Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aivan pakko pitää niitä kissoja vapaana rivitaloalueella??

Vierailija
06.04.2016 |

Kaunis kevätilma, avaan ikkunan jo voin jo mielessäni kuvitella raikkaan kevätilman tuoksun tunkeutuvan avonaisesta ikkunasta olohuoneeseen..

Ja mitä vielä, joku naapurin katti on taas käynyt kusella terassillamme ja sisälle tulvii ainoastaan voimakas kissankusen haju >.<
Pihalla käy ainakin kolme eri kattia kusekelemassa ja ahdistelemassa ikkunan läpi omia kissojamme. Viime kesänä terassituolien päällisetkin piti heittää pois, kun nihin käytiin kusaisemassa.

Olen niin väsynyt tähän! Kun en tiedä, missä osoitteessa nuo karvalapaset asuvat, niin envoi käydä edes omistajalle valittamassa + antamassa laskua pilatuista pihakalusteista..
Vinkkejä, mitä voin tehdä?

Kommentit (271)

Vierailija
221/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä myrkyttäjät saisi maistaa omaa lääkettään. Miten on, syöttekö itse lihaa, sellaista tehotuotettua? Siinä sitä kaksinaismoraali huipussaan näillä mussuttajilla,  jotka höpöttää kissojen pieneläinten syönnistä. Ja ei, en hyväksy kissojenkaan vapaana kuljeskelua  taajama-alueella, joskus vain kissa saattaa vahingossa päästä karkuun. Huonosti käyttäytyvät kissat ovat joko ihmisen pilaamia tai sairaita. Kissat ovat parhaimmillaan sympaattisia ja lempeitä karvapalleroita.

Kissa on vierasperäinen tuhoeläin. Parhaimmillaan luonnossa vapaana, siellä päin maailmaa mihin se kuuluu. Kissojen pitämisen lemmikkeinä voisi tyystin kieltää, koska se on aina enemmän tai vähemmän eläinrääkkäystä.

Kissaa ei itse asiassa ole ikinä kesytetty, vaan kissa on omasta tahdostaan kotiuttanut itsensä asumaan ihmisen kanssa. Kissa ymmärsi ihmisten tarjoamat edut (ilmainen ruoka, lämmin paikak nukkua) ja ihmiset taas ymmärsivät, että kissa on erinomainen tapa päästä eroon hiiristä, rotista, myyristä ja muista pienistä tuholaisista.

Niinpä ihmiset alkoivat ruokkimaan kissoja ja siten kissat vain asettuivat elämään ihmisten kanssa ja siinä sivussa sitten vielä poistivat tuholaisongelman.

Vierailija
222/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen puolestaan suuttui ja alkoi räyhäämään minulle, kun kannoin hänen kissansa niskasta hänen ovelleen ja sanoin vieväni sen seuraavalla kerralla eläinsuojaan.

Tuollaisissa tapauksissa pitääkin alkaa räyhäämään. Ei riittänyt paskahousun pokka kohdata suoraan naapuria, joten viha puretaan puolustuskyvyttömään pieneläimeen.

Mit vit? Tietääkseni kissaa voi ihan hyvin nostaa niskasta? Ja heti kun sain kissan kiinni, kävelin sen omistajan ovelle.

Kissasta siis uskallat ottaa mittaa, mutta miehestä et.

No eipä ole se mies käynyt kusella meidän pihalla. Jos käy, niin otan häntäkin niskasta kiinni. Ihme jankkaaja sinäkin olet.

Mä tein itse asiassa juuri näin ja kusin naapurin postien päälle. Sen jälkeen naapurilleaoli kaksi vaihtoehtoa:

a) jättää ongelmatta sikseen, b) jatkaa ongelmaa, mikä tarkottaisi ettei ongelma ollut enää enää kissa, vaan ongelma olin mä.

Kummasti rauhoittui kissoja rääkkävä sadisti kun ongelma vaihtui kissasta aikuiseen mieheen.

Voi harmi kun et ole mun naapuri. Olis niiiiiiin kiva nähdä livenä mitä mieltä olet kun loukuttaisin sun kissan mun pihalta kuseksimasta. ;-)

Kyllä mä saan tarvittaessa huomattavasti suurempaa vahinkoa aikaiseksi sun pihamaalla ja sun asunnossasi, jos vertaa siihen "vahinkoon" johon kissa on kykenevä.

We have a badass here! :D

Siitä en tiedä. Tosin mä en ainakaan rääkkää ja loukuta puolustuskyvyttömiä eläimiä, vaan jos teen ongelman, uskallan tehdä sen ongelman suoraan ihmistä vastaan, enkä käytä mitään kissoja välikappaleena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas... 

