Te, joiden mies on teitä laihempi
Minun mieheni on laihtunut paljon. Todella paljon. Aiemmin hän oli hieman ylipainoinen, sopivan pyöreä ja pehmeä. Miehekäs ja lämmin. Minä olen myös pehmeä ja muodokas, viitisen kiloa voisi olla pudotettavaa, mutta kiloni onneksi jakautuvat aika kivasti rintoihin ja peppuun. Omasta mielestäni olen ihan kivan näköinen, en laiha mutta naisellinen.
No mutta, mies on laihduttanut itsensä aivan eri näköiseksi. Seuraavaksi lipsahtaa alipainon puolelle, jos vielä laihtuu. Kasvot ovat ihan eri näköiset kuin ennen, ja hänestä on tullut hento. Mikään kookas tyyppi hän ei ole koskaan ollut, mutta hän on pitkä.
Miehen muutos vaikuttaa todella negatiivisesti minun itsetuntooni. Koen itseni todella isoksi miehen rinnalla, sillä hän on jo niin kapea varreltaan. Kun halaan häntä keskivartalon kohdalta, hän lähes katoaa syliini. Ei ole mitään mistä pitää kiinni, eikä mitään mihin "tukeutua". Seksi on kauheaa nykyään: koen olevani se isompi osapuoli, vaikka mies edelleen painaa jokusen kilon minua enemmän. Minä olen kuitenkin paljon lyhyempi.
Luulisi aikuisen naisen olevan tällaisten ajatusten yläpuolella, mutta en ilmeisesti ole... Mieheni ei herätä minussa enää mitään seksuaalista halua. Hän ei ole enää miehekäs. Ei tunnu siltä, että voisin uppoutua hänen syliinsä ja hän voisi suojella minua. Se on toisinpäin jos jotain. Seksielämä kärsii, kun en missään nimessä halua nyt sellaisia asentoja, joissa minä olisin päällä. Tunnen murskaavani hänet. Varmasti tilanne ei ole niin paha kuin minusta tuntuu, mutta en tunne itseäni enää naiselliseksi enkä häntä miehekkääksi. Se on aika perustavanlaatuinen ongelma.
Miten te muut, joiden miehet ovat teitä pienempiä? Onko asia teille tai miehelle ongelma? Mitä ratkaisuja tähän voisi keksiä? Minä en halua alkaa kovasti laihduttaa, sillä pudotettavaa ei olisikaan paljon, ja pidän itsestäni tällaisena kaikissa muissa yhteyksissä paitsi oman mieheni kanssa...
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kai ymmärrät että vika ei ole miehessä vaan sinussa, läskeissäsi ja huonossa itsetunnossasi. Otapa itseäsi niskasta kiinni ja laihduta, niin pääst miehesi kanssa jälleen samalle tasolle.
No jaa, en ole varsinaisesti ylipainoinen joten en koe velvollisuutta laihtua miehen mukana. Itsetunnossa on ehkä vikaa, mutta toisaalta myös siinä, etten ilmeisesti koe itseäni pienempää miestä haluttavana. Sille on aika vaikea tehdä mitään...
Ap
Miehesi on joka tapauksessa sinua vahvempi ja sinä pelkkää höttöä. Jos et osaa ajatella asiaa sillä tavalla, niin vika on sinussa.
Enpä tiedä, hän ei urheile eikä hänellä juuri lihaksia ole. Voi hyvin olla että minä olenkin vahvempi. Minä saan töissä paljon liikuntaa, hän on toimistotyössä.
Ap
Älä nyt viitsi pettää itseäsi. Tuo on jo aivan täysin naurettavaa. Treenamatonkin mies on melkein vahvempi kuin treenaava nainen. Puhumattakaan siitä, että "töissä paljon liikuntaa" on ihan höpöhöpöä treenin suhteen.
Olen liikkeessä käytännössä 8 tuntia päivässä, plus työmatkat pyörällä. Mies menee autolla töihin ja istuu takamuksellaan sen 8 tuntia, eikä liiku vapaaehtoisesti minnekään, joten kyllä minä vaan saan enemmän liikuntaa kuin hän.
Ap
Mitä oikein nostelet työksesi 8 h päivässä kun sen takia olet vahvempi kuin mies?
Kaikki liikunta ei kasvata voimaa. Olen itsekin naiseksi vahva ja liikun paljon, mutta ne minä nyt herranen aika miestä vahvempi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kai ymmärrät että vika ei ole miehessä vaan sinussa, läskeissäsi ja huonossa itsetunnossasi. Otapa itseäsi niskasta kiinni ja laihduta, niin pääst miehesi kanssa jälleen samalle tasolle.
No jaa, en ole varsinaisesti ylipainoinen joten en koe velvollisuutta laihtua miehen mukana. Itsetunnossa on ehkä vikaa, mutta toisaalta myös siinä, etten ilmeisesti koe itseäni pienempää miestä haluttavana. Sille on aika vaikea tehdä mitään...
Ap
Miehesi on joka tapauksessa sinua vahvempi ja sinä pelkkää höttöä. Jos et osaa ajatella asiaa sillä tavalla, niin vika on sinussa.
Enpä tiedä, hän ei urheile eikä hänellä juuri lihaksia ole. Voi hyvin olla että minä olenkin vahvempi. Minä saan töissä paljon liikuntaa, hän on toimistotyössä.
Ap
Älä nyt viitsi pettää itseäsi. Tuo on jo aivan täysin naurettavaa. Treenamatonkin mies on melkein vahvempi kuin treenaava nainen. Puhumattakaan siitä, että "töissä paljon liikuntaa" on ihan höpöhöpöä treenin suhteen.
Olen liikkeessä käytännössä 8 tuntia päivässä, plus työmatkat pyörällä. Mies menee autolla töihin ja istuu takamuksellaan sen 8 tuntia, eikä liiku vapaaehtoisesti minnekään, joten kyllä minä vaan saan enemmän liikuntaa kuin hän.
Ap
Ja miehesi on silti hyvin suurella todennäköisyydellä sinua vahvempi. Eli lopeta tuo itsesi pettäminen. Naiset nyt vain ovat heikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen myös pehmeä ja muodokas, viitisen kiloa voisi olla pudotettavaa, mutta kiloni onneksi jakautuvat aika kivasti rintoihin ja peppuun. Omasta mielestäni olen ihan kivan näköinen, en laiha mutta naisellinen."
totuus: Ainakin 20kg täysin ylimääräistä läskiä.
Laskin iloksesi painoindeksini: 24,5. Voisi tuosta pudottaa, mutta ei ole varsinaista tarvetta ja mielestäni painoni on jakautunutkin ihan hyvin.
Ap
Tuohan on ihan älyttömän korkea painoindeksi tacalliselle, ei-treenavalle naiselle. Oot taas näitä "Olen naisellinen ja muodokas", koska jonkun keksimä taulokko sanoo niin, vaikka oikeasti olet läski. Oletetaan sun olevan vaikka 165cm, tuolla painoindeksillä painat melkein 70kg(!). Ei se ole kaunista. Ja hei, vinkki, ainoastaan tankit eivät ole naisellisia.
No kyllä tuo nyt vaan on normaali paino, vaikka pyöreämmän puolella :D Terv. nuo mainitsemasi mitat, vaatekoko M / 38
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on se vakiotilanne nykyään: nainen kuin tynnyri, mies kuin tinasotilas!
Näin se vaan keski-ikäisillä keskimäärin menee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Mitä oikein nostelet työksesi 8 h päivässä kun sen takia olet vahvempi kuin mies?
Kaikki liikunta ei kasvata voimaa. Olen itsekin naiseksi vahva ja liikun paljon, mutta ne minä nyt herranen aika miestä vahvempi ole.
Kerrotaan sitten: olen opiskelija, ja teen 5 päivää viikossa (eli kokoaikaisesti) hotellisiivoojan töitä. Aivan järjettömän kiireistä ja raskastakin hommaa, hiki valuu kiireisimpien päivien lopussa. Alalla on monia asioita pielessä, kuten ylimitoitetut vaatimukset työntekijöille, mutta erittäin tehokasta liikuntaa tuo on.
Ap
Kuulostaa ap, ettet ole oikein sinut noiden kilojen kanssa. Tuollaisten fyysisten mittojen rinnastaminen johonkin miehisyyteen ja naiseuteen on vähän alkeellista. Eikö ole hyvä, jos miehesi on laihtunut. Länsimainen ihminen kun yleensä ei tarvitse 20kg vararavintoa mukanaan kannettavaksi.
mäkään en pidä laihoista miehistä. en myöskään hirveän lihaksikkaista. mieluummin normaali tai vähän tukeva ruumiinrakenne on kiva. ymmärrän ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ap, ettet ole oikein sinut noiden kilojen kanssa. Tuollaisten fyysisten mittojen rinnastaminen johonkin miehisyyteen ja naiseuteen on vähän alkeellista. Eikö ole hyvä, jos miehesi on laihtunut. Länsimainen ihminen kun yleensä ei tarvitse 20kg vararavintoa mukanaan kannettavaksi.
Mielestäni mieheni on ihan aidosti liian laiha. Kylkiluut paistavat ja kasvot ovat muuttuneet teräviksi ja luiseviksi. Jalat ovat kuin linnulla. Hän näyttää ja tuntuu hauraalta, eikä niin ole ennen ollut.
Olen sinut painoni suhteen, mutta en sen suhteen millainen kokoero minulla ja miehellä on. Minä en ole mitenkään siro tai hauras. En siitä huolimatta aio laihduttaa. Kuten sanoin, olen tyytyväinen siihen miten painoni jakautuu, enkä olisi valmis ottamaan sitä riskiä että mahdollinen ylimääräinen rasva lähtee sitten rinnoista ja takapuolesta.
Ap
Miksi miehesi on laihtunut, tarkoituksella vai jostain muusta syystä? Oletteko keskustelleet asiasta? Onhan hänellä kaikki kunnossa? Periaatteessa kai nuo tuntemukset on samoja, kun jos kumppani lihoo merkittävästi, muuttuu ulkoisesti eri ihmiseksi.
Me olemme miehen kanssa kummatkin todella hoikkia. Itse kuitenkin naisena heikompi ja pehmeämpi. Pidän tilanteesta näin. En ollenkaan tykkäisi, jos miehellä olisi ylipainoa tai "pehmeää", pehmeys viittaa mielessäni naisellisuuteen. Mies voisi muuten massaa saada, en panisi pahitteeksi, mutta on ihan hyvä näinkin.
Minä myös ymmärrän ap:ta. Ihmeellisellä tavalla taas on lynkattu ketjun aloittaja.
Kyllä mulle miehen liiallinen hentous on sellainen asia, joka ei sytytä ja saa olla vaikka vastaavan kilomäärän ylipainoa mielummin kuin alipainoa. Ja olen kyllä ollut laihankin miehen kanssa, ei se ole mikään estävä tekijä. Mutta fyysisesti isommat miehet kyllä vetävät puoleensa paremmin.
Itsekään en haluaisi hoikkaa miestä, miehen kuuluu olla mies ja naisen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi on laihtunut, tarkoituksella vai jostain muusta syystä? Oletteko keskustelleet asiasta? Onhan hänellä kaikki kunnossa? Periaatteessa kai nuo tuntemukset on samoja, kun jos kumppani lihoo merkittävästi, muuttuu ulkoisesti eri ihmiseksi.
Me olemme miehen kanssa kummatkin todella hoikkia. Itse kuitenkin naisena heikompi ja pehmeämpi. Pidän tilanteesta näin. En ollenkaan tykkäisi, jos miehellä olisi ylipainoa tai "pehmeää", pehmeys viittaa mielessäni naisellisuuteen. Mies voisi muuten massaa saada, en panisi pahitteeksi, mutta on ihan hyvä näinkin.
Tarkoituksella. Hän halusi pudottaa muutaman kilon ja päätyi pudottamaan enemmän kuin oli suunnitelmissa. Jäi koukkuun vaa'an aleneviin numeroihin. En ole sanonut mitään, ehkä vähän neuvonut syömään enemmän, mutta asia on arka enkä halua loukata. Enkä varsinkaan aio sanoa ääneen etten pidä häntä haluttavana samalla tavalla kuin ennen. Mutta jos hän vielä laihtuu, niin jotain on tehtävä, koska nyt jo on menty mielestäni liian pitkälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Kerrotaan sitten: olen opiskelija, ja teen 5 päivää viikossa (eli kokoaikaisesti) hotellisiivoojan töitä. Aivan järjettömän kiireistä ja raskastakin hommaa, hiki valuu kiireisimpien päivien lopussa. Alalla on monia asioita pielessä, kuten ylimitoitetut vaatimukset työntekijöille, mutta erittäin tehokasta liikuntaa tuo on.
Ap
Hei, olen itse juuri lopettelemassa välivuotta jonka vietin ihan samalla alalla ja se ei todellakaan ole mitään voimanostoa. Hirveä kiire on, totta, ja kyllähän joskus jotain raskaampia juttuja joutuu raahaamaan, mutta ota nyt se järki käteen ja tajua ettei se ole sama asia kuin voimaharjoittelu. Liikuntaa on erilaista, ja pyöräily ja hotellisiivous ei kasvata mitään haboja vaikka esim. verenpainetta alentaakin.
