Vierailija

Miten pystytte elämään Onnellista elämää sekä iloitsemaan toisen ihmisen onnesta?
Se on hieno piirre,mut onko se sit luonteessa vai missä se juju?

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä, olen myös sitä mieltä ,että älykkyydessä. Viisashan ymmärtää omaa kateuttaan ja pystyy toimimaan itselle sekä muille fiksulla tavalla.

Vierailija kirjoitti:
Viisaudessa se juju taitaa olla.

En olisi niin varma. Kade en ole koskaan ollut, mutta viisas en kyllä ole myöskään. Elättelen toiveita viisauden kertyvän iän myötä.

Luulisin, että itselläni se on luonteenpiirre. Olen aina ollut kiitollinen siitä mitä minulla on. Olin aivan yhtä onnellinen elämääni pienessä kalliissa soluasunnossa, kuin nykyäänkin. Toki paljon vaikuttaa myös kiinnostuksen kohteeni historiassa ja hyväntekeväisyystyö ruohonjuuritasolla. Näen konkreettisesti, kuinka onnekas olenkaan.

Vierailija

Ehkä se tulee elämänkokemuksen myötä (ei siis iän vaan kokemuksien). Jotenkin sitä on omien vastoinkäymisten myötä tajunnut sen, että vaikka jonkun elämä näyttäisi ulospäin kuinka täydelliseltä tahansa, jokaisella on omat vaikeutemme. Ei täällä maailmassa kukaan lopulta pääse helpolla.

Monet näkevät vain sen menestyksen/onnellisen elämän, joka jollakulla on, mutta ei niitä uhrauksia, joita niiden asioiden saavuttamiseen on joutunut tekemään.

Ehkä sellaisen neuvon voisin antaa, että kannattaa lakata vertaamasta itseään muihin. Jos joku on saavuttanut jotain, mitä sinä haluaisit saavuttaa niin älä ole kateellinen tai katkeroidu. Sinulla on myös mahdollisuudet saavuttaa noita samoja asioita. Sen sijaan, että tukehtuisit kateuteesi ota selvää miten voit itse muuttaa omaa elämääsi haluamasi kaltaiseksi.

aika kadevapaa

En vertaa itseäni toisiin. Kukaan ei ole minua parempi.

Elämä ei ole nollasummapeliä. Jos jollakulla on jotain, se ei ole minulta pois.

Kaikki aika, minkä käyttäisin toisten kadehtimiseen, olisi hukkaan heitettyä aikaa. Kadehtiminen on negatiivista ajattelua ja minulta pois. Jos haluan jotain, työskentelen sen eteen. Se on rakentavasti käytettyä aikaa.

Jokainen ihminen on lajitoveri. Voin siis iloita siitä, jos maailman kokonaisonnellisuus lisääntyy.

Vierailija

Ikä auttaa tähänkin asiaan. Olin nuorempana todella mustasukkainen ja kateellinen. Se loppui ihan pikkuhiljaa itsekseen n. 35v. Nykyään ihmettelen miten hullu olin.
N48

Vierailija

En jaksa enkä viitsi kadehtia ketään, toisten ihmisten elämä ei vaan kiinnosta. Minulle on yhdentekevää millainen talo/auto/ura jollakulla on, omissa asioissa on tarpeeksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.