Kun ongelma on se, että kissojen takia piha haisee kissankuselle + pihakalusteet tuhottu kuseskeluilla, niin ei hirveasti lämmitä nuo "pitää myyräkannan kurissa" -jeesustelut...

-ap

No onko parempi, että myyrät ovat tuhonneet omenapuiden juuret ja syöneet kukkasipulit?

Niin, mietipä nyt OIKEIN TARKKAAN kumpi mahtaa haitata enemmän: syödyt juurakot, vai se ettei pihalla voi oleilla kusen hajun takia + käyttökelvottomaksi pilatut pihakalusteet?

Liioittelun jalo taito...

Pyyhkäise pihakalusteet niin ovat taas käyttökelpoisia.

Pyyhkäisetkö useinkin pehmusteita? Ne pestiin monta kertaa - haju ei enää lähtenyt.

Lisäksi koko piha haisee, kuten aloituksessa sanoin, ETTEI TUOTA SAAKELIN IKKUNAAKAAN VOI AUKI PITÄÄ.

Nyt jokainen inttäjä kertokoon asuinpaikkakunnan, niin katsotaan löytyykö samaa asuinaluetta. Tulen sitten vierailulle tuomaan laskua kattienne tuhoista.  

Mutta mitä tulee vinkkeihin, niin tuota loukkua voisin kyllä kokeilla ja toimitan kissat lähimpään eläinsuojaan.

Edelleenkin, miksi sun pihakalusteita pitää pitää tärkeämpänä kuin elävän eläimen vapautta?

Tuolla sinun selitykselläsi minäkin voisin usuttaa lapseni teidän pihalle hajottamaan paikkoja :) Koska hänen oikeutensa vapauteen on paljon tärkeämpää kuin sinun pihakalusteesi.

Tässähän nimenomaan on kyse siitä, että kissanomistajat kuiskuttelevat eläimilleen, että menkääs rikkomaan paikkoja jookos. Suhteellisuudentaju on hieno asia :D

Ei vaan tässä on kyse siitä että kissanomistajat kuiskuttelevat toisilleen ettei lakia tarvitse noudattaa.

Hei, tämä oli hyvä! :) Oiskin noilla rikollisilla selkärankaa myöntää rikkovansa lakia! Raukkoina salaa kotonaan tietävät, kuinka rakas lemmikki menee naapurin lasten vaunuihin, kuseksii paikat ja lopuksi kenties mahdollisesti jää auton töytäisemänä kitumaan jopa päiväkausiksi ojaan.

"Kukkasipulit, omenapuut ja myyrätuhot" just. #Rakas lemmikki #mun pikkukulta #nöpönassu, hassuntassu, kyllä julma voi olla ihminen :(

No voi yhyy, jos sinulla on oma piha, tiedät varmaan kuinka paljon harmittaa, että istutukset/puut/pensaat on keväällä tuhottu. Ja jos ne kissat häipyisivät, tuhoja olisi varmaan kymmenkertaisesti. Jos sinulla ei ole omaa pihaa, ei tarvitse vängätäkään. Maalla tämä yleensä tajutaan erittäin hyvin!

Lastenvaunuihin menevät kissat ovat lähinnä urbaanilegendaa, ja leikattu kissa ei minnekään merkkaile. Joten rauhoitu hieman vihasi ja väitteidesi kanssa.

No kuules, kun mä nyt ihan rauhallisena kysyn sinulta, että mikä oikeus sulla tai kaltaisillasi  on päättää mun pihan toiminnasta eläinten kulkemisen suhteen?

Pahoittelut, jos sun kasvusto on keväällä pilalla, ja olisi täysin tuhoutunut ilman lukuisia irti kulkevia kissoja, mutta se ei nyt vaan muuta tosiasiaa siitä, että kukin määrää omalla pihallaan! Usko nyt, kun tässä on jo käyty lakipykälätkin läpi. Saahan sitä haluta ihan mitä mieleen juolahtaa, vaikka se onkin kiellettyä. Mutta omassa mielessään vain.

Jos mä kerron naapurille, että pihalleni ei heidän elukat tule, niin se täytyy ottaa todesta ja toimia niin kuin oikein on. Maaseutu on asia erikseen, siellä varmaan joka talossa on kissa, jopa useampi, ja kulkevat kaikki vapaana.

Lastenvaunujutut ovat totta, vaikka sinä et ole kokenut. Tiedän useita, lähin seinänaapurista. Ja omin silmin kissan käynnit nähty. Iso riitakin siitä tuli, kun omistaja saatiin selville. Lisäksi talvisin on todella kurjaa, kun riehuvat ja hyökkäilevät lintulaudalla :(

Leikattu tai ei, oikeuteni on edelleen elää ilman kusen hajua ja muuta harmia. Naapurini leikattu kissa pyörii puutarhakalusteissa ja aiheuttaa myös ongelmaa, mm. allergikoille. Ja vaaleat tuolinpäälliset eivät ole elukoita varten. Kun kerroin, etten tykkää, sanoi vaan että on leikattu! Kun mainitsin allergiasta, ei puhunut mitään, vaan käänsi selkänsä ja lähti menemään. Fiksu???

Vierailija
224/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mun mielestä äärettömän surullinen keskustelu. Mä en jaksa ymmärtää, miten ihmiset vähättelevät irtokissoista aiheutuvaa haittaa saati niiden kissojen elämää.

Tästä on puhuttu monta vuotta, ja yhä näyttää löytyvän hirveän paljon näitä "vanhan kansan ihmisiä", joiden mielestä kissan täytyy saada toteuttaa vaistojaan. Silläkin uhalla, että kissa saattaa joutua rääkättäväksi, syödä niitä myrkkyjä (vaikka sitten naapuritalossa ollutta rotanmyrkkyä tai ihan kissalle jätettyä), joutua auton ajamaksi tai jonkun eläimen saaliiksi. Tässä oikeasti pitäisi vaan edes hetki yrittää katsoa asiaa vähän laajemmasta näkökulmasta, eikä "kyllä meidän kissa osaa väistää autoja" ja "no semmoista se on, mutta saipahan elää hyvän elämän".

Ja tuo toisen omaisuuden rikkominen. Myös meillä taajamassa naapurikadun kissa käy pissimässä hiekkalaatikkoon. Täällä on mainittu myös pihakalusteet sekä ne rattaat ja autot. Omaisuuden rikkomista on turha lähteä puolustelemaan, sillä vika löytyy AINA(, ja tätä sanaa ei voi korostaa tarpeeksi,) omistajasta. Omistaja on se, joka mahdollistaa tämän kissan käytöksen. Ei se kissa nyt hyvänen aika osaa ajatella, että käynpäs kiusallani kusaisemassa naapurin pihasohvalle. Omistaja on vastuussa kissan tekemisistä sekä sen elämästä, jota luulisi arvostavan sen verran, että ei jätä sitä yksin ulos valvomatta. Ja vaikka se kissa ei lähtisikään omaa katua pidemmälle, voi siinä kadullakin tapahtua vaikka ja mitä. Lisäksi aina syytetään näitä kissojen kiduttajia ja myrkyttäjiä - mikä tottakai on oikein, en hyväksy minkäänlaista kiusantekoa - mutta näiltä vältytään vain ja ainoastaan sillä, että kissa pidetään sisällä. Ihan oikeasti, netissä huutelu ja ihmisten kiduttajaksi haukkumien ei auta ketään eikä se loppupeleissä muuta yhtään mitään. Lakia rikotaan jatkuvasti, joten jos kissa halutaan pitää turvassa, muutoksen täytyy lähteä kissan omistajasta.

Alkuperäiseen viestiin, kannatan myös loukuttamista. Jos ei muutaman hakureissun jälkeen ala kissa pysyä sisällä, niin jo on kumma. Ja jos lompakolle käy liikaa, niin varmasti kissa löytää eläinsuojelun kautta arvoisensa kodin.

Terveisin eläinsuojeluyhdistyksellä avustava henkilö, joka on nähnyt ja kuullut aivan liikaa - vain siksi, että omistajat.

Vierailija
225/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mun mielestä äärettömän surullinen keskustelu. Mä en jaksa ymmärtää, miten ihmiset vähättelevät irtokissoista aiheutuvaa haittaa saati niiden kissojen elämää.

Tästä on puhuttu monta vuotta, ja yhä näyttää löytyvän hirveän paljon näitä "vanhan kansan ihmisiä", joiden mielestä kissan täytyy saada toteuttaa vaistojaan. Silläkin uhalla, että kissa saattaa joutua rääkättäväksi, syödä niitä myrkkyjä (vaikka sitten naapuritalossa ollutta rotanmyrkkyä tai ihan kissalle jätettyä), joutua auton ajamaksi tai jonkun eläimen saaliiksi. Tässä oikeasti pitäisi vaan edes hetki yrittää katsoa asiaa vähän laajemmasta näkökulmasta, eikä "kyllä meidän kissa osaa väistää autoja" ja "no semmoista se on, mutta saipahan elää hyvän elämän".

Ja tuo toisen omaisuuden rikkominen. Myös meillä taajamassa naapurikadun kissa käy pissimässä hiekkalaatikkoon. Täällä on mainittu myös pihakalusteet sekä ne rattaat ja autot. Omaisuuden rikkomista on turha lähteä puolustelemaan, sillä vika löytyy AINA(, ja tätä sanaa ei voi korostaa tarpeeksi,) omistajasta. Omistaja on se, joka mahdollistaa tämän kissan käytöksen. Ei se kissa nyt hyvänen aika osaa ajatella, että käynpäs kiusallani kusaisemassa naapurin pihasohvalle. Omistaja on vastuussa kissan tekemisistä sekä sen elämästä, jota luulisi arvostavan sen verran, että ei jätä sitä yksin ulos valvomatta. Ja vaikka se kissa ei lähtisikään omaa katua pidemmälle, voi siinä kadullakin tapahtua vaikka ja mitä. Lisäksi aina syytetään näitä kissojen kiduttajia ja myrkyttäjiä - mikä tottakai on oikein, en hyväksy minkäänlaista kiusantekoa - mutta näiltä vältytään vain ja ainoastaan sillä, että kissa pidetään sisällä. Ihan oikeasti, netissä huutelu ja ihmisten kiduttajaksi haukkumien ei auta ketään eikä se loppupeleissä muuta yhtään mitään. Lakia rikotaan jatkuvasti, joten jos kissa halutaan pitää turvassa, muutoksen täytyy lähteä kissan omistajasta.

Alkuperäiseen viestiin, kannatan myös loukuttamista. Jos ei muutaman hakureissun jälkeen ala kissa pysyä sisällä, niin jo on kumma. Ja jos lompakolle käy liikaa, niin varmasti kissa löytää eläinsuojelun kautta arvoisensa kodin.

Terveisin eläinsuojeluyhdistyksellä avustava henkilö, joka on nähnyt ja kuullut aivan liikaa - vain siksi, että omistajat.

Amen!

Vierailija
226/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas... 

Kun ongelma on se, että kissojen takia piha haisee kissankuselle + pihakalusteet tuhottu kuseskeluilla, niin ei hirveasti lämmitä nuo "pitää myyräkannan kurissa" -jeesustelut...

-ap

No onko parempi, että myyrät ovat tuhonneet omenapuiden juuret ja syöneet kukkasipulit?

Niin, mietipä nyt OIKEIN TARKKAAN kumpi mahtaa haitata enemmän: syödyt juurakot, vai se ettei pihalla voi oleilla kusen hajun takia + käyttökelvottomaksi pilatut pihakalusteet?

Pyyhkäisetkö useinkin pehmusteita? Ne pestiin monta kertaa - haju ei enää lähtenyt.

Lisäksi koko piha haisee, kuten aloituksessa sanoin, ETTEI TUOTA SAAKELIN IKKUNAAKAAN VOI AUKI PITÄÄ.

Nyt jokainen inttäjä kertokoon asuinpaikkakunnan, niin katsotaan löytyykö samaa asuinaluetta. Tulen sitten vierailulle tuomaan laskua kattienne tuhoista.  

Mutta mitä tulee vinkkeihin, niin tuota loukkua voisin kyllä kokeilla ja toimitan kissat lähimpään eläinsuojaan.

Edelleenkin, miksi sun pihakalusteita pitää pitää tärkeämpänä kuin elävän eläimen vapautta?

Tuolla sinun selitykselläsi minäkin voisin usuttaa lapseni teidän pihalle hajottamaan paikkoja :) Koska hänen oikeutensa vapauteen on paljon tärkeämpää kuin sinun pihakalusteesi.

Tässähän nimenomaan on kyse siitä, että kissanomistajat kuiskuttelevat eläimilleen, että menkääs rikkomaan paikkoja jookos. Suhteellisuudentaju on hieno asia :D

Ei vaan tässä on kyse siitä että kissanomistajat kuiskuttelevat toisilleen ettei lakia tarvitse noudattaa.

Hei, tämä oli hyvä! :) Oiskin noilla rikollisilla selkärankaa myöntää rikkovansa lakia! Raukkoina salaa kotonaan tietävät, kuinka rakas lemmikki menee naapurin lasten vaunuihin, kuseksii paikat ja lopuksi kenties mahdollisesti jää auton töytäisemänä kitumaan jopa päiväkausiksi ojaan.

"Kukkasipulit, omenapuut ja myyrätuhot" just. #Rakas lemmikki #mun pikkukulta #nöpönassu, hassuntassu, kyllä julma voi olla ihminen :(

No voi yhyy, jos sinulla on oma piha, tiedät varmaan kuinka paljon harmittaa, että istutukset/puut/pensaat on keväällä tuhottu. Ja jos ne kissat häipyisivät, tuhoja olisi varmaan kymmenkertaisesti. Jos sinulla ei ole omaa pihaa, ei tarvitse vängätäkään. Maalla tämä yleensä tajutaan erittäin hyvin!

Lastenvaunuihin menevät kissat ovat lähinnä urbaanilegendaa, ja leikattu kissa ei minnekään merkkaile. Joten rauhoitu hieman vihasi ja väitteidesi kanssa.

No kuules, kun mä nyt ihan rauhallisena kysyn sinulta, että mikä oikeus sulla tai kaltaisillasi  on päättää mun pihan toiminnasta eläinten kulkemisen suhteen?

Pahoittelut, jos sun kasvusto on keväällä pilalla, ja olisi täysin tuhoutunut ilman lukuisia irti kulkevia kissoja, mutta se ei nyt vaan muuta tosiasiaa siitä, että kukin määrää omalla pihallaan! Usko nyt, kun tässä on jo käyty lakipykälätkin läpi. Saahan sitä haluta ihan mitä mieleen juolahtaa, vaikka se onkin kiellettyä. Mutta omassa mielessään vain.

Jos mä kerron naapurille, että pihalleni ei heidän elukat tule, niin se täytyy ottaa todesta ja toimia niin kuin oikein on. Maaseutu on asia erikseen, siellä varmaan joka talossa on kissa, jopa useampi, ja kulkevat kaikki vapaana.

Lastenvaunujutut ovat totta, vaikka sinä et ole kokenut. Tiedän useita, lähin seinänaapurista. Ja omin silmin kissan käynnit nähty. Iso riitakin siitä tuli, kun omistaja saatiin selville. Lisäksi talvisin on todella kurjaa, kun riehuvat ja hyökkäilevät lintulaudalla :(

Leikattu tai ei, oikeuteni on edelleen elää ilman kusen hajua ja muuta harmia. Naapurini leikattu kissa pyörii puutarhakalusteissa ja aiheuttaa myös ongelmaa, mm. allergikoille. Ja vaaleat tuolinpäälliset eivät ole elukoita varten. Kun kerroin, etten tykkää, sanoi vaan että on leikattu! Kun mainitsin allergiasta, ei puhunut mitään, vaan käänsi selkänsä ja lähti menemään. Fiksu???

Se on "OMA PIHA" on edelleenkin sitä vain lakipykälien avulla, ts. keinotekoisesti.

Vierailija
227/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas... 

-ap

Se on "OMA PIHA" on edelleenkin sitä vain lakipykälien avulla, ts. keinotekoisesti.

Kommunistiko siellä huutelee?

Lait ovat "yhdessä" sovittuja pelisääntöjä jotka tekevät ihmisten välisestä yhteiselämästä suurinpiirtein siedettävää, mutta keinotekoisia tietysti siinä mielessä että ne ovat ihmisten keksimiä. Oikeus omistamiseen löytyy kansainvälisistä ihmisoikeussopimuksista, mistä muista ihmisoikeuksista haluaisit keinotekoisuuden varjolla myös luopua? Kun se kissankusisiin puutarhakalusteisiin suivaantunut naapurisi tulee leipomaan sinua turpaan niin vähän ennen valojen sammumista lohduttelet itseäsi että "noh, oikeus fyysiseen koskemattomuuteen onkin keinotekoinen, lakipykäliin perustuva juttu" ?

Vierailija
228/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas... 

-ap

Eli on siis ihan ok, jos pidän meidän 60-kiloista hauvelia vapaana ja hän voi tulla ihan vapaasti kusemaan teidän terassinnurkkaan. Jee, hyvä tietää.  Eläimen vapaus ennen kaikkea.

60-kiloinen koira voi olla ihmisille jopa kuolettavan vaarallinen, vaikka hyökkäisi aikuisen miehen kimppuun.  Muutaman kilon painavasta kissasta ei taas ole ihmiselle mitään vaaraa.

Mua on purrut kissa kahdesti ja rääpinyt käsivarren verille kerran. Nilkkoihin hyökännyt rääpimään lukemattomia kertoja. Entisellä kämppäkaverilla oli ihan hullu kissa. Onneksi se puri sitä itteäänkin että se ymmärsi hävittää sen.

Vierailija
229/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita loukut pihalle ja samalla viesti taloyhtiön ilmoitustaululle jossa kerrot mistä eläinsuojasta voi mahdollisesti kissojaan myöhemmin kysellä.

Vierailija
230/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se kissankusisiin puutarhakalusteisiin suivaantunut naapurisi tulee leipomaan sinua turpaan niin vähän ennen valojen sammumista lohduttelet itseäsi että "noh, oikeus fyysiseen koskemattomuuteen onkin keinotekoinen, lakipykäliin perustuva juttu" ?

Saa tulla yrittään, katsotaan kumpi voittaa. Ja kosto on toki joka kerta "suloisempi".

Vierailija
231/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas... 

-ap

Eli on siis ihan ok, jos pidän meidän 60-kiloista hauvelia vapaana ja hän voi tulla ihan vapaasti kusemaan teidän terassinnurkkaan. Jee, hyvä tietää.  Eläimen vapaus ennen kaikkea.

60-kiloinen koira voi olla ihmisille jopa kuolettavan vaarallinen, vaikka hyökkäisi aikuisen miehen kimppuun.  Muutaman kilon painavasta kissasta ei taas ole ihmiselle mitään vaaraa.

Mua on purrut kissa kahdesti ja rääpinyt käsivarren verille kerran. Nilkkoihin hyökännyt rääpimään lukemattomia kertoja. Entisellä kämppäkaverilla oli ihan hullu kissa. Onneksi se puri sitä itteäänkin että se ymmärsi hävittää sen.

Siihen ne "kissan aiheuttamat fyysiset vahingot" sitten jäivätkin. Ne fyysiset vahingot olisivat luultavasti "hieman" pahempia jos sun kimppuun olisi hyökännyt mastiffi tai cane corso.

Vierailija
232/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita loukut pihalle ja samalla viesti taloyhtiön ilmoitustaululle jossa kerrot mistä eläinsuojasta voi mahdollisesti kissojaan myöhemmin kysellä.

Omaa nimeä ei toki kannata kertoa, kun pokka ei riitä asioimaan kissan omistajan kanssa naamatusten.

Vierailija
233/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen puolestaan suuttui ja alkoi räyhäämään minulle, kun kannoin hänen kissansa niskasta hänen ovelleen ja sanoin vieväni sen seuraavalla kerralla eläinsuojaan.

Tuollaisissa tapauksissa pitääkin alkaa räyhäämään. Ei riittänyt paskahousun pokka kohdata suoraan naapuria, joten viha puretaan puolustuskyvyttömään pieneläimeen.

Mit vit? Tietääkseni kissaa voi ihan hyvin nostaa niskasta? Ja heti kun sain kissan kiinni, kävelin sen omistajan ovelle.

Kissasta siis uskallat ottaa mittaa, mutta miehestä et.

No eipä ole se mies käynyt kusella meidän pihalla. Jos käy, niin otan häntäkin niskasta kiinni. Ihme jankkaaja sinäkin olet.

Mä tein itse asiassa juuri näin ja kusin naapurin postien päälle. Sen jälkeen naapurilleaoli kaksi vaihtoehtoa:

a) jättää ongelmatta sikseen, b) jatkaa ongelmaa, mikä tarkottaisi ettei ongelma ollut enää enää kissa, vaan ongelma olin mä.

Kummasti rauhoittui kissoja rääkkävä sadisti kun ongelma vaihtui kissasta aikuiseen mieheen.

Voi harmi kun et ole mun naapuri. Olis niiiiiiin kiva nähdä livenä mitä mieltä olet kun loukuttaisin sun kissan mun pihalta kuseksimasta. ;-)

Kyllä mä saan tarvittaessa huomattavasti suurempaa vahinkoa aikaiseksi sun pihamaalla ja sun asunnossasi, jos vertaa siihen "vahinkoon" johon kissa on kykenevä.

Kuten jo aikaisemmin sanoin, ei muuta kuin tervetuloa kokeilemaan. Tuo kissasi tullessasi jos haluat. ;-)

Vierailija
234/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytäppä mikä lain kohta määrää kissan pidettäväksi kiinni? Tiedän kyllä mikä koskee koiraa.

Jospa vaan luet tuosta yläpuolelta. Osaat kai lukea? :)

Niin, siinähän nimenomaan sanotaan, että koirat kytkettyinä. Kissoihin pätee vain kuntopolut yms, muuten voi olla vapaanakin.

No, meidän piha on lasten leikkipaikka, joten ei saa tulla. Miksi kuitenkin päästetään, vaikka pitäisi omistajan huolehtia, ettei näin käy??? ohis

Taitaa lain määrittelemä "lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle" tarkoittaa virallisia leikkipaikkoja. Pihasi lienee virallisesti kaavassa määritelty joksikin ihan muuksi.

Eli kissa saa lain mukaan tulla kusemaan meidän hiekkalaatikkoon/pihalle/patiolle? No ei kyllä tasan saa. Silloin on jo kyse tuhosta ja ilkivallasta, joka kissanomistajan on korvattava. Ihan sama millä tätä toimintaa puolustellaan. Kissanomistajat ovat todella typerää väkeä kun hankkivat tahallaan itselleen vihamiehiä. Kannattaisko nyt vaan "taipua" ja pitää ne kissat poissa muiden pihoilta? Miksi haastaa riitaa? Syy on AINA sen, joka toiselle haittaa aiheuttaa!

Haitta on näkemyskymys. Mikä vittu ihminen on määrittelemään sen, missä eläimet saavat kulkea ja missä eivät?

Niinkö tein? Jos nyt kuitenkin lukisit, että OMASTA PIHASTANI oli kyse?

Se on "OMA PIHA" vain jonkun keinotekoisen lakipykälän avulla.

Miten ostamani tontti voi kuulua jonkun "keinotekoisen lakipykälän" alaisuuteen? Täällä hallitsen, minkäs voit? Loukkuja asettelen ja hiljaa odottelen :D Turhaa saivartelet paskaa siellä epätoivoisena. Korvaukset maksaa kissan omistaja, kun alkaa kusi haista, pehmusteet on raavittu ja hiekka joudutaan laatikossa vaihtamaan  ym.  Joo, ei ole kivaa maksella, mutta kikkeliskokkelis, mitäs läksit :)

Tuo valeriaanavinkki otetaankin heti käyttöön. Huvittavaa kuunnella, kun naapurit kutsuvat kissojaan, jotka jo löytöeläinten joukossa ihmettelevät tai kenties jo uutta kotia kohti matkaavat :D Ja ihan oma syy, eli peiliin voi vilkaista kun kisuliaan "rakkaudella" muistelee :D

Ei ole sadistilla edelleenkään pokkaa ottaa miehestä mittaa, joten omat sairat tyydytyksen tarpeet on tyydytettävä rääkkäämällä pieneläimiä.

Vastasit nyt väärälle kommentoijalle :) Loukut ovat laillisia, kyllähän jopa sinäkin sen jo kai tiesit? Sadistista on jättää kissa sellaisen eläinrääkkääjän omistukseen, joka altistaa eläimen kaikille ulkomaailmassa tapahtuville vaaroille! 

Ja edelleenkin, hallitsen OMALLA TONTILLANI :) Loukut on tilattu :) Apteekkiin vaan sitten.

Kukissa on muuten yksi kans joka houkuttaa kissoja, olikohan se kissanminttu vai mirrinminttu. Molemmat kukat on olemassa, en vaan muista kumpi oli se kissojen suosikki.

Mä käytän loukussa ihan tavallista makkaranpalaa, se on kelvannut hyvin tähän asti. 6 kissaa olen pyytänyt, sitten loppui häiriköinti ja kuseksiminen.

Vierailija
235/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihminen täällä moi.

Älkää hei päästäkö niitä kissoja ulos taajama-alueella.

Niin minäkin vielä 15 vuotta sitten tein. Siihen aikaan vielä annettiin kissojen juoksennella pitkin naapurustoa, ja vaikka tämä oli ainakin meidän kotikulmilla normaalia, tuli silti sanomista; kerran kantoi parin korttelin päästä mies kollikissamme niskavilloista ovelle asti ja sanoi, että jos tämä otus näkyy vielä kerran pihallamme, ampuu hän sen sen useammaksi palaksi kissanlihaa. Tuolla hänen kotikadullaan liikkui oikein erityisen paljon kissoja, ja nuo olivat kuseksineet pitkin miehen puutarhaa. Meidän kissa se ei ollut, koska lämpimästi sanoenkin voin kertoa tuon kissavainaan olleen jotenkin jälkeenjäänyt, kun ei millekään muulle koskaan lorauttanut kuin sanomalehtikasalle vessan nurkassa. Sille palasi ja kävi vain piipahtamassa tekemässä tarpeensa aina ulkoillessaankin. :D

Pointtini: kissojen vapaana pitäminen ei ole ainoastaan laitonta, vaan on sitä ihan syystäkin. Eikä myöskään liene vaikeaa arvata, että tämä "naapurin setä" ei missään tapauksessa niellyt tarinaamme hesareista vessan lattialla. Eli kun naapuri suuttuu kissanpissasta terassikalusteilla (ihan aiheesta!) on kissan omistajan muistettava myös se, että vaikka se oma ihana pörri ei "aivan varmasti" olisi se naapurissa tuhojaan tekevä yksilö, koska "ei koskaan lähde pihapiiristä", on se sitä hänelle, jonka puutarhan porkkanat ja ulkokalusteet ovat pysyvästi pilalla KISSAN jäljiltä. Ja ei-kissaihmisille kissa on aina kissa. Kissa kuin kissa.

Ja se on puhtaasti minunkin "crazy-cat-ladyn" mielestä kissan omistajan ongelma. Rikollisuuteen vaan usein vastataan rikollisuudella, ja jos teidän kissanne palautetaan ovellenne palasina, lähtee syy siihen meistä itsestämme.

"Se on ite joka ensiksi haukkuu."

Vierailija
236/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se kissankusisiin puutarhakalusteisiin suivaantunut naapurisi tulee leipomaan sinua turpaan niin vähän ennen valojen sammumista lohduttelet itseäsi että "noh, oikeus fyysiseen koskemattomuuteen onkin keinotekoinen, lakipykäliin perustuva juttu" ?

Saa tulla yrittään, katsotaan kumpi voittaa. Ja kosto on toki joka kerta "suloisempi".

Oliko liian pitkiä lauseita vai etkö vain osannut vastata?

Vierailija
237/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://cdn.meme.am/instances/500x/57785129.jpg

Jatka toki, mikkihiiri, huutelua, ketään ei keskenkasvuinen uhoamisesi kiinnosta.

Vierailija
238/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://cdn.meme.am/instances/500x/57785129.jpg

Jatka toki, mikkihiiri, huutelua, ketään ei keskenkasvuinen uhoamisesi kiinnosta.

No jokainen toki saa omassa päässään mikä on huutelua ja tyhjää uhoa ja mikä ei. Lopulta sen sitten näkee oliko se sitä vai ei. Toki jokainen on omasta kielestään voittamaton, ainakin netissä.

Vierailija
239/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas... 

-ap

Hyvä kun tajusit mainita taas nuo lakipykälät. Aletaan edistyä pikkuhiljaa. Voin esim. tehdä rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä, pihalleni tunkeutumisesta väkisin, ja laki suojelee minua ja OMAA PIHAANI (:D edelleen) monin tavoin. Ja se tarkoittaa siis sitä, että loukut alkavat louskuttaa, heti kun saan viritettyä.

Summasummarum: Ei ilmeisesti kannata päästää niitä kisuja laiskuuttaan ja mukavuudenhaluisuuttaan ulos, kun sen samaisen lain suomalla oikeudella se loukku mukavasti kliksahtaa OMALLA pihalla. Ah, mikä suloinen ääni. Ja naapuri maksaa ;D

PS. Meitä on täällä muutama muukin ikivirtsaan ja saastaan kyllästynyt, eli saamme kuunnella kunnon loukkukuoroa piakkoin :)  Vuoron perään sitten viedään noita niin "suuresti rakastettuja lemmikkejä" hoitolaan. Mielenkiintoista, kuinka kauan menee, ennen kuin luupäät oppii tavoille.

Vierailija
240/271 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaihminen täällä moi.

Älkää hei päästäkö niitä kissoja ulos taajama-alueella.

Niin minäkin vielä 15 vuotta sitten tein. Siihen aikaan vielä annettiin kissojen juoksennella pitkin naapurustoa, ja vaikka tämä oli ainakin meidän kotikulmilla normaalia, tuli silti sanomista; kerran kantoi parin korttelin päästä mies kollikissamme niskavilloista ovelle asti ja sanoi, että jos tämä otus näkyy vielä kerran pihallamme, ampuu hän sen sen useammaksi palaksi kissanlihaa. Tuolla hänen kotikadullaan liikkui oikein erityisen paljon kissoja, ja nuo olivat kuseksineet pitkin miehen puutarhaa. Meidän kissa se ei ollut, koska lämpimästi sanoenkin voin kertoa tuon kissavainaan olleen jotenkin jälkeenjäänyt, kun ei millekään muulle koskaan lorauttanut kuin sanomalehtikasalle vessan nurkassa. Sille palasi ja kävi vain piipahtamassa tekemässä tarpeensa aina ulkoillessaankin. :D

Pointtini: kissojen vapaana pitäminen ei ole ainoastaan laitonta, vaan on sitä ihan syystäkin. Eikä myöskään liene vaikeaa arvata, että tämä "naapurin setä" ei missään tapauksessa niellyt tarinaamme hesareista vessan lattialla. Eli kun naapuri suuttuu kissanpissasta terassikalusteilla (ihan aiheesta!) on kissan omistajan muistettava myös se, että vaikka se oma ihana pörri ei "aivan varmasti" olisi se naapurissa tuhojaan tekevä yksilö, koska "ei koskaan lähde pihapiiristä", on se sitä hänelle, jonka puutarhan porkkanat ja ulkokalusteet ovat pysyvästi pilalla KISSAN jäljiltä. Ja ei-kissaihmisille kissa on aina kissa. Kissa kuin kissa.

Ja se on puhtaasti minunkin "crazy-cat-ladyn" mielestä kissan omistajan ongelma. Rikollisuuteen vaan usein vastataan rikollisuudella, ja jos teidän kissanne palautetaan ovellenne palasina, lähtee syy siihen meistä itsestämme.

"Se on ite joka ensiksi haukkuu."

Palautettiinko se sun kissasi palasina pahvilaatikossa vai?

Muuten kyllä hyvä näkökulma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän