Mies päästi minulle tuntemattoman kaverinsa kotiini.
Ihan hullu juttu mutta yritän selvittää..
Ennen en ole eroa harkinnut, mutta nyt näyttää jo todennäköiseltä.
Mies oli ollut kaverilaumansa kanssa viihteellä keskustassa. Itse asun ihan ydinkeskustassa, mies kauempana. Olemme seurustelleet 2,5 vuotta ja luonnollisesti nukumme toistemme luona hyvin usein.
Miehellä on tietty mun avain ja lupa mennä asuntooni vapaasti nukkumaan jos on just vaikka baarissa eikä jaksa/kerkeä yöliikenteeseen jolla pääsisi kotiin.
Olin vanhempieni luona viime viikonlopun ja tarkoitus oli olla koko tämä viikko. Eilen mieheni kaveri laittoi iloisen fb-viestin missä kiitti kun sai "punkata" mun luona ja miten avain on nyt taas miehellä, et no worries.
... Niin. Mies ei siis ensinnäkään soittanut ja pyytänyt lupaa eikä vaivautunut edes kertomaan koko asiasta.
Tällä mulle lähes täysin tuntemattomalla (muistan etäisesti illanvietosta) on ollut mun avain kolme päivää.
Olin tässä vaiheessa jo täysin raivoissani. Miestä en saanu kiinni koko junamatkan aikana.
Oli tosi kiva tulla kotiin, missä oli paskaset lakanat ja petaamaton sänky, ruoat syöty jääkaapista ja vessassa vieläkin oksennuksen haju.
Kaikkein pahimmalta musta tuntuu, että tää täysin tuntematon jannu on ollut mun kaikkein henk. koht alueella, paikassa joka oikeasti näyttääkin siltä, etten odota kenenkään (paitsi poikaystäväni johon luulin luottavani täysin) käyvän.
Mulla oli koulupaperit levällään, rahaa pöydällä, pikkareita ja alkkareita kuivumassa, oli aika paskasta jne.
Kaikkein pahimmalta tuntui se, että mun vibraattori oli jäänyt yöpöydälle (oli muuten eri asennossa mihin jätin sen).
Itkettää, et tää vitun joku random äijä on nähny mun kaikkein intiimimpiä tavaroita.
Mä sit laitoin sinne miehen kaverille viestiä, joka tarkensi miten heitä oli ollut ihan kaksi siellä (hän ja joku nainen) ja olivat viettäneet sunnuntaitakin vielä mun luona. Oli yllättynyt siitä, että miten vihainen olin, syytti miestäni miten tämä oli antanut ymmärtää asian olevan 100% ok vielä sunnuntainkin suhteen ja oli kuulemma kehottanut syömään kaapistakin.
Mulla on ihan sairaan häväisty ja vihainen olo. En voi uskoa, että mies näkee täysin oksi antaa panokämpäksi mun asunnon. Mua ei todellakaan kiinnosta jakaa muk kotia (läppäri esim oli siellä, olivat kuunnelleet musiikkia. Läppärillä on kaikki mun henkilökohtainen asia, olin mm.googlannut hiivatulehduksesta, mun kaikki kuvat) ja kaikkea siihen liittyvää. Nyt tää äijä tietää et mulla on sukkia ja likasia vaatteita lattialla, käytän irtoripsiä (vessassa oli esillä) ja hiuslisäkkeitä (mulla lähti lääkityksen takia järkyttävän paljon tukkaa yhessä vaiheessa), että syön masennuslääkettä.. Jos viitsi avata kaapit niin siellä on liukuvoidetta, roacuttania, kaikkea kivaa.
Pahinta on se, että mies suuttui minulle kun sain vihdoin kiinni. Myönnän huutaneeni siinä vaiheessa täysiä, koska olin niin raivoissani. Suuttui mulle, koska ei nähnyt asian voivan olla ongelma, kaveria pitää auttaa "se asuu niin kaukana ja oli hirveessä kännissä ja ei oo saanu naista blaa blaa".. Ei suostunut pyytämään anteeksi, haukkui mun reaktion ja olin nipo ja mitä väliä ja miks haen draamaa.
Ihan hirvee olo. :( Mulla on niik vaikee olla. Esim. mun pikkarilaatikko oli vähän auki. Mulla on mielessä miljoona asiaa mitä on voinut tehä. Ihan vaikka laittaa kuvan tosta mun vibraattorista johonkin whatsappiin tms. Kamalinta on se, että oli eri asennossa mihin jätin.
Sitä on voitu vaikka käyttää. Tää tyyppi on voinu vaikka teettä mun avaimen jos haluaa.
Ihan hirveä olo.
Kommentit (315)
Arvaisin että apn kämpässä on oltu useammankin kerran kavereita panemassa... Mutta nyt mies jäi vasta asiasta kiinni.
Päivitystä odotellaan ap
Typerästi on kaverikin toiminut. Sitten muija meuhkaamisellaan tyrii loput. Ajattelemattomuudesta kaverilla on kysymys. Ehkä kulttuurieroistakin. Asunnossa ollut sortimentti oli kyllä sellainen, että ton kaverin housuissa miettisin myös suhteen jatkamista.
Miten AP jakselee? Tsemppiä! Hyvä, että pääsit eroon noin moukkamaisesta ja lapsellisesta kusipäästä. Vaikutat tosi symppikseltä ja ansaitset niin paljon parempaa!
Siis apua! Se nainenkin kenen kanssa tää majoittunut kaveri oli ollut on voinut olla oikeasti vaikka minkälainen! Eihän sun poikaystävä tai tää kaveri ole sitä ilmeisesti yhtään tunteneet, on vain baaripoka. Olisi ihan hyvin just voinut vaikka pölliä jotain, levittää kuvia, OLLA JOKU TUTTU, teetättää avaimen... sitten vaikka häipyä yhteystietoja antamatta. Mitä jos jotain olisi mennyt rikki? Tarkista nyt kaikki tavarat vielä rauhoittuneena uudelleen. Hyi että muutenkin! Ymmärrän sun pahan olosi täysin. Olen itsekkin samanlainen ja inhoan jos kulissit kaatuu. Vaikka ihan äitinikin tulisi yllätysvisiitille eikä olisi siivottu... Uskomattoman ahdistavaa. Älä puhu miehelle pariin päivään sanaakaan. Pese ja desinffioi asunto, polta ne lakanat ja sitten syöt levyn suklaata ja olet ihan rauhassa.
Epäilen ettei ole eka kerta kun mies päästää kavereita ap:n kämppään, kiva olla se mukava heppu joka tarjoaa panokämpän baarin vierestä.
Tuo identiteettivarkaus on asia johon kannattaa suhtautua ihan vakavasti. Riittää että löytää sosiaaliturvatunnuksen ja alkaa ottaa pikavippejä ym ap:n nimissä. Voit estää sen tekemällä vapaaehtoisen luottokiellon (Asiakastieto Oy) mutta koska olet opiskelija, ottaisin ensin yhteyttä pankkiin ja selittäisin sielläkin tilanteen jotta opintolainan kanssa ei tule vaikeuksia.
Ihmiset täällä tuntuvat olevan kovin sinisilmäisiä kun kuvittelevat ettei tavallinen suomalainen voi tehdä rikoksia. Voi ja niitä tehdään.
"Poliisin mukaan varastetuilla henkilötiedoilla tehdään paljon petoksia. Valtaosa petoksista tapahtuu internetissä. Varastetuin henkilötiedoin avataan puhelinliittymiä, joita puolestaan käytetään tavaroiden ja palveluiden ostamiseen. Muutamissa viikoissa voi petoksen hinta nousta kymmeniin tuhansiin euroihin."
Tekisin ap:n ex-poikakaverista rikosilmoituksen. Jos ap olisi antanut luvatta poikaystävän avaimen kaverilleen ja kaveri olisi laahannut sinne baarista jonkun puolituntemattoman josta ei tiedä edes etunimeä tai muista mitään, pari olisi nainut, syönyt jääkaapin tyhjäksi, oksentanut, oleillut kuin kotonaan, käyttänyt tietokonetta ja tiesmitämuuta, jättänyt kortsun lattialle jne, varmaan olisi ap:n poikakaverikin repinyt pelihousunsa.
Tee ap rikosilmoitus ja vaadi ex-poikakaverilta kulut lukon sarjoituksesta, ruuista ja lakanoista ym. Periaatteessahan tuossa on mahdollisuus hakea korvausta myös henkisestä kivusta. Ota yhteys myös oikeusaputoimistoon (saat opiskelijana oikeusavustajan ilmaiseksi) jos menee hankalaksi. Tuossa on selkeästi syyllistytty esim. varkauteen. Jos varastaa kaupasta ruokaa, se on rikos. Se on rikos myös toisen ihmisen kotona kun asunnon haltija ei edes tiedä kenenkään siellä olevan. Opiskelijalle ruuat ja lakana ja lukon sarjoitus ovat isoja kuluja. En minäkään alkaisi kiimanesteillä pilattuja lakanoita pesemään. Roskiin vaan. Saattaisi mennä sänkykin vaihtoon.
Yksityisyys tietenkin on kärsinyt, se on selvä, mutta rikoksen tunnusmerkit tuo täyttänee muutenkin. Jos A sanoo B:lle että voit ottaa C:n auton (C:n tietämättä) ja ajella sillä niin pitkään kuin huvittaa ja naida takapenkillä, polttaa vielä tankinkin tyhjäksi, niin syytteet alkavat luvattomasta haltuunotosta ja jatkuvat omaisuudelle aiheutuneeseen haittaan jne.
Vaikka jonkun mielestä on vaan bunkattu jonkun kämpässä ja voivoi, asia ei ole edes lain mukaan näin yksinkertainen. Puhumattakaan siitä että on törkeästi tunkeuduttu yksityisalueelle. Lisäksi mahdolliset haitat joita asunnolle ja koko kiinteistölle olisi voinut koitua (vesivahinko, tulipalo). On täysin holtitonta luovuttaa TOISEN IHMISEN AVAIN kolmannelle osapuolelle joka on vieläpä kännissä.
Jos ap menet poliisin juttusille, huomannet ettet todellakaan ole turhasta hysteerinen. Poikaystävä (ex) on jo sen ikäinen ja yliopistossa opiskelevalla pitäisi olla sen verran tolkkua että tajuaa mikä on ok, mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen ettei ole eka kerta kun mies päästää kavereita ap:n kämppään, kiva olla se mukava heppu joka tarjoaa panokämpän baarin vierestä.
Tuo identiteettivarkaus on asia johon kannattaa suhtautua ihan vakavasti. Riittää että löytää sosiaaliturvatunnuksen ja alkaa ottaa pikavippejä ym ap:n nimissä. Voit estää sen tekemällä vapaaehtoisen luottokiellon (Asiakastieto Oy) mutta koska olet opiskelija, ottaisin ensin yhteyttä pankkiin ja selittäisin sielläkin tilanteen jotta opintolainan kanssa ei tule vaikeuksia.
Ihmiset täällä tuntuvat olevan kovin sinisilmäisiä kun kuvittelevat ettei tavallinen suomalainen voi tehdä rikoksia. Voi ja niitä tehdään.
"Poliisin mukaan varastetuilla henkilötiedoilla tehdään paljon petoksia. Valtaosa petoksista tapahtuu internetissä. Varastetuin henkilötiedoin avataan puhelinliittymiä, joita puolestaan käytetään tavaroiden ja palveluiden ostamiseen. Muutamissa viikoissa voi petoksen hinta nousta kymmeniin tuhansiin euroihin."
Tekisin ap:n ex-poikakaverista rikosilmoituksen. Jos ap olisi antanut luvatta poikaystävän avaimen kaverilleen ja kaveri olisi laahannut sinne baarista jonkun puolituntemattoman josta ei tiedä edes etunimeä tai muista mitään, pari olisi nainut, syönyt jääkaapin tyhjäksi, oksentanut, oleillut kuin kotonaan, käyttänyt tietokonetta ja tiesmitämuuta, jättänyt kortsun lattialle jne, varmaan olisi ap:n poikakaverikin repinyt pelihousunsa.
Tee ap rikosilmoitus ja vaadi ex-poikakaverilta kulut lukon sarjoituksesta, ruuista ja lakanoista ym. Periaatteessahan tuossa on mahdollisuus hakea korvausta myös henkisestä kivusta. Ota yhteys myös oikeusaputoimistoon (saat opiskelijana oikeusavustajan ilmaiseksi) jos menee hankalaksi. Tuossa on selkeästi syyllistytty esim. varkauteen. Jos varastaa kaupasta ruokaa, se on rikos. Se on rikos myös toisen ihmisen kotona kun asunnon haltija ei edes tiedä kenenkään siellä olevan. Opiskelijalle ruuat ja lakana ja lukon sarjoitus ovat isoja kuluja. En minäkään alkaisi kiimanesteillä pilattuja lakanoita pesemään. Roskiin vaan. Saattaisi mennä sänkykin vaihtoon.
Yksityisyys tietenkin on kärsinyt, se on selvä, mutta rikoksen tunnusmerkit tuo täyttänee muutenkin. Jos A sanoo B:lle että voit ottaa C:n auton (C:n tietämättä) ja ajella sillä niin pitkään kuin huvittaa ja naida takapenkillä, polttaa vielä tankinkin tyhjäksi, niin syytteet alkavat luvattomasta haltuunotosta ja jatkuvat omaisuudelle aiheutuneeseen haittaan jne.
Vaikka jonkun mielestä on vaan bunkattu jonkun kämpässä ja voivoi, asia ei ole edes lain mukaan näin yksinkertainen. Puhumattakaan siitä että on törkeästi tunkeuduttu yksityisalueelle. Lisäksi mahdolliset haitat joita asunnolle ja koko kiinteistölle olisi voinut koitua (vesivahinko, tulipalo). On täysin holtitonta luovuttaa TOISEN IHMISEN AVAIN kolmannelle osapuolelle joka on vieläpä kännissä.
Jos ap menet poliisin juttusille, huomannet ettet todellakaan ole turhasta hysteerinen. Poikaystävä (ex) on jo sen ikäinen ja yliopistossa opiskelevalla pitäisi olla sen verran tolkkua että tajuaa mikä on ok, mikä ei.
Oikeastaanhan se koko asunto on nyt asumakelvoton. Koko talo pitää polttaa tai purkaa. Kallis juttu tuli tästä.
Kehno trollaus. "Yhyy nyyh mun poikaystävä päästi kaverin mun kämppään ja näytti kaiken mitä en haluaisi kenenkään näkevän, ja nyt luettelen ne yksi kerrallaan koko maailmalle toistaen vielä kaiken jotta jokainen ihan varmasti tietää että googlasin hiivatulehdusta ja dildo törrötti pöydällä ja ja ja ja" .
..vaan sitähän täällä pyörivät kaipaavat. Sen jälkeen onkin hyvä käydä lukemassa lisää paskaa mvlehdestä.
Sillälailla suomalaiset. Juokaa vaan enemmän ja sikailkaa menemään. Kaikenhan voi laittaa aina kännin piikkiin tai vika on aina jonkun toisen. En ymmärrä näitä nykyajan vastuuttomia paskahousu"miehiä". Ota avain pois ja maksata miehellä uudet ja sitten jätät sen.
Missäs se mies sitten itse yöpyi? Heräsi kalu vieraan naisen sisällä?
Up. Ap? Ehditkö ja jaksatko kertoa vähän tarkemmin, miten kävi? Toivottavasti mies ei heittäydy ihan dramaqueeniksi ja hankalaksi eroa hoitaessa. Ei vaikuta kyllä henkilöltä, joka osaisi kantaa vastuun virheistään. Kypsymätön nulikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaanhan se koko asunto on nyt asumakelvoton. Koko talo pitää polttaa tai purkaa. Kallis juttu tuli tästä.
eli sinun mielestäsi on okei jos kaksi sinulle täysin tuntematonta ihmistä menevät ilman lupaasi asunnollesi, roiskivat menemään spermansa ja muut eritteet, vetävät jääkaappisi tyhjäksi ja käyvät koneellasi surffailemassa, todennäköisesti tutkailevat kaappisi kun viihtyvät asunnolla sen verran hyvin ja pitkään ja jättävät kortsun merkiksi käynnistään? Oletko jompi kumpi noista henkilöistä kenties tai onko sinulla itselläsi tapana käyttäytyä noin? Mistäpä sen tietää vaikka olisivat pyyhkineet kätensä aktin jälkeen pitkin patjaa ja tyynyjä ja jättäneet vielä satiaisia jälkeensä.
Itselläni on yliopistoikäisiä lapsia enkä voi kuvitellakaan että käyttäisivät noin vastuuttomasti tai törkeästi. Jos joku olisi luovuttanut avaimeni luvatta jollekin ja antanut täydet valtuudet viihdyttää itseään jonkun asunnolla, se olisi sen ihmissuhteen loppu. Perusluottamuksestahan tässä on kyse eikä ap:n poikaystävä vaivautunut edes mainitsemaan että oli luvannut asunnon kaverin panokämpäksi. On jättänyt luultavasti kertomatta paljon muutakin. Hyvää tässä tarinassa on se että tuon ex-poikaystävän todellinen karva paljastui nyt eikä ehtinyt tapahtua jotain vielä pahempaa. Vielä viimeiseksi herää kysymys: missä ap:n poikaystävä yöpyi? Taisi löytää toisen yöpaikan.
Lukekaa ketju ennen kyselyitä, oleelliset asiat, siitä lähtien että ap ja nykyinen ex eivät asuneet yhdessä, on kyllä kerrottu...
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen ei laita läppäriinsä salasanaa?
AP:ko sinusta on se, joka on toiminut väärin tässä?
AP:n poikaystävän käytös vaikuttaa huolestuttavan epäkypsältä. Erityisesti se, että lähtee perustelemaan itsestäänselvää asiaa niin kuin teini tai lapsi 'ei sitä oltu kielletty', on vähän kuin varoitussireeni. Sitä voi mokata hetken huumassa ja/tai painostuksen alaisena, mutta sellainen reaktio, jossa ei myönnetä toisen näkökulmaa ja huolenaiheita aiheellisiksi, on myös hälyyttävää. Jonkunasteista empatiakyvyyttömyyttä on ilmassa.
Vielä se pointti lisää, että jos et olisi saanut tietää tästä tempauksesta, miten miehesi olisi selittänyt sängynalta löytyneen kortsun?
Tsemppiä ap!
Kiinnostaisi kovasti, mitä tuo vielä pahempi luottamuksen pettäminen pitää sisällään.
Toivottavasti ap tulee tänään kertomaan.