Mua alkaa epäilyttää aina kun joku on sitä mieltä että ties mitkä kauppareissut ovat liikuntaa ja he ovat siksi niin lihaksikkaita. Yhdessäkin ketjussa oli taannoin nainen joka koppavana selitti ettei hän harrasta varsinaista liikuntaa ollenkaan mutta hän hyppii itsekseen huvin vuoksi itsekseen päivän aikana niin paljon että saa siitä tarpeeksi urheilua.
Ymmärrän niin hyvin miltä aloittajasta tuntuu. Mun mies laihtui nopeassa ajassa monta kiloa ja minä senkun lihosin :( Tunsin itseni hirveäksi norsuksi mieheni rinnalla, enkä todellakaan voinut edes ajatella seksin harrastamista. Selitin miehelle asian (josta se loukkaantuin totta kai), unohdin kaiken seksiin liittyvän vähäksi aikaa ja keskityin vain omaan hyvinvointiini eli syömään suht terveellisesti ja liikkumaan. Ollaan molemmat normaalipainoisia nykyään ja seksikin sujuu.
Miksi miehesi on laihduttanut? Kuullostaa hurjalta,jos kylkiluutkin paistaa ja jalat kuin linnulla.Onhan kyse kuitenkin aikuisesta miehestä.Proteiinia ja hieman salilla käyntiä kyllä kannattaisi harkita.Ymmärrän tunteesi,älä missään nimessä itse sorru moiseen.
Peilistä kyllä näet totuuden.Tsemppiä☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Ap
Hei, olen itse juuri lopettelemassa välivuotta jonka vietin ihan samalla alalla ja se ei todellakaan ole mitään voimanostoa. Hirveä kiire on, totta, ja kyllähän joskus jotain raskaampia juttuja joutuu raahaamaan, mutta ota nyt se järki käteen ja tajua ettei se ole sama asia kuin voimaharjoittelu. Liikuntaa on erilaista, ja pyöräily ja hotellisiivous ei kasvata mitään haboja vaikka esim. verenpainetta alentaakin.
Mua alkaa epäilyttää aina kun joku on sitä mieltä että ties mitkä kauppareissut ovat liikuntaa ja he ovat siksi niin lihaksikkaita. Yhdessäkin ketjussa oli taannoin nainen joka koppavana selitti ettei hän harrasta varsinaista liikuntaa ollenkaan mutta hän hyppii itsekseen huvin vuoksi itsekseen päivän aikana niin paljon että saa siitä tarpeeksi urheilua.
Kuka puhui vomaharjoittelusta...? Minä olen liikkeessä päivittäin sen 8 tuntia vähintään, plus työmatkojen polkeminen, mies istuu pöydän ääressä saman ajan. Minä siis liikun enemmän kuin hän.
Ap
Onkohan muut ihmiset huomioineet miehen muutosta? Jos nyt pahasti menee alipainon puolelle, alkaa olla oikeasti syytä huoleen, ihan terveyden puolesta. Vaikea asia varmasti ottaa puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muut ihmiset huomioineet miehen muutosta? Jos nyt pahasti menee alipainon puolelle, alkaa olla oikeasti syytä huoleen, ihan terveyden puolesta. Vaikea asia varmasti ottaa puheeksi.
Muut ihmiset ovat huomanneet kyllä. Oletan, että mies tajuaa lopettaa laihduttamisen siinä vaiheessa kun painoindeksi osoittaa oikeasti alipainoa, mutta alan olla hiukan huolestunut kun sillä rajalla ollaan jo. Asia ei kuitenkaan kuulu minulle vaikka olemmekin pariskunta. En minä voi pakottaa häntä muuttamaan tapojaan, hänen on itse tajuttava ettei voi laihtua ainakaan enää enempää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Ap
Ja lisättäköön vielä että ap ei todennäköisesti ole mikään läski, vaikka joku täällä niin yritti väittääkin. Ihmisillä on ihan sekaisin eri painot ja se, miltä se näyttää. Ei tarvitse olla mikään Victoria's Secret-malli ollakseen sopusuhtainen, tavallinen nainen.
Kiistän tässä nyt vain sen että hotellisiivouksen myötä treenaamaton nainen olisi miestä vahvempi.
Tuohan on ihan älyttömän korkea painoindeksi tacalliselle, ei-treenavalle naiselle. Oot taas näitä "Olen naisellinen ja muodokas", koska jonkun keksimä taulokko sanoo niin, vaikka oikeasti olet läski. Oletetaan sun olevan vaikka 165cm, tuolla painoindeksillä painat melkein 70kg(!). Ei se ole kaunista. Ja hei, vinkki, ainoastaan tankit eivät ole naisellisia.