Te, joiden mies on teitä laihempi
Minun mieheni on laihtunut paljon. Todella paljon. Aiemmin hän oli hieman ylipainoinen, sopivan pyöreä ja pehmeä. Miehekäs ja lämmin. Minä olen myös pehmeä ja muodokas, viitisen kiloa voisi olla pudotettavaa, mutta kiloni onneksi jakautuvat aika kivasti rintoihin ja peppuun. Omasta mielestäni olen ihan kivan näköinen, en laiha mutta naisellinen.
No mutta, mies on laihduttanut itsensä aivan eri näköiseksi. Seuraavaksi lipsahtaa alipainon puolelle, jos vielä laihtuu. Kasvot ovat ihan eri näköiset kuin ennen, ja hänestä on tullut hento. Mikään kookas tyyppi hän ei ole koskaan ollut, mutta hän on pitkä.
Miehen muutos vaikuttaa todella negatiivisesti minun itsetuntooni. Koen itseni todella isoksi miehen rinnalla, sillä hän on jo niin kapea varreltaan. Kun halaan häntä keskivartalon kohdalta, hän lähes katoaa syliini. Ei ole mitään mistä pitää kiinni, eikä mitään mihin "tukeutua". Seksi on kauheaa nykyään: koen olevani se isompi osapuoli, vaikka mies edelleen painaa jokusen kilon minua enemmän. Minä olen kuitenkin paljon lyhyempi.
Luulisi aikuisen naisen olevan tällaisten ajatusten yläpuolella, mutta en ilmeisesti ole... Mieheni ei herätä minussa enää mitään seksuaalista halua. Hän ei ole enää miehekäs. Ei tunnu siltä, että voisin uppoutua hänen syliinsä ja hän voisi suojella minua. Se on toisinpäin jos jotain. Seksielämä kärsii, kun en missään nimessä halua nyt sellaisia asentoja, joissa minä olisin päällä. Tunnen murskaavani hänet. Varmasti tilanne ei ole niin paha kuin minusta tuntuu, mutta en tunne itseäni enää naiselliseksi enkä häntä miehekkääksi. Se on aika perustavanlaatuinen ongelma.
Miten te muut, joiden miehet ovat teitä pienempiä? Onko asia teille tai miehelle ongelma? Mitä ratkaisuja tähän voisi keksiä? Minä en halua alkaa kovasti laihduttaa, sillä pudotettavaa ei olisikaan paljon, ja pidän itsestäni tällaisena kaikissa muissa yhteyksissä paitsi oman mieheni kanssa...
Kommentit (68)
Tää keskustelu on ihan sairasta.. Puolet jotka täällä haukkuvat läskiksi, ovat varmasti itse järkyttäviä ihrakasoja kotisohvalla! Sitä paitsi paino/pituus ei kerro ihmisestä mitään! Itse olen 160/63, mutta rasvaprosenttini on noin 17. Ihmisillä ei ole mitään tajua terveellisyydestä ja hyvinvoinnista!
Vierailija kirjoitti:
Pistä äijäsi salille ja vahdi että se syö tarpeeksi. Miehellä ei lihakset kasva jos ei syö ihan hirveitä määriä verrattuna naiseen. Laihiksen voi unohtaa.
Miksi mies? Miksi nainen ei laihduta?
Miks naiset mättää suklaatia naamaan aamusta iltaan, ja sitten lihotaan kuin possut?!
Meillä mies 183/61, minä 161/65. Olen vaan tottunut siihen kapeuteen, mutta aluksi oli outoa kun ex oli 185/85.
Onpa säälittävä sielunelämä joillakin. Iiiiiks, mieheni on 165 cm/65 kg ja minä 170 cm/115 kg eikä haittaa kuule pätkääkään! Mieheni pienikokoisuus on vain söpöä. Niin, olen sitten sairauden vuoksi läski, en laiskuuttani ja tyhmyyttäni, tulevat alapeukuttajat. Nauran kyllä ihan teille, jotka elätte noin rajoittavien roolien mukaan. Kasva todellakin aikuiseksi ja ala etsiä vaikka sitä turvaa ja itsetuntoa ihan itsestäsi, et tarvitse mitään XY-kromosomiparista hunksia sitä tarjoamaan. Keksi samalla elämääsi jotain muutakin ajattelun aihetta kuin naisellisuus, miehekkyys, peppu, rinnat, pituus ja paino.
Mielenkiintoista, kommenteista tulee ilmi, että miehille on ok arvostella naista. Joko on liian lihava, liian laiha, tissitön, pyllytön, liian iso muotoinen... ei seksikästä, tee muija itsellesi jotain tai et miellytä minua. Toisinpäin taas nainen onkin täysin väärässä, ei saa valittaa miehen olevan melkein liian laiha, vika on sinussa, tee itsellesi jotain. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, kommenteista tulee ilmi, että miehille on ok arvostella naista. Joko on liian lihava, liian laiha, tissitön, pyllytön, liian iso muotoinen... ei seksikästä, tee muija itsellesi jotain tai et miellytä minua. Toisinpäin taas nainen onkin täysin väärässä, ei saa valittaa miehen olevan melkein liian laiha, vika on sinussa, tee itsellesi jotain. Että näin.
Mies oli aiemmin ylipainoinen, nyt normaalipainoinen.
Hienovarainen vihjailu käyttöön, ja jos ei auta, niin suorat sanat!
Ja anna ymmärtää, että suhde jatkuu nyt platonisena rakkautena.