysty kantamaan lasta ilman kohtua joten kyse ei ole valinnasta, sinulla kun ei ole vaihtoehtoa. Ja koska sulla ei ole myöskään spermaa ei sun kumppanisikaan tule raskaaksi. Eli olette lapsettomia joo mutta ette veloja.

Vierailija
51/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei velojen elämä ahista mitenkään, olinhan itsekin sellainen 35-vuotiaaksi asti ja senkin jälkeen olisin ollut, jos ei olisi tärpännyt. Mutta toisinaan kuvittelen, että vela-kavereiden elämä on mielenkiintoista ja vauhdikasta, mitä omani ei ole.

Vierailija
52/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat tulevat usein tosi kivasti toimeen yli 18-vuotiaiden kanssa. Miten nämä sen ikäiset putkahtivat (heidän) maailmaansa... tyhjästäkö? Minusta velojen asenteissa ei ole mitään järkevää logiikkaa, vaan esim. "kyllä mä tykkään tosi paljon teini-ikäisistä tai sen ylittäneitä"-mielide aiheuttaa minussa naurunpyrskähdyksiä. En vaan voi käsittää moista lapsellisuutta. Ei se ahdista mutta on minulle ihan käsittämätöntä aikuisilta, ihan normaalisti ajattelevilta ja jopa älykkäiltä ihmisiltä. Vihasivatko he lapsia myös lapsina ollessaan.... ;D Ei, tämä on liian typerä aihe keskusteltavaksi. Eikä todellakaan ahdista, mutta typeryydessään huvittaa.

Itse asiassa minä en pitänyt toisista lapsista silloin, kun olin itse lapsi. Ärsyynnyin ja turhauduin helposti päättömään riehumiseen, jatkuvaan draamaan ja milloin kenenkin leikistä pois sulkemiseen sekä todella ahtaisiin mielipiteisiin. "Et sää voi tykätä sinisestä ku se on poikien väri!" Moni muu vela on sanonut samoin, että ollessaan lapsia he viihtyivät paremmin aikuisten seurassa tai itseään huomattavasti vanhempien koululaisten kanssa.

Mikä mielestäsi on muuten lapsellista siinä, jos joku sanoo pitävänsä teini-ikäisistä ja sitä vanhemmista? Miksi se naurattaa sinua niin kovasti? Pidätkö kypsempänä sitä näkökantaa - jota hyvin monet tuntemani äidit edustavat - että vain pikkulapset ovat arvokkaita ja täydellisiä ja ihania, ja viimeistään 13-vuotiaana niistä tulee vastenmielisiä ja angstaavia pullamössönuoria? Samoille henkilöille aikuisetkaan eivät ole juuri mitään, jolleivät ole pienten lasten vanhempia. Onko tämä asenne sinusta jotenkin vähemmän lapsellista?

Vierailija
53/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihe vapaa on Suomen suurin vapaaehtisesti lapsettomien palsta. Mitä itse teet täällä? Sinun pitäisi mennä tuonne Vauvat ja taaperot -foorumille, jos haluat keskustella pienistä lapsistasi, tai Äidit ja isät -foorumille puhumaan vanhemmuudesta.

Mistä nimi vauva.fi sitten? :D

Vierailija
54/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monelle tuntuu omien geenien jatkaminen olevan noin tärkeää? Mikä niissä omissa geeneissä on niin hienoa? Juu, tiedän, biologinen tarvehan se monilla on, mutta onko mitään järkisyytä?

Vierailija
55/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti velojen elämässä ahdistaa se, että me olemme jatkuva muistutus siitä, että toisinkin voi valita. Kun vanhemmat huomaavat, että saman onnellisuuden tason, jonka vuoksi he joutuvat näkemään paljon vaivaa, itkemään kyyneliä ja tekemään kompromisseja, voi saavuttaa myös elämällä vapaata, leppoisaa ja helppoa elämää, jossa on aikaa ja energiaa syventyä, mihin nyt mieli tekee, kyllähän se helposti alkaa jurppimaan. Tuntuu epäreilulta, että itse joutuu ponnistelemaan saavuttaakseen jotakin, mikä toiselle tulee melkein ilmaiseksi.

Vierailija
56/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monelle tuntuu omien geenien jatkaminen olevan noin tärkeää? Mikä niissä omissa geeneissä on niin hienoa? Juu, tiedän, biologinen tarvehan se monilla on, mutta onko mitään järkisyytä?

Ei ihmisellä ole mitään biologista tarvetta lisääntyä.

Vierailija
57/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Vauva-nimisen aikakausilehden sivusto.

Vierailija
58/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ei saa uutta perheenjäsentä jakamaan arkea.

- Ei saa seurata oman jälkeläisen kasvua ja kehitystä.

- Ei saa opettaa omia elämänarvojaan ja tietojaan seuraavalle sukupolvelle.

- Ei pääse liittymään sukupolvien ketjuun.

- Ei pääse kokemaan lapsiperhe-elämää aikuisen näkökulmasta.

- Ei pääse kokemaan vanhemman rakkautta lastaan kohtaan.

Nuo asiat siis "ahdistavat" vapaaehtoisessa lapsettomuudessa sen verran, etten halua itse velaksi jäädä. Muut voivat tehdä, niin kuin tykkäävät.

Ihan hyvä vastaus. Ei tämä minusta ansaitse alanuolia.

Vierailija
59/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Vauva-nimisen aikakausilehden sivusto.

Joka ei ilmeisesti ole velan jäsenlehti?

Vierailija
60/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mitä mieltä kukakin on. Noteeraan kyllä sitten kun kyseessä on vela joka on jo viisissä kymmenissä ja kokee olevansa onnellinen valitsemallaan tiellä. Kaikki ennen sitä on kasvukipuilua ja suunnan hakemista tavalla tai toisella. Sitten kun ei enää alkaa minuakin kiinnostaa mistä on kyse. Puhtaasta itsekkyydestä, keskeneräisyydestä vai mistä. Niitä keskusteluja odotellessa.

Minun kanssani voit keskustella! Puolisoni on vähän päälle nelikymppinen (hän on siis nainen), minä vähän nuorempi, mutta minulta on kohtu poistettu, ja olemme aina olleet vapaaehtoiseen lapsettomuuteen tyytyväisiä.

Ei tuo ole vapaaehtoista lapsettomuutta vaan lapsettomuutta. Sinä et pysty kantamaan lasta ilman kohtua joten kyse ei ole valinnasta, sinulla kun ei ole vaihtoehtoa. Ja koska sulla ei ole myöskään spermaa ei sun kumppanisikaan tule raskaaksi. Eli olette lapsettomia joo mutta ette veloja.

Olimme jo aiemmin tulleet siihen tulokseen, ettemme lapsia halua. Olisihan kumppanini voinut synnyttää meille lapsen - jopa sukulaiset ehdottelivat sitä, uskokaa tai älkää. Ja onhan niitä sijaissynnyttäjiäkin ulkomailla, joita heteroparit käyttävät, koska haluavat lapsia niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme