Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet nyt oikeesti, mikä velojen elämässä ahdistaa

Vierailija
09.04.2016 |

Annetaan kaikkien kukkain kukkia vaan.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat velat tuovat esiin oman mielipiteensä siten, että samalla ilmaisevat väheksyvänsä toisenlaista valintaa. Se on ärsyttävää.

Tää on kyllä se vaikea osuus, miten selittää oma lapsettomuus ilman, että omat perusteet loukkaa jotain vanhempaa. En halua loukata heitä, sillä yksi syy siihen että olen biovela (joku sijaisäiti tai oikeissa olosuhteissa äitipuoli voisin ollakin) on se, että ympärillä olevat lapset riittää, he siis eivät tee väärin vaikka tekee toisin. Tämä on aika sama kun yrittää selittää jollekin lihaa syövälle eläinrakkaalle ihmiselle miksi itse ei syö lihaa...

Periaatteessa ymmärrän pointtisi, mutta siinä saattaa herättää närkästystä tekojen ja puheiden ristiriita. Harva biovela käyttää suurinta osaa tuloistaan ilmastonmuutoksen torjuntaan, uusituvien energiamuotojen tukemiseen jne. Eli loppupelissä perheeni kuluttaa maapallon resursseja suunnilleen yhtä paljon kuin biovelapariskunta. Saat olla rauhassa lapseton, mutta turha hakea yleviä perusteita sille. Ei adoptointikaan ole sen hienompi tapa tulla vanhemmaksi, tai jos joku niin tuntee, niin syytä pitää se neuvonnassa omana tietonaan.

Mitä tulee lapsiini, jotka jäävät jälkeeni... No, ne ovat poika ja tyttö, kuka sanoo missä meitä on liikaa.

....

Pidän edelleen kantani, mutten vieläkään tahdo alkaa asiasta tappelemaan. Me ollaan pescovege-vegaani-velapariskunta, en halua provosoida, mutta ei teidän perhe (+lastenne perheet) pääse mitenkään meidän kulutuksen tasolle, ihan sama vaikka me karttaisimme noita uusiutuvia energiamuotoja, tuotaisiin kaikkea kiinakamaa ja lotraisimme vettä hulluna... En silti näe päätöstänne vääränä, halusin vaan oikaista. Ihan kiihkottomasti kun miettii, niin ei kasvissyöjävelapariskunta kuluta kun murto-osan siitä mitä nelihenkinen sekasyöjäperhe vaikka laskeminen lopettaisiin perheeseesi.

Vierailija
22/90 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ahdista mikään. Mutta se loukkaa kun "kaverit" sitten puhuu selän takana että olen pilannut oman elämäni (lapsia hankkimalla). Ehkä heidän elämä menisi siitä pilalle, mutta mulle taas nää lapset on kalleimmat aarteet. He eivät sitä jostakin syystä hyväksy vaan haluavat että elämäni lasten kanssa olisi kurjaa tai että tajuaisin muka tehneeni virheen. Ehkä kaikki velat eivät ole samanlaisia mutta ainakin tällä palstalla tulee se kuva että moni vela(kaan) ei antaisi kaikkien kukkien kukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. En ymmärrä kysymystä.

Jokainen tekee oman valintansa.

Vierailija
25/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaako? Ei minua ainakaan. Olen tyytväinen tekemiini valintoihin lapsiperheen äitinä, toivottavasti te velatkin olette tyyyväisiä omiin valintoihinne. Joskus vain ihmettelen, miksi siitä lapsettomuudesta ja perhe-elämäinhosta pitää tehdä niin iso numero.

Miksi siitä perhe-elämästä pitää tehdä isonumero?

Miksi suurin osa tuotteista jota kaupoissa on on suunnattu lapsiperheille.

Itse henkilökohtaisesti uskon siihen että maapallo on ylikansoitettu ja tulemme itse tuohamaan itsemme noin 200 vuodessa. Tästä syystä en tee lapsia enkä arvosta ketään joka tylsyyteen lapsia tekee.

Vierailija
26/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin velana lähemmäksi 40 vuotta ja en kyllä kokenut mitään ahdistusta muiden osalta. Ei ahdistanut itseänikään. Sitten kohtasin nykyiseni ja lapsiakin tuli, ei mua lapsiperheenäkään velat ahdistele. Älkää kuvitelko kummatkaan, että muiden elämä pyörii teidän asioissanne. 

Vierailija
27/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein omat ratkaisuni yhtä tarkkaan harkiten kuin velaystävänikin. Mutta eräs velaystäväni alkoi katua ratkaisuaan, kun omat lapseni olivat aikuisuuden kynnyksellä ja se oli tavallaan ahdistavaa kuultavaa. Se aikanaan hyvältä tuntunut ratkaisu, ettei tarvitsisi käydä läpi niitä rasittavia pikkulapsivuosia, alkoi menettää kokonaan hohtonsa 45-vuotiaana ja tulikin kauhea katumus siitä, että halusi olla vapaa ja matkustella ja nukkua pitkään aamuisin, kun se ollutkaan sen arvoista sitten kuitenkaan.

Vierailija
28/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein omat ratkaisuni yhtä tarkkaan harkiten kuin velaystävänikin. Mutta eräs velaystäväni alkoi katua ratkaisuaan, kun omat lapseni olivat aikuisuuden kynnyksellä ja se oli tavallaan ahdistavaa kuultavaa. Se aikanaan hyvältä tuntunut ratkaisu, ettei tarvitsisi käydä läpi niitä rasittavia pikkulapsivuosia, alkoi menettää kokonaan hohtonsa 45-vuotiaana ja tulikin kauhea katumus siitä, että halusi olla vapaa ja matkustella ja nukkua pitkään aamuisin, kun se ollutkaan sen arvoista sitten kuitenkaan.

Kyllä se on sen arvoista ja paljon enemmänkin.

Vierailija
29/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Oma valinta heillä, mutta ärsyttää vaan joittenkin velojen suhtautuminen äitiliineihin. Saattaa tosin olla halveksuntaa toisinkin päin. Saattaa?

Minä ainakin halveksin syvästä mielessäni ihmisiä, jotka käyttävät sanaa äitiliini. Se lapsiko saa aikaan tuollaisen lässyttämisen?

Vierailija
30/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ovat keksineet itselleen noin helvetin typerän nimen.

Vierailija
31/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on sen arvoista ja paljon enemmänkin.

Siis puhuin tästä ystävästäni ja kuinka hän tilitti katumustaan minulle. Tietenkään en ajattele, että kaikki velat katuisivat.

Vierailija
32/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Vierailija
33/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet että ketään perheellistä kiinnostaisi hevon vitun vertaa jonku vapaaehtoinen lapsettomuus?!?

Asia alkaa kiinnostaa ja ärsyttää vasta siinä vaiheessa kun joku kusipää alkaa naukua että ei tykkää lapsista eikä niitä saisi olla jossain paikassa. Kyse ei ole lapsettomuudesta vaan toisen suvaitsemattomuudesta ja tavasta puuttua muiden asiohin. Moni lapsiakin hankkinut vanha kurppa muuttuu lasten vihaajaksi vanhuuttaan,

Tässäpä suvaitsevaisen av-mamman kommentti.

Vierailija
34/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, että velat kuvittelevat tietävänsä, mitä lapsiperhe-elämä on. Kuitenkin ainoastaan lapsiperheillä on kokemus sekä dinkku- että lapsiperhe-elämästä. Velojen julistus dinkkuelämän autuudesta on vähän niin kuin joku neitsyt julistaisi, että seksitön elämä on parempaa ja seksistä vouhkataan ihan turhaan.

Vierailija
35/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua vela tyypit häiritse yhtään. Tuolla biovela periaatteella ihmiset kuolee sukupuuttoon ja maapallo pelastuu saastumiselta. Jee!

Vierailija
36/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mitä mieltä kukakin on. Noteeraan kyllä sitten kun kyseessä on vela joka on jo viisissä kymmenissä ja kokee olevansa onnellinen valitsemallaan tiellä. Kaikki ennen sitä on kasvukipuilua ja suunnan hakemista tavalla tai toisella. Sitten kun ei enää alkaa minuakin kiinnostaa mistä on kyse. Puhtaasta itsekkyydestä, keskeneräisyydestä vai mistä. Niitä keskusteluja odotellessa.

Vierailija
37/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se, että velat kuvittelevat tietävänsä, mitä lapsiperhe-elämä on. Kuitenkin ainoastaan lapsiperheillä on kokemus sekä dinkku- että lapsiperhe-elämästä. Velojen julistus dinkkuelämän autuudesta on vähän niin kuin joku neitsyt julistaisi, että seksitön elämä on parempaa ja seksistä vouhkataan ihan turhaan.

No, onhan se tiedossa, että lapsesta joutuu olemaan vastuussa 18 vuotta ja huolissaan koko loppu elämänsä, ellei häntä anna adoptioon. Sekä se, että lapsi todennäköisesti valvottaa ensimmäisinä vuosina. Ja sekin on yleisessä tiedossa, että hänelle tulee uhmaikä ja teini-ikä. Kuten sekin, että hän voi olla sairas eikä välttämättä koskaan itsenäisty, jolloin vastuu kestää vieläkin pidempään kuin 18 vuotta. En usko, että kannattaisi uhrata elämänsä saamatta kuin ehkä murto-osan takaisin.

Vierailija
38/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mitä mieltä kukakin on. Noteeraan kyllä sitten kun kyseessä on vela joka on jo viisissä kymmenissä ja kokee olevansa onnellinen valitsemallaan tiellä. Kaikki ennen sitä on kasvukipuilua ja suunnan hakemista tavalla tai toisella. Sitten kun ei enää alkaa minuakin kiinnostaa mistä on kyse. Puhtaasta itsekkyydestä, keskeneräisyydestä vai mistä. Niitä keskusteluja odotellessa.

Minun kanssani voit keskustella! Puolisoni on vähän päälle nelikymppinen (hän on siis nainen), minä vähän nuorempi, mutta minulta on kohtu poistettu, ja olemme aina olleet vapaaehtoiseen lapsettomuuteen tyytyväisiä.

Vierailija
39/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat velat tuovat esiin oman mielipiteensä siten, että samalla ilmaisevat väheksyvänsä toisenlaista valintaa. Se on ärsyttävää.

En minä väheksy toisten päätöstä hankkia lapsia vaan inhoan ja kammoan sitä.

Vierailija
40/90 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy näitä vanhempia, jotka eivät kyenneet hankkimaan lapsiperhe-elämästä tietoa etukäteen vaan he tarvitsivat siihen oman kokemuksen. Omiin kavereihini ei tällaisia kyllä juuri kuulu. Melkein kaikki hankkivat tietoa etukäteen ja tekivät sen perusteella päätöksen siitä, onko lapsiperhe-elämä heitä varten vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän