Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimistossa työskentelevien ainaiset PALAVERIT!! Miten jaksatte??!

Vierailija
07.04.2016 |

Aloitin vuoden alusta uudessa työpaikassa, joka on siis toimistoympäristö. Olen nyt neljän kuukauden ajan lähinnä istunut vain palavereissa päivästä toiseen! En jaksa enää! Vihaan ja inhoan palaveri-tilanteita, pieniä huoneita joissa istutaan lähellä toisia. Minulla on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko ja nämä tilanteet ahdistavat minua suunnattomasti. Työpäivästäni suuri osa kuluu siis pienessä ahtaassa palaveri-huoneessa sillit purkissa istuen.

Tuntuu myös, ettei näistä iänikuisista palavereista ole edes mitään hyötyä, puhutaan vaan eikä saada mitään tehtyä! Puolet hommista valmistuisivat ajallaan jos palavereissa istuttu aika käytettäisiin työntekoon.Kommunikointi voidaan hoitaa vähemmälläkin palaveeraamisella!

Miten te muut ahkerasti palavereissa istuvat kestätte tämän? Näistä kun ei voi jäädä poiskaan..Lääkitys minulla on mutta ahdistaa silti. Huomennakin laskin että palavereja on 5 tunnin edestä...En tiedä voinko työpaikkaakaan jättää tämän vuoksi mutta jotain on keksittävä ja nopeaa sillä en kestä enää.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanutkaan! Siksi rupesin freelanceriksi.

Vierailija
2/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtiolla töissä. Istun hyvinkin 8 tuntia päivässä palavereissa, joissa ei tarjota kampaviinereitä vaan yritetään eri kokoonpanoissa ymmärtää maahanmuuttoviraston kommervenkkejä. Saan siitä palkkaa, joten ihan se ja sama, mitä teen, kunhan saan palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan palavereja ja tulen aina inhoamaan niitä.

Ihmiset myöhästyvät, juttelevat kaikesta muista paitsi listan asioista, tutkivat puhelimia ja tabletteja, maiskuttavat mättäessään palaveriviinereitä ja jorisevat ties mitä.

Samoja asioita jauhetaan viikosta toiseen.

Huh.

Vierailija
4/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käydä hermosavulla ja myöhästyä palaverien aloituksesta. Niin kollegani tekevät.

Vierailija
5/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan, että tuo on henkilökohtainen ongelmasi. Meillä ainakin aikanaan pyydettiin palavereja ja oltiin onnessaan esimerkiksi siitä, että aloitin viikkopalaverikäytännön. 

6/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kaipaan palavereja :D Itsekään en ole kovin sujuva tuollaisissa sosiaalisissa tilanteissa, mutta palavereissa sulautuu niin helposti muiden joukkoon. Itse sain apua muistiinpanojen tekemisestä, kun aluksi uudessa paikassa jännitti. 

Itse koin palaverit enemmän sellaisena yhteisenä, mitä niiden virkistyspäivien nimi Suomessa on? Tyky-toimintana :D

Vierailija
7/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face-to-face - paltsut ovat yleensä syvältä.... Sen sijaan tietokoneen kautta etänä Lyncin tai Skypen kautta palaverit ovat ihan jees useimmiten. Näin siis ainakin it-alalla työskentelevänä voin sanoa. Tietokoneen kautta keskitytään itse asiaan myös paljon tiukemmin kuin henkilökohtaisissa palavereissa, niissä astuu mukaan paljon enemmän kaikki sosiaalinen kanssakäyminen joka ei oikeastaan liity mitenkään varsinaiseen työhön.

Vierailija
8/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa kävelypalavereita tai seisomapalavereita. Kun ei istuta alas, hommat yleensä yritetään hoitaa tehokkaamin.

Vierailija
9/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, I feel you. Mäkin VIHAAN palavereja! Tekisin ennemmin töitä ne ajat. Jauhetaan ja jauhetaan vain palaveeraamisen vuoksi ja yleensä asiat jää silti auki. Ajankäyttö ei ole tehokasta. Ja minuakin ahdistaa pirusti sosiaaliset tilanteet. Kaikista hirvein palaveri on sellainen, jossa on puoliympyrään laitettu istumapaikat, ja palaverin aluksi jokaisen pitää kertoa kuulumiset vuorotellen. Olen kanssa joskus miettinyt lopareita noiden ainaisten palaverien takia... Vaikka en mä nyt sitä oikeasti tekisi.

Vierailija
10/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen ihan vaan hikinen duunari. Mä en jaksaisi istua päivästä toiseen jotain paskaa jauhaen jossain palaverissa. Töissä kuuluu tehdä TÖITÄ!

Vierailija
11/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelmana on vain palaverihuoneen ainainen kylmyys ja asioiden mahdollisimman hidas läpikäyminen, alkaa oikeasti nukuttaa.. Onneksi niitä ei niin usein ole.

Vierailija
12/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa jaksanko  minä, se palavereita varten kahvinkeittäjä ja tiskinkerääjä. 

Vierailija
13/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin huomaa taas että kyllä kelpaa olla ihan perus duunari jamppa! Eipä tartvitse istua pikkusessa kopissa pitkin päivää jutustelemassa tyhjänpäiväisiä!! Kyllä ne on me duunarit jotka työt hoitaa.

Vierailija
14/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa oli ihan kamalia palavereita, jokainen joutui tekemään tiliä tekemisistään, tuloksistaan ja siitä, miten aikoo jatkossa parantaa niitä. Hitto mitä tuskaa! Työnteon sijaan vaan piti jauhaa siitä, mitä mukamas aikoo tehdä ja kyseinen palaveri toistui vielä viikottain. Muiden tuskailua oli myös kamala kuunnella. Onneksi ne loppuivat organisaation uudelleenjärjestelyn ansiosta ja nyt kyseinen työpaikkakin on jo menneen talven lumia. Selvisin vain ajattelemalla ihan muita asioita ja juoksevaa palkkaa.

Nykyisessä työssä en ole vielä ehtinyt palaveeraamaan, mutta tiedossa on, ettei niistä pääse tässäkään duunissa pakoon, mutta tuskinpa tarvitsee tehdä tiliä tuloksistaan ex-duunipaikan malliin. Kaipa se menee samaan malliin, eli kahvin voimalla ja ihan muita asioita ajatellen.

Vierailija
15/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, I feel you. Mäkin VIHAAN palavereja! Tekisin ennemmin töitä ne ajat. Jauhetaan ja jauhetaan vain palaveeraamisen vuoksi ja yleensä asiat jää silti auki. Ajankäyttö ei ole tehokasta. Ja minuakin ahdistaa pirusti sosiaaliset tilanteet. Kaikista hirvein palaveri on sellainen, jossa on puoliympyrään laitettu istumapaikat, ja palaverin aluksi jokaisen pitää kertoa kuulumiset vuorotellen. Olen kanssa joskus miettinyt lopareita noiden ainaisten palaverien takia... Vaikka en mä nyt sitä oikeasti tekisi.

Tämä! Rrrkele vihoviimeistä :(

Vierailija
16/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä oikeisiin töihin jos nuo ajankulutushommat ärsyttää. Ei ole aikaa palaveerata monta kertaa viikossa jostain turhanpäiväisestä. 

Vierailija
17/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassa oli ihan kamalia palavereita, jokainen joutui tekemään tiliä tekemisistään, tuloksistaan ja siitä, miten aikoo jatkossa parantaa niitä. Hitto mitä tuskaa! Työnteon sijaan vaan piti jauhaa siitä, mitä mukamas aikoo tehdä ja kyseinen palaveri toistui vielä viikottain. Muiden tuskailua oli myös kamala kuunnella. Onneksi ne loppuivat organisaation uudelleenjärjestelyn ansiosta ja nyt kyseinen työpaikkakin on jo menneen talven lumia. Selvisin vain ajattelemalla ihan muita asioita ja juoksevaa palkkaa.

Nykyisessä työssä en ole vielä ehtinyt palaveeraamaan, mutta tiedossa on, ettei niistä pääse tässäkään duunissa pakoon, mutta tuskinpa tarvitsee tehdä tiliä tuloksistaan ex-duunipaikan malliin. Kaipa se menee samaan malliin, eli kahvin voimalla ja ihan muita asioita ajatellen.

Accenture?

Vierailija
18/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palavereissa tulee olla selvä asialista, ja niissä on tarkoitus tuoda kaikki oleelliset näkökannat esiin ja tehdä päätöksiä. Kokouksen puheenjohtajan täytyy varmistaa, että asialistaa seurataan ja asiat etenevät. Itse tarjoudun usein johtamaan epämuodollisiakin palavereja, jotta ne olisivat tehokkaita. Järjestötyötausta auttaa tässä.

Tiedon jakamiseen palavereita ei tule käyttää.

Vierailija
19/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Accenture, mutta vähän vastaavanlainen firma.

Vierailija
20/49 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työssäni on paljon sellaista, joka edellyttää päätöksiä organisaatiossa ja neuvottelua muiden yksiköiden tai yhteiskumppanien kanssa. Hyvässä palaverissa on etukäteen luotu asialista siitä, mitä tässä pitää päättää ja riittävä taustatieto päätöksen tueksi.

Jos ei viihdy ihmisten kanssa, kannattaa hankkia toisentyyppinen työ.