Eikös 40v ja 50v ihminen ole melkein samanikäinen?
Kommentit (49)
40-vuotiaat naiset saavat vielä lapsia, 50-vuotiaat eivät. Siinä mielessä ero on iso.
Olet syntyny 90-luvulla.
Muista ottaa kuva itsestäsi 40v päivänä. Ja sit 50v. Merkitse kaikki, myös kuntotestin tulos ym.
Kerro sitten vanhenitko yhtään tuolla välillä.
Sillä välillä nimittäin tapahtuu ihmisen suurin rupsahdus. Ulkonäkö myös menee siinä välissä vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet syntyny 90-luvulla.
Muista ottaa kuva itsestäsi 40v päivänä. Ja sit 50v. Merkitse kaikki, myös kuntotestin tulos ym.
Sillä välillä nimittäin tapahtuu ihmisen suurin rupsahdus. Ulkonäkö myös menee siinä välissä vanhemmaksi.
Mutta naisethan aina sanoo et vanhemmiten kaunistuu
Sikäli kyllä, että 4-kymppisten miesten kannattaa katsella 5-kymppisiä naisia, koska ikäeroa ei oikeastaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Sikäli kyllä, että 4-kymppisten miesten kannattaa katsella 5-kymppisiä naisia, koska ikäeroa ei oikeastaan ole.
Jos sun pitää tuota pakottaa, niin ehkä eivät halua katsella?
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaat naiset saavat vielä lapsia, 50-vuotiaat eivät. Siinä mielessä ero on iso.
No Suomessa kumpikaan ei saa, joten ihan samaa ovat.
Olet oikeassa sikäli, että hyväkuntoinen 50v. ja huonokuntoinen 40v. voivat olla samalla viivalla. Biologisesti tosiaan iso ero, koska nelikymppisenä voi vielä nainen lisääntyä, mutta 50v. ei kyllä enää luomuna raskaaksi tule.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa sikäli, että hyväkuntoinen 50v. ja huonokuntoinen 40v. voivat olla samalla viivalla. Biologisesti tosiaan iso ero, koska nelikymppisenä voi vielä nainen lisääntyä, mutta 50v. ei kyllä enää luomuna raskaaksi tule.
Ei tässä vain naisista puhuttu
Kyllä ihminen aika lailla vanhenee ja rupsahtaa ikävuosina 40-45.
Olet laskenut ihan oikein, 10 pistettä tästä tehtävästä.
Petyin kun ostin älykellon ja se tulkitsi kardiovaskulaanisen ikäni vuoden vanhemmaksi kuin olen.
Verisuonnisto ja sydän on 43v ja olen 42v.
Parikymppisestä asti tupakoinut ja juonut vähintään kerran viikossa, joskus kaksikin.
Niin älkää tupakoiko ja juoko. Verisuonisto on sitten vuodenkin vanhempi tai pahimmillaan useammankin vuoden vanhempi. Sitten voi kuolla aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin itse viisikymppisenä naiseni nelikymppiseen, ihan päittäin meni nelikymppiselle, joten oikeassa olet hänen kohdallaan.
On, käytännössä ihan saman ikiäisiä.
Nuoria molemmat! -150 kg palstapunkero
47v nainen on vanhus ja vaadin eläkkeen. No ei vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet syntyny 90-luvulla.
Mutta naisethan aina sanoo et vanhemmiten kaunistuu
Hoikat 40-50 v naiset ovat useimmiten todella kireitä tyyppejä luonteeltaan. Ymmärtäähän sen, kun pitäisi jaksaa mennä jumppaan, jumppaan, vaikkei kiinnostaisikaan.
Meillä mies on 40 ja minä 50, hän kyllä vaikuttaa joskus vanhemmalta :D
Mutta juurikaan oikeasti ikäeroa ei huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Monikaan ei enää 40 vuotiaana hanki lapsia, se ei muutenkaan ole niin varmaa että tuossa iässä tulisi raskaaksi vaikka kuukautiset tulevatkin. Iltatähdet 40-50 vuoden välillä ovat harvinaisia.
Minulla on välillä vaikeuksia muistaa, että olen jo 53. Huomaan ajattelevani, että olen nelikymppinen. Mutta se vuosikymmen hujahti nopeammin kuin mikään ikinä. Rupsahtaminen on alkanut vasta nyt, eli ensimmäiset selkeät rypyt kasvoissa. Muuten ei mainittavaa kunnon heikkenemistä. Nuori lapsi pitää nuorekkaana.
Ei. Ja 50-vuotias mies on fyysisesti 70-vuotiaan naisen tasolla.
"Miehet vanhenevat biologisesti nopeammin kuin naiset, mutta nuorempi sukupuoli kuroo eroa umpeen
Miehet olivat biologisesti vanhempia kuin naiset, ja sukupuoliero kasvoi iän myötä. Sukupuoliero selittyi osittain miesten korkeammalla painoindeksillä sekä yleisemmällä tupakoinnilla vanhemmissa ikäluokissa. "
https://www.jyu.fi/fi/uutinen/biologinen-vanheneminen-on-yksilollista-j…