Nutrilett ja ummetus h*lvetistä
Täytyy sanoa että en ennen tiennyt edes mitä on ummetus. Nyt olen ollut 2 viikkoa nutrilett VLCD kuurilla ja painoa on lähtenyt jo 5,6 kg. Olen aina ajatellut, että ummetus on pikkujuttu, no, vessassa menee vähän enemmän aikaa päkistäessä kovaa tavaraa kuin normaalisti, mutta eipä muuta. Naureskelinkin kun luin näistä VLCD-kuureista iltapäivälehdessä otsikon että dramaattisia sivuvaikutuksia kuten hengityksen haiseminen ja ummetus. Naureskelin, että eipä ole kovin dramaattista.
Kunnes tänään kävi kauhujen kauhu. Ulostetta ei ollut tullut muutamaan päivään, mutta ajattelin että ei kai se mitään, eipä sitä sisäänkään mene kuin pussilitkuja joten ei ole paljon tavaraa mitä tulla ulos. Aamulla tuntui kuitenkin selvä paskahätä lupaavasti. Ainoa vaan, että sieltä oli tulossa semmoinen mötti, että ei ollut mitään toivoa että se mahtuisi ulos :-o Yritin ja yritin. Kyyneleet valui silmistä kivusta ja lopulta veri takapuolesta, kun yritin päkertää paakkua ulos, mutta ei tullut. Se tuntui enemmän synnyttämiseltä kuin ulostamiselta: ponnista kipua vasten, ponnista ponnista - mutta kun se ei tule silti!
Töihinkin pitäisi mennä, ei ollut aikaa istua tunteja pytyllä. Eikä mennä apteekkiin hakemaan lääkkeitä ongelmaan. Yritin ensin suihkulla. Logiikka oli että jos saan sinne sisään vettä, se sulattaisi jättiulostetta ja sitten se tulisi ulos. Suihkupää vaan irti ja vettä anukseen. Lopputulos: paine koveni, mutta köntti ei sulanut eikä mahtunut ulos yhtään paremmin kuin ennenkään. Lopulta oli vain yksi epätoivoinen keino, eli kaivaa se tavara sormenpään kokoisina paloina sormilla ulos :( Sekin oli silkkaa tuskaa, koska peräaukon seudulta oli jo ihoa revennyt aiemmista yrityksistä ponnistaa kakka ulos. Lopulta puolen tunnin kaivuutyön jälkeen tulppa oli pois, ja sitten ne suihkulla sisään laitetut vedetkin lorahti sieltä ulos.
Lopputulos: Koko wc rinkiä myöten tavarassa. Käsistä helvetin vaikea pestä pois hirvittävä haju. Verta tulee takapuolesta vieläkin ja siellä tuntuu sykkivä kipu. Pelkään jo että jos huomenna tulee ulostetta, niin se sattuu varmasti vaikkei olisi kovakaan kun on paikat rikki.
Ostakaa ihmeessä Microlaxeja tai vastaavia kotiin jos aiotte VLCD-kuurille :-o Ja ehkä te näistä kuureista varoittelevat sittenkin olittte oikeassa :\
Kommentit (10)
Vääh... Viides VLCD-päivä täällä menossa ja muuten on sujunut paljon paremmin kuin osasin odottaa, mutta ummetus tahtoo vaivata. Googlasin muiden kokemuksia aiheesta ja tämä oli ensimmäisten linkkien joukossa...
Sallittuja kasviksia olen syönyt reiluhkosti päivittäin, samoin parina päivänä pirtelön joukossa leseitä - silti olo alkaa olla aika turvonnut, kun mitään ei tule takapuolesta pihalle. Noh, juuri tein seuraavan pirtelön jääkaappiin odottamaan ja heitin mukaan vehnäleseitä ja psylliumia. Toivottavasti niistä olisi apua.
Vertaistukea?
Tosiaan, ennen kuin joku kehottaa juomaan enemmän; olen myös juonut (vettä, teetä, muuta kaloritonta) päivittäin varmaan enemmän kuin tähänastisen elämäni aikana, siltä ainakin tuntuu. Pari litraa on mennyt joka päivä helposti, yleensä enemmänkin.
Juu ja kumihanskat varmaan myös sitä kaivuutyötä varten. Hyi olkoon.
Viikko takana VLCD:a. Ravitsemusterpan mukaan ketoosi ei kärsi, jos ottaa Vi-Siblinia joka päivä. Vi-Siblinia, vettä riittävästi ja illalla päivän magnesiumannos - toimii mulla ummetukseen.
25 kg nutrannut. Ei ollut ikinä ummetusta koska liikuin paljon ja join vettä runsaasti.
Joo, tehosekoittimeen Vi-Sibliniä Nutrien kanssa niin avot! Nälkäkin pysyy paremmin loitolla alussa, kun vielä nälättää. t. - 25 kg/ 12 vkoa.
Mihis tota magnesiumia tarvii nutratessa?Onko joku suositus?
On toi laihduttaminen kivaa joillakin :D:D
0/5
Kirjoittaja kylläkin nautti selvästi ulostefantasiastaan. Tyyli on sellainen, että kirjoittaja lienee moderaattori.
Kas kummaa! Olen nutrannut jo useamman viikon ja vatsa toimii ihan hyvin koska syön joka päivä ne luvatut kasvikset. Niistä saa kuitua.